Listing 1 - 10 of 163 << page
of 17
>>
Sort by

Book
Index voor inclusie : werken aan leren en participeren op school
Authors: ---
Year: 2015 Publisher: Heverlee UCLL

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Inclusief denken en handelen in het onderwijs
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789044118209 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Nederlandse en Vlaamse onderwijskringen begint inclusief denken en handelen steeds meer aan haalbaarheidswaarde te winnen. Dat we het allemaal willen is nauwelijks nog een punt van discussie. Maar hoe? Allerlei vormen van 'nieuw leren' worden beproefd. Nieuwe schoolconcepten verschijnen als een kleurige regenboog aan het firmament. Het is inderdaad hoopgevend dat 'het onderwijs' haast begint te maken van 'de school voor iedereen' . Het is de maatschappelijke werkelijkheid die ons hiertoe uitdaagt. Vanzelfsprekend doen leraren dat met een professionaliteitsopvatting die met beide benen in de werkelijkheid staat. De bijdrage van de opleidingen speciale onderwijszorg aan dit proces is voor de hand liggend en zal in de komende jaren steeds sterker worden. (Bron: covertekst)


Digital
Autisme-wijzer : begeleiding van leerlingen met autisme : Autisme-KIJK-wijzer : een intern evaluatie-instrument voor onderwijs aan kinderen en jongeren met een autismespectrumstoornis
Authors: --- ---
ISBN: 9789044120899 Year: 2006 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
ERGOTHERAPIE EN GEÏNTEGREERD ONDERWIJS De ergotherapeut als GON-begeleider binnen het regulier lager onderwijs.
Author:
Year: 2017 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wanneer een kind de overgang maakt van het buitengewoon onderwijs naar het regulier onderwijs kan een GON-begeleider extra ondersteuning bieden. Door de invoer van het M-decreet, sinds 1 september 2014, krijgen kinderen met specifieke onderwijsbehoeften meer kansen om les te volgen in het regulier onderwijs. Hierdoor is er meer en meer nood aan extra ondersteuning in de reguliere scholen, bijvoorbeeld door een GON-begeleider. Maar wat is het functieprofiel van de ergotherapeut als GON-begeleider en wat zijn de veranderingen sinds het M-decreet? Aan de hand van semigestructureerde diepte-interviews zijn het functieprofiel van de ergotherapeut als GON-begeleider volgens de beroepsrollen en de gevolgen van het M-decreet in kaart gebracht. Er kan besloten worden dat alle beroepsrollen van de ergotherapeut een plaats hebben binnen GON-begeleiding. Daarentegen is er ter gevolge van M-decreet, vanaf 1 september 2017, sprake van ?ondersteuningsteams? die de GON-begeleiding volledig vervangen.

Enabling technology for inclusion
Author:
ISBN: 1853963941 Year: 1999 Publisher: London PCP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Autisme-wijzer & Autisme-kijk-wijzer : begeleiding van leerlingen met autisme
Author:
Year: 2006 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Geïntegreerd onderwijs : samenwerking tussen gewoon en buitengewoon onderwijs : op weg naar mee inclusie?

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Onderzoek inclusief onderwijs
Authors: --- ---
Year: 2005 Publisher: Gent Universiteit Gent, Vakgroep Orthopedagogiek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ouders aan boord van de Brede School : Brede School ahoy!
Author:
Year: 2015 Publisher: Gent : Steunpunt diversiteit en leren,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De integratie van leerlingen met autismespectrumstoornissen in het gewoon onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 163 << page
of 17
>>
Sort by