Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
454 --- Nederlands --- didactiek --- kleuteronderwijs --- leerlingvolgsystemen --- taalonderwijs --- 471.41 --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Ontluikende geletterdheid --- 471.4 --- Leerlingvolgsystemen --- Taal --- Leerlingenvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Taal en verbale expressie --- Didactiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Zorgbreed werken betekent in de praktijk beter afstemmen op de individuele leer- en ontwikkelingsbehoeften van kinderen. Wie die opdracht ernstig neemt, heeft een instrument nodig om te achterhalen welke leerlingen uit de boot (dreigen te) vallen en hoe men ze kan begeleiden. Het Procesgericht Kindvolgsysteem voor Leerlingen loodst de leerkracht vanuit screening, via diagnose op niveau van de leerling en van de klas naar succesvolle interventies die ontwikkelingsbedreigde kinderen ten goede komen. Want daar gaat het tenslotte om: kinderen daadwerkelijk nieuwe kansen geven.
Didactic evaluation --- Didactic strategies --- Primary education --- Orthopedagogics --- observeren --- zorgverbreding --- leerlingvolgsystemen --- Leerlingvolgsystemen --- Evaluatie --- Ervaringsgericht onderwijs --- Lager onderwijs --- #PBIB:1999.4 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- Academic collection --- #KVHB:KVS-L --- #KVHB:Leerlingvolgsysteem --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- kindvolgsysteem --- leerlingvolgsysteem --- 454 --- basisonderwijs --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- 465 --- 467 --- 473 --- 474.23 --- Betrokkenheid --- Ervaringsgericht basisonderwijs --- Pms-centra --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Welbevinden --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 474.23 ) Didactische principes --- Documentatiemap --- kindvolgsystemen --- Ervaringsgericht lager onderwijs --- Leerlingenvolgsysteem ; basisonderwijs --- Leerlingenvolgsysteem --- Leerlingvolgsystemen ; basisonderwijs --- Zorgverbreding ; basisonderwijs --- 473.9 --- Kindvolgsystemen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Didactische principes --- Leerlingvolgsysteem --- Basisonderwijs. --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Groeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de school. Het is in de eerste plaats ontwikkeld voor de kleuterleidster en voor de kleuters die extra zorg nodig hebben. Via het stappenplan extra zorg, kunnen het kleuterteam, de zorgbegeleiders en de directie planmatig werken. Het omvat drie belangrijke stappen : signaleren, analyseren en handelen. Het gebruik van een kinddossier maakt de continuïteit van de aanpak mogelijk door de hele kleuterschool heen. Groeiboek bestaat uit vier delen : basisboek, signaleren, analyse en handelen en continuïteit van de leerzorg. Analyse en handelen is het omvangrijkste deel van Groeiboek. Het bestaat uit een aantal aparte boeken. Ontwikkeling van de zelfsturing. Zelfsturing is een ontwikkelingsdomein dat tot alle andere domeinen doordringt. De mate waarin een kleuter zichzelf stuurt, speelt een rol in alles wat hij doet of wil doen en ook als hij nieuwe dingen wil leren. Zelfsturing is een essentiële vaardigheid om te ontwikkelen en op een persoonlijke, later meer bewuste manier kennis en inzichten te kunnen opdoen, vaardigheden te verwerven, attitudes uit te bouwen. Elk aspect van zelfsturing komt aan bod met een beschrijving, een lijst met factoren die de ontwikkeling bevorderen en belemmeren, en een overzicht van de deelaspecten. Vervolgens wordt per situatie uitgelegd.
#KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Testotheek TP --- leerlingvolgsysteem --- kleuters --- zorgverbreding --- 471.4 --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Handboek/cursus --- Kleuters ; onderwijs --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- 471.42 --- Denkontwikkeling --- Zorgverbreding --- 454 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- Didactiek; algemeen --- Cognitieve opvoeding --- Leerlingvolgsystemen --- Kleuteronderwijs --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Leerlingvolgsysteem --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Response to Intervention (RTI) is een systematiek voor onderzoek naar leerbaarheid op het gebied van technisch lezen, begrijpend lezen, rekenen en spelling. Met RTI wordt duidelijk met welke vorm van instructie en/of interventie een leerling het meeste leerrendement laat zien. In dit boek wordt uiteengezet wat RTI is en voor het onderwijs in Nederland kan betekenen.
leerproblemen --- leesproblemen --- aanvankelijk lezen --- Psycholinguistics --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- remediërend rekenen --- Leerachterstand --- diversiteit --- Technisch lezen --- Begrijpend lezen --- Rekenen --- Spelling --- Onderwijs : methodiek --- Gedragsproblemen --- 464 --- leerachterstand --- spelling --- zorgverbreding --- 474.23 --- Leerlingbegeleiding --- evaluatie --- Differentiatie --- #PBIB:+110.10 --- Kinderen met leerproblemen --- Didactische principes --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Education 2018 --- leermoeilijkheden --- leerlingbegeleiding --- leerlingenvolgsysteem --- basisonderwijs --- Passend onderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lezen --- Opbrengstgericht onderwijs --- Nederland --- Responsieve instructie --- Instructie --- Evaluatie --- Taal --- Schrijven --- Spel --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Literatuur --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Groeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de school. Het is in de eerste plaats ontwikkeld voor de kleuterleidster en voor de kleuters die extra zorg nodig hebben. Via het stappenplan extra zorg, kunnen het kleuterteam, de zorgbegeleiders en de directie planmatig werken. Het omvat drie belangrijke stappen : signaleren, analyseren en handelen. Het gebruik van een kinddossier maakt de continuïteit van de aanpak mogelijk door de hele kleuterschool heen. Groeiboek bestaat uit vier delen : basisboek, signaleren, analyse en handelen en continuïteit van de leerzorg. Analyse en handelen is het omvangrijkste deel van Groeiboek. Het bestaat uit een aantal aparte boeken. Situering en werkwijze beschrijft de manier waarop de analyse van de specifieke zorgvraag van een kleuter gebeurt, het handelen van de kleuterleidster en het handelingsplan. De volgende (nog te verschijnen) domeinboeken beschrijven de inhouden van de analyse en het handelen voor resp. de positieve ingesteldheid, de ontwikkelingsdomeinen (motoriek, zintuigen, sociaal-emotioneel-morele ontwikkeling, zelfsturing, denken, taal), de lichamelijke factoren en de omgevingsfactoren school en thuis.
#KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Testotheek TP --- leerlingvolgsysteem --- kleuters --- zorgverbreding --- leerlingvolgsystemen --- kleuteronderwijs --- ervaringsgericht onderwijs --- didactiek --- Handboek/cursus --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- ontwikkelingsbegeleiding --- signalering --- zelfsturing --- zorgbeleid --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- 471.4 Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Zorgverbreding --- Zelfsturing --- Kleuters ; onderwijs --- 082819.jpg --- Volgsystemen: kleuterschool --- 471.4 --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Kleuteronderwijs --- Zelfsturend leren --- Kleuters --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Kleuter
Choose an application
Groeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de school. Het is in de eerste plaats ontwikkeld voor de kleuterleidster en voor de kleuters die extra zorg nodig hebben. Via het stappenplan extra zorg, kunnen het kleuterteam, de zorgbegeleiders en de directie planmatig werken. Het omvat drie belangrijke stappen : signaleren, analyseren en handelen. Het gebruik van een kinddossier maakt de continuïteit van de aanpak mogelijk door de hele kleuterschool heen. Groeiboek bestaat uit vier delen : basisboek, signaleren, analyse en handelen en continuïteit van de leerzorg. Analyse en handelen is het omvangrijkste deel van Groeiboek. Het bestaat uit een aantal aparte boeken.
#KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Testotheek TP --- leerlingvolgsysteem --- kleuters --- zorgverbreding --- leerlingvolgsystemen --- kleuteronderwijs --- ervaringsgericht onderwijs --- didactiek --- 454 --- 460.5 --- 467 --- 471.4 --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuterbegeleiding --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Zorgverbreding --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Handboek/cursus --- Kleuters ; onderwijs --- 060383.jpg --- Kleuterschool: volgsysteem --- Didactiek --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactiek; algemeen --- Zorgbeleid --- Leerlingvolgsystemen --- Kleuters --- Ontwikkelingsbegeleiding --- Signalering --- Handelingsplannen --- 070902.jpg --- Volgsystemen: kleuterschool --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Leerlingvolgsysteem --- Kleuter --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Groeiboek is een hulpmiddel bij de uitbouw van een zorgbeleid in de school. Het is in de eerste plaats ontwikkeld voor de kleuterleidster en voor de kleuters die extra zorg nodig hebben. Via het stappenplan extra zorg, kunnen het kleuterteam, de zorgbegeleiders en de directie planmatig werken. Het omvat drie belangrijke stappen : signaleren, analyseren en handelen. Het gebruik van een kinddossier maakt de continuïteit van de aanpak mogelijk door de hele kleuterschool heen. Groeiboek bestaat uit vier delen : basisboek, signaleren, analyse en handelen en continuïteit van de leerzorg. Analyse en handelen is het omvangrijkste deel van Groeiboek. Het bestaat uit een aantal aparte boeken.
zorgverbreding --- motorische ontwikkeling --- Didactic evaluation --- zintuigen --- zorgbeleid --- Orthopedagogics --- cognitieve ontwikkeling --- Kindergarten --- taalbewustzijn --- lichamelijke ontwikkeling --- didactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Leerlingvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Kleutervolgsysteem --- #KVHB:Kleuterzorgsysteem --- #KVHB:Test; schoolse geschiktheid en bekwaamheid --- #KVHB:Test; ontwikkelingsdoelen --- #KVHB:Test; zorgbeleid --- #KVHB:Testotheek TP --- leerlingvolgsysteem --- kleuters --- 460.5 --- 467 --- 471.4 --- Handelingsplannen --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuterbegeleiding --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Zorgverbreding --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Handboek/cursus --- Kleuters ; onderwijs --- 051083.jpg --- Kleuterschool: volgsysteem --- Didactiek --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactiek; algemeen --- 454 --- leerlingvolgsystemen --- ervarinsgericht onderwijs --- Zorgbeleid --- Leerlingvolgsystemen --- Kleuters --- Ontwikkelingsbegeleiding --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Leerlingvolgsysteem --- Kleuter
Choose an application
4798-15-2
#PBIB:2002.2 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2002 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Kindvolgsysteem --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- kindvolgsysteem --- kleuters --- 454 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- leerlingvolgsystemen --- 471.4 --- 474.23 --- 474.4 --- Betrokkenheid --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Orthodidactiek --- Welbevinden --- Zorgverbreding --- 454.53 --- Emotionele problemen --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlingvolgsystemen --- Observatielijsten --- Ontwikkelingsproblemen --- Risicokleuters --- 471.49 ) Kleuteronderwijs - overige onderwerpen --- emotionele problemen --- kindvolgsystemen --- ontwikkelingsbedreigde kleuters --- Handboek/cursus --- Kleutervolgsystemen --- Leerlingenvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- Kindvolgsysteem: kleuters --- Didactiek; algemeen --- Didactische principes --- Evaluatie --- Speelleermiddelen --- kinderen met emotionele problemen --- Leerlingvolgsysteem --- Betrokkenheid. --- Kleuters. --- Leerlingvolgsystemen. --- Onderbouw (onderwijs). --- Welbevinden.
Choose an application
Het domeinboek ‘Positieve ingesteldheid’ is een essentieel domeinboek. In het ontwikkelingsmodel van Groeiboek vormt de ‘Positieve ingesteldheid’ immers de basis voor ontwikkeling.Wat is Positieve ingesteldheid?De Positieve ingesteldheid is een geheel van kenmerken en competenties ingebed in de ‘kern’ van de kleuter, van waaruit de ontwikkeling tot stand komt en evolueert.Het zijn basiseigenschappen van lichamelijke, emotionele en dynamische aard en de daaraan gekoppelde basiscompetenties: communiceren, creëren, kennen, kunnen,genieten, durven, willen. De positieve ingesteldheid is tegelijk het vertrekpunt, de voorwaarde, de kwaliteitsparameter en het doel van het ontwikkelingsproces.
zorgverbreding --- Didactic evaluation --- zorgbeleid --- Orthopedagogics --- Kindergarten --- didactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 471.42 --- kleuteronderwijs --- kleuters --- taalontwikkeling --- taalverwerving --- zorgtrajecten --- leerlingvolgsystemen --- 471.4 --- 471.41 --- Kleutervolgsystemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Taalontwikkeling --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Kleuteronderwijs --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- 471.4 Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- Zorgverbreding --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Didactiek; algemeen --- Taal en verbale expressie --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Lichamelijke ontwikkeling --- Didactiek (Vakdidactiek) --- lichamelijke ontwikkeling --- Motorische ontwikkeling --- 454 --- ervaringsgericht onderwijs --- positief denken --- Leerlingvolgsysteem --- Emotionele ontwikkeling --- Morele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Leerlingvolgsystemen --- methodiek --- ervarinsgericht onderwijs --- leerlingenvolgsysteem --- kleuterscholen --- ontwikkelingsonderzoek --- PXL-Education 2020 --- Kind --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|