Narrow your search
Listing 1 - 10 of 47 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Reflective teaching in early education
Author:
ISBN: 9781441172044 Year: 2015 Publisher: London Bloomsbury

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Readings for reflective teaching in early education
Authors: ---
ISBN: 9781472512642 Year: 2015 Publisher: London Bloomsbury

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Praktijkonderzoek in de school
Authors: ---
Year: 2009 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Praktijkonderzoek in de school
Authors: ---
Year: 2012 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kennis maken met scholen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044123326 Year: 2008 Volume: 2 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Nederland, maar ook daar buiten ontstaat op veel plaatsen en in een hoog tempo een nieuwe onderwijspraktijk. Deze ontwikkeling komt van onderop en krijgt zowel steun als kritiek. Scholen worden meer en meer uitgedaagd om te laten zien waar zij voor staan en welke opbrengsten zij realiseren. Dat geldt zeker als zij zeggen een andere praktijk na te streven. Voor een duurzame ontwikkeling van de beoogde praktijk en het verantwoorden ervan hebben scholen inzicht in zichzelf, hun drijfveren en hun praktijk nodig. Dergelijke kennis is niet zomaar beschikbaar. Scholen dienen die zelf te produceren. In dit boek maken we kennis (in de dubbele betekenis van het woord) met enkele basisscholen en scholen voor voortgezet onderwijs die een nieuwe onderwijspraktijk ontwikkelen en zich daarvoor verantwoorden. Zij maken, ondersteund door onderzoekers van het NIVOZ, zelf de benodigde kennis. 'Kennis maken met scholen' bevat een verslag van hun ervaringen. (Bron: covertekst)


Book
Actief schoolbeleid : hoe je passend onderwijs echt in praktijk kunt brengen
Author:
ISBN: 9789401438322 9401438323 Year: 2016 Volume: *8 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het schoolbestuur heeft een grote invloed op het werk van de leraar in de klas. De kwaliteit van Passend Onderwijs hangt af van de keuzes die een schoolbestuur maakt. In Actief schoolbeleid worden waardevolle suggesties gedaan om beleid te formuleren en worden concrete handvatten gegeven om dat beleid vorm te geven met het team.Actief schoolbeleid is bedoeld voor leidinggevenden, beleidsmakers, managers en samenwerkingsverbanden in schoolbesturen, scholen en scholengemeenschappen. Voor functionarissen die naast het nemen van beslissingen, ook de vonk kunnen zijn voor het ontsteken van het vuur in de scholen. Ook leraren en docenten zullen in dit boek de hobbels in hun praktijk van Passend Onderwijs herkennen en geïnspireerd worden, omdat het anders kán!(bron: http://www.lannoo.be/)


Multi
De pedagogisch sensitieve leraar : werken aan brede opbrengsten
Author:
ISBN: 9789046904442 904690444X 9789046964804 Year: 2015 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studieboek waarin de pedagogisch sensitieve leraar centraal staat én de verbinding gemaakt wordt naar brede opbrengsten. Thema's zijn onder andere: Goed leraarschap, OGW en HGW, Een op groei gerichte mindset, Een positief pedagogisch klimaat, Feedback geven en (Leren) Omdenken. Ieder thema 'voelt' als een goedgevulde schatkist, vol met theorie (in theoriebox), veel praktijkvoorbeelden en een groot aantal tools (met te downloaden formulieren en formats), die meteen morgen gebruikt kunnen worden. Op basis van recente wetenschappelijke inzichten, in toegankelijke taal, met uitgebreide literatuurlijst en register. Tussen alle informatieve stukken door zijn 'Ga eens na'-kaders (reflectieblokjes) gestrooid, waarbij een aantal concrete vragen de lezer aan het denken zet over eigen rol en eigen handelen. Rijke uitgave voor (pabo)studenten, beginnende én ervaren leraren – voor individueel gebruik en op teamniveau. Uitgave waarin de bijdrage van een goed pedagogisch klimaat bij het behalen van brede leeropbrengsten, onderbouwd en op waarde geschat wordt. Dat is pas echt onderwijs 'genieten'!


Book
En wat als we nu weer eens gewoon gingen lesgeven? : een kwaliteitsaanpak voor scholen
Authors: ---
ISBN: 9789492525390 9492525399 Year: 2018 Publisher: Huizen Uitgeverij Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als leraar ervaar je veel werkdruk. Dagelijks komen er allerlei zaken op je af die veel tijd en aandacht vragen. Dit kunnen problemen zijn die zich maar niet lijken op te lossen, of collega?s die regels en afspraken zijn vergeten. En terwijl je de plooien van de dag glad strijkt, schiet je te binnen dat je bij een vergadering of overleg wordt verwacht. ?s Avonds plof je op de bank en verzucht je: ?Kon ik maar weer eens gewoon lekker lesgeven.?In het boek En wat als we nu weer eens gewoon gingen lesgeven? leggen Eva Naaijkens en Martin Bootsma stap voor stap uit hoe je de werkdruk in je schoolorganisatie kunt verlagen en hoe je daardoor ruimte krijgt om je vakmanschap te ontwikkelen. Ze presenteren een kwaliteitsaanpak die eenvoudig en efficiënt is: Enigma. Het zorgt ervoor dat situaties die op elke school voorkomen gestroomlijnd worden, dat er niet of nauwelijks wordt vergaderd en dat jij als leraar tijd hebt om goed onderwijs te geven.Deze kwaliteitsaanpak is voor elke basisschool geschikt. Door als school te werken vanuit een beperkt aantal ambities en doelen, ontstaat er een focus op goed onderwijs. Dat is onderwijs waarbij de leraar haar professionaliteit optimaal kan ontwikkelen en waarvan de leerlingen optimaal zullen profiteren.(Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/en-wat-als-we-nu-weer-eens-gewoon-gingen-lesgeven-pica)


Book
Kwaliteitszorg op school : praktische kaders en handvatten
Authors: ---
ISBN: 9782509023988 Year: 2015 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kwaliteitszorg op school is een huis met vele kamers. Met verschillende bouwstenen kun je als team een uniek kwaliteitszorgtraject op de rails zetten dat leidt tot een unieke school. Er zijn heel wat factoren die een rol spelen bij de aanpak van kwaliteitszorg: de beginsituatie van de school, de meest dringende noden, de dynamiek binnen het team, je eigen ervaring …. Je kunt kwaliteitszorg bovendien toepassen op het volledige schoolbeleid of je kunt kiezen voor het uitwerken van een deelaspect in de klas, binnen een graad of binnen een structuuronderdeel. In de publicatie 'Kwaliteitszorg op school' wordt uitgelegd wat kwaliteitszorg is, hoe het proces zich voltrekt en hoe je ermee omgaat aan de hand van de PDCA-cirkel. Je vindt er een concreet praktijkvoorbeeld zowel voor het basis- als het secundair onderwijs en in de bijlagen zit ook een set DODO-vragen. Tips, aanbevelingen en valkuilen maken het boek praktisch bruikbaar voor elke onderwijsinstelling. Elke school, academie of centrum kan het stappenplan kiezen dat het best past bij zijn werkwijze en visie op kwaliteitszorg. ‘Kwaliteitszorg op school' is een basisdocument dat een gemeenschappelijk referentiekader biedt. Beschrijven van ervaringen, bespreken van strategieën, discussie, teamwerk, reflectie en intervisie tussen en binnen scholen kunnen een waardevolle aanvulling zijn bij deze publicatie. Dit boekt maakt deel uit van de themareeks 'op school'.


Book
Coachen op de vijf rollen van de leraar
Author:
ISBN: 9789065085283 9065085289 Year: 2013 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het coachen van docenten is een vak apart met in de praktijk wisselend succes. Coachen op Contact is een praktische steun voor coaches die docenten begeleiden in de eerste vijf maanden van hun loopbaan. Dit boek geeft zowel de coach als de docent houvast door onderscheid te maken tussen zes rollen: die van gastheer, presentator, didacticus, pedagoog, afsluiter en coach. Per rol wordt beeldend beschreven wat effectief gedrag is en wat niet. De gedragsindicatoren ondersteunen de diagnose. De docent beseft beter wat hij goed doet en wat nog niet, de coach leert per rol coachen op gedragsverandering, compdetentieontwikkeling en overtuigingen. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 47 << page
of 5
>>
Sort by