Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Kwaliteit van het onderwijsaanbod : een boek voor denkende practici en praktijkgerichte denkers
Author:
ISBN: 9055735485 9789055735488 Year: 2004 Publisher: Budel : Damon,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book

Book
Kennis over onderwijs : inleiding in praktijk en theorie van het basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9001605443 Year: 2003 Publisher: Groningen/Houten Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Kennis over onderwijs behandelen de auteurs thema's die direct ontleend zijn aan de praktijk van het werk in het basisonderwijs. Dat doen zij aan de hand van een fictieve basisschool, die in hoofdstuk 1 beschreven wordt. Deze casus geeft de docent in spe stof tot nadenken: wat zou een leraar in deze school moeten weten over algemene pedagogisch-onderwijskundige thema's om zijn werk op deze school adequaat te kunnen doen? De thema's worden telkens op drie niveaus uitgewerkt: de groep, de school en de omgeving. De thema's worden steeds uitgewerkt in de context van de fictieve school, maar ook gerelateerd aan 'echte' praktijksituaties. Aan het eind van het boek komen nog een aantal aansprekende nieuwe praktijktheorieën aan bod: meervoudige en emotionele intelligentie en 'brain-based teaching'. Kennis over onderwijs vormt samen met Ontwerpen van onderwijs en Opvoeden in het onderwijs een drieluik. De delen zijn samen of los te gebruiken.


Book
Basketbal op school : spelend leren
Authors: ---
ISBN: 9789033448041 Year: 2001 Publisher: Leuven/Leusden : Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Basketbal op school is een praktijkgericht handboek voor leerkrachten lichamelijke opvoeding (derde graad lager school en secundair onderwijs) en voor studenten in de lerarenopleiding.In dit boek zijn negen onderwijsthema's uitgewerkt die telkens meerder technische en tactische vaardigheden groeperen tot functionele spelgehelen. De thema's zijn gericht op het verbeteren van de deelnamebekwaamheid van de leerling en het oplossen van spelproblemen bij het spelen van drie tegen drie.Elk onderwijsthema is uitvoerig gestoffeerd met spelgerichte leerstofprogressies en met praktische informatie om het thema te onderwijzen,n zoals fotoreeksen die de observatie ondersteunen, leerdoelen die de aandacht richten naar essentiële aspecten van de onderwijsactiviteit, methodische wenken en organisatorische tips.Het theoretische deel vooraan in het boek biedt het nodige kader om basketbal op een spelgerichte manier te onderwijzen, om een progressieve leerstofopbouw te ontwerpen en om leerlingen efficiënt te ondersteunen in hun leerproces.


Book
Resultaatgericht doceren. Een studieboek met praktijkoefeningen voor (aanstaande) docenten & cursusleiders in het voortgezet onderwijs en de volwasseneneducatie
Author:
ISBN: 9060928156 Year: 1996 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom HD Tjeenk


Book
Basketbal op school : spelend leren
Authors: ---
ISBN: 9033448041 Year: 2001 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek zijn negen onderwijsschema's uitgewerkt die telkens meerdere technische en tactische vaardigheden groeperen tot functionele spelgebieden. De thema's zijn gericht op het verbeteren van de deelnamebekwaamheid van de leerling en het oplossen van spelproblemen bij het spelen van drie tegen drie. (Bron: covertekst)


Book
Studeren door schematiseren.
Author:
ISBN: 9062837557 Year: 1994 Publisher: Bussum Coutinho


Book
Didactiek van het bewegingsonderwijs
Author:
ISBN: 9033461528 Year: 2006 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De tweede editie van Didactiek en beweging (2001) is zowel inhoudelijk als structureel sterk aangepast en herschreven in functie van de snel veranderende invulling van het vakconcept LO. De geïntegreerde aanpak van de bewegingsgbonden doelen rond motorische competenties en de fitte levensstijl, en de persoonsgebonden doelen met het zelfbeeld en de sociale vaardigheden stellen de leraar LO van vandaag voor pittige uitdagingen. Zijn handelingsbekwaamheden worden vooral op het vlak van het toepassen van gedifferentieerde werkvormen voor de persoonsgebonden doelen vraagt inspiratie en collegiaal overleg. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by