Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
The editors have skilfully blended the clinical expertise of more than 20 authors in the fields of medicine, psychology, dentistry, nursing and rehabilitation, an extensive literature review, individual grant-funded research of contributors, and a large data file compiled from interdisciplinary evaluations of individuals with Down syndrome.
Downsyndroom --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- 462.3 --- matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen, mentaal én lichamelijk gehandicapten, zwakzinnige kinderen --- Down syndrome. --- Down's Syndrome. --- Klinische psychologie --- interactie en interventie --- interactie en interventie.
Choose an application
I. HET DOWNSYNDROOM : DE PROBLEMEN EN DE ROL VAN OUDERS 1. Wat is het Downsyndroom ? 2. Wat zijn de oorzaken 3. Wat zijn de kenmerken, de mesiche verschijnselen en de voedings- aspecten ? 4. Is gedrag belangrijk 5. Is studeren mogelijk ? 6. Kunnen we iets doen aan de neurologische problemen ? 7. Inbreng van de ouders bij het besluitvormingsproces II. OPLOSSINGEN VOOR DE PROBLEMEN 8. Hoe tegemoetkomen aan de medische en voedingsbehoeften ? 9. Wat doen voor de ontwikkeling en de neurologische noden ? 10. Hoe de gepaste school vinden en zinvol inspelen op het schoolsysteem ?
Downsyndroom. --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Begeleiding. --- Social policy and particular groups --- kinderen met een beperking --- Downsyndroom --- Paediatrics --- Sociology of social welfare --- mongolisme --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- mongolen --- Down-syndroom --- orthopedagogie --- 159.922.762 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:1999.4 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Down's syndroom --- #KVHB:Mongolisme --- #KVHB:Orthopedagogie --- Down syndroom --- 462.3 --- hulpverlening --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- Genetische ziekten --- Kindergeneeskunde --- Trisomie --- 462.9 --- 605.99 --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- aangeboren afwijkingen --- erfelijkheidsleer --- geneeskunde --- pediatrie --- Syndroom van Down (mongolisme) --- 605.2 --- 616.052 ) Aangeboren afwijkingen --- downsyndroom (gez) --- pediatrie (gez) --- 376.3 --- Erfelijkheidsleer --- Gedrag --- Geneeskunde --- Mongolisme --- Mongoloïde kinderen --- Onderwijs --- Opvoeding --- Ouders --- Voeding --- 606.4 --- mongolisme (Downsyndroom) --- 159.922.762 Kinderen met geestelijke handicap --- Kinderen met geestelijke handicap --- 616.2 --- 362.31 --- matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen, mentaal én lichamelijk gehandicapten, zwakzinnige kinderen --- Maladies génétiques --- Pédiatrie --- Overige groepen --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Andere speciale ziekten - Genetologie - Aangeboren en erfelijke afwijkingen - Chronische ziekten --- Sociologie van de welzijnszorg --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- Pediatrie --- Orthopedagogiek --- Kinderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kind --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Syndroom van Down --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- 610 --- gehandicapten --- syndroom van Down --- gezondheid --- santé
Choose an application
Professor Feuerstein en zijn collega's zien de mens als modificeerbaar, open voor verandering. Zij verzetten zich tegen het passief-aanvaardende 'iemand accepteren zoals hij is', waardoor hij wordt veroordeeld tot afhankelijkheid. Met hun gerichte, intensieve aanpak hebben zij indrukwekkende resultaten geboekt bij kinderen en volwassenen met een ontwikkelingsachterstand.
Downsyndroom. --- Intellectuele ontwikkeling --- Ontwikkelingsstoornissen --- Schoolrijpheid. --- Mentaal gehandicapten. --- Kinderen. --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Developmental psychology --- ontwikkelingsstoornissen --- Social policy and particular groups --- Feuerstein, Reuven --- Cognition in children --- Socialization --- 462.3 --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- 376.3 --- Cognitieve ontwikkeling --- Feuerstein --- Integratie --- Personen met een mentale handicap --- Sociale vaardigheden --- Cognitieve psychologie --- Gelijkwaardigheid (inclusie) --- Integratie van personen met een handicap --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- 462 --- buitengewoon onderwijs --- mentaal gehandicapten --- sociale ontwikkeling --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Downsyndroom --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Sociale ontwikkeling --- Feuersteinmethode --- Afwijkend gedrag --- Opvoeding en onderwijs --- Ontwikkelingsproblemen --- Feuerstein, Georg --- 316.42 --- #gsdbP --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Cognitieve ontwikkeling --- #KVHB:Sociale ontwikkeling --- #KVHB:Gedragsverandering --- #KVHB:Leerpsychologie --- cognitieve stimulatie --- orthopedagogiek --- mensen met een mentale beperking --- cognitieve ontwikkeling --- Intellectuele ontwikkeling ; mentaal gehandicapten --- 316.42 Social change. Sociale ontwikkeling. Sociale veranderingen. Modernisering. Evolutie .Sociale revolutie. Modernisme --- Social change. Sociale ontwikkeling. Sociale veranderingen. Modernisering. Evolutie .Sociale revolutie. Modernisme --- matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen, mentaal én lichamelijk gehandicapten, zwakzinnige kinderen --- Kind met een verstandelijke handicap --- Syndroom van Down --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Feuerstein methode --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Opvoeding --- Ontwikkelingsprobleem --- Onderwijs
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|