Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Schoolmanagement --- Leerinhouden --- Leraren --- Kwaliteitszorg. --- Leerstof. --- Onderwijs. --- kwaliteitsmanagement. --- onderwijs. --- Leerinhoud --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
Didactics of geography --- Physical geography --- geografie --- Aardrijkskunde ; didactiek --- aardrijkskunde --- didactiek --- secundair onderwijs --- 950.8 --- Aardrijkskunde --- Beoordelen leerboeken --- Differentiatie --- Examineren --- Informatietechnologie --- Leerstof concretiseren --- Leerstof generaliseren --- Leerstof problematiseren --- Omgevingsonderwijs --- Onderwijsgeografie --- Schoolaardrijkskunde --- Toetsing --- Topografie --- Veldwerk --- Aardrijkskunde: didactiek --- 485.5 --- aardrijkskunde : didactiek (ler) --- Didactiek --- Secundair onderwijs
Choose an application
In Kennis over onderwijs behandelen de auteurs thema's die direct ontleend zijn aan de praktijk van het werk in het basisonderwijs. Dat doen zij aan de hand van een fictieve basisschool, die in hoofdstuk 1 beschreven wordt. Deze casus geeft de docent in spe stof tot nadenken: wat zou een leraar in deze school moeten weten over algemene pedagogisch-onderwijskundige thema's om zijn werk op deze school adequaat te kunnen doen? De thema's worden telkens op drie niveaus uitgewerkt: de groep, de school en de omgeving. De thema's worden steeds uitgewerkt in de context van de fictieve school, maar ook gerelateerd aan 'echte' praktijksituaties. Aan het eind van het boek komen nog een aantal aansprekende nieuwe praktijktheorieën aan bod: meervoudige en emotionele intelligentie en 'brain-based teaching'. Kennis over onderwijs vormt samen met Ontwerpen van onderwijs en Opvoeden in het onderwijs een drieluik. De delen zijn samen of los te gebruiken.
Basisonderwijs --- Onderwijs en opvoeding. --- Didactiek. --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsfilosofie --- Schoolmanagement --- Leerinhouden --- Ontwikkelingspsychologie --- Lerarenopleiding --- 454 ) Didactiek - algemeen --- basisonderwijs --- kinderen --- leefomgevingen --- leeromgevingen --- leerstof --- leren --- ontwikkeling --- school --- Leerinhoud
Choose an application
Basketbal op school is een praktijkgericht handboek voor leerkrachten lichamelijke opvoeding (derde graad lager school en secundair onderwijs) en voor studenten in de lerarenopleiding.In dit boek zijn negen onderwijsthema's uitgewerkt die telkens meerder technische en tactische vaardigheden groeperen tot functionele spelgehelen. De thema's zijn gericht op het verbeteren van de deelnamebekwaamheid van de leerling en het oplossen van spelproblemen bij het spelen van drie tegen drie.Elk onderwijsthema is uitvoerig gestoffeerd met spelgerichte leerstofprogressies en met praktische informatie om het thema te onderwijzen,n zoals fotoreeksen die de observatie ondersteunen, leerdoelen die de aandacht richten naar essentiële aspecten van de onderwijsactiviteit, methodische wenken en organisatorische tips.Het theoretische deel vooraan in het boek biedt het nodige kader om basketbal op een spelgerichte manier te onderwijzen, om een progressieve leerstofopbouw te ontwerpen en om leerlingen efficiënt te ondersteunen in hun leerproces.
796.323 --- Analyse --- Basketbal --- Leerstof --- Oefeningen --- Tactiek --- Techniek --- 477.8 --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- basketbal --- balsporten --- 619.22 --- balspelen --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Basketbal. --- Bewegingsopvoeding --- Lichamelijke opvoeding --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Spelsituaties --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactiek van sport en spel
Choose an application
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Secondary education --- HO (hoger onderwijs) --- volwasseneneducatie --- onderwijsstijlen --- Adult education. Lifelong learning --- Didactic strategies --- lesgeven --- didactiek --- 454.23 --- Didactiek --- Doceerstijl --- Doceren --- Evaluatie --- Groepsmanagment --- Leerstof concretiseren --- Lesgeven --- Ordehandhaving --- Presentatie --- Uitstraling --- Vakkennis --- Zelfreflectie --- 489.4 --- Onderwijskunde --- Didactische principes --- Onderwijs --- Volwasseneneducatie --- Leerprocessen --- Methodiek --- Leerproces --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
83-905-3
Studeren. --- Studievaardigheden. --- Study methods --- didactiek --- studeren --- Studiemethodiek --- #SBIB:033.IO --- #SBIB:316.334.1O410 --- leermethoden --- 450.8 --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Opvoeding --- Studeren --- Studieplanning --- leren --- methodiek --- Leren leren --- Leren --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- organisatie --- studie- en beroepsoriëntering --- studiemethoden --- studieoriëntatie --- 37.048 --- Leerstof --- Organisatie --- Studievaardigheden --- Vaardigheden --- studiemethode --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden)
Choose an application
In dit boek zijn negen onderwijsschema's uitgewerkt die telkens meerdere technische en tactische vaardigheden groeperen tot functionele spelgebieden. De thema's zijn gericht op het verbeteren van de deelnamebekwaamheid van de leerling en het oplossen van spelproblemen bij het spelen van drie tegen drie. (Bron: covertekst)
796.323 --- 619.22 --- Balspelen --- Basketbal --- Didactiek --- Lichamelijke opvoeding --- Secundair onderwijs --- Sport --- 477.8 --- Handboek/cursus --- Analyse --- Leerstof --- Oefeningen --- Tactiek --- Techniek --- Balvaardigheid --- Basketbal: didactiek --- D40887.jpg --- 796.323 Basketbal. Korfbal --- Basketbal. Korfbal --- Bewegingsopvoeding --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- basketbal --- lichamelijke opvoeding --- Didactics of primary education --- Balspel --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
450.8 --- leren leren (ler) --- 37.048 --- Hoger onderwijs --- Leerstof --- Schematiseren --- Studeren --- Studievaardigheden --- studiemethode --- hoger onderwijs --- Studeren. --- hoger onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- studeimethoden --- Study methods --- leren leren --- didactiek --- studiemethoden --- 371.322.6 --- 003.63 --- leermethoden --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 003.63 Diagrammen. Cartogrammen. Schema's. Grafieken--(zie ook {311.218}) --- Diagrammen. Cartogrammen. Schema's. Grafieken--(zie ook {311.218})
Choose an application
De tweede editie van Didactiek en beweging (2001) is zowel inhoudelijk als structureel sterk aangepast en herschreven in functie van de snel veranderende invulling van het vakconcept LO. De geïntegreerde aanpak van de bewegingsgbonden doelen rond motorische competenties en de fitte levensstijl, en de persoonsgebonden doelen met het zelfbeeld en de sociale vaardigheden stellen de leraar LO van vandaag voor pittige uitdagingen. Zijn handelingsbekwaamheden worden vooral op het vlak van het toepassen van gedifferentieerde werkvormen voor de persoonsgebonden doelen vraagt inspiratie en collegiaal overleg. (Bron: covertekst)
Bewegingsopvoeding. --- Didactiek. --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- 372.879.6 --- Academic collection --- 456.78 --- 477.8 --- Bewegingsonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek --- 796 --- Evaluaties --- Feedback --- Leerstof --- Leraren --- Lichamelijke opvoeding --- Management --- Observatietechnieken --- Onderwijs --- Planning --- Bewegingsopvoeding; algemeen --- 062355.jpg --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- SO (secundair onderwijs)
Choose an application
Developmental psychology --- 416 --- ontwikkelingspsychologie --- psychologie --- 416.2 --- Adolescenten --- Agressie --- Angst --- Basisonderwijs --- Biologische ontwikkeling --- Concentratieproblemen --- Faalangst --- Geboorte --- Intelligentie --- Kinderen --- Leeromgeving --- Leerproblemen --- Leraren --- Leren --- Motivatie --- Motoriek --- Onderwijsstijlen --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Ontwikkelingspsychologie --- Puberteit --- Relatie leraar - leerling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Taalontwikkeling --- 416.1 )Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- aandachtsstoornissen --- adolescentie --- biologische ontwikkeling --- concentratiestoornissen --- erfelijkheid --- faalangst --- functiestoornissen --- leeromgeving --- leerstof --- leerstoornissen --- leertaken --- motorische ontwikkeling --- onderwijsgevende --- onderwijsleersituatie --- ontwikkelingsstoornissen --- pubertijd --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- sociale angst --- 416.1 --- 159.9 --- ontwikkelingspsychologie, genetische psychologie --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- Psychologie
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|