Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by

Book
La question scolaire en France
Author:
ISBN: 2130489672 9782130489672 Year: 1997 Publisher: Paris PUF

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The school debate.
Author:
ISBN: 0140220437 9780140220438 Year: 1978 Publisher: Harmondsworth Penguin books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De Kampanje : Sudbury Valley School in Nederland
Authors: ---
ISBN: 9789085750291 Year: 2009 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Cyclus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Kampanje is een pleidooi voor een andere kijk op onderwijs. De titel staat voor de naam van een school in Nederland. Het type onderwijs waarbij kinderen niet in een mal geperst worden, is afkomstig van de Amerikaanse Sudbury Valley School in Boston. In deze tijd, waarin het debat gevoerd wordt over schoolstandaarden en testen, vormt dit type onderwijs een intrigerend en controversieel alternatief: Kinderen zijn zèlf verantwoordelijk voor hun scholing. In dit boek schetst Christel Hartkamp-Bakker een inzichtelijk beeld van zowel de ideeën die achter deze onderwijsmethode schuilgaan, als van de dagelijkse praktijk van De Kampanje en de redenen waarom deze bijzondere plaats zo goed werkt voor de kinderen die er naar school gaan. (Bron: covertekst)


Book
Early intervention in Europe : organisation of services and support for children and their families : trends in 17 European countries
Author:
ISBN: 8790591046 Year: 1998 Publisher: Middelfart European agency for development in special needs education

Education in the industrialised countries.
Author:
ISBN: 9024713099 9789024713097 Year: 1973 Publisher: The Hague Nijhoff


Book
Vergelijken van onderwijssystemen
Author:
ISBN: 9789033464867 Year: 2007 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vergelijken van onderwijssystemen is een systematische inleiding in de camparatieve pedagogiek en geeft een staalkaart van de diverse stromingen die we bij het vergelijken van onderwijssystemen kunnen terugvinden. Daarbij wordt een duidelijk onderscheid gemaakt tussen vergelijkingen met een beperkte context en contextrijke vergelijkingen. Bij de eerste gaat het dan om vergelijkende studies op basis van indicatoren en benchmarks of ook om classificaties van onderwijssystemen, zoals ISCED en diverse classificatiesystemen die binnen Europa ingang vinden (Europees raamwerk voor kwalificaties, Europees referentiekader voor talen...). Dit boek biedt ook een overzicht van de bevoorrechte thema's uit het vergelijeknd onderzoek, telkens ruim geïllustreerd met voorbeelden. Er worden ook een drietal belangrijke denkschema's voorgesteld waarop vergelijkende studies gebaseerd kunnen worden, met name de rationaliteitentheorie, het systeemdenken en het relatieassenmodel van Wielemans. Het boek bevat ook een overzichtelijke schets van de onderwijssystemen in Duitsland, Engeland, Frankrijk en Nederland. (Bron: covertekst)


Book
Belgica : terra incognita? : Resultate und Perspektiven der Historischen Belgienforschung
Authors: --- --- ---
ISBN: 9783830933960 3830933967 9783830983965 Year: 2016 Volume: 1 Publisher: Münster : Waxmann,


Book
Éduquer dans et hors l'école : lieux et milieux de formation : XVIIe-XXe siècle
Authors: --- ---
ISBN: 9782753550612 Year: 2016 Publisher: Rennes : PUR,


Multi
Schule für Verfassungsbürger ? : die Bildungsligen und der Verfassungswandel des späten 19. Jahrhunderts in Belgien, England und Frankreich
Author:
ISBN: 9783830934769 3830934769 9783830984764 Year: 2016 Volume: 2 Publisher: Münster : Waxmann,

Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by