Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De DVD 'spel in beeld' is gemakkelijk in het gebruik.
Om het nog makkelijker te maken hieronder een korte handleiding.
Als u in het hoofdmenu een keuze heeft gemaakt uit de 7 categorieën komt u bij de spelen. Achter ieder spel staat een aantal sterren. Deze sterren geven de moeilijkheidsgraad aan van het spel. De moeilijkheid zit zowel in het spel zelf, als in de uitleg hiervan.
Wanneer u een spel selecteert start het spel.
Om te beginnen'
De belangrijkste informatie voorafgaand aan een spel komt in beeld
- Aantal deelnemers
- Benodigde materiaal
- Tijdsduur Doel van het spel
De spelleider vertelt het doel van het spel
Animaties
Het spel wordt uitgelegd met behulp van bewegende animaties
Spel in beeld
De animaties worden verduidelijkt door de beelden, waarin spelsituaties op verschillende manieren in beeld worden gebracht
- De spelers in hetzelfde team dragen dezelfde kleur T-shirt.
- De kleur van een T-shirt verandert op een belangrijk moment.
(bijvoorbeeld als een speler getikt, geduwd, opgetild of afgegooid wordt)
- Af en toe wordt het beeld vertraagd afgespeeld om een situatie nog duidelijker in beeld te brengen.
- De laatste fase van een spel laat zien hoe een spel gespeeld wordt zodra deze 'loopt'.
(Bron: AV-studio)
622.1 --- Spelen --- 796.1 --- Balspelen --- Tikspelen --- Loopspelen --- Materialen --- Kinder- en gezelschapsspelen --- 100921.jpg --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Bewegingsspelen. --- Lichamelijke opvoeding --- Sportonderwijs. --- opleiding. --- Opleiding.
Choose an application
Het Nieuwe Overdekte Strand is een kritisch herziene versie van Het Overdekte Strand, aangevuld met veel nieuwe spelen en ideeën. En veel vakmatige tips over methodiek, veiligheid en materialen. Een echte schatkist dus. Sla een bladzij om en je blijft geboeid doorlezen. Op elke bladzij een verrassing, ideeën, een experiment, een proefje, een mop, een raadsel,een doorkijkje naar wat er allemaal zou kunnen. Aansporingen om zelf aan de slag te gaan. Een andere benadering, een andere manier van denken. Anders met mensen omgaan, klant- en deelnemergericht werken, anders lesgeven, andere zwemdiploma's. En daaruit voortvloeiend een andere opleiding van de zwem-onderwijzers. Het boek bestaat uit 5 delen: achtergrondinformatie, spelen met groepen, bijzondere activiteiten/Projecten, materiaal en materiaalgebruik, waar kan ik het terugvinden, het register. Het Nieuwe Overdekte Strand is een studie- en doeboek speciaal bedoeld voor zwemlesgevenden en aankomend zwemlesgevenden bij zwembaden en verenigingen, activiteitenbegeleiders bij zwembaden en verenigingen. Maar ook voor docenten en cursisten Sport en Bewegen en Recreatie, vakleerkrachten LO en leden van animatieteams van campings en vakantiehuizenparken met een zwembad. Kortom eigenlijk voor iedereen die te maken heeft met spelen in, rond en met het water.
Waterspelen --- Zwemmen --- 797.21 --- Recreatiesport --- Methodiek --- Spelvormen --- Organisatie --- Sportevenementen --- Zwembaden --- 617.8 --- Spelen --- Zwembad --- Estafette --- Balspelen --- Tikspelen --- Springen --- Organisatievormen --- Circuit --- Watersport; algemeen --- Waterspelen. --- Zwemmen.
Choose an application
Spel in beeld: zesenvijftig gymzaalspelen in beeld gebracht en ondersteunend door bewegende animaties. De spelen zijn onderverdeeld in zeven categorieën: reactiespelen, tikspelen zonder materiaal en met materiaal, duw-en trekspelen, balspelen, loopspelen en trefbalspelen. Organisatievormen in beeld: Zeven organisatievormen, met daarbij honderdtweeëndertig geschikte activiteiten, worden uitgebreid in beeld gebracht en zijn direct toepasbaar in de praktijk. De organisatievormen zijn: het vakopschuif-, klokopschuif-, uitdaag-, toss-, move-up/move-down-en het poulsysteem.
622.1 --- Spelen --- 796.1 --- Balspelen --- Tikspelen --- Loopspelen --- Materialen --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Organisatievormen --- Sportdagen --- Sportonderwijs --- Sportonderwijs. --- Bewegingsspelen. --- 616.8 --- Lichamelijke opvoeding --- Opleiding. --- 456.78
Choose an application
spelen: didactiek lagere school --- 796.14 --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- speltherapie --- bewegingsopvoeding --- spelen --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Groepsspelen --- Kleuteronderwijs --- Spelregels --- Tikspelen
Choose an application
In deze samenvatting van het 'Basisdocument bewegingsononderwijs voor het basisonderwijs' worden 12 leerlijnen uitgewerkt. Deze leerlijnen zijn geordend rond overeenkomstige bewegingsproblemen. Tevens worden tussendoçelen voor de verschillende leeftijdsgroepen beschreven, waarmee de longitudinale lijn van 4 tot en met 12 jaar zichtbaar wordt. Ook worden reguleringsdoelen geformuleerd, bijvoorbeeld over hulpverlenen en het maken van afspraken om gezamenlijk bewegen mogelijk te maken De achterliggende uitgangspunten worden beschreven in een vakconcept. De basisinventarislijsten voor speellokaal en gymzaal komen in het laatste hoofdstuk aan de orde. (Bron: covertekst)
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- 082340.jpg --- Lichamelijke opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Doelen --- Balanceren --- Klimmen --- Zwaaibewegingen --- Balspelen --- Tikspelen --- Springen --- Lopen --- Jongleren --- Doelspelen --- Doelstelling --- Zwaaibeweging --- Balspel --- Tikspel --- Doelspel
Choose an application
U kent die ongeregeldheden tijdens de pauzes wel : er wordt een spel gespeeld en er ontstaat ruzie omdat een aantal kinderen niet mee mag doen. Oude vetes worden uitgevochten en kinderen lopen elkaar te duwen en uit te dagen. Maar ... nodigt het schoolplein wel uit tot spelen? Zijn er genoeg voorzieningen die de kinderen uitdagen om spelletjes te gaan spelen? Zijn de pleinwachters actief participerend en zetten ze kinderen aan tot spel? Of lopen ze alleen vakantieherinneringen aan elkaar te vertellen? Bezitten de kinderen de gewenste sociale vaardigheden en houding om zich op een goede manier op het plein te gedragen?
Beweging. --- 458.2 --- schoolinrichting --- speelplaatsen --- 622 --- Relationele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Speelplaatsen --- Spelen(Kinderspelen) --- 477.8 --- Balspelen --- Bewegingsspelen --- Buitenspelen --- Handboek/cursus --- Hinkelen --- Inrichting van scholen --- Knikkeren --- Kringspelletjes --- Tikspelen --- Touwen --- Zangspelen --- 433.4 ) * SOCIALE OPVOEDING EN LEVENSVORMING --- balspelen --- basisonderwijs --- dansspelen --- elastieken --- hinkelspelletjes --- kinderen --- knikkeren --- kringspelen --- lijnspelen --- overloopspelletjes --- schoolplein --- speelplaats --- spelletjes --- tikspelen --- touwtjespringen --- zangspelen --- 371.625 --- Inrichting --- Spelen --- 458.5 --- Speelplaatsen; scholen --- 032218.jpg --- Speelplaats --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- Gezelschapsspelen --- Bewegingsopvoeding --- Didactics of social education --- pedagogiek --- didactiek --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- Scholen ; inrichting --- Schoolspeelplaatsen --- sociale vaardigheden --- spelen --- Schoolinrichting
Choose an application
Dit boek bevat 100 eenvoudige bewegingsspelletjes, bedoeld voor alle onderwijs- en vormingssituaties. Ze kunnen gebruikt worden door: docenten aan basisscholen; docenten lichamelijke opvoeding, drama en muziek; sociaal-cultureel werkers; creatief therapeuten en inrichtingswerkers; vrijwel iedereen die met groepen werkt. De spelletjes zijn gericht op de sociale en creatieve vorming van de deelnemers, en beogen dus geen methodisch bewegingsonderwijs. Ze zijn geschikt om een onderdeel te vormen van vakken als gymnastiek, dans, drama en muziek: als warming-up, alskennismaking, als een manier om aan het groepsproces te werken of gewoon voor de lol! Er zijn spelletjes bij voor alle leeftjdsgroepen, terwijl veel spelletjes niet aan een bepaalde leeftijd gebonden zijn. Het boek bestaat uit een informatief en een praktisch gedeelte. Het eerste deel biedt achtergrondinformatie over de vormende waarde van spelen en bewegen, en over de toepassing van spelletjes in de praktijk. Het tweede deel bevat honderd spelbeschrijvingen met tal van variaties, onderverdeeld in tien categorieën: tik- en reactiespelletjes; concentratie- en raadspelletjes; kennismakings- en vertrouwensspelletjes; uitbeeldings- en samenwerkingsspelletjes; spelletjes met materiaal en muziek- en bewegingsspelletjes.
477.8 --- bewegingsopvoeding --- bewegingsspelen --- didactiek --- 622.1 --- Bewegingsopvoeding --- Kinderspelen --- Spel --- Bewegingsonderwijs --- Spel-beweging --- Tikspelen --- 796.1 )* KINDERSPELEN --- bewegingsonderwijs --- concentratiespelen --- kenningsmakingsspelen --- muziekspelen --- raadselspelen --- reactiespelen --- samenwerkingsspelen --- spelen met materialen --- tikspelen --- uitbeeldingsspelen --- vertrouwensspelen --- 796.1 --- Bewegingsactiviteiten --- Materialen --- Spelbegeleiding --- Spelen --- 433.6 --- Spelen : basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Bewegingsrecreatie --- 612.5 --- ergotherapie --- expressie --- kinderen --- spel --- D40836.jpg --- spelletjes --- Bewegingsopvoeding. --- Bewegingsrecreatie. --- Bewegingsopvoeding basisonderwijs --- Didactics of secundary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- kinderspelen --- spelen --- Bewegingsopvoeding; algemeen --- Basisonderwijs --- Bewegingsspelen --- Concentratie --- Groene spelen (Coöperatieve spelen) --- Kennismakingsspelen --- Raadsels --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Didactics of the arts
Choose an application
Dit boek is een flexibele methode voor bewegingsonderwijs aan kleuters in het speellokaal. Het bevat een rijkdom aan spannende bewegingsactiviteiten waarbij kinderen verschillende bewegingservaringen opdoen. Elke school kan met dit boek een eigen jaarplan en een weekrooster vastleggen, waamee een verantwoord aanbod gewaarborgd is. Opvallend in dit boek zijn de vele suggesties waarmee de leerkracht een activiteit kan aanpassen aan de interesse en het niveau van de kinderen uit haar of zijn eigen klas.
616.80 --- Bewegingsopvoeding --- Kleuters --- 471.47 --- Balspelen --- Bewegen op muziek --- Duikelen --- Glijbanen --- Gymnastiek --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Klimmen en klauteren --- Rollen --- Schommelen --- Spelen --- Springen --- Tikspelen --- 796.041 --- Bewegingsactiviteiten --- Bewegingsonderwijs --- Jaarplannen --- Methodiek --- Turnen --- D41191.jpg --- bewegingsopvoeding: kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- PXL-Education 2013 --- kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding
Choose an application
616 --- 3e graad l.o. --- Basisonderwijs --- Basketbal --- Behendigheid --- Bewegen-muziek --- Bewegingsonderwijs --- Circuits --- Doelspelen --- Evenwicht --- Gymnastiek --- Handbal --- Hardlopen --- Hockey --- Jongleren --- Klimmen --- Korfbal --- Kracht --- Lichamelijke opvoeding --- Lopen --- Mikken --- Muziek --- Sport --- Sportdag --- Springen --- Stoeispelen --- Tennis --- Tikspelen --- Voetbal --- Zwaaien --- 031731.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- 3e graad l.o
Choose an application
In dit boek worden 12 leerlijnen beschreven met daarbinnen een vergelijkbare bewegingsuitdaging. Deze leerlijnen zijn uitgewerkt in 29 bewegingsthema's met daarbinnen activiteiten uitgewerkt naar vijf verschillende niveaus. Op deze manier kunnen alle leraren in het ZML-onderwijs activiteiten kiezen voor iedere groep met leerlingen tussen de 4 en 18 jaar, ook die groep met erg grote onderlinge verschillen. Speciale aandacht is besteed aan de leerlingen met geringe bewegingsmogelijkheden en leerlingen in een rolstoel. (Bron: covertekst)
Bewegingsopvoeding --- Leerstoornissen ; basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Bewegingsonderwijs --- 460.5 --- 477.8 --- Buitengewoon basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding ; buitengewoon onderwijs --- Didactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Klimmen --- Zwaaibewegingen --- Rollen (werkwoord) --- Springen --- Balanceren --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Bijzonder onderwijs --- Jongleren --- Tikspelen --- Motoriek --- Zwaaibeweging --- Kind met een verstandelijke handicap --- Tikspel
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|