Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Moderne architectuur : scholen & speelplaatsen
Author:
ISBN: 9789057644115 Year: 2009 Publisher: Kerkdriel Librero


Book
Geef ze de ruimte : naar een insprirerende leer-, werk- en speelomgeving in de basisschool
Authors: --- ---
ISBN: 9070961253 Year: 2004 Publisher: Valthe : De Freinetbeweging,


Book
Blueprint for tomorrow. : Redesigning schools for student-centered learning.
Author:
ISBN: 9781612507040 9781612507057 1612507050 1612507042 Year: 2014 Publisher: Cambridge Harvard Education Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The United States has about $10.5 trillion tied up in aging school facilities. School districts throughout the country spend about $30 billion every year keeping this infrastructure going. Yet almost all of the new money we pour into school facilities reinforces an existing--and obsolete--model of schooling. In Blueprint for Tomorrow, Prakash Nair--one of the world's leading school designers--explores the hidden messages that our school facilities and classrooms convey and advocates for the "alignment" of the design of places in which we teach and learn with twenty-first-century learning goals. Blueprint for Tomorrow provides simple, affordable, and versatile ideas for adapting or redesigning school spaces to support student-centered learning. In particular, the author focuses on ways to use current spending to modify existing spaces, and explains which kinds of adaptations offer the biggest return in terms of student learning. The book is organized by area--from classrooms to cafeterias--and is richly illustrated throughout, including "before and after" features, "smart idea" sidebars, and "do now" suggestions for practical first steps. It outlines key principles for designing spaces that support today's learning needs and includes tools to help educators evaluate the educational effectiveness of their own spaces. Blueprint for Tomorrow will open educators' eyes to the ways that architecture and learning are entwined and will challenge them to rethink the ways they teach and work together.

Building type basics for : elementary and secondary schools
Authors: ---
ISBN: 047132700X 9780471327004 Year: 2001 Publisher: New York, N.Y. John Wiley & Sons


Book
Inrichten van een school : binnen en buiten
Authors: ---
ISBN: 9053508139 Year: 2001 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zich goed voelen in de klas, in de andere ruimten die deel uitmaken van het schoolgebouw, maar ook in de onmiddellijke omgeving ervan, is een basisvoorwaarde voor het goed functioneren van kinderen op school. Dit boek is een pleidooi voor initiatieven die de school, de klas, de leefgroep een veilige geborgenheid geven voor kinderen, die er zovele jaren doorbrengen. Onze huiskamers kunnen hiervoor model staan. Maar anderzijds moet de klas ook in efficiënt ingerichte werkruimten voorzien. Voor dit alles reikt dit boek ideeën aan. Het laat zien hoe van klas- en andere 'lokalen' een aangename ruimte wordt gemaakt, waarin kinderen gedijen.


Book
Van visie naar vorm : samen een brede school maken
Author:
ISBN: 9789066658752 Year: 2007 Publisher: Amsterdam SWP


Book
The Third Teacher : 75 Ways You Can Use Design to Transform Teaching & Learning
Authors: --- ---
ISBN: 9780810989986 0810989980 Year: 2010 Publisher: New York : Abrams,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Created by an international team of architects and designers concerned about our failing education system, The Third Teacher explores the critical link between the school environment and how children learn, and offers 79 practical design ideas, both great and small, to guide reader's efforts to improve our schools." "Written for anyone who has school-age children in their life, from educators and education policy-makers to parents and community activists, this book is intended to ignite a blaze of discussion and initiative about environment as an essential element of learning. Including a wealth of interviews, facts, case studies, statistics, and stories from experts in a wide range of fields, this book shows readers how to connect with the many organizations, individuals, and ideas dedicated to innovating and improving teaching and learning."--Jacket.


Book
Vensterscholen : ruimtelijke vertaling van een brede educatieve gedachte.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9056622099 Year: 2001 Publisher: Rotterdam NAI

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Daarbij wordt ingegaan op de historische en actuele stedenbouwkundige situatie, de conceptvorming, het proces met de vele opdrachtgevers en de financiële randvoorwaarden. De uiteenlopende architectonische visies op schaal, kleur en sfeer worden toegelicht, evenals de gebruiks- en beheersaspecten van de nieuwe gebouwen. In deze publicatie worden de resultaten in beeld gebracht en wordt uit de doeken gedaan waaruit nu concreet de vernieuwing van de vensterschool bestaat in vergelijking met de gewone school. Men is er in Groningen in geslaagd om, in samenspraak met alle betrokkenen, een waardevolle oplossing te vinden voor het urgente schoolvraagstuk, die zeker tot voorbeeld kan dienen voor de aanpak in andere steden. Met het concept van de vensterschool, een multifunctionele school gekoppeld aan voorzieningen en instellingen op het gebied van cultuur, onderwijs, zorg en sport, wordt geprobeerd de oorzaak van sociaal-culturele achterstanden bij kinderen op te lossen. Naast beleidsmakers en onderwijzers zijn met name ouders, hulpverleners en buurtbewoners nauw bij het hele hervormingsproces betrokken. Gerenommeerde architectenbureaus zijn ingeschakeld om ontwerpen voor de nieuwbouw van de eerste vier vensterscholen te leveren.

Architecture of schools : the new learning environments
Author:
ISBN: 0750635851 Year: 2002 Publisher: Burlington Architectural Press

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by