Listing 1 - 10 of 438 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dag Loeloe! werkt met 12 ankers (thema's) die gekoppeld worden aan herkenbare gebeurtenissen. Elk anker heeft een vaste structuur. De 12 ankers zijn verdeeld over 3 perioden: Periode 1: september t.e.m. november, Periode 2: december t.e.m. midden maart en Periode 3: midden maart t.e.m. juni. Binnen elk anker komen alle ontwikkelingsgebieden aan bod: taal, rekenen, sociaal-emotionele ontwikkeling, wetenschap en techniek, mens en maatschappij, motoriek en muzische vorming.
didactiek kleuteronderwijs --- 471.49 --- belangstellingscentra --- Thematisch werken --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- prentenboeken --- didactiek ; kleuteronderwijs --- 471.8 --- Overige onderwerpen --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2017 --- didactische werkvormen
Choose an application
Dag Pompom! werkt met 12 ankers (thema's) die gekoppeld worden aan herkenbare gebeurtenissen. Elk anker heeft een vaste structuur. De 12 ankers zijn verdeeld over 3 perioden: Periode 1: september t.e.m. november, Periode 2: december t.e.m. midden maart en Periode 3: midden maart t.e.m. juni. Binnen elk anker komen alle ontwikkelingsgebieden aan bod: taal, rekenen, sociaal-emotionele ontwikkeling, wetenschap en techniek, mens en maatschappij, motoriek en muzische vorming.
didactiek kleuteronderwijs --- 471.49 --- belangstellingscentra --- Thematisch werken --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- prentenboeken --- didactiek ; kleuteronderwijs --- 471.8 --- Overige onderwerpen --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2017 --- didactische werkvormen
Choose an application
Dit liedjesboek maakt deel uit van het Leerkrachtenpakket Doremi 2018-2019
didactiek kleuteronderwijs ; muzikale opvoeding --- 471.46 --- liederen --- kleuters --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Peuters --- 3-jarigen --- Kinderliederen --- Kleuteronderwijs --- Liederenbundels --- Peuter --- 3-jarige --- Kinderlied --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding
Choose an application
HUPLA KLEUTERS, hopla met het hoofd, de armen, de beentjes en de bips! Hang deze klapblok met 50 leuke bewegings-tussendoortjes aan de wand. Je klas beweegt... je school beweegt... nog meer en met in hogere mate leersucces dankzij de sportieve, ontspannen en speelse korte onderbrekings-momenten. Laat tijdens of na een onafgebroken diepgaande leeractiviteit even stoom af. Laad de batterijen terug op, om er daarna opnieuw geconcentreerd in te vliegen. Maak met HUPLA KLEUTERS je onderwijsleerproces efficiënter. Hoewel kleuters al veel bewegen tijdens lessen bewegings-opvoeding, bewegingsspelen, bewegend leren en de speeltijden, zijn deze bewegingstussendoortjes een bijkomend alternatief voor gebruik in de klas. Door HUPLA KLEUTERS leren de kleuters hun concentratiepieken beter spreiden. Deze gewoontevorming verlaagt ook de drempel met het eerste leerjaar van de basisschool.
471.47 --- bewegingsopvoeding --- bewegen --- kleuters --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Bewegingsopvoeding --- kleuteronderwijs --- kleuteronderwijs. --- Kleuteronderwijs.
Choose an application
978-90-78688-08-2
#PBIB:+110.40 --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- thematisch werken --- 471.4 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- hoekenwerk --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- thematisch onderwijs --- 471.49 --- Belangstellingscentra --- Hoekenwerk --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Thematisch werken --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie
Choose an application
TipTop Kleuters is spelen en leren tegelijk, want kleuters oefenen er ongemerkt hun reken- en taalvaardigheid mee. Elk kind kan met TipTop Kleuters zelfstandig aan de slag en antwoorden zelf controleren. Het enige wat ze hoeven te doen, is aan de veer onder aan de kaart trekken. Verdwijnen alle balletjes? Dan zijn alle opdrachten goed. De 80 spelkaarten bevatten steeds twee opdrachten : een taal-leesopdracht en een rekenopdracht. De opdrachten zijn verdeeld over acht thema's : vakantie, feest, nieuw in de groep, speelgoed, ziek zijn, tijd, uitstapjes maken en dierentuin. TipTop Kleuters biedt opdrachten op drie niveaus : er zijn kaarten voor jonge kleuters, kleuters die al wat verder zijn én kleuters die klaar zijn voor een uitdaging.
Educatieve spellen --- Rekenen --- Taal --- Kleuteronderwijs. --- #PBIB:+110.40 --- #PBIB:+111.13 --- #PBIB:+111.53 --- Spel --- Nederlands --- 471.4 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- wiskunde --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Kleuter onderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Games --- Vakantie. --- Feesten. --- Speelgoed.
Choose an application
Basisontwikkeling is een werkplan voor de onderbouw (4-8 jarigen). In hoofdstuk 1 wordt beschreven dat Ontwikkelingsgericht Onderwijs het concept achter Basisontwikkeling is. Het Ontwikkelingsgericht Onderwijs is een onderwijspedagogisch concept, geinspireerd door het Ervaringsgericht Onderwijs (Laevers) en het situatie-georienteerde onderwijs, zoals aan de orde komt in hoofdstuk 2. Andere inspiratiebronnen zijn het Ontwikkelende Onderwijs en het adaptief onderwijs. De uitgangspunten van Ontwikkelingsgericht Onderwijs worden uiteengezet. In hoofdstuk en de doelen van Basisontwikkeling aan bod. Het cirkelschema, bijgevoegd als bijlage bij het boek, laat de onderlinge samenhang en accenten op een andere manier zien. In hoofdstuk 4 worden de vijf kernactiviteiten beschreven. Dit zijn: de spelactiviteiten, de constructieve en beeldende activiteiten, de gespreksactiviteiten, de lees- en schrijfactiviteiten en de reken- en wiskundeactiviteiten. Deze activiteiten zijn verbonden aan inhouden en thema's. De rol van de leerkracht wordt in hoofdstuk 5 toegelicht, terwijl in hoofdstuk 6 het observeren, registreren en evalueren aan bod komt. HOREB (Handelingsgericht Observeren, Registeren en Evalueren) door middel van het logboek, de kinderdagboeken en het activiteitenboek worder uitgewerkt. Hoofdstuk 7 gaat in op de vraag welke organisatorische voorzieningen nodig zijn. Tenslotte wordt in hoofdstuk 8 de Basisontwikkeling Plus beschreven, een verdere verdieping en verbreding. Er wordt ingegaan op onderwijs aan kinderen die op extra ondersteuning zijn aangewezen, op de voorschoolse periode, de aansluiting met de bovenbouw en contacten met ouders.
Kleuteronderwijs --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek. --- Onderwijstechnologie. --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- #PBIB:+110.40 --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- onderbouw --- basisonderwijs --- 471.4 --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- kleuterschool: didactiek --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Kleuters --- Basisonderwijs --- Basisontwikkeling --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Didactic strategies
Choose an application
Activiteiten die in kringverband plaatsvinden leveren waardevolle bijdragen aan basisontwikkeling: voorlezen en vertellen bijvoorbeeld, werken met prentenboeken en kinderpoëzie. De werkelijke ontwikkelingswaarde van kringactiviteiten hangt echter nauw samen met de groepsgrootte. Gesprekken met kinderen zijn bijvoorbeeld alleen zinvol als ze in klein groepsverband plaatsvinden. Maar de groepskring daarentegen, waarin het juist om het groepsgebeuren gaat, is voor alle kinderen bestemd. Welke activiteiten in kringverband belangrijk zijn en hoe leerkrachten daarmee om kunnen gaan, wordt in dit boek beschreven. Presenterende activiteiten: - verhalen vertellen en voorlezen - prentenboeken - kinderpoëzie - activiteiten met verhalen, boeken en poëzie - poppenspel en poppenkast De groepskring: - hier zijn we - deze dag en deze week - wat gaan we doen - wat hebben we gedaan - wat zijn de groepsregels - feestvieren - even pauze - kleine spelletjes
kringgesprekken --- didactiek --- didactische werkvormen --- kleuteronderwijs --- 471.4 --- didactiek kleuteronderwijs --- kringactiviteiten --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- kleuterschool: kringactiviteiten --- Kindergarten --- Didactics of Kindergarten --- Primary education --- Kleuteronderwijs --- Didactiek. --- Didactic strategies --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- groepsdynamica --- projectonderwijs
Choose an application
Gertie Bergmans is kleuterjuf bij de 4- en 5-jarigen in de kleuterschool De Beverburcht in Maaseik (Wurfeld). Ze goot haar rijke buitenervaringen met kleuters in dit "praktisch handboek vol avonturentochten in de natuur". Een inspiratiebron voor leerkrachten, ouders en grootouders, gidsen en begeleiders.
471.43 --- Avonturen --- Natuurbeleving --- wereldoriëntatie --- bossen --- Buitenspelen --- # Wereldoriëntatie --- buitenspelen --- bosspellen --- Wereldoriëntatie ; didactiek ; kleuteronderwijs --- PXL-Education 2018 --- kleuteronderwijs --- natuurkennis --- bosspelen --- avonturen --- natuur --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie --- Natuurbeleving ; kinderen --- Kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs. --- Natuureducatie. --- 476.1 --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie
Choose an application
Dit boek is een vervolg op het eerste boek en vormt een inspiratie voor leerkrachten, gidsen, ouders, grootouders en andere begeleiders van jonge kinderen. Een tweede reeks van een vijftigtal avonturentochten en ideeën voor een bosklas (leren buiten de klasmuren). Alles bijzonder handig uitgeschreven om onmiddellijk toe te passen in de praktijk. Een boek vol ideeën en prikkels om met jonge kinderen op ontdekking te gaan in de natuur.
Buitenspelen --- bossen --- wereldoriëntatie --- Natuurbeleving --- Avonturen --- Wereldoriëntatie ; didactiek ; kleuteronderwijs --- PXL-Education 2018 --- kleuteronderwijs --- natuurkennis --- 471.43 --- buitenspelen --- bosspelen --- avontuur --- natuur --- didactiek kleuteronderwijs - wereldoriëntatie --- Kleuteronderwijs. --- Natuureducatie. --- 476.1 --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie
Listing 1 - 10 of 438 | << page >> |
Sort by
|