Listing 1 - 10 of 401 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De interne werkgroep Basale Stimulatie van Blijdorp verzamelde hun eigen expertise samen met ervaringen van ouders, collega's en diverse therapeuten en bundelde deze in een inspirerend (werk)boek. ‘Bewust basaal' is in eerste instantie geschreven vertrekkende vanuit mensen met een ernstig verstandelijke beperking en een bijkomende motorische en/of sensorische beperking. De handvaten kunnen zeker ook van toepassing zijn op een ruim spectrum aan doelgroepen, zoals personen met dementie of met autisme, kleine kinderen of kinderen met gedragsproblemen. Naast de theoretische inzichten die het aanreikt over de benaderingswijze basale stimulatie, is ‘Bewust basaal' vooral een praktijkboek. Door heel wat praktische tips en tricks en handige activiteitenfiches kan de lezer van dit boek meteen zelf de handen uit de mouwen steken en experimenteren.
Choose an application
Mensen met een (zeer) ernstige verstandelijke beperking hebben een eigen, aparte belevingswereld. Zonder inzicht in die belevingswereld kom je als medewerker dagbesteding niet ver. Ook de invulling van een dagbestedingsprogramma moet op alle punten bij die bijzondere belevingswereld aansluiten. In dit boek beschrijven ervaren trainers van de leergang Dagbesteding hun werkwijze. Ze laten op een duidelijke, begrijpelijke manier zien in welke mate deze mensen openstaan voor contacten en activiteiten en welke benaderingswijze bij hun belevingsniveau past. Op basis van die inzichten wordt vervolgens vorm en inhoud aan een dagbestedingsprogramma gegeven. Hoe je kijkt, bepaalt wat je ziet geeft een helder inzicht in de belevingswereld van mensen met een (zeer) ernstige verstandelijke beperking. Het geïntroduceerde cliëntprofiel biedt de lezer een waardevol hulpmiddel om zelf de belevingswereld van cliënten gestructureerd in kaart te brengen. Er worden bovendien praktische handvatten aangereikt voor de voorbereiding, uitvoering en evaluatie van concrete activiteiten voor een passend programma op basis van dit cliëntprofiel. Door de logische en methodische opbouw is dit boek ook uitermate geschikt voor onderwijsdoeleinden.
Choose an application
PXL-Education 2020 --- sport en spel --- zwemmen --- verstandelijke beperkingen
Choose an application
PXL-Education 2020 --- sport en spel --- zwemmen --- verstandelijke beperkingen
Choose an application
Het boek ‚ ‘Goed werk - 10 portretten’ brengt hetverhaal van 10 mensen en hun zoektocht naar werk.Het is geschreven door Christophe Vekeman en BiekeDepoorter maakte bijzondere portretten.De woorden en beelden dagen ons uit om verder tekijken dan de eerste indruk, verder dan het eerste(voor-)oordeel. We maken kennis met mensen die –elk met hun eigen kracht, hun eigen talent, hun eigenkeuzes – het leven een sterke inhoud geven.Met dit boek gingen de theatermakers Sven Ronsijn, Els Trio, Griet Dobbelaere en Steve DeSchepper aan de slag. (Bron: gtb-vlaanderen.be)
trajectbegeleiding --- werkloosheidsbeleving --- 361.2 --- 331.66 --- Fysieke beperkingen --- Arbeidbemiddeling --- Fysieke beperkingen. --- Arbeidbemiddeling. --- arbeidsrehabilitatie --- motivatie --- personeelsmanagement --- Personnel management
Choose an application
Het Persoonlijk Activeringsprogramma (Pact) is een hulpmiddel voor activiteitenbegeleiders om de activiteiten qua inhoud en benadering steeds meer af te stemmen op de mogelijkheden en voorkeuren van mensen met ernstige verstandelijke en meervoudige beperkingen. Het totale programma bestaat uit twee los van elkaar te bestellen onderdelen: de handleiding, en een pakket met drie onderdelen. In de handleiding wordt op heldere wijze uitgelegd voor wie het PAct is bedoeld, wat de uitgangspunten zijn, hoe de verschillende onderdelen van het PAct er uit zien en hoe ermee gewerkt moet worden.
Choose an application
Oplossingsgericht werken met ondersteunde communicatie vraagt heel wat training van de hulpverlener. Je moet je allereerst de oplossingsgerichte mindset eigen maken. Op een methodische en gestructureerde manier ga je daarbij met de cliënt in gesprek, zodat de cliënt zijn eigen kracht versterkt.Daarnaast moet je op zoek naar nieuwe communicatiemiddelen die dit gesprek eenvoudiger kunnen doen verlopen. Deze ondersteunde communicatie komt goed van pas bij mensen met een verstandelijke beperking. Maar ook ruimer wordt deze manier van communiceren steeds vaker dankbaar gebruikt bij kinderen met of zonder communicatieve beperking of in de psychiatrie.Voor de hulpverlener lijkt het een beetje op het leren communiceren in een andere taal en met een andere mindset. Dit boek helpt daarbij. Het biedt heel wat inspiratie en handvatten om oplossingsgericht met cliënten aan de slag te gaan.https://gompel-svacina.eu/product/oplossingsgericht-werken-met-mensen-met-een-communicatieve-beperking/
Communicatieve beperkingen --- Verstandelijke beperkingen --- Visualisaties --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- visualisatie --- non-verbale communicatie --- cliënt-hulpverlener relatie --- Oplossingsgericht werken --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Visuele communicatie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
AA / International- internationaal --- 334.154.1 --- Verkeer van personen en goederen. vestiging van personen. Technische beperkingen. Vrijheid van beroep. Openbare markten. Europese eenheidsmarkt. --- Verkeer van personen en goederen. vestiging van personen. Technische beperkingen. Vrijheid van beroep. Openbare markten. Europese eenheidsmarkt
Choose an application
"Doe Je Mee" is een bordspel van Stichting De Bagagedrager voor mensen met een lichte verstandelijke beperking en hun omgeving over kwaliteit van het leven en meedoen in de samenleving. Het is gebaseerd op het spel Een Steekje Los?.Met wie speel je?Je kunt "Doe Je Mee" spelen in je woning en op je werk. Je kunt het ook spelen met familie of vrienden.Waarom speel je?Je praat over dingen waar je het anders niet zo snel over hebt. Je leert mensen op een andere manier kennen. Het is gewoon gezellig! Hoe speel je?Elk speelbord heet een eigen onderwerp: gezondheid, ondersteuning, wonen, ontmoeten, vrije tijd, leren en werken, relatie, wensen.Je kunt verschillende opdrachten krijgen. Bijvoorbeeld: vragen, stellingen en foto?s. Ook zijn er kanskaarten met verrassingen. En je kunt Prokkels verdienen.https://debagagedrager.nl/doe-je-mee-2/
Social policy and particular groups --- personen met een mentale beperking --- LVB (Licht Verstandelijke Beperking) --- Spellen --- Gezondheidszorg --- Beperkingen --- Verstandelijke beperkingen --- Mentale beperkingen --- Games --- Welbevinden --- Geestelijke gezondheidszorg --- Stigma --- Veerkracht (weerbaarheid) --- Vooroordeel --- Gezondheid --- Introductie --- Hulpverlening --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Recreatie --- Vrije tijd --- Leren --- Werken --- Relatie --- Wonen --- Behoefte --- Wens --- Verbindend werken --- Diversiteit --- Anders zijn --- Didactics of social education --- Orthopedagogics
Choose an application
In deze behandelmodule beschrijven de auteurs een nieuwe methode waarin vaktherapie en sociale vaardigheidstraining wordt gecombineerd voor kinderen in de leeftijd van 5 tot 15 jaar met een verstandelijke beperking en gedragsproblemen. In tien weken worden vaardigheden getraind en geoefend en de daarbij passende competentie eigen gemaakt. Een kind leert in de training bijvoorbeeld ‘op een goede manier een vraag stellen’. In diezelfde week komt in de vaktherapie stemgebruik, ademhaling en het stellen van vragen aan de orde. Door de unieke samenstelling van deze behandeling leert het kind de nieuwe vaardigheid direct toe te passen en eigen te maken. Deze module is breed inzetbaar voor therapeuten in de ggz als ook professionals werkzaam binnen instellingen. Ook vrijgevestigde psychologen en vaktherapeuten zullen deze behandelmodule een waardevolle toevoeging en verdieping vinden op de bestaande literatuur. Door de praktische insteek van het werk kan de behandelaar direct met de kinderen aan de slag. Ingeborg Grootendorst is beeldend vaktherapeut en is al jaren werkzaam met de betreffende doelgroep. Merel Smit is psycholoog en eveneens al jaren werkzaam met deze doelgroep.
462.2 --- gedragsproblemen --- sociale vaardigheden --- Licht mentaal gehandicapte kinderen --- PXL-Healthcare 2017 --- verstandelijke beperkingen --- kinderen --- Philosophy (General). --- Psychology, general. --- Sociale vaardigheden --- Kinderen --- Probleemstelling --- Oplossingsgericht werken --- PXL-Ebooks
Listing 1 - 10 of 401 | << page >> |
Sort by
|