Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#PEDA *6.586 --- #PEDA *B 6.0 --- #GSDBP --- #GBIB:IDGP --- 462 ) * KINDEREN MET AFWIJKENDE VERSTANDELIJKE VERMOGENS
Choose an application
De auteurs behandelen een groot aantal pedagogische, organisatorische en (ortho)pedagogische vaardigheden. Het boek bevat veel praktische, informatieve paragrafen die betrekking hebben op gangbare termen en methodieken op het terrein van de bestrijding van leer- en gedragsmoeilijkheden.
462 --- Leermoeilijkheden --- Leerstoornissen --- Orthopedagogiek --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- 460 --- Orthopedagogie --- leermoeilijkheden --- orthopedagogiek --- zorgverbreding
Choose an application
#KVHB:Autisme --- #KVHB:Gebarentaal --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- #KVHB:Non-verbale communicatie --- #KVHB:Ontwikkelingsstoornissen --- 462 --- 463.2 --- autisme --- communicatie --- gebarentaal --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- Doven en slechthorenden
Choose an application
-0-6
462 --- Ontwikkeling van kinderen --- Verstandelijk gehandicapten --- Gedragsproblemen --- Ontwikkelingsachterstanden --- Buitengewoon onderwijs --- Hoogbegaafden --- ontwikkelingspsychologie --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- 159.98 --- Feuersteinmethode --- Ontwikkelingsproblemen --- Feuerstein methode --- Ontwikkelingsprobleem
Choose an application
462 --- autisme --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- 462.4 --- ontwikkelingsstoornissen --- zwakzinnigheid --- kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- (zie ook: groeistoornissen) --- Autisme --- Mentaal gehandicapten --- Autisme. --- Mentaal gehandicapten.
Choose an application
Hoe komt het dat sommige situaties voor kleuters met autisme zo lastig zijn, hoe valt het moeilijke, vaak onvoorspelbare gedag van deze kinderen te verklaren, maar bovenal: hoe kun je als leerkracht ervoor zorgen dat je juist voor deze kinderen een veilige leeromgeving creëert? Met talloze voorbeelden uit de praktijk van alledag in een kleuterklas wordt de theorie met de praktijk verbonden en geeft dit boek veel handelingsadviezen voor de leerkracht die aansluiten bij de ontwikkelingsgebieden van kleuters, specifiek gericht op die van kleuters met autisme. In het theoretisch gedeelte gaan de auteurs in op de communicatieve en sociale vaardigheden . Een belangrijk onderdeel is de afwijkende spelontwikkeling van kleuters met autisme. Hier doorheen speelt de zintuigelijke prikkelverwerking een belangrijke rol en beïnvloedt daarmee het gedrag. Deze elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en hebben veel invloed op elkaar en daarmee op het gedrag van de kleuter met autisme.https://www.standaardboekhandel.be/p/kleuters-autisme-9789491337918
Orthopedagogics --- communicatie --- autismespectrumstoornis (ASS) --- sociale vaardigheden --- kleuters --- Autisme --- Kind --- Kleuter --- Autismespectrumstoornis --- Autismespectrumstoornissen --- Kleuteronderwijs --- Autistische kinderen --- Autisme ; onderwijs --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- Autismespectrumstoornissen ; kinderen
Choose an application
#KVHB:Communicatie; mentaal gehandicapten --- communicatie --- mensen met een mentale beperking --- 305.8 --- 462 --- Buitengewoon onderwijs --- Communicatie --- Emoties (Gevoelens) --- Kinderen --- Mentaal gehandicapten --- Taalontwikkeling --- Communicatie ; algemeen --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs)
Choose an application
#KVHB:Muziektherapie --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- 462 --- Gehandicapten --- Kinderen --- Mentaal gehandicapten --- Muziek --- Spelen --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- 682 --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- personen met een mentale beperking --- muziekpedagogiek --- Music --- Orthopedagogics --- muzikale vorming --- personen met een beperking --- 78.71 --- Algemene psychologie --- muziek --- Praktijkboeken muziektherapie
Choose an application
159.91 --- #PEDA *6.582 --- #PEDA *6.07 --- #GSDBP --- 467 --- Emotionele problemen(Kinderen met emotionele problemen) --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Orthopedagogie --- 462 ) * KINDEREN MET AFWIJKENDE VERSTANDELIJKE VERMOGENS --- 376.4 --- Buitengewoon onderwijs --- Emotionele stoornissen --- Kinderen --- Opvoeding --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Emotional problems of children. --- Emotions and cognition. --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie
Choose an application
Motoriek --- Ontwikkelingspsychologie. --- Sensorimotoriek. --- Kinderen. --- motoriek --- cognitieve psychologie --- orthopedagogiek --- leermoeilijkheden --- #gsdbP --- 159.91 --- 462 ) * KINDEREN MET AFWIJKENDE VERSTANDELIJKE VERMOGENS --- basisonderwijs --- kinderen met leerproblemen --- leren leren --- motorische ontwikkeling --- ontwikkelingsdoelen --- sensorische ontwikkeling --- Bewegingsleer --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- 159.99 --- 159.95 --- 376
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|