Narrow your search

Library

KU Leuven (552)

UGent (425)

KBR (396)

UAntwerpen (316)

UCLouvain (313)

National Bank of Belgium (307)

ULiège (281)

ULB (274)

FOD Finances (270)

VUB (243)

More...

Resource type

book (755)

dissertation (12)

periodical (9)

object (3)

digital (1)

More...

Language

Dutch (371)

French (224)

English (126)

German (31)

Undetermined (7)

More...

Year
From To Submit

2024 (2)

2023 (8)

2022 (15)

2021 (22)

2020 (19)

More...
Listing 1 - 10 of 760 << page
of 76
>>
Sort by

Book
Aandelen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Rec. Leesidee jeugd 1996, p.125

Keywords

Lezen --- Dagblad --- Winst --- Jeugdpoëzie


Book
Profit first : een simpel systeem om je bedrijf te transformeren van een cash-eating monster in een money-making machine
Authors: ---
ISBN: 9789089653598 Year: 2017 Publisher: Culemborg Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe zou het zijn als winst niet langer een resterend bedrag is dat aan het eind van het jaar hopelijk overblijft? Als het in plaats daarvan een bedrag is dat je bij iedere euro die binnenkomt veiligstelt? Zodat je meer winst maakt, meer overhoudt, meer kunt investeren, meer inzicht hebt, betere keuzes kunt maken en meer rust ervaart? Met dit boek geven Mike Michalowicz en Femke Hogema je de tools om dit zelf te realiseren.'Profit First' is een financieel systeem dat de financiële wereld volledig op zijn kop zet. Het veegt de internationale formule Omzet - Kosten = Winst van tafel. In plaats daarvan krijgt winst een prominente plek: Omzet - Winst = Kosten. Dit boek laat zien dat iedere ondernemer vanaf de allereerste dag een financieel succesvol bedrijf kan runnen, door te focussen op winst. Profit First. Begin er vandaag nog mee!Bron : http://www.adformatieshop.nl


Book
4.2 Maatschappij: Winst of verlies?

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Winst --- Prijsleer --- Waardeleer


Book
$100m offers : how to make offers so good people feel stupid saying no
Author:
ISBN: 9781737475736 Year: 2021 Publisher: Acquisition.com Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Not that long ago though, my business had gotten so bad that I literally couldn?t even give my services away for free. At the end of each month, I would look at my bank account hoping to see progress (but there wasn?t). I knew something had to change...but what?Over the next 48 months, I went from losing money to making $36 for every $1 spent. In that time period, we generated over $120,000,000 across four different industries: service, e-commerce, software, and brick & mortar.But, unlike everyone else, we didn?t have great funnels, great ads, or a wealthy niche. In fact, we didn?t even send emails until we had crossed $50M in sales(!). Instead, we were able to do this one thing really well?.we created offers so good, people felt stupid saying no.Here?s exactly what this book will show you how to do:How To Charge a Lot More Than You Currently Are?a- The Tiny Market Big Money Process we use to laser focus on niche markets overflowing with cashb- The ?Unfair? Pricing formula?.how we 100x?d our pricing (and got more people to say yes?.for real)c- The Value Flip...so you never get price compared again (that?s a promise)d- The Virtuous Cycle of Price...use it to outspend your competition (for good) while using your product to attract the best talent.How To Make Your Product So Good, Prospects Find A Way To Pay For Ita- The Unbeatable Value Equation?.to make what you sell worth more than your prospects have ever receivedb- The Delivery Cube?.to make delivering your products and services cost less but provide morec- The Trim & Stack Hack?.to maximize profit using the absolute best delivery methods. (This has never been shared publicly and was how we made $17M in profit on $28M in revenue in a year when I was 28 years old).How To Enhance Your Offer So Much, Prospects Buy Without Hesitatinga- The Scarcity Stack?.how to use the three different types of scarcity in every offer you make (without lying) to get people to buy the moment you askb- The ?Everyday? Urgency Blueprint... to get prospects to buy RIGHT NOW, using everyday life to create real, ethical time pressurec- Unbeatable Bonuses...and watch your prospects' hesitations melt away as they begin reading their credit cards to you before you even finish!d- God-mode Guarantees...so good they make anyone say yes (even people who would never normally consider buying). I?ll show you how to stack and layer all 4 types of guarantees together. I even give you my 13 favorite guarantees word-for-word to swipe for yourself.e- Magic Naming Formula to get the absolute highest response rates and conversion rates from everything you do to get new clients and so much more?


Book
Geschichte und Kritik der Kapitalzins-Theorien
Author:
Year: 1921 Publisher: Jena : Fischer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Capital. --- Interest. --- Rente. --- Theorieën. --- Winst.


Dissertation
Winst uit eenmanszaak
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een belastbaar inkomen kan niet tot meerdere categorieën behoren, behoudens de mogelijkheid tot herkwalificatie, wat ook aan bod zal komen. Volgens artikel 23 §1 van het Wetboek van de Inkomstenbelastingen 1992 (WIB92) zijn beroepsinkomsten, de inkomsten die rechtstreeks of onrechtstreeks vo ortkomen uit activiteiten van alle aard. Zulke inkomsten worden dus behaald in de uitoefening van de beroepswerkzaamheid. De beroepsinkomsten zelf worden opgedeeld in vijf subcategorieën. Deze zijn de winsten, de baten, de winsten en baten van een vorige beroepswerkzaamheid, de bezoldigingen en tenslotte de pensioenen, renten en als zodanig geldende toelagen. De 'winsten' maken dus deel uit van de beroepsinkomsten. Het is belangrijk de nuance te maken tussen het feit dat winst een beroepsinkomst is in de personenbelasting en het feit dat een beroepsinkomst niet altijd winst is. In tegenstelling tot de vennootschapsbelasting waar alle inkomsten tot de winsten behoren. Hier wordt er geen onderscheid gemaakt tussen de vier categorieën. Deel 1 wordt tenslotte afgesloten met een korte bespreking van de forfaitaire grondslagen.Het tweede aspect dat aan bod komt in deze eindverhandeling is de vergelijking tussen een eenmanszaak en een vennootschap. Enerzijds worden de voordelen van een vennootschap tegenover een eenmanszaak toegelicht. Dit is niet alleen het belastingtarief, maar ook de fiscaalgunstige technieken om geld uit een vennootschap te halen die het voordelig maken om met een vennootschap te werken in plaats van een eenmanszaak. Denk maar aan de reserveringspolitiek, de gunstige pensioenopbouw, het verhuren van (on)roerende goederen aan de vennootschap, de overdracht en de bijzondere fiscale aftrekken die mogelijk zijn binnen de vennootschapsbelasting. Deze technieken worden in deze masterproef dan ook kort behandeld.Toch is het werken met een vennootschap niet altijd rozengeur en maneschijn. Een vennootschap oprichten brengt immers meer kosten en Administratieve verplichtingen met zich mee, dan een eenmanszaak. Daarnaast is er de taxatie van de geheime commissielonen. Fiscaal gezien is het in dit geval beter om te werken met een eenmanszaak dan met een vennootschap.Tenslotte wordt er afgerond met een besluit. In deze masterproef, 'Winst uit eenmanszaak' wordt dieper ingegaan op het begrip winst om dan verder een vergelijking te maken tussen winst in een eenmanszaak en winst in een vennootschap. Het begrip winst zal in het eerste deel van deze masterproef aan bod komen en de vergelijking tussen een eenmanszaak en een vennootschap zal daarna onder de loep genomen worden in deel 2.Het eerste deel geeft een overzicht wat onder winst dient te worden verstaan. Dit deel situeert zich voornamelijk in de personenbelasting, wat niet wegneemt dat er vaak verwezen wordt naar de vennootschapsbelasting.Deel 1 is opgedeeld in verschillende onderdelen. Eerst wordt er toegelicht wie de belastbare personen van de winsten binnen de personenbelasting zijn. Naast de zogenaamde eenmanszaken kan ook de winst van sommige vennootschappen onderworpen zijn aan de personenbelasting. Vervolgens wordt er nagegaan wanneer er gesproken kan worden van een beroepswerkzaamheid. Dit is immers een vereiste om te kunnen spreken over winst. Daarna volgt een bespreking van wat het begrip winst precies inhoudt. In dit onderdeel wordt de nettoactiefbenadering en het onderscheid tussen de boekhoudwinst en de fiscale winst toegelicht. Het belastbaar tijdstip komt daarna aan bod. Nadien wordt een beeld geschetst wat winst precies inhoudt op basis van de 'winstartikelen'. Zoals gezegd ligt de klemtoon in deel 1 vooral op de personenbelasting. Deze belasting treft vier categorieën van inkomsten, namelijk de onroerende, de roerende, de beroeps- en de diverse inkomsten. Hierbij moet opgemerkt worden dat geen van de categorieën voorrang hebben op de andere. Het zijn vier aparte categorieën met elk hun eigen regels en definities.


Book
Basisboek bedrijfseconomie
Authors: --- ---
ISBN: 9789001702427 Year: 2008 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Monetization : how to optimize sales funnels and skyrocket backend profits
Author:
ISBN: 9798989708901 Year: 2024 Publisher: Monetization Research LLC

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Direct Marketing Tactics That Make SalesFunnel Businesses More ProfitableThis book reveals three things...1.Frontend Optimization: Strategies that increase sales and Average Order Value (AOV).2.Backend Monetization: Campaigns that skyrocket backend profits and customer Lifetime Value (LTV).3.Market Domination: How to acquire more customers than top competitors at higher Returns On Ad Spend (ROAS).If your business uses sales funnels to generate revenue, this book is not a luxury. It's a necessity. You'll discover dozens of high-level ways to generate more sales and profits from your prospects and customers.So whether you need to optimize your sales funnel, increase backend profits, or scale frontend customer acquisition, Monetization is sure to become the most valuable marketing book you ever read.www.amazon.nl


Book
Winstgevende plannen : in 7 stappen een fnancieel succesvol bedrijf
Author:
ISBN: 9789089654793 Year: 2019 Publisher: Culemborg Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Winstgevende plannen : in 7 stappen naar een financieel succesvol bedrijfOndernemerschap draagt de belofte van vrijheid in zich. Vrijheid om je eigen tijd in te delen, je eigen klanten te kiezen en je eigen geld te verdienen. Maar die vrijheid blijkt voor veel ondernemers onbereikbaar. Ze moeten te hard werken voor te weinig geld en winst is zelden iets wat gepland wordt. Ondernemers richten zich op dat waar ze goed in zijn en hopen dat de winst vanzelf volgt. Maar dat is zelden het geval, met stress, echtelijke ruzies en slapeloze nachten tot gevolg.Hoe zou het zijn als winst iets is waar je invloed op hebt en wat je kan managen? Zodat je wel die vrijheid ervaart waarnaar je verlangt en je de impact kunt maken die je voor ogen had?Bestsellerauteur Femke toont je hoe je met haar bewezen methode in 7 stappen je plannen winstgevend kunt realiseren. - Je berekent vooraf of je wel genoeg kunt verdienen met je idee of droom; - Je ontdekt welke moneymindset je hebt en hoe je die v Bron : http://www.standaardboekhandel.be


Book
Is de balans goed? : handleiding voor kooplieden en aandeelhouders van naamlooze vennootschappen tot het nazien van balansen en winst- en verliesrekeningen
Author:
Year: 1896 Publisher: Rotterdam : [s.n.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 760 << page
of 76
>>
Sort by