Listing 1 - 10 of 89 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
1993
Orthopedagogics --- Didactics of Dutch --- Orthography --- Spelling --- Logopedie --- #KVHB:Spellingproblemen --- Spellingproblemen --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek
Choose an application
In de spelling van onze taal komt een aantal typen fouten relatief vaak voor. Hulp bij hardnekkige spellingproblemen (soms in combinatie met ernstige leesproblemen) is voor veel leerlingen en studenten geen overdreven luxe maakt ook een belangrijk deel uit van de behandeling van mensen met dyslexie. De methodiek 'Geregeld!' biedt handvatten voor maatwerk en voorgeprotocolleerde behandeling. 'Geregeld!' is ontwikkeld voor professionals die ernstige spellingproblemen behandelen.
Orthopedagogics --- Orthography --- Spellingmoeilijkheden --- #KVHB:Spellingproblemen --- leerproblemen --- spelling --- spellingproblemen --- 464.1 --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- 464 --- Leerproblemen --- Spellingproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Dyslexie --- Remediërend onderwijs --- Spelling --- Taal --- Taalvaardigheid --- Spellingsprobleem --- Therapie --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
In de spelling van onze taal komt een aantal typen fouten relatief vaak voor. Daarbinnen is een top 3 aan te wijzen. Het gaat dan om fouten tegen de regel van de verdubbeling na een korte klinker (piten), tegen de regel van de verenkeling in een open lettergreep (verlaaten) of tegen de regel voor het schrijven van -d/-t (hij reedt). Hulp bij hardnekkige spellingproblemen (soms in combinatie met ernstige leesproblemen) is voor veel leerlingen en studenten geen overdreven luxe en maakt ook een belangrijk deel uit van debehandeling van mensen met dyslexie. Een kenmerk van effectieve hulp is dat deze direct op de kennis en vaardigheden is gericht die specifiek is voor de spelling: het kennen van de koppelingen tussenklanken en lettertekens, het op het gehoor kunnen analyseren van woorden en het kunnen uitvoeren van de procedures om regels toe passen. Hardnekkige spellingproblemen zijn er in verschillende variaties en vragen niet om een standaard aanpak, maar om maatwerk aan de hand van deugdelijk onderbouwde uitgangspunten. De methodiek *Geregeld!* biedt de handvatten voor dit maatwerk en voorgeprotocolleerde behandeling. *Geregeld!* is gebaseerd op een analyse van wetenschappelijke kennis en op jarenlange klinische ervaring van de auteurs. De methodiek *Geregeld!* is ontwikkeld voor professionals die ernstige spellingproblemen (dyslexie) behandelen, zowel voor academisch geschoolden als voor gespecialiseerde leerkrachten/remedial teachers binnen het kader van een indirecte behandeling. In de spelling van onze taal komt een aantal typen fouten relatief vaak voor. In het bijzonder zijn dat fouten bij woorden als bomen en bommen en bij het schrijven van woorden met -d/-t /-dd-/-tt-/-dt. Effectieve hulp is direct gericht op de spellingkennis en spellingvaardigheden: het kennen van de koppelingen tussen klanken en lettertekens, het op het gehoor kunnen analyseren van woorden en het kunnen uitvoeren van de procedures om regels toe passen. Dit boek maakt deel uit van een methode voor orthopedagogen om (bijvoorbeeld dyslectische) leerlingen te helpen die zware problemen ondervinden met spelling. Naast het boek bestaat de methode ook uit een handleiding en behandelingsmateriaal*. In vier hoofdstukken krijgt de lezer hier achtergronden en informatie over de opbouw en werkwijze van de methode, die gericht is op leerlingen in alle types van onderwijs. Leerkrachten kunnen hier kennismaken met de manier van werken van logopedisten en orthopedagogen. Bovendien bevat het boek een aantal interessante leertips en instructieprincipes.
Orthopedagogics --- Orthography --- spelling --- #KVHB:Spellingproblemen --- leerproblemen --- spellingproblemen --- 464.1 --- 475.24 --- Spelling --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- 464 --- Spellingproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Schrijven --- Kinderen met leerproblemen --- Dyslexie --- Remediërend onderwijs --- Spellingsprobleem
Choose an application
Orthopedagogiek --- Taal- en spraakstoornissen. --- leesstoornissen --- spellingproblemen --- dyslexie --- dysorthografie --- woordblindheid
Choose an application
1997
Leesstoornissen --- Spelling --- #KVHB:Spellen --- #KVHB:Spellingproblemen --- #KVHB:Lezen --- #KVHB:Leesstoornissen --- leesproblemen --- leesstoornissen --- spellingproblemen --- leermoeilijkheden: zwakke lezers --- Leesstoornis --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek
Choose an application
Orthopedagogiek --- Spellingproblemen. --- Spellingsonderwijs. --- Taal- en spraakstoornissen. --- Orthopedagogics --- Didactics of Dutch --- 803.93-1 --- #KVHB:Spellingproblemen --- 803.93-1 Nederlands: spelling --- Nederlands: spelling --- Dutch language --- Orthography and spelling.
Choose an application
Om een leerling met spellingproblemen effectief te kunnen helpen, is het allereerst noodzakelijk dat de leerkracht op de hoogte is van de meest voorkomende oorzaken van spellingmoeilijkheden en in staat is deze bij zwakke spellers te onderkennen.Dit boek is daarbij behulpzaam. Het geeft aan hoe de leerprocessen in de aanvangsfase en tijdens het gevorderde en geautomatiseerde spellen verlopen en waar zich bij een kind haperingen kunnen voordoen ten aanzien van de nodige voorkennis en vaardigheden. De auteurs bieden veel praktische adviezen voor concrete hulp. Een enkele keer wordt verwezen naar bestaande remediërende spellingprogramma's. De richtlijnen in dit boek passen binnen een procedure voor planmatig handelen, ze hebben vooral betrekking op het analyseren van problemen en het diagnostiseren en behandelen op individueel niveau. Het boek is echter vooral bedoeld voor de (remediërende) spelling-lespraktijk: spellingproblemen voorkomen of in een zo vroeg mogelijk stadium verhelpen
464 --- 475.24 --- 475.26 --- Kinderen --- Leerproblemen --- Orthodidactiek --- Orthopedagogiek --- Spelling --- Spellingproblemen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Kinderen met leerproblemen --- Schrijven --- Lezen --- leermoeilijkheden: spelling --- Spellingsmoeilijkheden --- Spellingsmoeilijkheden. --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- #KVHB:Spellingproblemen
Choose an application
Overwin dyslexie! is een praktisch handboek voor ouders, docenten, remedial teachers en andere geïnteresseerden in dyslexie. Hiermee kunnen kinderen met lees- en spellingproblemen op een effectieve manier ondersteund worden. Het boek is gebaseerd op de eigen ervaring van de auteur én haar jarenlange lespraktijk als logopediste.
464 --- Basisonderwijs --- Dyslexie --- dyslexie --- leesproblemen --- spellingproblemen --- Kinderen --- Secundair onderwijs --- Kinderen met leerproblemen --- Leesproblemen --- Spellingproblemen --- Leesprobleem --- Spellingsprobleem --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Choose an application
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Orthography --- Neuropathology --- Social policy and particular groups --- Ecriture --- Lecture --- Lezen --- Logopedie --- Logopédie --- Schrift --- Academic collection --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Dyslexie --- dyslexie --- leesstoornissen --- spellingproblemen --- leesproblemen --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 464 --- Dyslexie --- Dyslectische kinderen ; remediëring --- Kinderen met leesproblemen --- Kinderen met spellingproblemen --- Leesmoeilijkheden --- kinderen met leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Leesproblemen --- Spellingproblemen --- taal- en spraakstoornissen --- Dyslexie. --- Leesproblemen. --- Spellingproblemen. --- taal- en spraakstoornissen. --- Taal- en spraakstoornissen. --- Dyslexia --- Addresses, essays, lectures
Listing 1 - 10 of 89 | << page >> |
Sort by
|