Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
3-2977-8
spelletjesboek (genre) --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- Binnenhuisspelen --- Buitenhuisspelen --- Denkspelen --- spellen --- spelletjes --- kinderspelen --- spelen --- kinderen --- 433.6 --- 622.1 --- Bewegingsspelen --- Binnenhuisspelletjes --- Buitenhuisspelletjes --- Buitenspelen --- China --- Denkspelletjes --- Egypte --- India --- Kinderen --- Observatiespelen --- Spelen --- Taalspelen --- Kinderspelletjes --- kind, spel en speelgoed --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Spelactiviteiten --- Spelletjes --- Spel --- Spelactiviteit --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
Een schitterend schoenenspel! Zoek de juiste linker- en rechterschoen bij elkaar en ga op zoek naar de gouden schoen! Wie de gouden schoen trekt, is de winnaar!Bron: handleiding
Associëren --- Kaartspelen --- Lateralisatie --- Links en rechts --- Schoenen --- Seriëren (bijv. van klein naar groot) (Ordenen) --- Spelen met gestructureerd materiaal --- Meetkunde --- Ordenen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Sorteren --- Voeten --- ordenen --- schoenen --- voeten --- 472.2 --- Educatieve spelen --- Kleuteronderwijs --- Spel; opvoeding --- Spelen --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- (zie ook: Classificeren en seriëren) --- Games --- Observatie --- Educatieve spellen --- Wiskundige begrippen --- kleuters --- basisonderwijs --- kleuters. --- basisonderwijs. --- Kleuters. --- Basisonderwijs. --- Ontwikkelingsproblemen --- Kleuters --- Spelmateriaal --- Links/rechts --- Observatiespelen --- Spiegelbeelden --- Cognitieve opvoeding --- Links --- Spiegelbeeld --- Educatief spelmateriaal --- Ontwikkelingsprobleem --- Kleuter --- Spel --- Sociaal leren --- Kaartspel
Choose an application
100 Groepsspelen voor kinderen van 6 - 12 jaar om individuele en onderlinge problemen op te lossenDeze collectie spelen is bedoeld voor docenten op de basisschool om kinderen te helpen bij het omgaan en overwinnen van angst, agressie, onzekerheid en andere problemen die voortkomen uit het dagelijks sociaal verkeer. Zo zijn er hulpverleningsspelen, samenwerkingsspelen, spelen om met agressie om te gaan, partnerspelen en rollenspelen.Mart SeerdenVerzameling van 98 spelen voor kinderen van 6-12 jaar, die ingezet kunnen worden voor therapeutische en ontwikkelingsgerichte doeleinden. De informatie is tweeledig: enerzijds wordt er voor groepsleiders en leraren enige achtergrondinformatie gegeven rondom het thema Spelen en Spelmethoden en anderzijds is er van de 98 spelen een spelbeschrijving. De spelen worden onderverdeeld in ik-spelen, jij-spelen, wij-spelen. De diverse spelen kunnen voorts ingedeeld worden in rubrieken als: Zintuigspelen; Bewegingsspelen; Kringspelen; Lichaamsspelen; Competitiespelen en Rollenspel. De beschrijving is eenvoudig, to the point en - waar nodig - voorzien van een verloopschema. Bij veel spelen wordt verwezen naar verdere bij dit onderdeel passende spelen. Eenvoudige open-lijntekeningen wisselen de tekst af. De uitgave kent een trefwoordenregister. Het boek is een zeer bruikbare en handige vraagbaak voor groepsleiders, leraren en speltherapeuten die werken met kinderen in de basisschoolleeftijd. Van dezelfde goede kwaliteit als Portmann en Schneider, '100 ontspannings- en concentratiespelen : een bundel oude en nieuwe spelletjes ter bevordering van de ontspanning en concentratie in een groep' (2000)*.
basisonderwijs --- spellen --- Didactics of sports and games --- Personality development --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- spelen --- groepsspelen --- 433.6 --- 478.1 --- 6-12 jr. --- 622.1 --- Agressiespelen --- Basisonderwijs --- Conflictbeheersing --- Groene spelen (Coöperatieve spelen) --- Groepsspelen --- Ik en de anderen --- Integratie --- Lager onderwijs --- Pantomime --- Probleemoplossen --- Probleemoplossend gedrag --- Rollenspel --- Ruzie --- Samenwerkingsspelen --- Spel --- Spelen --- Spelmethoden --- Spelpedagogiek --- Speltherapie --- Sprookjesspelen --- Standbeeldenspelen --- Waarnemingsoefeningen --- 474.53 ) Speelleermiddelen --- agressie --- angst --- hulpverleningsspelen --- integratie-spelen --- kinderen 6-12 jaar --- kinderen met gedrags- en gevoelsproblemen --- minderwaardigheid --- observatiespelen --- onzekerheid --- partnerspelen --- rollenspelen --- samenwerkingsspelen --- spelpedagogiek --- speltherapie --- verlegenheid --- #PBIB:+105.91 --- kind, spel en speelgoed --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Conflicten) --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Kinderspelen --- Emotionele problemen --- Kinderen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociaal-agogische vaardigheden --- 6-12 jr --- 796.1 --- Methodiek --- Samenwerking --- Spelregels --- Kinderspel --- Groepsspel --- Emotioneel probleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Social problems --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- sociale problemen --- samenspelen --- spelactiviteiten --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- groepsdynamica --- groepsontwikkeling
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|