Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
De wilde weldoener? Vlaamse geefpatronen aan liefdadigheid
Authors: --- --- --- ---
Year: 2000 Publisher: Antwerpen UIA, Faculteit Politieke en Sociale Wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Lief, liever,... liefdadig? Over het liefdadigheidsgehalte van de Vlaming
Authors: --- ---
Year: 2005 Publisher: Antwerpen Universiteit Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het probleem Bill Gates : de mythe van de goede miljardair
Author:
ISBN: 9789045048741 Year: 2023 Publisher: Amsterdam Uitgeverij Atlas Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bill Gates is een van de rijkste mensen, en sinds zijn move van softwarebaas naar filantroop ook een van de meest bewonderde mensen ter wereld. Desondanks is Bill Gates nog steeds precies wie hij bij Microsoft was: een hork die vindt dat hij de terreinen waarin hij actief is móet domineren en beheersen, of het nu gaat om de softwaremarkt of het vaccinatiebeleid.Schwab laat zien dat ?s werelds machtigste liefdadigheidsorganisatie, de Bill & Melinda Gates Foundation, te lang op eigen houtje en zonder toezicht heeft kunnen handelen. Hij stuitte op niet eerder bekende feiten over hoe Gates met miljarden dollars invloed kocht op overheidsbeleid, in wetenschappelijk onderzoek en in de media. Zijn dogmatische geloof in marktwerking en intellectueel eigendom gaf zelfs de doorslag bij het weren van covidvaccins uit armere landen. Het journalistieke onderzoek van Schwab laat zien dat de Gates Foundation op papier misschien nobele doelen heeft, maar dat extreme rijkdom en politieke macht zich uiteindelijk zeer slecht tot elkaar verhouden.


Book
Goed werkt beter ! : cause marketing als groeistrategie
Authors: --- ---
ISBN: 9789052619804 Year: 2012 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goede doelen: ieder bedrijf doet er wel wát mee. Maar onder druk van sociale media wordt tegenwoordig steeds vaker van bedrijven verwacht dat zij een meer wezenlijke maatschappelijke verantwoordelijkheid dragen. Hoe pak je zoiets aan ? En hoe zorg je ervoor dat deze betrokkenheid bovendien bijdraagt aan de financiële groei van uw bedrijf ?Goed werkt beter! is een praktische handleiding waarin marketinggoeroe Philip Kotler c.s. laat zien hoe u marketing en maatschappelijke initiatieven dusdanig in uw doelstellingen integreert dat cause marketing een volwaardig onderdeel van uw groeistrategie wordt.Bij cause marketing gaat het er namelijk om dat u een heuse zakelijke samenwerking aangaat waarbij uw dienst of product nadrukkelijk wordt verbonden aan het goede doel. Het resultaat: sociale impact én een klinkend resultaat onder de streep. Dat cause marketing werkt bewijzen de tientallen praktijkvoorbeelden van topmanagers van o.a. PepsiCo, Starbucks, Marks & Spencer en Levi Strauss & Co.Bron : http://www.lannoo.be


Periodical
PSW-papers
Author:
ISSN: 13730770 Year: 2007 Publisher: Wilrijk : Universiteit Antwerpen. Faculteit Politieke en Sociale Wetenschappen,


Book
Charity management : implementatie in uw marketingstrategie
Authors: ---
ISBN: 9789045528762 Year: 2009 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waarom wordt er steeds meer aan mensen gevraagd zich te engageren voor een goed doel? Hoe groot is het menselijke engagement als vrijwilliger en donateur in een periode waarin de economie achteruitgaat? Charity management. Implementatie in uw marketingstrategie is een boek waarin de fondsenwervende technieken bestudeerd worden als onderdeel van een nieuwe economie. Fondsenwerving als een nieuwe marketingtool. Vele bedrijven gebruiken deze technieken. Niet alleen voor het goede doel, maar ook om hun product een meerwaarde te geven. De veranderingen in de economische realiteit dringen daar zelfs steeds meer op aan. Daar draait het om in de meerwaarde van de beleveniseconomie: het evenement dat we willen meemaken, maar dat we ook een doel wensen te geven. Het gaat niet alleen meer om het product dat we kopen, maar ook om hetgeen we schenken een plaats te geven. (Bron: covertekst)


Book
't is voor het goede doel : hoe efficiënt fondsen werven
Author:
ISBN: 9789077432280 Year: 2008 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zet jij je in voor een sportclub, de lokale school, een universiteit, een gezondheidsinstelling, een cultureel of een religieus project en heb je jaarlijks een paar tienduizend euro nodig voor je werking? Of moet je jaarlijks miljoenen inzamelen voor een grote organisatie? In beide gevallen zul je veel meer succes behalen als je een aantal regels kent en toepast. Dit boek maakt je wegwijs in de complexe wereld van communicatie en fondsenwerving voor het goede doel. Je krijgt heel gedetailleerde informatie over alle efficiënte technieken en dankzij honderden concrete tips zullen de resultaten van jouw zoektocht naar geld sterk verbeteren. 't Is voor het goede doel toont hoe je meer geld kunt inzamelen voor jouw project. Veel meer geld. Want na 30 jaar geeft Karel Claes al zijn geheimen prijs. Hij wordt de Warren Buffett van het fondsenwerven genoemd: discreet maar ontzettend efficiënt. Hij zamelde voor het goede doel meer dan 600.000.000 euro in en werkte voor grote verenigingen zoals Artsen Zonder Grenzen, Amnesty International, WWF, Dokters van de Wereld, Damiaanactie, Handicap International, Voedselbanken, en vele anderen. Maar net zo goed behaalde hij opmerkelijke successen voor kleine en lokale projecten. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by