Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Kinderen leren motiveren
Authors: --- ---
ISBN: 9001959288 Year: 1977 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Werken met aandacht : een neuropsychologische benadering van de werkhouding
Author:
ISBN: 9789074233910 Year: 2010 Publisher: Vlissingen Den Haag Bazalt HCO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek laat zien dat een goede werkhouding méér is dan alleen een goede concentratie. Ook lichamelijke factoren, alertheid en motivatie hebben invloed op de werkhouding.


Book
(Geen) goesting : hoe motiveer ik kinderen en jongeren?
Author:
ISBN: 9789461313102 9461313101 Year: 2015 Publisher: Leuven Van Halewyck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktisch boek voor ouders en professionele opvoeders om kinderen vanuit een positieve invalshoek op te voeden. Mijn kind neemt zijn taken niet ernstig, mijn kind studeert niet, mijn kind laat het hoofd hangen, mijn kind ziet het niet meer zitten … Het zijn problemen waar nogal wat ouders mee worden geconfronteerd. Motivatie is de sleutel, maar hoe krijgt een kind goesting? Want daar bestaat nog geen pil voor. Kinderen en jongeren ontplooien hun talenten, maar hebben daarbij soms de hulp van volwassenen nodig. Volwassenen die sturen en stimuleren, afgrenzen en aanmoedigen. (geen) goesting?! geeft daar heel concrete tips voor. Een boek voor alle ouders, leerkrachten, opvoeders en jongeren die vragen hebben over motivatie.


Book
Mindsets op school
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789461182319 9461182317 Year: 2017 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jonge kinderen hebben grote dromen over wat ze kunnen worden: astronaut, dierenarts, profvoetballer of juf. De growth mindset-theorie laat zien hoe belangrijk het is dat kinderen zich ervan bewust zijn hóe ze leren en hoe zij zich kunnen ontwikkelen om hun dromen waar te kunnen maken: door gemotiveerd te zijn, doorzettingsvermogen te tonen en van fouten te leren. Mindsets op school geeft bij deze theorie veel praktische suggesties aan leraren, schoolleiders én ouders om leerlingen daarbij te helpen. Hoe creëer je een growth mindset-cultuur in de school en in de klas en hoe neem je ouders daarin mee?


Book
Van faalangst tot verantwoordelijkheid : het bevorderen van de motivatie in taaksituaties op school en gezin
Authors: --- ---
ISBN: 9026502192 Year: 1980 Publisher: Amsterdam : Swets en Zeitlinger,


Book
Leerbereidheid van leerlingen aanwakkeren : principes die motiveren, inspireren en werken
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033488054 Year: 2012 Volume: *6 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De bereidheid van leerlingen om te leren is al decennia lang de docus van veel en gedegen onderzoek. De aanpak van onderzoekers heeft echter niet altijd bijgedragen tot de transfer van deze inzichten naar de onderwijspraktijk. Die kloof wordt in dit boek gedicht. Het geeft een overzicht van wat er over leerbereidheid geweten is en vertaalt dit in contrete tips voor onder meer leerkrachten, leerlingbegeleiders en schoolleiders. Een verdieping in het boek maakt de lezer vertrouwd met verschillende zienswijzen en bestaande evidentie omtrent (het gebrek aan) leerbereidheid en omtrent wat leren (wel en niet) leuk en boeiend maakt. Daarmee raken we aan de kern van onderwijs, met name de kunst om met leerlingen een zodanige pedagogische en didactische relatie aan te gaan dat zij op een gemotiveerde manier tot leren bereid zijn.


Book
Motiveren van studenten in het hoger onderwijs : theorie en interventies
Authors: ---
ISBN: 9789001712082 Year: 2007 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs, Martens en Boekaerts, beide hoogleraar aan de Universiteit Leiden en deskundig op het gebied van motivatie in het onderwijs, illustreren wat er misgaat bij onderwijs en onderwijsinnovaties, als er geen rekening wordt gehouden met motivationele processen. Ze gaan in op het inzicht waarom motivatie zo belangrijk is voor leren, zeker in allerlei onderwijsvormen die nu in de belangstelling staan. Dit komt aan de orde in hoofdstuk 1. In hoofdstuk 2 besteden ze aandacht aan motivatieproblemen en de gevolgen die deze kunnen hebben, zoals uitval en laag welbevinden. In hoofdstuk 3 gaan ze dieper in op de onderliggende processen en theorie. In hoofdstuk 4 tot en met 7 bestuderen ze vervolgens de interventies. Wat kan je veranderen aan de student, het docentgedrag, en de onderwijsomgeving opdat er met meer motivatie geleerd wordt? Ze sluiten af met enkele praktijkvoorbeelden, in hoofdstuk 8.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by