Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Op populaire en praktische wijze wordt een uiterst ingewikkeld managementinstrument op zeer gestructureerde wijze toegankelijk gemaakt. De Balanced Scorecard van Kaplan en Norton is een effectief managementsysteem waarmee bedrijven hun belangrijkste strategieën en doelstellingen kunnen opstellen, controleren en behalen op basis van vier geïntegreerde perspectieven: klantperspectief, financieel perspectief, intern procesperspectief en leer- en groeiperspectief, die voor optimale bedrijfsresultaten op basis van metingen met elkaar in evenwicht moeten zijn of komen. De Amerikaanse auteurs verrijken de uitleg van Balanced Scorecard met veel informatie, tips, checklists, concepten, instrumenten en figuren voor managers en bedrijfsprofessionals die Balanced Scorecard en dashboards willen gebruiken of het gebruik ervan gaan verbeteren. De uitgave is geïllustreerd met enkele cartoons en besluit met een index
Bedrijfsbeleid --- Resultaten --- Meetbaarheid --- Balanced scorecard --- Strategisch management --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Bedrijfsmanagement --- Resultaat --- Kostenbeheersing
Choose an application
Choose an application
scorecards --- Business policy --- prestatiemetingsystemen --- Strategievorming --- Prestatiemetingen --- Scorecard --- Managementtechnieken --- Management --- Strategisch management --- Resultaten --- Balanced scorecard --- Prestatiemeting --- Resultaat --- Kostenbeheersing --- 431 --- balanced scorecard --- opleiding management --- formation management
Choose an application
Heel wat leerkrachten en directies zijn er van overtuigd dat zittenblijven een doeltreffende maatregel is om leerachterstand aan te pakken. Onderzoek naar de effecten van zittenblijven bevestigt deze overtuiging echter niet. Zittenblijvers blijken onder meer een sterk verhoogd risico te hebben om het onderwijs zonder diploma te verlaten. Samen tot aan de meet wil daarom de praktijk van zittenblijven ter discussie stellen en gaat met scholen een traject aan om zittenblijven te vervangen door alternatieven die het individuele leerproces versnellen en verrijken.
Secondary education --- onderwijsbeleid --- zittenblijven --- Primary education --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Research on teaching --- Zittenblijven --- Education --- Aims and objectives --- Experimental methods --- Grade repetition --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- 450.6 --- Schoolmanagement --- Zittenblijvers --- secundair onderwijs --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- 464 --- Resultaten en selectie --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen). --- Schoolmanagement. --- Zittenblijvers. --- secundair onderwijs. --- Resultaten en selectie.
Choose an application
40
School management --- #gsdbP --- 741 Schoolorganisatie --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- KHM --- zelfevaluatie --- onderwijs --- kwaliteitszorg --- 450.6 --- resultaten en selectie, schoolvorderingentests, examens, zittenblijven --- Schoolmanagement --- Zelfevaluatie --- Kwaliteitszorg --- Effectieve scholen --- Provincie West-Vlaanderen --- Effectieve school
Choose an application
337.9 UE --- 368.43 --- 312.8 --- 368.4.03 --- Union Européenne - UE --- pensioenen --- bevolkingsaangroei - bevolkingsvermindering - bevolkingsveroudering - overbevolking - ontvolking --- sociale zekerheid, financiele verrichtingen en resultaten - sociale zekerheid, financiering --- Conditions de travail
Choose an application
Dit boek staat vol praktische tips, is wetenschappelijk onderbouwd, en is bedoeld om het leren op de basis- en middelbare school te verbeteren. Leraren leren betere vragen te stellen, goede feedback te geven en heldere leerdoelen te stellen; hij toont aan hoe leerlingen beter gaan presteren als ze zelf doelen leren stellen en ook moeite gaan doen om die te bereiken.
450.6 --- Evaluatie --- Feedback --- Toetsen --- punten --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Evaluatiemethodes --- feedbacksystemen --- 454.2 --- Resultaten en selectie --- Onderwijsstrategieën --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- evaluatietechnieken (ler) --- toetsen --- Lager onderwijs --- Leerprocessen --- Evaluatietechnieken --- feedback --- 371.26 --- Leerproces
Choose an application
Hoe voert u het nieuwe referentiekader taal en rekenen in uw schoolorganisatie in? Hoe bereidt u de leerlingen voor op de nieuwe taal- en rekentoetsen? En welke vaardigheden vraagt dit van uw leraren? Dit boek maakt inzichtelijk welke rol bestuurders, schoolleiders, middenmanagers, taal- en rekencoördinatoren, lees- en rekencoaches en leraren hebben. Duidelijk wordt dat effectief personeelsbeleid, met daarin de gesprekscyclus, een cruciale voorwaarde is voor het succesvol invoeren van het referentiekader
Schoolprestaties --- Personeelsbeleid --- Wiskundeonderwijs --- Taalonderwijs --- Kwaliteitszorg --- 474.4 --- Evaluatie --- Taal --- Rekenen --- Toetsen --- Personeelsmanagement --- Scholen --- Schoolmanagement --- Taalbeleid --- Rekenbeleid --- Resultaten --- Nederland --- Onderwijsbeleid --- Toets --- School (instelling) --- Resultaat --- Therapie --- Interactief onderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Literatuur
Choose an application
Zijn gestandaardiseerde toetsen voor het opvolgen van leerresultaten van leerlingen en scholen wel zinvol? Er woedt daarover in ons onderwijssysteem een aanhoudende discussie. Er waren en zijn goede redenen voor terughoudendheid. Maar ondertussen onderneemt een groeiend aantal landen wél stappen in die richting. In sommige landen is het gestandaardiseerd in kaart brengen van leerresultaten en leerwinst van leerlingen al gemeengoed.De aanhoudende discussie kan begrepen worden vanuit twee ogenschijnlijk tegengestelde visies op onderwijs(kwaliteit). Aan de ene kant staat een visie die pleit voor competitie en beloning van verdiensten en prestaties. Aan de andere kant staat een visie die competitie ontmoedigt, die inzet en goede processen beloont en die aan collectieve verantwoordelijkheid de voorkeur geeft boven individuele verantwoordelijkheid. Enerzijds wordt gepleit voor een transparante meting van de prestatie van openbare diensten zoals onderwijs, terwijl anderzijds een lans gebroken wordt voor vertrouwen in onderwijsprofessionals.Dit boek wil de genoemde tegenstellingen overstijgen, voorbij de karikaturen in het denken over gestandaardiseerd toetsen. Het boek maakt duidelijk dat het loont om een (meer) systematisch zicht te krijgen op leerresultaten, leerwinst en toegevoegde waarde in het leerplichtonderwijs. Daartegenover staat dat we sommige monitoringssystemen inderdaad kritisch moeten bekijken en dat ongewenste effecten zich kunnen voordoen. De auteurs beschrijven bestaande ? buitenlandse ? monitoringssystemen met hun positieve en negatieve effecten. Zo komen ze tot concrete scenario?s om leerwinst in kaart te brengen. De wenselijkheid ervan toetsten zij bij betrokkenen in scholen, bij beleidsverantwoordelijken en bij specialisten. Daaruit blijkt dat het draagvlak voor monitoring groter is dan vermoed.
Evaluatietechnieken ; onderwijs. --- Didactic evaluation --- Education --- Research --- toetsen --- assessment --- Evaluatie --- Toetsen --- 454.4 --- 450.6 --- Resultaten en selectie --- Evaluatietechnieken --- Onderwijs --- Leerwinsten --- Leerlingvolgsystemen --- Evaluatietechniek --- Toets --- Leerwinst --- Leerlingvolgsysteem --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Goed rapporteren is een vaak moeizame onderneming die vragen oproept als: hoe baken is mijn onderzoeks- en rapportterrein af, hoe kom ik aan de informatie die ik nodig heb, wanneer gebruik ik een illustratie...? 'Helder rapporteren' geeft een antwoord op deze en vele andere vragen. Het is inmiddels toe aan zijn zesde, geheel herziene druk. Theorie en praktijk zijn geactualiseerd, moeilijke onderwerpen zijn uitvoeriger behandeld en er zijn enkele onderdelen toegevoegd
Mass communications --- Rapporteren --- Communicatieve vaardigheden --- Tekstschrijven --- 800.51 NEDE --- Bijlagen --- Diagrammen --- Discussie --- Doelstellingen --- Grafieken --- Hoofdonderdelen --- Hypothese --- Indelingspatronen --- Inhoudsopgave (inhoud, inhoudstafel) --- Literatuuronderzoek --- Methodologie --- Onderzoek --- Patient outcome (resultaten, verpleegkundige zorgresultaten, zorgresultaten) --- Probleemstelling --- Publiek --- Samenvatting --- Samenwerking --- Strategie --- Woordgebruik
Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|