Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Basisboek sociaal onderzoek
Author:
ISBN: 9789047301431 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het doel van dit Basisboek sociaal onderzoek is dat de lezer vat krijgt op de belangrijkste keuzestappen in het sociaalwetenschappelijke onderzoek. Welke data moeten worden verzameld, welke strategie moet worden toegepast? Zijn er bruikbare theorieën? Wat zijn de valkuilen? En: wat is eigenlijk de reikwijdte van de conclusies?Het gaat daarbij niet alleen om het zelf leren uitvoeren van een eenvoudig praktijkgericht onderzoek, maar ook om het kritisch leren omgaan met allerlei publicaties en (kranten)berichten die gebaseerd zijn op sociaalwetenschappelijk onderzoek. Het boek is beknopt en overzichtelijk, en voorzien van opdrachten.


Book
Statistiek voor accountancy
Authors: ---
ISBN: 9039517436 Year: 2002 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het boek 'Statistiek voor accountancy' wordt met behulp van praktijkvoorbeelden de link gelegd tussen de statistiek en de auditcontrole. De technieken in dit boek sluiten naadloos aan op het vak statistiek bij Nivra-Nyenrode. Als instroomniveau geldt 'basiskennis statistiek' met de centrum- en spreidingsmaten, kansberekening en de kansverdelingen. Elk hoofdstuk begint met een case van waaruit de probleemstelling wordt geformuleerd. Door korte opdrachten in de tekst wordt de student gestimuleerd kritisch mee te denken bij de bespreking van de theorie. Bij de uitwerking van de opgaven wordt veelvuldig gebruik gemaakt van Excel als rekenmachine, als tabel of als analysetool bij het inlezen en verwerken van grote databestanden. Bij het onderwerp regressie kan SPSS worden gebruikt maar dit is geen vereiste. (Bron: covertekst)


Book
Marktonderzoek
Authors: ---
ISBN: 904550829X Year: 2003 Publisher: Antwerpen : De Boeck,


Book
Research methods in human resources management.
Authors: ---
ISBN: 9781843982272 1843982277 Year: 2009 Publisher: London Chartered institute of personnel and development

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A practical text that also discusses conceptual frameworks and different methodological traditions, this volume addresses research methods in personnel management. Examples of research projects, desk research and Web-based investigation activities are cited to illustrate the points the author makes.

Quantitative analysis in marketing management
Authors: --- ---
ISBN: 0471964301 0471963399 Year: 1998 Publisher: Chichester Wiley


Book
Sociologische onderzoeksmethoden. 2 : Technieken van causale analyse
Authors: ---
ISBN: 9023217780 Year: 1980 Publisher: Assen Van Gorcum

The practice of market and social research : an introduction
Author:
ISBN: 027369510X 9780273695103 Year: 2006 Publisher: Harlow Financial Times / Prentice Hall


Book
Onderzoek : de basis
Authors: ---
ISBN: 9001182607 Year: 1997 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
The reviewer's guide to quantitative methods in the social sciences.
Authors: ---
ISBN: 9780415965088 9780415965071 9780203861554 Year: 2010 Publisher: New York Routledge


Book
Marktonderzoek : methoden en toepassingen.
Authors: ---
ISBN: 9789043010429 9043010421 Year: 2006 Publisher: S.l. Pearson Education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

InhoudsopgaveDeel 1: Inleidende begrippen en methodologische overwegingen1 Marktonderzoek2 Goed marktonderzoek3 Onderzoeksplan4 De probleemstellingDeel 2: Gegevensverzameling5 Secundaire gegevens6 Steekproeftrekking7 Ondervragen van bevoorrechte getuigen - Kwalitatief onderzoek8 Basisvormen van gegevensverzameling: observatie en ondervraging9 Opstellen van vragenlijsten10 SchaalmetingDeel 3: Gegevensanalyse11 Univariate analysemethoden - Statistische toetsen12 Analyse van kruistabellen13 Variantie-analyse14 Correlatie- en regressie-analyse15 Logistische regressie16 Exploratieve factoranalyse17 Clusteranalyse18 Rapporteren en presenterenDeel 4: Toepassingen19 Marktsegmentatie20 Marktonderzoek voor nieuwe producten21 Marktonderzoek voor prijsbeslissingen22 Communicatie-onderzoek23 Databankgebaseerd onderzoek voor Customer Relationship Management24 Meten van klantentevredenheid

Listing 1 - 10 of 28 << page
of 3
>>
Sort by