Listing 1 - 10 of 57 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Balanced Scorecard voor dummies
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789043014083 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op populaire en praktische wijze wordt een uiterst ingewikkeld managementinstrument op zeer gestructureerde wijze toegankelijk gemaakt. De Balanced Scorecard van Kaplan en Norton is een effectief managementsysteem waarmee bedrijven hun belangrijkste strategieën en doelstellingen kunnen opstellen, controleren en behalen op basis van vier geïntegreerde perspectieven: klantperspectief, financieel perspectief, intern procesperspectief en leer- en groeiperspectief, die voor optimale bedrijfsresultaten op basis van metingen met elkaar in evenwicht moeten zijn of komen. De Amerikaanse auteurs verrijken de uitleg van Balanced Scorecard met veel informatie, tips, checklists, concepten, instrumenten en figuren voor managers en bedrijfsprofessionals die Balanced Scorecard en dashboards willen gebruiken of het gebruik ervan gaan verbeteren. De uitgave is geïllustreerd met enkele cartoons en besluit met een index


Book
Long-term portfolio simulation : for XVA, limits, liquidity and regulatory capital
Author:
ISBN: 9781782720959 1782720952 Year: 2014 Publisher: London Risk Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Prestatiemeting met Scorecards
Authors: ---
ISBN: 9052613699 Year: 2000 Publisher: Schoonhoven Academic Service


Book
Samen tot aan de meet : alternatieven voor zittenblijven : inspiratieboek 2
Authors: ---
ISBN: 9789044130881 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heel wat leerkrachten en directies zijn er van overtuigd dat zittenblijven een doeltreffende maatregel is om leerachterstand aan te pakken. Onderzoek naar de effecten van zittenblijven bevestigt deze overtuiging echter niet. Zittenblijvers blijken onder meer een sterk verhoogd risico te hebben om het onderwijs zonder diploma te verlaten. Samen tot aan de meet wil daarom de praktijk van zittenblijven ter discussie stellen en gaat met scholen een traject aan om zittenblijven te vervangen door alternatieven die het individuele leerproces versnellen en verrijken.


Book
Vormgeven aan schoolbeleid : effectieve-scholenonderzoek als inspiratiebron voor de zelfevaluatie van scholen
Authors: ---
ISBN: 9033451751 Year: 2005 Publisher: Leuven Voorburg Acco


Book
Pensions viables et adéquates : rapport conjoint de la Commission et du Conseil
Authors: ---
ISBN: 9289459069 Year: 2004 Publisher: Luxembourg Office des publications


Book
Cijfers geven werkt niet
Author:
ISBN: 9789077866252 Year: 2013 Publisher: Meppel Ten Brink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek staat vol praktische tips, is wetenschappelijk onderbouwd, en is bedoeld om het leren op de basis- en middelbare school te verbeteren. Leraren leren betere vragen te stellen, goede feedback te geven en heldere leerdoelen te stellen; hij toont aan hoe leerlingen beter gaan presteren als ze zelf doelen leren stellen en ook moeite gaan doen om die te bereiken.


Book
Met de referentieniveaus naar schoolsucces : zo stuurt u op taal- en rekenresultaten
Authors: ---
ISBN: 9789065086440 Year: 2011 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe voert u het nieuwe referentiekader taal en rekenen in uw schoolorganisatie in? Hoe bereidt u de leerlingen voor op de nieuwe taal- en rekentoetsen? En welke vaardigheden vraagt dit van uw leraren? Dit boek maakt inzichtelijk welke rol bestuurders, schoolleiders, middenmanagers, taal- en rekencoördinatoren, lees- en rekencoaches en leraren hebben. Duidelijk wordt dat effectief personeelsbeleid, met daarin de gesprekscyclus, een cruciale voorwaarde is voor het succesvol invoeren van het referentiekader


Book
Zicht op leerwinst : scenario's voor gestandaardiseerd toetsen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789463440349 9463440348 Year: 2017 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zijn gestandaardiseerde toetsen voor het opvolgen van leerresultaten van leerlingen en scholen wel zinvol? Er woedt daarover in ons onderwijssysteem een aanhoudende discussie. Er waren en zijn goede redenen voor terughoudendheid. Maar ondertussen onderneemt een groeiend aantal landen wél stappen in die richting. In sommige landen is het gestandaardiseerd in kaart brengen van leerresultaten en leerwinst van leerlingen al gemeengoed.De aanhoudende discussie kan begrepen worden vanuit twee ogenschijnlijk tegengestelde visies op onderwijs(kwaliteit). Aan de ene kant staat een visie die pleit voor competitie en beloning van verdiensten en prestaties. Aan de andere kant staat een visie die competitie ontmoedigt, die inzet en goede processen beloont en die aan collectieve verantwoordelijkheid de voorkeur geeft boven individuele verantwoordelijkheid. Enerzijds wordt gepleit voor een transparante meting van de prestatie van openbare diensten zoals onderwijs, terwijl anderzijds een lans gebroken wordt voor vertrouwen in onderwijsprofessionals.Dit boek wil de genoemde tegenstellingen overstijgen, voorbij de karikaturen in het denken over gestandaardiseerd toetsen. Het boek maakt duidelijk dat het loont om een (meer) systematisch zicht te krijgen op leerresultaten, leerwinst en toegevoegde waarde in het leerplichtonderwijs. Daartegenover staat dat we sommige monitoringssystemen inderdaad kritisch moeten bekijken en dat ongewenste effecten zich kunnen voordoen. De auteurs beschrijven bestaande ? buitenlandse ? monitoringssystemen met hun positieve en negatieve effecten. Zo komen ze tot concrete scenario?s om leerwinst in kaart te brengen. De wenselijkheid ervan toetsten zij bij betrokkenen in scholen, bij beleidsverantwoordelijken en bij specialisten. Daaruit blijkt dat het draagvlak voor monitoring groter is dan vermoed.


Book
Helder rapporteren : een handleiding voor het schrijven van rapporten, scripties, nota's en artikelen in wetenschap en techniek
Author:
ISBN: 9031321214 Year: 1999 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goed rapporteren is een vaak moeizame onderneming die vragen oproept als: hoe baken is mijn onderzoeks- en rapportterrein af, hoe kom ik aan de informatie die ik nodig heb, wanneer gebruik ik een illustratie...? 'Helder rapporteren' geeft een antwoord op deze en vele andere vragen. Het is inmiddels toe aan zijn zesde, geheel herziene druk. Theorie en praktijk zijn geactualiseerd, moeilijke onderwerpen zijn uitvoeriger behandeld en er zijn enkele onderdelen toegevoegd

Listing 1 - 10 of 57 << page
of 6
>>
Sort by