Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek worden de nieuwste inzichten gepresenteerd over de neuropsychologische behandeling van cognitieve en niet-cognitieve stoornissen die het gevolg zijn van hersenletsel. Bij het boek hoort een website waar de feitelijke behandel-protocollen worden geplaatst. Die beschrijven behandel- of trainingsprogramma's en zijn zo veel mogelijk gebaseerd op evidence-based richtlijnen. De protocollen zullen regelmatig worden aangepast aan de laatste inzichten.
Neuropsychologie --- Hersenbeschadigingen --- Neuropsychologie. --- Hersenbeschadigingen. --- PXL-Healthcare 2018 --- hersenletsels --- cognitieve functiestoornissen --- cognitieve therapie
Choose an application
Orthopedagogics --- autisme --- orthopedagogiek --- PXL-Healthcare 2019 --- cognitieve functiestoornissen --- Autisme --- Denken --- Emoties --- Communicatie --- Communicatiestoornissen --- Diagnose --- Wetenschappelijk onderzoek --- autismespectrumstoornis (ASS) --- graduaat orthopedagogie --- Emotie --- Communicatiestoornis --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap) --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
606.5 --- RVT --- dementie --- functiestoornissen --- mantelzorg --- psychogeriatrie --- Psychogeriatrie --- Frailty --- 616-053.9 --- 616.89 --- Geriatrische psychiatrie - Psychogeriatrie --- Geriatrics --- Psychopathologie --- Affective and dynamic functions --- Psychiatry --- psychosen --- somatoforme stoornissen
Choose an application
Developmental psychology --- 416 --- ontwikkelingspsychologie --- psychologie --- 416.2 --- Adolescenten --- Agressie --- Angst --- Basisonderwijs --- Biologische ontwikkeling --- Concentratieproblemen --- Faalangst --- Geboorte --- Intelligentie --- Kinderen --- Leeromgeving --- Leerproblemen --- Leraren --- Leren --- Motivatie --- Motoriek --- Onderwijsstijlen --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Ontwikkelingspsychologie --- Puberteit --- Relatie leraar - leerling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Taalontwikkeling --- 416.1 )Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- aandachtsstoornissen --- adolescentie --- biologische ontwikkeling --- concentratiestoornissen --- erfelijkheid --- faalangst --- functiestoornissen --- leeromgeving --- leerstof --- leerstoornissen --- leertaken --- motorische ontwikkeling --- onderwijsgevende --- onderwijsleersituatie --- ontwikkelingsstoornissen --- pubertijd --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- sociale angst --- 416.1 --- 159.9 --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- Psychologie
Choose an application
Onderzoek van de Hogeschool Gent naar de omgang met studenten met een functiebeperking in het hoger onderwijs. De auteurs presenteren de onderzoeksresultaten a.d.h.v. een fictief verhaal van een student met een functiebeperking. Over keuzes maken, erbij willen horen en behoefte hebben aan begrip en ondersteuning. Deze publicatie brengt het verhaal van een student met een functiebeperking in het hoger onderwijs. Het gaat over keuzes maken, stappen zetten en beslissingen nemen. Het is ook een verhaal over de vraag om ‘gewoon student’ te mogen zijn en het liefst even onopvallend als andere studenten. Tegelijk komt hier de behoefte aan voldoende begrip en ondersteuning naar voren.Het fictieve verhaal van deze student leidt de lezer door de belangrijkste bevindingen van het onderzoeksproject ‘Af/studeren met een functiebeperking in het onderwijs’, uitgevoerd door de Hogeschool Gent. Samen met de onderzoeksresultaten bieden de praktische aanbevelingen na elk hoofdstuk inspiratie voor een kwaliteitsvolle begeleiding van studenten en werknemers met een functiebeperking.Op de bijgeleverde cd-rom staat de volledige tekst van het boek zonder opmaak, zodat het ook hanteerbaar is voor personen met een functiebeperking die ondersteunende software gebruiken.
Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- personen met een beperking --- PHL-Central Office 12 --- hoger onderwijs --- studiebegeleiding --- functiestoornissen --- 489.9 --- motorisch gehandicapten --- 378 --- Hoger onderwijs --- Personen met een handicap --- Studentenbegeleiding --- Geïntegreerd hoger onderwijs --- Hoger onderwijs; overige onderwerpen en cursussen SAW --- Contains audio-visual material --- Studiemethoden --- Gehandicapten --- Studenten --- Studiebegeleiding --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Provincie West-Vlaanderen --- Studiemethode --- Persoon met een handicap --- Student --- ouder --- Geïntegreerd onderwijs --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Verpleegkundigen, kinesitherapeuten, ..., worden frequent geconfronteerd met patiënten met neurologische aandoeningen. Het is belangrijk dat iedereen de deficits die ontstaan bij aandoeningen van het centrale en perifere zenuwstelsel begrijpt en op de juiste manier kan interpreteren.
Neurologie --- 615.8 --- 616.8 --- Academic collection --- 606.1 --- craniale zenuwen --- functiestoornissen --- geneeskunde --- klinisch onderzoek --- lichaamsschemastoornissen --- motorische stoornissen --- neurologie --- sensorische stoornissen --- spraakstoornissen --- Anamnese (ziektegeschiedenis) --- Klinisch onderzoek --- Motoriek --- Neurologie (syndroom van Horner) --- Sensibiliteit --- Spraakstoornissen (aprosodie) --- Zenuwstelsel (neurofysiologie) --- neurologie (gez) --- neuroverpleegkunde (gez) --- spraakstoornissen (gez) --- apraxie --- bewegingsstoornissen --- neurologie (zenuwziekten) --- spierziekten (myopathieën, neuromusculaire ziekten) --- Fysiotherapie. Fysische therapie. Radiotherapie. Andere niet-medicinale therapeutische behandelingen --- Neurologie. Neuropathologie. Zenuwstelsel. Neurologische aandoeningen --- (zie ook: neurochirurgie) --- Hersenen --- Klinische psychologie --- Neurologische aandoeningen --- Psycho-motoriek --- Hersenen. --- Klinische psychologie. --- Neurologie. --- Neurologische aandoeningen. --- Psycho-motoriek.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|