Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Developmental psychology --- affectieve ontwikkeling --- HSP (hypersensitieve personen) --- autismespectrumstoornis (ASS) --- emoties
Choose an application
Developmental psychology --- affectieve ontwikkeling --- HSP (hypersensitieve personen) --- autismespectrumstoornis (ASS) --- emoties
Choose an application
Kaatje wil naar buiten, de tuin in. Mama vraagt dat ze haar laarsjes aandoet. Maar daar heeft Kaatje geen zin in. Nee, ze wil op haar sokken naar buiten! Maar het gras is nat ... Een lekker stout verhaal waarin Kaatje nee zegt tegen mama. Voor peuters vanaf 24 maanden, met de emoties van het kind als thema.
Dutch literature --- Emotionele ontwikkeling(Affectieve ontwikkeling) --- Stout zijn --- Jeugdboeken --- Fiction --- Prentenboeken
Choose an application
Werkers in de zorg voor mensen met een verstandelijke handicap worden vaak geconfronteerd met houding en gedrag van de bewoners waarmee zij geen raad weten. De reden is in veel gevallen dat zij noch oorzaak noch achtergrond van die houding of dat gedrag kennen. In dit boek wordt uitvoerig en genuanceerd ingegaan op oorzaken en achtergronden van de cognitieve en affectieve stoornissen. Verder worden psychische problemen die kunnen voortvloeien uit affectieve problemen en die bij mensen met een verstandelijke handicap kunnen voorkomen, besproken. Het boek is bestemd voor studenten van deeltijd-MBO (SPW en AB) en HBO (SPH, HBO-V), en van de Z-opleiding. (Bron: uitgevercatalogus)
Choose an application
Choose an application
322.4 --- 416.23 --- baby's --- kinderdagverblijven --- kinderen --- kinderopvang --- motorische ontwikkeling --- ontwikkelingspsychologie --- peuters --- sociale en affectieve ontwikkeling --- taalontwikkeling --- zelfstandigheid --- zindelijkheid --- zintuiglijke ontwikkeling --- Kinderdagverblijven --- Tot c. 13 jaar
Choose an application
Dit is een praktisch werkboek voor kinderen vanaf 8 jaar met een autismespectrumstoornis en hun ouders. Het programma kan thuis worden gevolgd of in kleine groepen kinderen met hun ouders. Het programma is erop gericht om het logisch denken van kinderen en adolescenten met ASS aan te spreken. Het bestaat uit vijf sessies. Samen met hun kind gaan ouders stapsgewijs op zoek naar geschikte gebaren, handelingen en woorden om gevoelens te uiten. Het kind leert hoe het tonen van affectie vriendschappen en andere relaties kan versterken, hoe het genegenheid kan herkennen en hoe het zijn uitdrukkingsscala kan vergroten. Aan de hand van vragenlijsten kunnen het niveau en de vorderingen van het kind gemeten worden.
Psychiatry --- affectieve ontwikkeling --- psychiatrie --- autisme --- emoties --- gedragstherapie --- Autisme --- Kinderen --- Cognitieve gedragstherapie --- Opvoedingsproblemen --- Ouders --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Kind --- Opvoedingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gesprek --- Didactics of medicine --- Primary education --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Leuk vinden – lief vinden is een programma op basis van cognitieve gedragstherapie. Het leert kinderen met een autismespectrumstoornis om affectie te herkennen, uiten en waarderen en zo meer zelfvertrouwen te ontwikkelen.Kinderen met een autismespectrumstoornis zijn vaak niet in staat te laten merken dat ze iemand aardig vinden of van iemand houden. Ze voelen niet aan wanneer anderen behoefte hebben aan affectie. Dit kan een ingrijpend probleem zijn binnen een gezin, in vriendschappen en in dagelijkse sociale contacten. Met de oefeningen en activiteiten in dit boek leren kinderen geschikte gebaren, handelingen en woorden om genegenheid te tonen, waarmee ze hun vriendschappen en andere relaties sterk kunnen verbeteren.
autisme --- affectieve ontwikkeling --- Psychiatry --- psychiatrie --- emoties --- gedragstherapie --- 462.4 --- affectie --- Gevoelens --- Autisme ; kinderen --- Autistische kinderen --- 615.84 --- Autisme --- Kinderen --- Cognitieve gedragstherapie --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Miet Fournier deed jarenlang ervaring op als peuterleidster. Ze werkte daarna een tweetal jaar als navormer taal en in 1991 werd ze pedagogisch begeleider basisonderwijs in het Brussels hoofdstedelijk gewest. In 2000 koos ze heel bewust voor een terugkeer naar de klas. Miet schrijft sinds 1994 de pedagogische en didactische suggesties voor het peutertijdschrift DOPIDO en publiceerde in 1996 een poëziebundel voor peuters onder de titel 'Eén, twee, hop-a-kee!' Het boek dat u hier te lezen krijgt, is gebaseerd op haar eigen ervaringen met peuters en biedt een pedagogisch-didactisch kader met heel veel praktische suggesties voor het begeleiden van zeer jonge kinderen. Zowel ouders, begeleiders als leerkrachten zullen de beschreven situaties herkennen en daarin ondersteuning vinden voor hun dagelijkse omgang met peuters.
Kleuteronderwijs --- Didactiek. --- kleuterdidactiek --- Educational sciences --- Didactics of Kindergarten --- peuters --- Opvoeding --- Peuters --- 441 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- kleuters --- opvoeding --- 471.4 --- Cognitieve ontwikkeling --- Emotionele ontwikkeling(Affectieve ontwikkeling) --- Klasinrichting --- Klasmanagement --- Kleuters --- Observatie --- Onthaal --- Opvoeding (Pedagogie) --- Psychomotoriek --- Thematisch werken --- Affectieve ontwikkeling --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Fijne motoriek --- Grove motoriek --- Koppigheid --- Motoriek --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkeling van kinderen --- Peuterschool --- School --- Zelfredzaamheid --- Zintuiglijke ontwikkeling --- 441 ) Opvoeding van zuigelingen, peuters en kleuters --- cognitieve ontwikkeling --- dynamisch-affectieve ontwikkeling --- pedagogiek --- peutertuinen --- psychomotorische ontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Opvoedingsondersteuning ; kinderopvang --- Peuters ; opvoeding --- Spelend leren --- Kleuters: didactiek --- Peuters: didactiek --- differentiële opvoeding - zuigelingen, peuters en kleuters --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- Didactiek; algemeen --- Opvoeding en onderwijs --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Observaties --- Ontwikkelingspsychologie --- Observeren --- Peuter --- Kleuter --- Spel --- Sociaal leren --- Onderwijs
Choose an application
De regering wil dat iedereen 'mee kan doen' in de samenleving. Met termen als 'eigen kracht' en 'eigen verantwoordelijkheid' probeert de overheid de burger over te halen om tegelijkertijd het eigen leven op orde te houden én hulpbehoevende medeburgers te ondersteunen. De overheid jaagt dit proces aan door een publieke moraal van zorgzaamheid te ontwikkelen. Die moraal richt zich op emotionele banden tussen burgers en een gevoel van betrokkenheid bij de publieke zaak. Burgers worden zo verleid of verplicht om iets voor een ander te doen. Bij het overbrengen van de boodschap doet zich echter een dilemma voor waarmee de overheid worstelt: de voortdurend te maken keuze tussen bemoeien en afstand houden, tussen burgers op hun verantwoordelijkheden wijzen en de verantwoordelijkheid aan hen laten. In "De affectieve burger" onderzoeken sociale wetenschappers de publieke moraal van zorgzaamheid. Welke gevolgen heeft de introductie hiervan voor burgers en voor het dagelijks werk van beleidsmakers en professionals?
Microeconomics --- actieve welvaartsstaat --- welzijnswerk --- vrijwilligerswerk --- affectieve ontwikkeling --- activering --- Community organization --- samenlevingsopbouw --- LSB (lokaal sociaal beleid) --- Social policy --- burgerschap --- Netherlands --- #SBIB:316.8H00 --- #SBIB:316.8H51 --- #SBIB:35H500 --- 309 --- participatie --- Zelfredzaamheid --- Burgerschap --- Buurtwerk --- Opbouwwerk --- Samenlevingsopbouw --- 364.46 --- Sociaal beleid: algemeen --- Sociaal beleid: inspraak en participatie --- Bestuur en samenleving: algemene werken --- Maatschappelijk welzijn - Maatschappijkritiek; algemeen --- 301.18 --- Nederland --- Nederland. --- solidariteit --- welzijnsbeleid --- maatschappij --- beleid
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|