Narrow your search
Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Sponsoring of sport co-marketing ? : sponsorrelaties in beweging
Author:
ISBN: 9075270356 Year: 2002 Publisher: Amsterdam Genootschap voor Reclame

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Sportmarketing : waardecreatie binnen de sport
Authors: ---
ISBN: 9789054724520 Year: 2021 Publisher: Nieuwegein Arko Sports Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van de sport en sport als marketingplatform (sportsponsoring). Dit boek focust op de marketing van sport. Het boek is geheel herzien ten opzichte van eerdere drukken. Het centrale model van de vijfde druk is gebaseerd op een speciaal ontwikkeld Sportmarketingcanvas, waar de sportmarketeer in ontwikkeling maar ook de professional direct mee aan de slag kan. De verschillende onderdelen van het boek vormen samen het Sportmarketingcanvas. Sportmarketingspecifieke analyse- en beslissingsgebieden komen dan ook logisch aan bod. Vanuit verschillende onderdelen wordt een gedegen beeld geschetst van de sportmarkt waarin een organisatie opereert en wordt op basis van de kerncompetenties van deze organisatie systematisch een waardepropositie richting afnemers ontwikkeld. Daarbij spelen elementen als branding en customer journey naast de klassiekere marketinginstrumenten een rol.

Brand it like Beckham : the story of how brand Beckham was built
Author:
ISBN: 0954282957 Year: 2004 Publisher: London Cyan Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Sportmanagement
Authors: --- ---
ISBN: 9789043033046 9043033049 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sport is van grote politieke, economische, maatschappelijke en persoonlijke betekenis. Binnen en rond de sport heeft zich een ware bedrijfstak ontwikkeld met vele belanghebbenden. Deze trends hebben geleid tot een groeiende behoefte aan capabel management van de sportorganisatie.Sportmanagement biedt de toekomstige sportmanager alles wat nodig is om te scoren! Dit praktijkgerichte boek beschrijft op heldere wijze de belangrijkste factoren van sportmanagement.Na een inleidend deel over de nationale en internationale sportwereld wordt aandacht besteed aan verschillende vraagstukken waar een manager in de sportsector mee te maken heeft, zoals strategie, cultuur en HRM. Ook de financiële en ethische aspecten van sportmanagement komen aan bod. Nieuw in deze editieDeze derde editie van Sportmanagement is volledig geactualiseerd met nieuwe voorbeelden, artikelen en cases. Daarnaast is hoofdstuk 12 uitgebreid met theorie over Sportmanagement en recht.Bovendien wordt deze editie verrijkt met MyLab. Op deze digitale leeromgeving is divers studiemateriaal voor studenten, waaronder extra verdieping van de theorie, en lesmateriaal voor docenten geplaatst. Op Pearson MyLab staan ook online hoofdstukken over sportmedia en sportevenementen.DoelgroepSportmanagement is geschreven voor studenten in het Hoger Onderwijs.Bron : http://www.pearsoneducation.nl


Book
Sportmarketing
Authors: ---
ISBN: 9789043018524 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Pearson Education


Book
In goede en kwade koersdagen : het huwelijk tussen wielersport en marketing.
Authors: ---
ISBN: 9789054721574 905472157X Year: 2011 Publisher: Nieuwegein Arko sports media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat hebben wielersport en marketing met elkaar? Heel wat. Al bij de allereerste prehistorische wielerkoersen ontdekten brouwers, kranten en fietsconstructeurs de wielersport als een interessant platform om hun product te profileren. Het profiel van sponsors en andere commerciële belanghebbenden veranderde met de jaren, maar het belang van marketing in de wielersport bleef altijd prominent aanwezig. In In goede en kwade koersdagen schetst Marko Heijl de geschiedenis van het huwelijk tussen wielersport en marketing. Met alle rechten en plichten, met alle wederzijdse voor- en nadelen, met de klassieke sponsorverhalen, maar ook met de vele, sappige anekdotes. (Bron: covertekst)


Book
Winst of verlies? De sponsormatch
Author:
ISBN: 9789054724421 Year: 2020 Publisher: Nieuwegein Arko Sports Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het coronavirus heeft veel bedrijven en organisaties besmet en doet de sport- en vrijetijdssector op zijn grondvesten schudden. Het klassieke businessmodel staat meer dan ooit onder druk, waardoor sport-, cultuur- en vrijetijdsorganisatieszich nog beter in de markt moeten zetten. In Winst of verlies? De sponsormatch worden de mogelijkheden van sponsoring als financieringsbron voor verenigingen en als marketinginstrument grondig doorgelicht. Hoe kom je tot de ideale match?Want dat is natuurlijk de droom van iedere merkverantwoordelijke én fondsenwerver: het spelen van de perfecte match, die tot unieke maatschappelijke en commerciële terugverdieneffecten leidt. Wat zijn voorbeelden van een sprookjeshuwelijk en welke managementlessen kunnen we hieruit trekken? In de meeste gevallen is echter sprake van een doorsneematch. In dit verstandshuwelijk kunnen beide partijen leven met het gelijkspel van de tegenprestaties die ze elkaar verstrekken. Hier staat voortdurend het koele rekenwerk centraal. Maar het kan ook aardig fout lopen. Wanneer spreken we van een mismatchtussen sponsor en gesponsorde, die onvermijdelijk in een echtscheiding resulteert?Winst of verlies? De sponsormatch vertrekt vanuit de sponsorpraktijk om tot pertinente vragen, heldere oplossingen en handige managementtips te komen. Het is een must-read voor iedere sport- en cultuursponsor met een toekomstvisie. Ook de bestuurder van een sport- of cultuurvereniging die zijn of haar businessmodel in vraag durft te stellen in de huidige, snel wijzigende marktcontext, zal aan de hand van de vernieuwende inzichten een duurzaam concurrentieel voordeel opbouwen. https://www.standaardboekhandel.be/p/winst-of-verlies-de-sponsormatch-9789054724421


Book
De sportsponsors top 100 aller tijden
Author:
ISBN: 9789054722700 Year: 2013 Publisher: Nieuwegein Arko Sports Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden is niet zomaar een ranglijst van de meest geslaagde of leukste sponsordeals uit de Nederlandse sporthistorie. Om te beginnen is het een feest der herkenning voor iedere rechtgeaarde sportliefhebber om de geschiedenis in te duiken. Marco van Basten in het roodwitte Ajax-tenue met TDK op de borst, de gele baan op het Feyenoordshirt met daarop Opel en later Gouden Gids. Peter Post met zijn TI-Raleigh en later Panasonic equipe. De PTT Telecompetitie of ons aller Nederlands elftal met Nationale-Nederlanden. Wat te denken van de blauwwitte schaatspakken met het Aegon-logo? Het ABN AMRO World Tennis Tournament of de Rabobank Wielerploeg, die vanaf de jaren negentig de Oranjegekte in de Tour losmaakte. En wie kan zich de Olympische Spelen nog voorstellen zonder Holland Heineken House? De Sportsponsors Top 100 Aller Tijden leert ons hoe deze en vele andere prachtige sponsordeals tot stand zijn gekomen, tot een succes zijn gemaakt, wie de architecten waren en welke investeringen ermee gepaard gingen. Hoe Nederlandse zaalsporten in de jaren zeventig en tachtig dankzij het bedrijfsleven floreerden en internationale prijzen wonnen. We zien daarbij de ontwikkeling van het plakken van sponsorlogo's en het plaatsen van reclameborden tot uitgekiende sponsorstrategieën, waarbij ook doelstellingen als sales, company pride, imagotransfers, hospitality en het tonen van maatschappelijke betrokkenheid door middel van een 360 gradenactivatie worden gerealiseerd. Sportsponsoring is in enkele decennia uitgegroeid van de 'hobby van de directeur' tot een professionele miljardenbusiness die nog altijd groeit. Maar ondanks het grote geld speelt pure passie voor de sport nog altijd een voorname rol. De samensteller van dit boek, sportmarketeer Bob van Oosterhout (door SponsorTribune uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorindustrie in 2013), legt bij elk van de honderd sponsorcases op verfrissende wijze uit waar een goede mix van creatieve, slimme marketing en oprechte liefde voor de sport toe kan leiden.


Book
Strategische sportmarketing.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9054720395 9789054720393 Year: 2007 Publisher: Nieuwegein Arko sports media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De sportwereld is in de afgelopen dertig jaar ingrijpend veranderd. Was het vroeger voor zowel deelnemers als toeschouwers een plaatselijke zaterdagmiddagactiviteit, nu vindt sport elke avond op nationaal en internationaal niveau plaats en kan de sportliefhebber het live of via de media volgen. Sportliefhebbers tonen hun trouw aan de sport steeds vaker door middel van de producten die ze kopen, de literatuur die ze lezen en de programma’s die ze bekijken. Vandaag de dag is sport een uit meerdere facetten bestaande multimediabranche met toenemende aantrekkingskracht op een groeiend aantal belanghebbenden. Wat ooit een duidelijk afgebakende, stabiele activiteit was, is nu een zeer complexe bedrijfstak in beweging. Dit is de omgeving waarbinnen de huidige generatie sportmarketeers zich moet bewegen.Strategische sportmarketing is in eerste aanleg bestemd voor docenten en studenten sportmarketing. De vele voorbeelden en stappenplannen maken het echter tot een dermate praktische handleiding én theoretisch naslagwerk, dat deze uitgave ook voor belanghebbenden buiten het onderwijs van grote betekenis is. De theoretische achtergronden en schema’s worden ondersteund en verhelderd door uitgebreide (inter)nationale sport cases. Doordat de auteurs sportmarketing in een context van algemene strategische besluitvorming hebben geplaatst, is dit boek onmisbaar voor eenieder die zich beroepshalve met sportmarketing bezighoudt.


Book
Sportsponsors : niet zoeken maar vinden ! : slimme stappen voor het aan boord halen en houden van sportsponsors
Authors: --- ---
ISBN: 9059468805 Year: 2005 Publisher: Brugge Vanden Broele

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze laagdrempelige handleiding leert u hoe u nieuwe sponsors aantrekt en tevreden stelt. In dit boek worden de verschillende aspecten van sponsorwerving op een planmatige wijze beschreven. Telkens wordt ook stilgestaan bij een aantal praktische voorbeelden. Dit boek bevat een aantal werkbladen die op een gestructureerde wijze helpen bij het opstellen van een sponsorplan op maat. (Bron: www.uitgeverij.vandenbroele.be)

Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by