Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Comment organiser rencontres et sessions
Author:
Year: 1974 Publisher: Paris Centurion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Aan de slag met Pluk de dag : vormingsmateriaal gebaseerd op Pluk de dag, een docureeks over leven met dementie
Author:
Year: 2011 Publisher: Wilrijk ECD Orion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Coöperatief vergaderen : een complete aanpak voor actief vergaderen met betrokken deelnemers
Authors: --- ---
ISBN: 9789461182067 9461182066 Year: 2015 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leert u op de vergadering uw collega's beter kennen en gaat u ze meer waarderen? Zorgt het gesprek ervoor dat iedereen zijn werk beter gaat doen? Kunt u tijdens de vergadering meewerken aan besluiten? Brengt u in vergaderingen alles wat u weet over effectief communiceren, leren en samenwerken in de praktijk?Als u op minstens een van deze vragen 'nee' hebt geantwoord, is dit boek echt iets voor u. U heeft dan het gevoel dat er méér uit vergaderingen te halen valt. Als deelnemer wilt u het idee hebben dat jullie samen iets wezenlijks aan het doen zijn. Als leider van de vergadering wilt u dat uw mensen zich echt betrokken voelen bij de gespreksonderwerpen. Een gezamenlijk project van Bazalt, HCO en RPCZ.


Book
Wat werkt : op school : elf factoren die tot betere leeropbrengsten leiden
Author:
ISBN: 9789461181893 9789461182098 Year: 2015 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een groepsbijeenkomst in goede banen leiden gaat niet vanzelf. Iedereen die weleens voor een groep staat - als trainer, workshopleider of voorzitter van een vergadering- weet dat. Je wilt natuurlijk dat alle deelnemers actief en in harmonie bijdragen aan een gezamenlijk resultaat. Maar de werkelijkheid is vaak weerbarstig. Wat doe je als een deelnemer veel te vaak het woord neemt waardoor de rest stilvalt, Als deelnemers het nut van de bijeenkomst hardop in twijfel trekken? Of als de sfeer omslaat wanneer een vraag plots leidt tot een emotionele discussie?


Book
De beginnende groepsleider: inleiding op het praktijkgericht werken met groepen
Author:
ISBN: 9024412595 Year: 1994 Volume: vol *10 Publisher: Baarn Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een beroep wordt voor een groot gedeelte in de praktijk geleerd. Dit geldt natuurlijk ook voor het beroep van leraar. Daarom is de praktijk een belangrijk onderdeel van de opleiding, van het curriculum van de lerarenopleiding. In Ontwikkeling door werkplekleren gaan we in op achterliggende zaken als *de aanleiding en doelen voor werkplekleren* of *de leertheorie voor de werkplek*. Aan bod komt ook waar de werkplek feitelijk aan moet voldoen om er voldoende van te kunnen leren, hoe je de leermogelijkheden op de werkplek kunt onderkennen en benutten, en hoe het leren op de werkplek en het leren binnen de opleiding op elkaar afgestemd kunnen worden.



Book
Recherche qualitative en marketing : perspective psychoscopique
Authors: --- ---
ISBN: 2804131564 9782804131562 Year: 1999 Volume: *5 Publisher: Paris ; Bruxelles : De Boeck Université,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Située sur un axe dont les pôles complémentaires sont la recherche descriptive et la recherche diagnostique du comportement du consommateur, l'approche psychoscopique de la recherche qualitative en marketing repose sur des méthodes de recueil de données qualitatives qui se situent au-delà du comportement rationnel exprimé verbalement. Ces données sont analysées ensuite au moyen de grilles d'interprétation permettant de cerner les connaissances, les émotions et les comportements, conscients et inconscients, du consommateur. Cette approche de recherche permet de dépasser un niveau purement exploratoire et d'établir le diagnostic d'une situation de marché dans la perspective du marketing stratégique. Pour tenter d'expliquer le pourquoi du comportement du consommateur, l'ouvrage initie pas à pas le lecteur à la réalisation d'une recherche qualitative en marketing selon l'approche psychoscopique. C'est là toute l'originalité du projet qui s'appuie sur de nombreuses illustrations pratiques et des exemples suivis d'exercices d'application. Destiné aux responsables marketing, l'ouvrage est également un manuel fondamental pour les professeurs de marketing et les étudiants des écoles de commerce, de gestion et d'administration.

The World Cafe : shaping our futures through conversations that matter
Authors: ---
ISBN: 1576752585 1605092517 1282298852 9786612298851 9781605092515 9781605092669 1605092665 9781576752586 9781609940393 1609940393 9781282298859 9781576752586 6612298855 Year: 2005 Publisher: San Francisco, CA : Berrett-Koehler Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The World Cafe is a flexible, easy-to-use process for fostering collaborative dialogue, sharing mutual knowledge, and discovering new opportunities for action. Based on living systems thinking, this innovative approach creates dynamic networks of conversation that can catalyze an organization or community's own collective intelligence around its most important questions.Filled with stories of actual Cafe dialogues in business, education, government, and community organizations across the globe, this uniquely crafted book demonstrates how the World Cafe can be adapted to any setting or culture.


Book
Dus, want, maar en tenzij : over kritisch denken, argumenteren en debatteren in het onderwijs
Author:
ISBN: 9789462927070 9789462929814 9462927073 Year: 2016 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kritisch denken, debatteren, betogen, filosoferen en argumenteren hebben heel wat met elkaar gemeen. Om kritisch te kunnen denken moet men weten welke argumenten ertoe doen om zinnig te kunnen oordelen. In een debat kan men de andere pas overtuigen als argumenten worden aangebracht die relevant zijn. In een betoog proberen we anderen te overtuigen van een standpunt, met argumenten. Filosoferen lijkt misschien een buitenbeentje, maar ook hier moeten we argumenteren. Kritisch denken en argumenteren zijn onlosmakelijk met elkaar verweven. In het onderwijs is het belangrijk dat leerlingen leren argumenteren (en dus kritisch denken) binnen diverse vakken. Kennis over basisbegrippen argumenteren is dan ook noodzakelijk.In Dus, want, maar en tenzij gidst een zes-stappen-plan de lezer doorheen de materie.Debatteren is voor jongeren enorm nuttig want ze verwerven er heel wat vaardigheden mee. Een debater is in staat om voor een publiek te spreken, is goed in het luisteren naar wat de andere zegt en reageert alert met argumenten en tegenargumenten. De auteur bespreekt uitvoerig hoe een debat moet worden gevoerd en hoe men zich erop kan voorbereiden.


Book
Sociaal vaardig? Lieve deugd : gids voor de basisschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 9062008992 9789062008995 Year: 2001 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek behandelt onder meer een ruim gamma van relatiewijzen ; het interactieve handelen ; verschillende vormen van samenwerking en samenleving.

Keywords

Didactics of social education --- sociale opvoeding --- pedagogiek --- axenroos --- Didactics of primary education --- relationele vorming --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- vakoverschrijdende thema's --- lager onderwijs (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Sociale opvoeding --- Lager onderwijs --- Axenroos --- Sociaal-agogische vaardigheden --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- basisonderwijs --- basisscholen --- didactiek --- lager onderwijs --- sociale vaardigheden --- 433.4 --- agogie --- agogische vaardigheden --- 471.44 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Discussie --- Groepsdiscussies --- Omgangskunde --- Relatie --- Relationele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Taakgroepen --- Tweegesprek --- Tweegesprekken --- 305 --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- interactief handelen --- relatiewijzen --- samenwerking --- sociaal vaardig : basisschool (ler) --- sociale vaardigheden (gez) --- 37.032 --- Agologie --- Gedrag --- Groepsleiding --- Relaties --- Samenwerking --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- Sociale redzaamheid ; kleuteronderwijs --- 478.8 --- Sociaal-agogische vaardigheden : basisonderwijs --- Basischool: sociale vaardigheid --- Relatiewijzen: lagere school --- #BSCH: vak: didactiek --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Agressie. --- Basisonderwijs. --- Interactie. --- Persoonlijkheidsontwikkeling. --- Sociale vaardigheden. --- Zelfwaarneming.

Listing 1 - 9 of 9
Sort by