Narrow your search
Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Taalatelier : lezen : docentenboek : eenvoudige teksten
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789087080174 Publisher: Zoetermeer Betelgeuze

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Taalatelier : lezen : docentenboek : moeilijke teksten : de aanpak van moeilijke teksten : van leesstrategie tot samenvatting
Authors: --- --- --- ---
Publisher: Zoetermeer Betelgeuze

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Taalatelier : lezen : werkboek : moeilijke teksten : de aanpak van moeilijke teksten : van leesstrategie tot samenvatting
Authors: --- --- --- ---
Publisher: Zoetermeer Betelgeuze

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Whose learning is it anyway? : developing learner autonomy through task-based language learning
Authors: --- ---
ISBN: 9044114964 9789044114966 Year: 2003 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Probleemgestuurd leren : een wegwijzer voor studenten
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001598854 9789001598853 Year: 1997 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Probleemgestuurd onderwijs is een onderwijsconcept dat inmiddels een vaste plaats heeft verworven in veel opleidingen in het hoger en middelbaar onderwijs. Probleemgestuurd leren is hiervan een wezenlijk element. Studenten werken in onderwijsgroepen aan theoretische of praktische problemen. &#13;In deze geheel herziene druk van Probleemgestuurd leren leggen de auteurs op heldere wijze uit hoe studenten de door hun docenten geconstrueerde problemen in een onderwijsgroep kunnen aanpakken, hoe ze thuis diverse studiebronnen kunnen raadplegen en diepgaand kunnen bestuderen, hoe ze samen kunnen werken in een onderwijsgroep. Verschillende leerpsychologische en onderwijskundige achtergronden van het proces van probleemgestuurd leren worden toegelicht, evenals methoden van effectief leergedrag. De bijdragen van de verschillende actoren in een onderwijsgroep komen uitvoerig aan de orde. Naast de `klassieke´ onderwijsgroep komen ook andere vormen van groepsonderwijs in een probleemgestuurde onderwijscontext aan bod. Uitleg, voorbeelden, tips en observatieschema´s zorgen ervoor dat studenten goed zijn voorbereid op een succesvolle aanpak van hun studie in een probleemgestuurde leeromgeving.&#13;&#13;


Book
Taakgericht taalonderwijs : een onmogelijke taak ?
Author:
ISBN: 9030107596 9789030107590 Year: 1996 Volume: *2 Publisher: Deurne Antwerpen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de oorsprong van dit boek liggen twee studiedagen Nederlands aan anderstaligen, die de VON-werkgroep NT2 in 1992 en 1993 organiseerde. De ideeën rond een taakgerichte aanpak van taalonderwijs worden in dit boek theoretisch omkaderd en verder uitgespit in meer praktijkgerichte bijdragen van verschillende auteurs.


Book
Een taak voor iedereen : perspectieven voor taakgericht onderwijs
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9044110411 9789044110418 Year: 2000 Publisher: Leuven/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vlaamse en Nederlandse auteurs van verschillende instellingen gaan elk vanuit hun eigen invalshoek in hun bijdrage in op de achtergronden en toepassingen van taakgericht onderwijs. Bij taakgericht onderwijs wordt uitgegaan van de behoeften van de leerders, en wordt aan hun (taal)vaardigheid gebouwd door hen levensechte taken te laten uitvoeren. De principes van taakgericht onderwijs worden vandaag met succes toegepast in alle niveaus van (taal)onderwijs, en laten zich goed vertalen naar verwante domeinen, buiten de schoolmuren, buiten de grenzen van Vlaanderen en Nederland. Dit boek illustreert deze rijke en ruimte invulling. Het bevat zinvolle en goed toegankelijke achtergrondinformatie en onderzoeksgegeven, naast veel en onmiddellijk bruikbare informatie en aanwijzingen voor de praktijk.


Book
Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering : naar een cultuuromslag in de taalles
Author:
ISBN: 9044115324 9789044115321 Year: 2004 Volume: 11 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de Tabascoklas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling de verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hierbij bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er de relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor betekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgving; gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toehoort : de leerling. Cd-rom bij het boek "Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering". In de TABASCO klas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hiertoe bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor getekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgeving, gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toebehoort: de leerling. (Bron: covertekst)


Multi
Tatami 3 : striplabo : kopieerbladen : taalvaardigheidstaken voor het middelbaar onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9075511434 Year: 2005 Publisher: Leuven Steunpunt NT2


Book
Tatami 6 : kamp Robinson : kopieerbladen : taalvaardigheidstaken voor het middelbaar onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9075511264 Year: 2001 Publisher: Leuven Steunpunt NT2

Listing 1 - 10 of 26 << page
of 3
>>
Sort by