Narrow your search

Library

Odisee (35)

UCLL (33)

VIVES (30)

Thomas More Mechelen (27)

Arteveldehogeschool (24)

Hogeschool Gent (24)

Thomas More Kempen (20)

Hogeschool West-Vlaanderen (19)

AP (16)

KU Leuven (13)

More...

Resource type

book (37)

object (6)

image (1)


Language

Dutch (36)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2013 (1)

2011 (1)

2008 (1)

2007 (1)

2006 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 37 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Zo te zien tijd.
Author:
ISBN: 9061776309 Year: 1995 Publisher: Amsterdam Zirkoon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een allereerste aanzet tot het leren klok kijken door kinderen te laten ontdekken hoe de verschillende uren van de dag met hun dagelijkse bezigheden zijn verbonden. Bevat een klok met verstelbare wijzers. Boordevol vrolijke en duidelijke kleurenfoto's die benoemd en herkend kunnen worden. Kan op verschillende niveaus gebruikt worden. Recensie: Educatief fotoprentenboek over het begrip tijd. In het voorplat en in alle stevige, van glanzend papier gemaakte bladzijden is een ronde uitsparing voor de klok met beweegbare plastic wijzers, die zich op het achterplat bevindt. Door middel van kleurrijke foto's - veelal in harde kleuren - worden handelingen/situaties uitgebeeld, die betrekking hebben op een dag uit het leven van een peuter/kleuter. Elke situatie beslaat een dubbele bladzijde: links bovenaan een klokje, rechts de grote (uitgespaarde) klok. Links de hoofdstuktitel, beschrijving van het uur en de situatie. Bij de foto's wordt de handeling beschreven of een vraag aan de lezer gesteld. Onderaan de bladzijden op een gekleurde ondergrond staan kleine foto's van voorwerpen, die met het beschreven onderwerp verwant zijn. Aantrekkelijk stevig prentenboek, dat met hulp van ouders/opvoeders aan kleuters van 4 à 5 jaar tijdsbesef kan leren. - A.H. Prade-Bijl.


Book
Mijn eerste cijferboek
Authors: ---
ISBN: 9002191731 Year: 1992 Publisher: Antwerpen Standaard

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het telboek van Anno.
Author:
ISBN: 9021602709 Year: 1981 Publisher: Amsterdam Ploegsma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Als kleuters leren tellen : peilen en stimuleren van getalbegrip bij jonge kinderen
Authors: ---
ISBN: 9032921959 Year: 2005 Publisher: Enschede Stichting Leerplanontwikkeling (SLO)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud: 1. Inleiding 2. De ontwikkeling van getalbegrip 3. Peilen van getalbegrip 4. Suggesties voor extra hulp 5. Peilingsactiviteiten met kleuters Peilingsinstrument waarmee de leerkracht, aan de hand van een set rekenspelletjes, de ontwikkeling van elementair getalbegrip van kinderen in groep 1 en 2 kan peilen en stimuleren. De spellen bieden een betekenisvolle context voor de kindere waarin via passende vragen en interventies, die horen bij het spel, door de leerkracht aangesloten kan worden bij het niveau van de leerling. Het materiaal bevat suggesties voor uitdagende vragen en interventies en observatieformulieren. Het kan als aanvulling op of alternatief voor bestaande toetsen op het gebied van getalbegrip gebruikt worden.


Book
Tijd.
Author:
ISBN: 9061774500 Year: 1991 Publisher: Amsterdam Zirkoon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje is speciaal gemaakt om kinderen met het begrip tijd te leren omgaan. Met kleurenfoto's van vertrouwde voorwerpen wordt de dagelijkse volgorde van gebeurtenissen gevisualiseerd. De klok ontbreekt daarbij natuurlijk niet!


Book
Wiskunde & didactiek voor aanstaande leraren basisonderwijs : deel 2
Author:
ISBN: 9001346677 Year: 1992 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
De getallenlijn : tellen, meten, rekenen en denken
Authors: ---
ISBN: 9027630062 Year: 1980 Volume: vol 287 Publisher: Meerhout Infoboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen komen in allerlei situaties getallen tegen : aftellenbij het verstoppertje spelen, ganzenbord, een toren van vijf blokken, het is vier uur,... Zo is de ontwikkeling van een veelzijdig idee van getallen bijkleuters al in volle gang. Het onderwijs kan bij deze ontwikkeling aansluiten. De getallenlijn kan daarbij fungerenals bindend element tussen verschillende situaties. Met de getallenlijn kun je tellen en meten. Hij is een hulpmiddel bij het leren rekenen (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen) en bij het denken over ingewikkelderekenproblemen.


Book
Met het oog op ruimte : een meetkundige wereldoriëntatie.
Authors: ---
ISBN: 9027605661 Year: 1984 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Tussen de ruimtelijke oriëntatie voor de jongste kleuter en devoorbereidende meetkunde die we soms in de hoogste klassen vande basischool aantreffen, bestaat een grote kloof. Deze is uit traditie gegroeid en vloeit voort uit twee verschillende meningen omtrent de wijze waarop kinderen(meetkundige) begrippen, eigenschappen en relaties ontwikkelen. In dit boek wordt getracht deze kloof te dichten vanuit de wiskobasvisie op meetkunde als wiskundige activiteit. Tegen deze achtergrond wordt gepleit voor een zogenaamde meetkundigewereldoriëntatie. Bij het verkennen van problemen en verschijnselen uit de realiteit kunnen de kinderen zelf een "meetkunde" ontwikkelen, die van begin af aan geïntegreerd wordt met ruimtelijke oriëntatie. In een beschouwend deel laten de auteurs zien hoe deze meetkundige oriëntatie zich van andersoortige activiteiten onderscheidt. In een praktijkdeel wordt aangegeven hoe het gewenste onderwijs, vanuit de ervaringskennis en de instellingvan de kinderen gevuld kan worden


Book
Wiskunde & didactiek voor aanstaande leraren basisonderwijs : deel 1
Author:
ISBN: 9001346685 Year: 1994 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Wiskunde & didactiek voor aanstaande leraren basisonderwijs. 0 : reken vaardig.
Authors: --- ---
ISBN: 9001346707 9001346650 Year: 1994 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De kern van het boek bestaat uit 150 opgaven voor midden- en bovenbouw, die samen grotendeels de leerstof vertegenwoordigen. Ook een hoofdstuk met schoolse en niet-schoolse oefensituaties en met gevarieerde oefenstof. Elke opgave is voorzien van een 'reflectieve oplossing' (welke gedachtengang werd toegepast?). Geschikt voor zelfstudie.

Listing 1 - 10 of 37 << page
of 4
>>
Sort by