Listing 1 - 10 of 77 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Praktische psychologie voor leren en onderwijzen is een aanrader voor iedereen die direct of indirect met het opleiden van leerlingen of studenten te maken heeft. De uitgave bevat waardevolle inzichten voor het scheppen van een leeromgeving waarin zowel de leerkracht als de leerling optimaal kunnen presteren. Via psychologische theorieën krijgen studenten inzicht in de eigen manier van werken en de beïnvloeding door gebeurtenissen in de klas of groep. De theorie wordt afgewisseld met praktijkvoorbeelden en met praktische tips. De opdrachten bij elk hoofdstuk nodigen uit tot gerichte observatie van praktijksituaties.(Bron: www.noordhoffuitgevers.nl)
Onderwijspsychologie --- Didactiek --- Leerpsychologie --- Leeromgevingen --- Pedagogische psychologie
Choose an application
e-learning --- 454.52 --- E-learning --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen)
Choose an application
In Kennis over onderwijs behandelen de auteurs thema's die direct ontleend zijn aan de praktijk van het werk in het basisonderwijs. Dat doen zij aan de hand van een fictieve basisschool, die in hoofdstuk 1 beschreven wordt. Deze casus geeft de docent in spe stof tot nadenken: wat zou een leraar in deze school moeten weten over algemene pedagogisch-onderwijskundige thema's om zijn werk op deze school adequaat te kunnen doen? De thema's worden telkens op drie niveaus uitgewerkt: de groep, de school en de omgeving. De thema's worden steeds uitgewerkt in de context van de fictieve school, maar ook gerelateerd aan 'echte' praktijksituaties. Aan het eind van het boek komen nog een aantal aansprekende nieuwe praktijktheorieën aan bod: meervoudige en emotionele intelligentie en 'brain-based teaching'. Kennis over onderwijs vormt samen met Ontwerpen van onderwijs en Opvoeden in het onderwijs een drieluik. De delen zijn samen of los te gebruiken.
Basisonderwijs --- Onderwijs en opvoeding. --- Didactiek. --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsfilosofie --- Schoolmanagement --- Leerinhouden --- Ontwikkelingspsychologie --- Lerarenopleiding --- 454 ) Didactiek - algemeen --- basisonderwijs --- kinderen --- leefomgevingen --- leeromgevingen --- leerstof --- leren --- ontwikkeling --- school --- Leerinhoud
Choose an application
De Wet op Passend Onderwijs (2014) in Nederland en het M-Decreet (2015) in Vlaanderen hebben beiden tot doel meer inclusieve leeromgevingenvoor leerlingen te bieden. Co-teaching wordt internationaal beschouwd als een effectieve strategie om onderwijs te verzorgen aan hyper diversegroepen. Vier deelstudies geven inzicht in de wijze waarop co-teaching teams hun pedagogische benadering vormgeven in het concrete handelenen bespreken de uitdagingen waar co-teachers zich voor geplaatst zien. In het inleidend kader wordt de Nederlandse en Vlaamse beleidsmatigecontext geschetst, waarbinnen de vier deelstudies naar co-teaching zijn gesitueerd. De deelstudies bestaan uit een literatuurstudie en drie verkenningen die zich richten op de betekenisverlening van startende, ervaren en begeleidende co-teachers. In het uitleidend kader worden de resultaten van de deelstudies besproken:1. De betekenis van co-teaching: van technisch instructie- en samenwerkingsmodel naar een waardenbewust pedagogisch onderwijsmodel;2. Co-teaching en de wisselwerking met de onderwijsdomeinen kwalificatie, socialisatie en subjectvorming; 3. Zes bewegingen in co-teaching praktijken die bijdragen aan normatieve professionaliteit;4. De fases van pro-activiteit en veerkracht in co-teaching teams. Dr. Dian Fluijt is docent bij het Seminarium voor Orthopedagogiek en lidvan het lectoraat Normatieve Professionalisering (Hogeschool Utrecht). Daarnaast is zij oprichter van ?De OnderwijsMENSen?. Eerder schreef zij de boeken Prisma Co-Teaching (2014) en Samen Lesgeven (co-auteurs: Prof. Elke Struyf en Prof. Cok Bakker).(Bron: https://www.boek.be/boek/passend-onderwijzen-met-co-teaching-1)
onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- leeromgevingen --- inclusief onderwijs --- PXL-Central Office 2019 --- Co-teaching --- Passend onderwijs --- M-decreet --- Inclusief onderwijs --- co-teaching --- Leeromgeving --- School management --- Teaching --- Orthopedagogics
Choose an application
Informatie voor onderwijsprofessionals om hun vaardigheden te vergroten bij de afstemming op de ontwikkeling van 3- tot 7-jarigen
Kleuteronderwijs --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Ontwikkeling van kinderen --- kleuteronderwijs --- didactiek --- PXL-Education 2019 --- onderwijsstrategie --- ontwikkelingspsychologie --- jonge kind --- leeromgevingen --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- kleuters --- onderwijsstijlen
Choose an application
Verbiest legt uit hoe de school een professionele leergemeenschap kan worden, waarin leraren samenwerken en samen leren. Hij beschrijft kenmerken en effecten van een professionele leergemeenschap, legt uit welke interventies belangrijk zijn en wat de rol van de schoolleider is. Met vragenlijsten, kijkwijzers etc.
Group work in education --- Educational leadership --- Professional learning communities --- Onderwijsleerprocessen --- Onderwijsmanagement --- Onderwijsvernieuwing --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijs --- onderwijsmanagement --- leeromgevingen --- Schoolmanagement --- Schoolleiders --- Professionalisering --- Professionele leergemeenschappen --- Schooldirectie --- Professionele leergemeenschap --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Schoolleider
Choose an application
J.P. Gee heeft games bestudeerd en formuleerde uit zijn bevindingen een 36tal principes waar games aan voldoen. Vanuit die 36 gameprincipes zijn de 21 leerprincipes geformuleerd. Verdeeld over 4 onderdelen : Attitude, Semantiek, Content en Honorering geven de principes een overzicht van hoe een digitale lesopdracht kan voldoen aan de gameprincipes. Bij elk principe wordt een voorbeeld gegeven hoe die in een lesopdracht terug te laten komen.
Digitale didactiek --- Secundair onderwijs --- Didactische principes --- Computerondersteund onderwijs --- Leren --- Didactiek --- digitaal onderwijs --- informatievaardigheden --- e-learning --- 454.52 --- e-leren --- computerondersteund onderwijs --- Attituden --- E-learning --- Kennis --- Leerprincipes --- Semantiek --- Vaardigheden --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Didactisch principe
Choose an application
489.52 --- Assessment --- Begeleiding (Coaching) --- Coöperatief leren --- Didactiek --- E-learning --- Elektronische communicatie --- Elektronische discussiegroepen --- Elektronische leeromgeving --- Hoger onderwijs --- Leerprocessen --- Onderwijsvernieuwing --- Studiebegeleiding --- Studietrajectbegeleiding --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Computerondersteund onderwijs --- Leraren hoger onderwijs --- Studentenbegeleiding --- Leraar hoger onderwijs
Choose an application
Met dit boek legt u de basis om een echte e-learningspecialist te worden. Na het lezen van 'Basisboek E-learning maken': - Weet u waar u rekening mee moet houden bij het maken van een e-learningomgeving - Kent u 6 didactische concepten en leertheorieën - Bent u op de hoogte van leerstijlen en het gebruik van taxonomieën - Kent u 8 praktische didactische modellen om e-learning op te zetten - Kent u meer dan 25 werkvormen die u kunt gebruiken in e-learningcursussen - Heeft u inzicht in bestaande oplossingen voor het technisch inrichten van een e-lear ningomgeving en hetaken van e-learning Met de tips en suggesties in dit boek maakt u voortaan zelf e-learning. De focus van dit boek ligt op het ontwikkelen van e-learning die geschikt is voor zelfstudie, maar ook als u aan de slag wilt met blended learning legt dit boek een goede basis. Dat maakt dit boek hét basisboek voor iedereen die e-learning in wil zetten voor de ontwikkeling van medewerkers of zelf als docent of trainer aan de slag wil met het maken van e-learning.
Audiovisual methods --- didactische werkvormen --- e-learning --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- digitale leeromgevingen --- digitaal leermateriaal --- mediawijsheid --- E-learning --- Digitale didactiek --- Onderwijstechnologie --- Elektronische leeromgeving --- Mobiele technologie --- Sociale media --- introverte persoonlijkheid
Choose an application
Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- spelen --- peuters --- PXL-Education 2017 --- kleuterdidactiek --- spelend leren --- verbale expressie --- leeromgevingen --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- PXL-Ebooks 2019 --- taalontwikkeling --- differentiatie --- Kleuteronderwijs : didactiek --- 471.4 --- Kleuteronderwijs --- Spel --- Rollenspel --- Taalontwikkeling --- Wiskundige initiatie --- Constructiespel --- Handelingsgericht werken --- Differentiatie --- Kleuteronderwijs ; didactiek
Listing 1 - 10 of 77 | << page >> |
Sort by
|