Narrow your search

Library

KBR (2)

Odisee (2)

ADVO-A (1)

Arteveldehogeschool (1)

FOD Finances (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

National Bank of Belgium (1)

UAntwerpen (1)

UCLL (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2008 (1)

2004 (1)

2001 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
De verborgen waarde van kennis : een methode voor de waardebepaling van kennis in ondernemingen
Authors: ---
ISBN: 9043004022 Year: 2001 Publisher: Amsterdam Pearson Education


Book
Waardering en verkoop van een onderneming : van intentie tot finalisatie, van waarde tot prijs
Authors: ---
ISBN: 9076924120 Year: 2004 Volume: *2 Publisher: Meerbeek-Kortenberg : Uitgeverij voor Handel en Nijverheid,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wenst u uw onderneming te verkopen of te waarderen? Of wilt u zelf eventueel een andere activiteit geheel of gedeeltelijk overnemen? Of u dergelijk project nu alleen of met een adviseur wil aanpakken, het gaat hier om een complex proces waarbij een specifieke kennis en ervaring onontbeerlijk zijn en dat bovendien buiten het dagdagelijkse beheer van de onderneming valt. Dit werk wil een leidraad zijn voor eenieder die met dergelijke problematiek in aanraking komt. Het is gebaseerd op een combinatie van enerzijds praktijkervaring en anderzijds de theoretische principes die aan de grondslag liggen van bedrijfswaarderingen, fusies en overnames. De bedoeling is u in staat te stellen de mogelijke valkuilen tijdig te ontwijken en de uitdaging aan te gaan om dergelijk project tot een goed einde te brengen. Deze praktische gids schetst u een economische visie op de onderneming, die toelaat ze te positioneren in haar omgeving en, aan de hand van een gedegen financiële analyse, het verleden beter te begrijpen en een gefundeerd businessplan op te stellen. Aan de hand van enkele voorbeelden behandelt men in detail de toepassing van verschillende waarderingsmethodes. Tenslotte bevat dit boek een analyse van de verschillende a priori tegenstrijdige, motieven van de betrokken partijen, de verschillende types van procesplanning bij fusies en overnames en de voornaamste etapes van het proces: het structureren van informatie bestemd voor de onderhandeling, evenals de keuze van de verschillende tegenpartijen en het vergelijken van de ontvangen biedingen


Book
Handboek waarderen van ondernemingen : due diligence en waarderingstechnieken.
Author:
ISBN: 9789050956185 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Intersentia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het waarderen van een onderneming is geen exacte wetenschap. Afhankelijk van de specifieke kenmerken van een bedrijf en de omgevingsfactoren kan men een andere waarderingsmethode gebruiken en een andere waardering verkrijgen. Dit handboek geeft een overzicht van de verschillende onderdelen van het waarderingsproces en behandelt ze op een duidelijke en gestructureerde wijze: het verzamelen van de informatie, de due diligence, de risicoanalyse en de waardering zelf. De auteur legt vanuit dit theoretische kader voortdurend de link met de praktijk en verduidelijkt welke waarderingsmethode en -techniek in welke omstandigheden het meest aangewezen zijn. Voor de specialist biedt deze uitgave diepgang in de waarderingsproblematiek en een belangrijke ruggensteun in de praktijk. De auteur reikt praktische oplossingen aan binnen een wetenschappelijk verantwoord kader. Ook voor de niet-specialist met een minimum aan financieel-economische kennis is dit handboek een nuttig en toegankelijk naslagwerk, mede dankzij de uitgewerkte gevalstudie die doorheen het boek de verschillende principes en methoden illustreert. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by