Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het doel van dit Basisboek sociaal onderzoek is dat de lezer vat krijgt op de belangrijkste keuzestappen in het sociaalwetenschappelijke onderzoek. Welke data moeten worden verzameld, welke strategie moet worden toegepast? Zijn er bruikbare theorieën? Wat zijn de valkuilen? En: wat is eigenlijk de reikwijdte van de conclusies?Het gaat daarbij niet alleen om het zelf leren uitvoeren van een eenvoudig praktijkgericht onderzoek, maar ook om het kritisch leren omgaan met allerlei publicaties en (kranten)berichten die gebaseerd zijn op sociaalwetenschappelijk onderzoek. Het boek is beknopt en overzichtelijk, en voorzien van opdrachten.
Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- maatschappijwetenschappen, methoden --- softwarepakketten --- steekproeftechnieken --- 303 --- S20100306.JPG --- sociaal onderzoek --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- Methodologie --- Sociologie --- Enquêtes --- Statistiek (theorie) --- Maatschappijwetenschappen, methoden --- Softwarepakketten --- Steekproeftechnieken --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Enquête --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
In het boek 'Statistiek voor accountancy' wordt met behulp van praktijkvoorbeelden de link gelegd tussen de statistiek en de auditcontrole. De technieken in dit boek sluiten naadloos aan op het vak statistiek bij Nivra-Nyenrode. Als instroomniveau geldt 'basiskennis statistiek' met de centrum- en spreidingsmaten, kansberekening en de kansverdelingen. Elk hoofdstuk begint met een case van waaruit de probleemstelling wordt geformuleerd. Door korte opdrachten in de tekst wordt de student gestimuleerd kritisch mee te denken bij de bespreking van de theorie. Bij de uitwerking van de opgaven wordt veelvuldig gebruik gemaakt van Excel als rekenmachine, als tabel of als analysetool bij het inlezen en verwerken van grote databestanden. Bij het onderwerp regressie kan SPSS worden gebruikt maar dit is geen vereiste. (Bron: covertekst)
statistiek --- Accountancy --- controleleer --- Statistical science --- accountancy --- Statistiek (theorie) --- Accountingsystemen --- boekhouding --- waarschijnlijkheidsleer --- regressie-analyse --- kanstheorieën --- steekproeftechnieken --- E05294.jpg --- Statistiek --- Accountingsysteem
Choose an application
marktonderzoek --- 658.81 --- Marktonderzoek --- 658.8 )* MARKETING --- marketing --- case studies --- enquêtetechnieken --- informatie, zoekmethode --- marketing information systems --- marketing research --- marketing, externe analyse --- marketingonderzoek --- marktanalyse --- steekproeftechnieken --- Marktonderzoek.
Choose an application
A practical text that also discusses conceptual frameworks and different methodological traditions, this volume addresses research methods in personnel management. Examples of research projects, desk research and Web-based investigation activities are cited to illustrate the points the author makes.
Personnel management --- Personnel --- Research --- Methodology. --- Direction --- Recherche --- Méthodologie --- maatschappijwetenschappen, methoden --- human resources management --- dataverwerking --- steekproeftechnieken --- ethiek --- communicatie, schriftelijk --- kwantitatieve methoden --- communicatie, mondeling
Choose an application
marketingbeleid --- marketingonderzoek --- Market research --- Marketing --- Social Sciences and Humanities. Marketing --- Management --- Mathematical models. --- Statistical methods. --- Marketing (General) --- kwantitatieve methoden --- forecasting --- steekproeftechnieken --- operations research --- regressie-analyse --- Marketing (General). --- Analyse des données
Choose an application
onderzoeksmethoden --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methods in social research (general) --- #SBIB:303H30 --- Sociologisch onderzoek 303.1 --- Sociologie 30 --- lineaire programmering --- maatschappijwetenschappen, methoden --- regressie-analyse --- sociologie --- steekproeftechnieken --- wiskundige statistiek --- sociaal onderzoek --- statistiekwetenschap --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- 301.08 --- 31
Choose an application
Marketing research --- Social sciences --- Methodology --- Research --- academisch rapporteren --- communicatie, schriftelijk --- enquêtetechnieken --- maatschappijwetenschappen, methoden --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Research&delete& --- Marketing research - Methodology --- Social sciences - Research - Methodology
Choose an application
#KVHB:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Methodologie --- 303 --- 659.2 --- 681.3 --- academisch rapporteren --- communicatie, schriftelijk --- dataverwerking --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- steekproeftechnieken --- 003 --- Leren onderzoeken --- Onderzoeksmethoden ; onderwijs --- Methods in social research (general) --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- gegevensanalyse
Choose an application
Quantitative methods in social research --- Mathematical statistics --- Social sciences --- regressie-analyse --- steekproeftechnieken --- wiskundige statistiek --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Research&delete& --- Methodology --- Statistical methods --- Research
Choose an application
InhoudsopgaveDeel 1: Inleidende begrippen en methodologische overwegingen1 Marktonderzoek2 Goed marktonderzoek3 Onderzoeksplan4 De probleemstellingDeel 2: Gegevensverzameling5 Secundaire gegevens6 Steekproeftrekking7 Ondervragen van bevoorrechte getuigen - Kwalitatief onderzoek8 Basisvormen van gegevensverzameling: observatie en ondervraging9 Opstellen van vragenlijsten10 SchaalmetingDeel 3: Gegevensanalyse11 Univariate analysemethoden - Statistische toetsen12 Analyse van kruistabellen13 Variantie-analyse14 Correlatie- en regressie-analyse15 Logistische regressie16 Exploratieve factoranalyse17 Clusteranalyse18 Rapporteren en presenterenDeel 4: Toepassingen19 Marktsegmentatie20 Marktonderzoek voor nieuwe producten21 Marktonderzoek voor prijsbeslissingen22 Communicatie-onderzoek23 Databankgebaseerd onderzoek voor Customer Relationship Management24 Meten van klantentevredenheid
marktonderzoek --- Market research --- Social Sciences and Humanities. Marketing --- Marketing Research --- 658.8.012.1 --- #KVHA:Marketing --- #KVHB:Marketing --- 658.83 --- 658.8:005.52 --- enquêtetechnieken --- marketing --- Marktonderzoek --- sociaal onderzoek --- steekproefsystemen --- case studies --- dataverwerking --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- Marketing --- 658.8.012.1 Market research, surveys etc. --- Market research, surveys etc. --- 301.08 --- Marketing Research. --- Market research, surveys etc
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|