Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is een allereerste aanzet tot het leren klok kijken door kinderen te laten ontdekken hoe de verschillende uren van de dag met hun dagelijkse bezigheden zijn verbonden. Bevat een klok met verstelbare wijzers. Boordevol vrolijke en duidelijke kleurenfoto's die benoemd en herkend kunnen worden. Kan op verschillende niveaus gebruikt worden. Recensie: Educatief fotoprentenboek over het begrip tijd. In het voorplat en in alle stevige, van glanzend papier gemaakte bladzijden is een ronde uitsparing voor de klok met beweegbare plastic wijzers, die zich op het achterplat bevindt. Door middel van kleurrijke foto's - veelal in harde kleuren - worden handelingen/situaties uitgebeeld, die betrekking hebben op een dag uit het leven van een peuter/kleuter. Elke situatie beslaat een dubbele bladzijde: links bovenaan een klokje, rechts de grote (uitgespaarde) klok. Links de hoofdstuktitel, beschrijving van het uur en de situatie. Bij de foto's wordt de handeling beschreven of een vraag aan de lezer gesteld. Onderaan de bladzijden op een gekleurde ondergrond staan kleine foto's van voorwerpen, die met het beschreven onderwerp verwant zijn. Aantrekkelijk stevig prentenboek, dat met hulp van ouders/opvoeders aan kleuters van 4 à 5 jaar tijdsbesef kan leren. - A.H. Prade-Bijl.
Tijd --- Tijdsbeleving --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- Kloklezen --- Kloklezen. --- Tijd.
Choose an application
Choose an application
prentenboeken --- tellen --- wiskunde --- JB ANNO --- Wiskunde --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Telboeken --- Tellen ; kleuters --- Voorbereidend rekenen --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- Asian literature
Choose an application
Inhoud: 1. Inleiding 2. De ontwikkeling van getalbegrip 3. Peilen van getalbegrip 4. Suggesties voor extra hulp 5. Peilingsactiviteiten met kleuters Peilingsinstrument waarmee de leerkracht, aan de hand van een set rekenspelletjes, de ontwikkeling van elementair getalbegrip van kinderen in groep 1 en 2 kan peilen en stimuleren. De spellen bieden een betekenisvolle context voor de kindere waarin via passende vragen en interventies, die horen bij het spel, door de leerkracht aangesloten kan worden bij het niveau van de leerling. Het materiaal bevat suggesties voor uitdagende vragen en interventies en observatieformulieren. Het kan als aanvulling op of alternatief voor bestaande toetsen op het gebied van getalbegrip gebruikt worden.
cognitieve opvoeding --- getalbegrip --- kleuters --- tellen --- wiskundige initiatie --- 471.42 --- Evaluatie --- Getalbegrip --- Kleuteronderwijs --- Tellen --- Wiskundige initiatie --- Evaluatie ; kleuteronderwijs --- Getalbegrip ; kleuteronderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- Cognitieve opvoeding --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- Rekenen
Choose an application
Dit boekje is speciaal gemaakt om kinderen met het begrip tijd te leren omgaan. Met kleurenfoto's van vertrouwde voorwerpen wordt de dagelijkse volgorde van gebeurtenissen gevisualiseerd. De klok ontbreekt daarbij natuurlijk niet!
Didactics of social education --- Tijd. --- Tijd : kleuteronderwijs --- 472.3 --- prentenboeken --- tijd --- JB TIJD --- Tijd --- Tijd ; kleuters --- Tijdsbeheersing --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 950130.jpg --- kleuterschool: belangstellingspunt tijd --- prentboeken
Choose an application
Basisonderwijs --- Wiskunde --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- wiskunde --- didactiek --- basisonderwijs --- Cijferen ; basisonderwijs --- Meetkunde ; basisonderwijs --- Vraagstukken ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 475.4 --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Metend rekenen --- Algoritmen --- Vraagstukken --- Meetkunde --- Wiskundige initiatie --- Kleuteronderwijs --- Algoritme --- Vraagstuk (wiskunde)
Choose an application
Kinderen komen in allerlei situaties getallen tegen : aftellenbij het verstoppertje spelen, ganzenbord, een toren van vijf blokken, het is vier uur,... Zo is de ontwikkeling van een veelzijdig idee van getallen bijkleuters al in volle gang. Het onderwijs kan bij deze ontwikkeling aansluiten. De getallenlijn kan daarbij fungerenals bindend element tussen verschillende situaties. Met de getallenlijn kun je tellen en meten. Hij is een hulpmiddel bij het leren rekenen (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen) en bij het denken over ingewikkelderekenproblemen.
Manuels scolaires --- Mathématiques --- Schoolboeken --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- Getallenlijn --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 475.4 --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- 471.42 --- Bewerkingen ; basisonderwijs --- Rekenen ; basisonderwijs --- Tellen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Arithmetic --- Number line --- Numbers, Real --- Mathematics --- Set theory --- Calculators
Choose an application
Tussen de ruimtelijke oriëntatie voor de jongste kleuter en devoorbereidende meetkunde die we soms in de hoogste klassen vande basischool aantreffen, bestaat een grote kloof. Deze is uit traditie gegroeid en vloeit voort uit twee verschillende meningen omtrent de wijze waarop kinderen(meetkundige) begrippen, eigenschappen en relaties ontwikkelen. In dit boek wordt getracht deze kloof te dichten vanuit de wiskobasvisie op meetkunde als wiskundige activiteit. Tegen deze achtergrond wordt gepleit voor een zogenaamde meetkundigewereldoriëntatie. Bij het verkennen van problemen en verschijnselen uit de realiteit kunnen de kinderen zelf een "meetkunde" ontwikkelen, die van begin af aan geïntegreerd wordt met ruimtelijke oriëntatie. In een beschouwend deel laten de auteurs zien hoe deze meetkundige oriëntatie zich van andersoortige activiteiten onderscheidt. In een praktijkdeel wordt aangegeven hoe het gewenste onderwijs, vanuit de ervaringskennis en de instellingvan de kinderen gevuld kan worden
Meetkunde --- Didactiek --- Perspectief --- Pedagogiek en onderwijskunde --- vakdidactiek --- 475.4 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijs --- Ruimtelijke oriëntatie --- Wiskunde --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- 471.42 --- Meetkunde ; basisonderwijs --- Metend rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- 475.530/0014 --- Ruimte --- wereldoriëntatie: didactiek lagere school --- vakdidactiek. --- Vakdidactiek.
Choose an application
Basisonderwijs --- Wiskunde --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- didactiek --- hoofdbewerkingen --- wiskunde --- 475.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Cijferen ; basisonderwijs --- Getallenkennis ; basisonderwijs --- Hoofdrekenen ; basisonderwijs --- Tellen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Getallenkennis --- Hoofdrekenen --- wiskunde didactiek
Choose an application
De kern van het boek bestaat uit 150 opgaven voor midden- en bovenbouw, die samen grotendeels de leerstof vertegenwoordigen. Ook een hoofdstuk met schoolse en niet-schoolse oefensituaties en met gevarieerde oefenstof. Elke opgave is voorzien van een 'reflectieve oplossing' (welke gedachtengang werd toegepast?). Geschikt voor zelfstudie.
Basisonderwijs --- Wiskunde --- Rekenen --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- 475.4 --- Cijferen ; basisonderwijs --- Meetkunde ; basisonderwijs --- Vraagstukken ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskundige initiatie ; kleuteronderwijs --- #BSCH: vak: rekenen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Gecijferdheid --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Wiskunde: didactiek lagere school --- Didactiek --- Leraren --- Zelfstudie --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- Getallenkennis ; basisonderwijs --- Hoofdrekenen ; basisonderwijs --- Tellen ; basisonderwijs --- Zakrekenmachines ; basisonderwijs --- 475.55 --- wiskunde: didactiek lagere school --- Leraar --- Directie
Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|