Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Deze doe-gids sluit aan bij De hoogsensitiviteit survivalgids die in heel toegankelijke taal vertelt wat hoogsensitiviteit is. Deze doe-gidsen hebben als doel kinderen concreet hulp te bieden bij moeilijkheden thuis en in de klas. Aan de hand van doe-opdrachten worden problemen bespreekbaar en begrijpelijk gemaakt. Deze opdrachten voeren de kinderen uit, alleen of samen met de (zorg)leerkracht, begeleider of met hun ouders. Op deze manier krijgen ze inzicht in hun eigen moeilijkheden, maar ook in hun sterktes. Op een positieve manier krijgen kinderen hulpmiddelen, tips en suggesties aangereikt waarmee ze onmiddellijk aan de slag kunnen. Al deze informatie houden ze bij in hun doe-gids.
sensitiviteit --- 464 --- Kinderen met leerproblemen --- Hoogsensitiviteit --- Leerproblemen --- Orthopedagogics
Choose an application
Choose an application
Krishnamurti --- biografie --- pacifisme en milieu --- menselijke betrekkingen --- de relatie Krishnamurti — Rajagopal --- fysica --- opvoedng en onderwijs --- mutatie in het brein --- healing --- sensitiviteit --- zintuigen --- meditatie --- de natuur
Choose an application
Een tentoonstelling over de uitbeelding van geur in kunst van de zeventiende eeuw. Geurende bloemen en parfums, stinkende grachten en onwelriekende lichaamsluchtjes, geur en gezondheid, nieuwe geuren uit de verre wereld (specerijen, tabak, koffie en thee), de verdwenen geuren van bleekvelden, oude ambachten en meer. Valt het leven van de zeventiende eeuw in geuren te vangen? Hoe werd geur (en de reuk) uitgebeeld? Welke betekenis hechtte men aan geur? En welke aromatische gevoelswaardes hebben kunstwerken? Het Mauritshuis gaat in deze tentoonstelling op geur-historisch onderzoek uit. Bij de kunst worden diverse historische geuren gebrouwen om de schilderijen in de tentoonstelling tot leven te wekken.
Iconography --- History of civilization --- smell [sense] --- anno 1600-1699 --- Netherlands --- Flanders --- Physiology of nerves and sense organs --- iconography --- pomanders --- geuren, parfums --- hygiëne --- stank --- zintuiglijke gewaarwording, gevoeligheid, sensitiviteit --- associaties --- Huygens, Constantijn (Jr.) --- 17de eeuw --- Nederlanden --- odors --- cultuurgeschiedenis --- geuren, parfums. --- hygiëne. --- stank. --- zintuiglijke gewaarwording, gevoeligheid, sensitiviteit. --- associaties. --- Huygens, Constantijn (Jr.). --- 17de eeuw. --- Nederlanden.
Choose an application
pr. titel: The highly sensitive child
415.3 --- 433 --- hoog sensitieve kinderen --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- opvoeding --- psychotherapie --- sensitiviteit --- 376.46 --- Gezin --- Hoogsensitief --- Opvoeding --- Hooggevoeligheid --- Uitvoerende functies --- Opvoeding in de praktijk --- Emoties --- Kinderen --- Emotie --- Kind --- Hoogsensitiviteit --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Dit uiterst informatieve boek over begaafde leerlingen in het basisonderwijs voorziet om meerdere redenen in een directe behoefte. In de eerste plaats zijn er nog te veel mythen en misverstanden over (hoog)begaafdheid, die hier met feiten worden weerlegd. Tegelijkertijd presenteren de auteurs, specialisten uit het netwerk van Fontys Hogeschool Kind en Educatie en KPC, alle recente en relevante kennis en informatie over begaafdheid, basisschool en passend onderwijs. In de derde plaats doen ze dat op praktische wijze met tal van voorbeelden, illustraties, schema's en overzichten uit de vakliteratuur. Daarbij hanteren zij een actieve benadering van het werken met begaafde leerlingen, met pedagogische sensitiviteit als leidraad. De hoofdstuktitels geven tot slot de heldere opbouw van 'begrip' tot 'uitdaging' van (hoog)begaafdheid weer. Naast vier bijlagen over (hoog)begaafde leerlingen, (hoog)begaafde onderpresteerders, handreiking voor observatie en gesprekken en voorbeelden van complexe opdrachten, bevat dit boek een literatuurlijst. Alleen een register ontbreekt helaas in deze voortreffelijke en praktijkrelevante uitgave. Voor leerkrachten en ouders een waardevolle bron en naslagwerk. © NBD Biblion - Drs. A. Schipper MA
Cognitive psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- opvoeding --- hoogbegaafdheid --- lerarenopleiding --- Hoogbegaafdheid --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Kind --- hoogbegaafde kinderen --- 462.1 --- Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- Basisonderwijs --- Inclusief onderwijs --- sensitiviteit --- Differentiatie --- Metacognitie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- hoog sensitieve kinderen --- 462.1 hoogbegaafde kinderen --- didactiek --- kinderen --- orthopedagogiek --- Hoogbegaafde kinderen
Choose an application
""In een dynamische Nederlandse samenleving, rijk aan diversiteit, is het een winst voor studenten om interculturele competenties te ontplooien voor hun toekomstige beroep. Daarnaast is interculturele communicatie een voordeel om effectief te werken en studeren in het buitenland. Internationalisering staat hoog op de agenda¿s van HBO¿s en universiteiten in Nederland en over de hele wereld. Jaarlijks volgen duizenden studenten een deel van hun studie aan een buitenlandse universiteit, of volgen een internationale stage in het buitenland. Hoe zit het met cultuurschok en terugkeerschok bij een internationale verhuizing?In deze nieuwe druk van ¿Interculturele communicatie¿ maken studenten kennis met andere culturen maar ook met het uitzonderlijke van hun eigen cultuur ¿ iets dat zo vanzelfsprekend is, dat het nauwelijks opvalt. Culturen worden onder de loep genomen aan de hand van helder geformuleerde en geïllustreerde voorbeelden. Zo komen onder andere de zes basiswaarden van Hall, van Kluckhohn, de dimensies van Hofstede, inclusief de ¿nieuwe 6e dimensie¿ en het interculturele inlevingsvermogen van Bennett aan bod.De student wordt in deze nieuwe druk door middel van nog meer oefeningen, rollenspelen, casussen en heldere voorbeelden gemotiveerd om effectief te leren communiceren met mensen uit andere culturen. En om diversiteit te herkennen als bron van innovatie en nieuwe kansen.'Interculturele communicatie' is onmisbaar voor het ontplooien van interculturele sensitiviteit. Je bent intercultureel sensitief als je in staat bent om naar een andere cultuur te kijken. Niet alleen vanuit je eigen referentiekader maar ook vanuit het referentiekader van de ander. Met respect. En je verplaatst je in die ander, niet alleen in gedachten maar ook daadwerkelijk in gedrag.
Go International. --- Interculturele communicatie. --- International office. --- Internationalisering --- Hoger onderwijs. --- integratie --- interculturele hulpverlening --- Sociology of culture --- interculturaliteit --- allochtonen --- internationale uitwisseling --- communicatie --- Sociology of minorities --- multiculturele samenleving --- interculturele communicatie --- Mass communications --- 316.77 --- Interculturele communicatie --- Cultuur --- Cultuurverschillen --- 305.8 --- cultuur --- cultuurverschillen --- cultuurshock --- Communicatie ; algemeen --- PXL-Healthcare 2014 --- interculturele sensitiviteit --- studeren in buitenland --- Inclusief onderwijs --- Interculturele verhoudingen --- Communicatie --- Vaardigheden --- Diversiteit --- Cultuurverschil --- Interculturaliteit --- Verpleegkunde --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Om beter te kunnen communiceren in en bij te dragen aan een vitale en dynamische multiculturele samenleving, is het belangrijk dat studenten interculturele vaardigheden en competenties ontwikkelen. Onderzoek toont aan dat cultureel diverse klassen of erg slecht, of buitengewoon goed presteren. De prestaties zijn laag als de culturele verschillen worden genegeerd of ontkend. Cultureel diverse groepen blinken daarentegen uit wanneer verschillen worden herkend en benoemd als waardevolle bronnen van innovatie en groei.
Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Mass communications --- interculturaliteit --- internationale uitwisseling --- minderheden --- allochtonen --- communicatie --- integratie --- multiculturele samenleving --- interculturele communicatie --- interculturele hulpverlening --- Interculturele communicatie --- Inclusief onderwijs --- Cultuurverschillen --- interculturele sensitiviteit --- onderwijs --- zorgsector --- marketingcommunicatie --- PXL-Central Office 2018 --- PXL-Ebooks 2019 --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Interculturaliteit --- cultuurverschillen --- Communicatie --- 316.77 --- 305.81 --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Interculturele communicatie.
Choose an application
Elk kind wordt geboren met het vermogen zich aan de ouder te hechten. Haast alle ouders dromen van een goede band met hun kind. Toch is een hechte band niet altijd vanzelfsprekend. Door stresserende levensomstandigheden zoals armoede of moeilijke gehechtheidservaringen in het eigen verleden kunnen ouder en kind elkaar soms niet gemakkelijk vinden. Dat is jammer, want veilige gehechtheidsrelaties bieden kinderen meer kansen op een gezonde ontwikkeling. De auteurs verduidelijken concepten van de gehechtheidstheorie via voorbeelden van ouders met kinderen tussen 0 en 3 jaar die in zeer moeilijke omstandigheden leven. Ze beschrijven hoe kinderen en ouders op een veilig of onveilig spoor terechtkomen. Welke factoren daarin meespelen, zoals sensitiviteit en mentaliseren. En wat hulpverleners kunnen doen om kind en ouder van in het prille begin op een veiliger spoor te krijgen.Daarnaast formuleert het boek aanbevelingen naar beleid en organisaties. Zo biedt het handvatten om de bestaande preventie en hulpverlening aan kwetsbare ouders en kinderen te ondersteunen. Essentieel is een relationele aanpak, met oog voor kind én ouder. Het boek groeide in dialoog met mensen in armoede, hulpverleners, beleidsverantwoordelijken en academici
Gehechtheidsrelatie. --- Ouder-kindrelatie --- Armoede --- Kansarmoede --- Familiebanden --- Hechting --- Opvoedingsproblemen --- Psychosociale problemen --- Hulpverlening --- Beleid --- Preventie --- gezinszorg --- gezinsbegeleiding --- hechting (psychologie) --- Psychiatry --- Social problems --- armoede --- ouders-kind relatie --- 37.018.1 --- 185 Kinderrechten en gezin --- 159.922.764 --- Academic collection --- 664.1 Gezin --- #KVHB:Armoede --- #KVHB:Hechting --- #KVHB:Kansarmoede --- #KVHB:Ouder-kindrelatie --- 322 --- 467 --- gehechtheid --- hechtingsstoornissen --- ouder-kind relatie --- sensitiviteit --- veiligheid --- Gehechtheid(stheorie) (attachment, Bowlby, hechtingstheorie, moeder-kind relatie) --- 304 ) Armoede --- hechting --- kansarmen --- 364.264 --- Hechtingsstoornissen --- 364.4 --- 416.5 --- Gehechtheid --- Gezinnen : hulpverlening --- gezinssociologie --- hechting (Bowlby (theorie van), gehechtheid, holding-theorie) --- kwetsbaarheid --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- 159.922.764 Verwaarloosde kinderen. Moeilijk opvoedbare kinderen --- Verwaarloosde kinderen. Moeilijk opvoedbare kinderen --- 37.018.1 Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor het gezin --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- #SBIB:316.356.2H2221 --- #SBIB:316.356.2H5500 --- #SBIB:316.8H15 --- opvoeding --- verwaarlozing --- Gezinssociologie --- Gezinssociologie: ouders-kind relaties --- Gezinsbeleid: algemeen --- Welzijns- en sociale problemen: sociale ongelijkheid en armoede --- 37 --- 362.7 --- Ouder-kindrelatie. --- Kansarmen --- Hulpverlening. --- PXL-Social Work 2014 --- Relatie ouder - kind --- Familieband --- Hechting (psychologie) --- Opvoedingsprobleem --- Psychosociaal probleem --- Analyse --- Evaluatie --- Sociology of minorities --- Age group sociology
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|