Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
34189
Orthopedagogics --- gedragsstoornissen --- agressie --- orthopedagogiek --- 415.3 --- agressiviteit --- gedragstherapie --- kinderen --- oppositioneel gedrag --- zelfcontrole --- gedragsproblemen --- kinderpsychologie --- kinderpsychotherapie --- Uitvoerende functies --- 376 --- 615.84 --- 159.987 --- 615.8 --- Agressiviteit --- Kinderen --- Preventie --- #KVHB:Agressie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- Agressie --- Kind --- Oppositioneel gedrag --- Prevalentie --- Sociaal-cognitief interventieprogramma --- Sociale cognitie --- Zelfcontrole --- 364.271 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen --- Methodiek --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Op weg naar inclusieve en meer geïtegreerde vormen van onderwijs blijkt het omgaan met gedragsproblemen het grootste struikelblok te zijn. Zeker als ongewenst gedrag zich uit in ongehoorzaam gedrag en oppositie tegen de leerkracht, ligt een problematische relatie en daardoor onbegrip voor de hand. Het vermogen van een leerling om te gehoorzamen wordt zelden toegeschreven aan ontwikkelingsachterstand op het terrein van aanpassingsvermogen en frustratietolerantie. Ook hebben kinderen en jongvolwassenen vaak gebrek aan vaardigheid als het gaat om probleemoplossend vermogen.
Buitengewoon onderwijs. --- Aggressiveness in children --- Study and teaching --- Activity programs in education --- Behavior disorders in children --- Prevention --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Secundair onderwijs --- #KVHB:Agressie --- 467 --- agressie --- gedragsproblemen --- adolescenten --- secundair onderwijs --- psychosociale problemen --- orthopedagogiek --- 113872.jpg --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Gedragsproblemen --- Secundair onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Oppositioneel gedrag --- Agressie --- Opvoeding en onderwijs --- Gedragsprobleem --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Kinderen met ODD (Oppositioneel Opstandige Gedragsstoornis) en CD (antisociale gedragsstoornis) zijn opstandig, dwars en driftig. Ze hebben veel moeite om hun emoties te beheersen en krijgen daardoor driftaanvallen. Vaak lopen ze tegen allerlei problemen aan op school, thuis en in sociale situaties. ODD en CD zijn onzichtbare en onbekende handicaps, waardoor er vaak weinig begrip en erkenning van de buitenwereld is. Vaak wordt er van de ouders gedacht dat zij hun kind niet goed opvoeden. Ook denkt men vaak dat het kind zich expres dwars en opstandig gedraagt. Een kind met ODD of CD opvoeden is uiterst moeilijk. Een gewone opvoeding is ontoereikend, er is veel meer kennis en begrip voor nodig. Dit praktische handboek geeft alle basisinformatie over ODD en CD. (Bron: covertekst)
Gedragsstoornissen --- Kinderen. --- opvoedingsondersteuning --- puberteit --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- agressie --- moeilijk opvoedbare kinderen --- Academic collection --- OOD --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 467 --- 606.3 --- DSM IV --- contactstoornissen --- oppositioneel gedrag --- opvoeding --- 376.42 --- CD (Conduct Disorder) --- Hulpverlening --- ODD --- Opvoeding --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Psychopathologie - Psychiatrische ziektekunde --- Orthopedagogiek --- 120143.jpg --- Conduct disorder --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- 364.42
Choose an application
Kinderen met ODD (oppositioneel opstandige gedragsstoornis) en CD (antisociale gedragsstoornis) zijn driftig, vertonen opstandig en agressief gedrag en zijn zeer moeilijk opvoedbaar. Hierdoor ontstaan er in de thuissituatie en daar buiten vaak ernstige problemen.Met dit boek kunnen ouders thuis aan de slag om deze problemen aan te pakken en in de toekomst (proberen) te voorkomen. Dit boek is geen vervanging van hulp. Het geeft uitleg over de stoornissen ODD en CD en biedt vooral veel handige en praktische informatie over de opvoeding en ontwikkeling van deze kinderen. Daarnaast krijgt men gerichte tips om problemen aan te pakken. Er wordt uitgebreid ingegaan op de basisregels in de opvoeding, het vergroten van zelfvertrouwen, zelfstandigheid, sociale vaardigheden en verantwoordelijkheid en het leren beheersen van agressie.Ook is er aandacht voor hoe je er zelf als ouders in staat en hoe je met o.a. empathie en veel geduld een prettigere relatie met je kind opbouwt. En ook hoe je het voor de broertjes en zusjes gezellig kunt houden.
gedragsstoornissen --- emotionele problemen --- Social problems --- Personality development --- persoonlijkheidsontwikkeling --- OOD --- agressie --- kinderen --- sociale vaardigheden --- zelfvertrouwen --- 467 --- Agressieve kinderen --- CD Conduct Disorder --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- ODD Oppositional Defiant Disorder --- Zelfvertrouwen --- oppositioneel gedrag --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Gedragsstoornissen --- 376.42 --- Agressie --- CD (Conduct Disorder) --- Delinquenten --- ODD --- Opvoeding --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Sociale problemen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Conduct disorder --- Gedragsproblemen --- Sociaal-emotionele problemen --- Opvoeding en onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Kinderen --- Gedragsprobleem --- Sociaal-emotioneel probleem --- Onderwijs --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Kinderen en jeugdigen met ernstige gedragsproblemen trekken een zware wissel op hun omgeving. Zowel ouders, leraren als hulpverleners in de jeugdzorg zitten geregeld met hun handen in het haar. Doorsnee pedagogische kwaliteiten blijken onvoldoende effect te hebben, zéker wanneer het jongeren met psychiatrische problematiek in combinatie met stevige gedragsproblemen betreft, waarbij de gezinsstructuur ernstig ontregeld is. Oorzaak en gevolg van de gedragsproblemen zijn dan vaak lastig te ontrafelen. De ontregelde omgevingsstructuur heeft vervolgens weer een negatief effect op de gedachten, gevoelens en relatiedefinitie van de jongere waardoor zijn negatieve visie op de omgeving dieper bevestigd raakt en de oppositie steeds heviger wordt. Een negatieve spiraal waar met de beste intenties maar moeizaam uit te komen is, en de prognoses niet zonnig blijken te zijn.In dit boek wordt de uit onderzoek gebleken effectieve behandeling vertaald naar de alledaagse praktijk op groepen, in scholen en in samenwerking met de ouders. Per hoofdstuk worden 'best practice' handelingsplannen en beroepscompetenties gepresenteerd. Er wordt gebruik gemaakt van de PES-structuur om de problematiek, de oorzakelijke factoren en de symptomatologie inzichtelijk te maken
Gedragsstoornissen --- Psychische stoornissen --- Jeugd. --- kinderpsychiatrie --- gedragsstoornissen --- Psychiatry --- ADHD --- autisme --- gedragsproblemen --- hechtingsproblemen --- ontwikkelingsstoornissen --- 467 --- 606.3 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Autisme --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Hechtingsproblemen --- hechtingsstoornissen --- 606.4 --- adolescenten (gez) --- gedragsstoornissen (gez) --- kinderpsychiatrie (gez) --- 364.4 --- 616.89 --- Gedragsproblemen : psychiatrie --- Jongeren : psychosociale problemen --- S20080186.JPG --- jeugd --- probleemjongeren --- psychische syndromen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Psychopathologie - Psychiatrische ziektekunde --- 376 --- 362.8 --- 362.7 --- 616.2 --- Behavior disorders in adolescence --- Behavior disorders in children --- Adolescent psychiatry --- Adolescent psychopathology --- departement Gezondheidszorg 10 --- behandeling --- PES structuur --- RUMBA eisen --- Psychosociale problemen --- Gedragsproblemen --- Psychiatrische stoornissen --- Handelingsplannen --- Begeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Psychiatrische patiënten --- Oppositioneel gedrag --- Hechting --- Kinderen --- Psychosociaal probleem --- Gedragsprobleem --- Psychiatrische stoornis --- Handelingsplan --- Psychiatrische patiënt --- Hechting (psychologie) --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- psychopathologie --- Autismespectrumstoornis --- Handelingsgericht werken
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|