Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Moederschap --- Erkenning --- Zorgbegeleiding --- Hulpverlening
Choose an application
Eetstoornis --- Autismespectrumstoornis --- Kind --- Zorgbegeleiding
Choose an application
Sociaal werk (beroep) --- Eenzaamheid --- Oudere --- Thuiswonende oudere --- Zorgbegeleiding --- MW
Choose an application
Situatiekaarten voor kinderen en jongeren in scheidingssituaties, als middel in te zetten om te praten over de beleving van de scheiding. De situatiekaarten kunnen gebruikt worden bij de begeleiding van kinderen, maar ook van ouders. Zo kan het ouders helpen zich in te leven in wat de scheiding voor kinderen kan betekenen. De kaarten bevatten plaatjes van gezinsleden die in verschillende situaties terugkomen. Het kind of de jongere krijgt op deze manier de mogelijkheid om zijn of haar verhaal te vertellen. Dit kan helpen de scheiding ene plek te geven, eventuele vragen te helpen beantwoorden en wensen voor de toekomst helder te krijgen en naar de gescheiden ouders uit te spreken. Deze kunnen worden gebruikt als middel bij het bespreekbaar maken van de beleving van kinderen, jongeren en hun ouders in of na echtscheiding situaties. Uit de praktijk blijkt dat ouders meer doordrongen zijn van het effect van een problematische echtscheiding op hun kinderen als zij horen hoe hun kind deze periode beleeft. Ouders zijn meer gemotiveerd tot verandering als hun eigen kind haar/zijn wensen hierin aan kan geven. Daarnaast kunnen de situatiekaarten helpen bij het verwerken van de scheiding.Bij gebruik van dit beeldmateriaal wordt geadviseerd een vertrouwenspersoon, of begeleider het gesprek te laten begeleiden.
Echtscheiding --- Relatie ouder - kind --- Gezin --- Gesprek --- Zorgbegeleiding --- Emotie
Choose an application
Door de toegankelijke vragen praat je als ouder op een open manier met je kind over de scheiding en alles wat daarmee te maken heeft. Wat dit spel uniek maakt is dat de vragen samen met de jongeren van Villa Pinedo zijn opgesteld. Zij zijn de ervaringsdeskundigen en weten als geen ander hoe het is om gescheiden ouders te hebben. Dit zijn de vragen die zij zelf graag aan hun ouders (hadden) willen stellen.Het spel heeft vragen als: praat jij weleens met iemand over de scheiding? En: welke twee tips heb jij voor ouders die gaan scheiden? Het spel helpt om meer begrip voor elkaar te krijgen en de veranderingen een plekje te geven. Is een vraag even te moeilijk of loopt het gesprek niet? Dan is er een stopkaart voor een time-out.(https://elmavanvliet.nl/product/vraag-maar/)
Sociaal-emotionele opvoeding --- Echtscheiding --- Relatie ouder - kind --- Gezin --- Gesprek --- Zorgbegeleiding
Choose an application
Samen aan de slag is geschreven voor iedereen die ondersteuning geeft aan personen met een beperking, zowel binnen als buiten de context van een voorziening. Het vertrekt vanuit de nood aan meer duidelijkheid omtrent de fases, stappen en rollen in een persoonsgericht ondersteuningsproces. De stap van theorie naar praktijk vertaalt zich in praktische tips en concrete richtlijnen. Een aantal 'wat als'-situaties trachten een antwoord te bieden op concrete en in de praktijk vaak voorkomende problemen.Het boek is een hulp voor trajectbegeleiders, casemanagers, orthopedagogen, begeleiders, persoonlijk assistenten, familieleden en vrienden van personen met een beperking, maar ook voor managers of leidinggevenden van voorzieningen.https://www.lannoo.be/nl/samen-aan-de-slag-0
Personen met een mentale handicap --- Kwaliteitszorg --- hulpverlening --- gehandicaptenzorg --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Begeleiding --- Zorgassistent --- Zorgbegeleiding --- Familie --- Teamwerk --- Levenskwaliteit --- Hulpverlener --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- maatschappelijk welzijn --- orthopedagogiek --- levenskwaliteit --- zorg voor personen met een beperking
Choose an application
Wij Zijn Gedrag stelt dat we enerzijds gedrag 'zijn' en anderzijds 'samen gedrag bepalen', en vat dit idee samen in een schoolbreed zorgbeleid: 'Time - In'. De auteur kijkt verder dan enkel het gedrag en de psychologische eigenschappen van de leerling of de ouders. Ook het schoolteam speelt een belangrijke rol in het bepalen van positief gedrag. Door de integratieve kijk op gedrag, waarbij psychologie en pedagogie elkaar kruisen op praktisch, theoretisch en wetenschappelijk niveau en waarbij geprobeerd wordt om zoveel mogelijk mensen en perspectieven te verbinden binnen maar ook buiten de school, is Wij Zijn Gedrag een baanbrekende publicatie voor het onderwijs en de menswetenschappen in het algemeen.Het boek is geschreven voor iedereen met interesse voor wetenschap en schoolpraktijk en dient als protocol bij het opbouwen van een stevig gefundeerd zorgbeleid op school. Na een inleidend gedeelte volgt een eerste luik psychologie over mens en omgeving. Om dit pedagogisch te kunnen begeleiden en te implementeren op school heeft de auteur het over kwaliteitszorg (handelingsgericht werken) en het motiveren van het schoolteam tot 'gedragsverandering'. Hierop volgt een visie over ons 'gedrag' in het huidige onderwijs en wordt de missie Wij Zijn Gedrag vertaald in een concreet zorgbeleid: 'Time - In' op school. Naast het protocol komen praktijkvoorbeelden uit de school zelf aan bod en wordt het daaraan verbonden onderzoeksopzet besproken.
behavioral sciences --- Educational psychology --- gedrag (mensen) --- Social psychology --- Gedragspsychologie --- Gedragsstoornissen ; basisonderwijs --- Emotionele stoornissen ; basisonderwijs --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- Education--Research --- Affirmative action programs in education --- Positive psychology --- Handelingsgericht werken --- Gedragsveranderingen --- Gedragstoornissen ; basisonderwijs --- Zorgverbredering ; basisonderwijs --- 454.23 --- gedrag aanleren-afleren --- zorgbeleid --- Opvoedingsstijlen --- #KVHB:Zorgverbreding --- #KVHB:Gedragsverandering --- 454.22 --- gedragsstoornissen --- gedragsveranderingen --- 467 --- 454.23$ $$$ siso --- Zorgbeleid --- Gedragsstoornissen --- Emotionele problemen --- Kwaliteitszorg --- Didactische principes --- PXL-Education 2016 --- onderwijs --- kwaliteitszorg --- gedragsverandering --- Gedrag --- Zorgbegeleiding --- Onderwijs --- Psychologie --- Pedagogiek --- Gedragsverandering --- Man --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport --- Volwassene --- Sociology of education --- Primary education
Choose an application
Dit werk is geschreven voor iedereen die ondersteuning geeft aan personen met een beperking, zowel binnen als buiten de context van een voorziening. Het vertrekt vanuit de nood aan meer duidelijkheid omtrent de fases, stappen en rollen in een persoonsgericht ondersteuningsproces. De stap van theorie naar praktijk vertaalt zich in praktische tips en concrete richtlijnen. Een aantal wat-als- situaties trachten een antwoord te bieden op concrete en in de praktijk vaak voorkomende problemen. Het boek is bedoeld als hulp voor trajectbegeleiders, casemanagers, orthopedagogen, begeleiders, persoonlijk assistenten, familieleden en vrienden van personen met een beperking, maar ook voor managers of leidinggevenden van voorzieningen
Mentaal gehandicapten ; hulpverlening - Kwaliteitszorg ; gehandicaptenzorg. --- Orthopedagogics --- levenskwaliteit --- orthopedagogiek --- zorg voor personen met een beperking --- maatschappelijk welzijn --- Social policy and particular groups --- Mentaal gehandicapten ; hulpverlening --- Kwaliteitszorg ; gehandicaptenzorg --- Public welfare --- Law and legislation --- Belgium --- People with disabilities --- PXL-Social Work 2015 --- kwaliteitszorg --- mentaal gehandicapten --- hulpverlening --- mensen met een beperking --- trajectbegeleiding --- persoonsgericht welzijnswerk --- 326 --- 361.2 --- 361.12 --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Begeleiding --- Persoonlijke assistentie --- Trajectbegeleiding --- Familie --- Teamwerk --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Zorgassistent --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Zorgbegeleiding
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|