Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
De student wordt via teksten, studie- en stage-opdrachten met een aantal belangrijke vragen op dit gebied geconfronteerd : op grond van welke verschillen tussen kinderen is differentiatie mogelijk? Welke componenten van het onderwijsleerproces lenen zich voor differentiatie? Aan welke voorwaarden moet de leraar voldoen om te kunnen differentiëren? Welke vormen van differntiatie zijn hanteerbaar?
individualiserend onderwijs --- didactiek --- basisonderwijs --- 474 --- 454.23 --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Differentiërend onderwijs --- Geprogrammeerde instructie --- Individualiserend onderwijs --- Leerstijlen --- Niveau-onderwijs --- Zelfstandig werk --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- basisonderwijs : didactiek (ler) --- Differentiatie --- Individualisering --- Lerarenopleiding --- didactiek lagere school --- differentiëren --- didactiek basisonderwijs --- Didactische principes --- individualiserend onderwijs. --- Individualiserend onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- gedifferentiëerd onderwijs --- Didactic strategies --- lerarenopleiding
Choose an application
Een pleidooi voor personaliseerbaar onderwijsEr moet iets drastsich veranderen in ons onderwijs, betoogt Yong Zhao in dit boek. Waarom kijken we steeds naar de tekorten van leerlingen? Waarom leggen we alle leerlingen langs dezelfde lat? En waarom moeten ze zoveel tijd en energie steken in vakken waar ze niet zo sterk in zijn?Het huidige keurslijf van de school belemmert leerlingen om hun passie te volgen en hun sterke kanten uit te diepen. Daardoor krijgen ze niet de kans om ergens echt in uit te blinken. Gevolg: we leiden op tot middelmatigheid. Is dat wat we willen? Zouden we niet juist moeten streven naar het opleiden van unieke leerlingen, die allemaal uitblinken op hun eigen manier? Elke leerling kan uitblinken, stelt Zhao. En elke leerling heeft daar van nature ook behoefte aan. Daarom pleit hij voor personaliseerbaar onderwijs: onderwijs dat leerlingen de keuze biedt om hun eigen pad te creëren op basis van hun passies en sterke kanten.Zhao onderbouwt zijn visie met krachtige voorbeelden uit de praktijk. Een inspirerend pleidooi, dat je zeker tot denken aanzet!https://shop.bazalt.nl/shopware.php?sViewport=detail&sArticle=482
Educational psychology --- Teaching --- onderwijsfilosofie --- talentmanagement --- onderwijsbeleid --- differentiële opvoeding --- Personaliseerbaar onderwijs --- Talenten --- Kwaliteiten --- Didactiek --- Differentiatie --- Differentiërend onderwijs --- Individualiserend onderwijs --- Leertraject --- Individueel aangepast curriculum
Choose an application
Hoe kunnen we kinderen een keuze laten maken uit een reeds bestaande leerstof, zodat ze zelfstandig, op eigen tempo en volgens eigen niveau kunnen werken?
Differentiatie --- Basisonderwijs. --- individualiserend onderwijs --- gedifferentiëerd onderwijs --- Didactics --- Primary education --- didactische werkvormen --- didactiek --- differentiatie --- individueel onderwijs --- zorgverbreding --- 474.23 --- basisonderwijs --- differentiërend onderwijs --- Individualiserend onderwijs --- Lager onderwijs --- 454.23 --- Basisonderwijs --- Contractwerk --- Differentiërend onderwijs --- Leefscholen --- Relatie leraar - leerling --- 454.23 ) Differentiatie --- differentiatie (ler) --- differentiëren --- individualiseren (ler) --- individualiseren --- leren --- verbeteren --- Individualiseren: differentiëren --- Leefschoolideeën --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- #BSCH: vak: didactiek --- 453 --- onderwijsstelsels
Choose an application
Het onderwijs staat vandaag voor de uitdaging om zichzelf te hervormen. Diepe structuurveranderingen in de samenleving, zoals superdiversiteit en de digitale revolutie, maken een grondige vernieuwing noodzakelijk. Moet het onderwijs daarvoor wachten op politieke beslissingen, vaak het resultaat van compromissen? Of kan het zelf de uitdagingen van de toekomst aanpakken? Hervormen van binnenuit presenteert een andere kijk op de modernisering van het onderwijs. Los van of aansluitend bij de politieke beslissingen kan het onderwijs ook zelf veel ondernemen om jongeren zo goed mogelijk voor te bereiden op de samenleving van morgen.Dit boek verkent een reeks onderwijsvernieuwingen die veel potentieel hebben om uit te groeien tot de norm. De auteurs plaatsen de onderwijshervormingen in een breder actueel en historisch kader om meer grip te krijgen op het universele karakter ervan. Daarnaast komen ideeën aan bod die scholen nu al toepassen om maximale leerkansen te bieden aan jongeren in een 21ste-eeuwse context. Deze vormen een bron van inspiratie voor leraren en scholen die zich uitgedaagd voelen om werk te maken van een sterker en moderner onderwijs.(Bron: www.acco.be)
onderwijsvernieuwing --- School management --- Flanders --- Onderwijsvernieuwing --- Evaluatie --- Werkplekleren --- 451.3 --- Flipped classroom --- Co-teaching --- Feedback --- Flexibilisering --- 450.46 --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Education --- 21st century --- Educational innovations --- theoretische onderwijsvernieuwing --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- onderwijsinnovatie --- lerarenberoep --- Onderwijshervorming --- Leertrajecten --- Individualiserend onderwijs --- Zomerscholen --- 37.02 --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Leertraject --- Zomerschool
Choose an application
Motivation in education --- didactiek --- differentiatie --- 454.23 --- Academic achievement --- Learning, Psychology of --- Motivation (Psychology) --- Academic motivation --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- differentiatie (ler) --- Teaching --- individualiserend onderwijs --- gedifferentiëerd onderwijs --- 454 ) Didactiek - algemeen --- differentiërend onderwijs --- lesgeven --- interne differentiatie: secundair onderwijs --- #GROL:SEMI-371.02 --- #GSDBP --- Motivation in education.
Choose an application
Hoe moet het op school tussen leerlingen, leerkrachten, directieleden? Wie in het spanningsveld tussen autonomie en verbinding staat, kan littekens en kwetsuren oplopen als hij niet het evenwicht vindt tussen 'erbij horen' en 'zichzelf zijn'. Op school kan het riskant of zelfs ongepast lijken om de eigen beleving ter sprake te brengen. Toch is het een belangrijke manier om zelfvertrouwen en een eigen identiteit op te bouwen. Een groep mensen kan pas echt als team functioneren wanneer elk individu ten volle tot zijn recht kan komen. Deze publicatie gaat over de persoonsgerichte benadering in het onderwijs. De uitgangspunten zijn de drie psychologische basisbehoeften die zowel voor de kinderen, de leerkrachten als de directieleden gelden: competentie, autonomie en relationele verbondenheid. Als deze drie basisbehoeften in het gedrang komen, dan ontstaat vaak 'tegengedrag'. Maar neemt de school ze ernstig, dan ontwikkelt zich een goed pedagogisch klimaat waarin iedereen kan groeien. (Bron: covertekst)
basisonderwijs --- diversiteit --- verbondenheid --- leraren-leerling relatie --- autonomie --- individualiserend onderwijs --- Didactics of primary education --- reflectie (psychologie) --- Educational psychology --- intermenselijke relaties --- identiteit --- schoolmanagement --- waardering --- zelfvertrouwen --- 366.4 --- Autonomie --- Competenties --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Persoonlijkheidsleer --- Positieve psychologie --- Schoolmanagement --- Talenten --- Verbondenheid --- Waardering --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Emotionele opvoeding --- Feedback --- Reflectie --- Relatie leraar - leerling --- Zelfbeeld --- Competenties; onderwijs --- Onderwijs; algemeen --- Relationele opvoeding; ba.o. --- 110571.jpg --- Pedagogische psychologie --- Management ; algemeen --- Onderwijsstijlen --- Onderwijspsychologie --- Pedagogisch klimaat --- Relationele opvoeding; ba.o
Choose an application
Onderwijs moet iets teweegbrengen, onderwijs moet zichtbare effecten en opbrengsten leveren. Opbrengsten die kinderen wapenen om hun weg te vinden in onze complexe maatschappij. Dat zijn al lang niet meer enkel opbrengsten in taal en rekenen, maar dat gaat veel breder. Het nieuwe competentie-ontwikkelend evalueren moet de competentie-ontwikkeling in kaart brengen en via de manier waarop er geëvalueerd wordt , bijdragen tot het doorontwikkelen van de competenties in functie van levenslang leren.
differentiële opvoeding --- Teaching --- individualiserend onderwijs --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijsmethoden --- talentmanagement --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- positief denken --- Differentiatie ; basisonderwijs --- evaluatie --- differentiatie --- Evaluatie ; basisonderwijs --- 474.23 --- basisonderwijs --- differentiërend onderwijs --- motiverend onderwijs --- talenten --- Evaluatie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Didactische werkvormen --- Competenties --- Rapporteren --- Differentiatie --- 454.4 --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- #PBIB:+105.92 --- Begaafdheid --- didactiek --- Talenten --- Motivatie --- 454.23 --- Competentiegericht onderwijs --- Talent --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- differentatie --- motivatie --- contractwerk --- Contractwerk --- Directe instructie --- Didactiek --- Differentiatie ; onderwijs --- PXL-Education 2014 --- onderwijsleerprocessen --- onderwijsstrategie --- Lager onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Zorgverbreding --- Talentontwikkeling --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstrategie
Choose an application
schools [buildings] --- Public buildings --- Architecture --- Zürich --- Switzerland --- Architectuur scholenbouw Zwitserland 1996-2004 --- Architectuur scholenbouw 20ste eeuw --- 727.1 --- 72.039 --- 727 --- Zwitserland --- architectuur --- scholen --- scholenbouw --- ADP Beat Jordi --- Jordi Beat --- Caspar Angst --- Angst Caspar --- Architectuurstudio Herman Hertzberger --- Herzberger Herman --- Arkitema --- Bassi Andrea --- Baumschlager & Eberle --- bbesw archhitekten --- B.E.R.G. Architekten --- Bünzli & Courvoisier --- Covas Hunkeler Wyss --- Enzmann + Fischer --- Eberding Stefanie --- Eberding Stephan --- Fosco Fosco-Oppenheim Vogt --- Frencken Scholl Architecten --- Gafner & Horisberger --- Galli & Rudolf --- Gmür Patrick --- Graber Marco --- Pulver Thomas --- Horvath Pablo --- Jeskanen-Repo-Teränne & Leena Yli-Lonttinen --- KAn Architekter --- Kerez Christian --- Märkli peter --- Mühlethaler Rolf --- Miller & Maranta --- NAV Architekter --- Nägele Reinhard --- Plus+ Bauplanung --- Scheitlin-Syfrug + Partner --- (se) arch --- Kirsti Sivén & Asko Takala --- Sivén Kirsti --- Takala Asko --- Twerenbold Adrian --- Staufer & Hasler --- Ph. Wieting & M. Blätter --- Wieting Ph. --- Blätter M. --- Werknetz Architektur --- Volketswil --- schoolgebouwen --- School buildings --- Buildings, School --- School architecture --- School-houses --- Schoolhouses --- School facilities --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap scholen --- Architectuurgeschiedenis 2000 - 2050 --- Onderwijsarchitectuur --- Onderwijsgebouwen --- Scholen (architectuur) --- Schoolgebouwen --- Gebouwen voor opleidingsdoeleinden --- schoolgebouwen, schoolarchitectuur --- Architectuur ; scholenbouw ; Zwitserland ; 1996-2004 --- Architectuur ; scholenbouw ; 20ste eeuw --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap ; scholen --- Architectuurgeschiedenis ; 2000 - 2050 --- gemeenten --- schoolomgeving --- bouwprojecten --- onderwijsvormen --- individualiserend onderwijs --- ruimtelijke ordening --- vormgeving --- onderwijsvernieuwing --- anno 1990-1999 --- Blätter M --- Wieting Ph --- Design and construction --- Constructions scolaires --- Design and construction. --- Conception et construction --- architecture [discipline] --- schoolhouses
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|