Listing 1 - 10 of 82 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Bij actief leren staat de betekenisvolle leertaak centraal. Dit boek besteedt veel aandacht aan uiteenlopende betekenisvolle leertaken, met veel concrete voorbeelden. daarnaast legt het boek uit wat (toekomstige) docenten kunnen doen om leerlingen op het leren aan de betekenisvolle leertaak voor te bereiden, tijdens het leren te begeleiden en achteraf betekenisvol te beoordelen
Didactiek --- Studiemethoden --- Leerlingbegeleiding --- Leren leren ; basisonderwijs --- Zelfstandig werken --- 471.4 --- Leren leren --- Didactiek; algemeen --- Studievaardigheden ; leerlingbegeleiding --- Studiemethode
Choose an application
Didactic strategies --- 454 --- didactiek --- leren --- onderwijskunde --- didactische werkvormen --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- 454.21 --- didactische werkvormen (ler) --- leermethoden --- onderwijs --- onderwijsvormen --- samenwerking --- zelfstandig werken
Choose an application
Van studenten in het hbo wordt verwacht dat ze zelfstandig kunnen werken. Hierbij wordt het nodige van hun creativiteit verwacht. Hoe maak je een goed werkstuk, hoe houd je een inspirerende presentatie, waaruit bestaat een gedegen onderzoek, hoe bereid je je voor op een interview? In het Handboek Studievaardigheden voor het hbo staan een kleine 70 activiteiten waarmee studenten op een actieve manier leren voor een beroep. Met alles wat daarbij hoort: stevige vakkennis, vaardigheden en een goede beroepshouding. Elke activiteit is uitgewerkt naar inhoud, doel en stappenplan (voorbereiden, uitvoeren en afronden). Bij het onderdeel 'Tips' krijgen studenten adviezen hoe missers te voorkomen en hoe variatie en diepgang in de activiteit aan te brengen. Het schema hbo-competenties geeft per activiteit aan, welke specifieke hbo-competenties de student werkt. Studenten kunnen het Handboek studievaardigheden voor het hbo tijdens de hele studie gebruiken voor studieloopbaanbegeleiding en als naslagwerk bij opdrachten op school en in de praktijk. Er is aandacht voor literatuurstudie en studeren voor een tentamen, maar ook voor werken in een elektronische leeromgeving, onderzoek doen, projectmatig werken en verzamelen van je portfolio. Individueel leren en samenwerken komen beide aan bod.
Informatievaardigheden --- Studiebegeleiding --- Hoger onderwijs --- Studeren --- Literatuuronderzoek --- Studiemethode --- Zelfstudie --- Zelfstandig werken --- Leerprocessen --- Didactische werkvormen --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs buiten de universiteit --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Leerproces --- Didactische werkvorm --- Hogeschool
Choose an application
Bij actief leren staat de betekenisvolle leertaak centraal. Dit boek besteedt veel aandacht aan uiteenlopende betekenisvolle leertaken, met veel concrete voorbeelden. daarnaast legt het boek uit wat (toekomstige) docenten kunnen doen om leerlingen op het leren aan de betekenisvolle leertaak voor te bereiden, tijdens het leren te begeleiden en achteraf betekenisvol te beoordelen
Leren leren ; basisonderwijs --- Zelfstandig werken --- 471.4 --- Leren leren --- Didactiek; algemeen --- didactiek --- onderwijsstrategie --- studievaardigheden --- leerlingbegeleiding --- onderwijsleerprocessen --- leerlingen --- studieresultaten --- lesgeven --- competenties --- basisonderwijs --- PXL-Education 2018 --- Didactiek --- Studiemethoden --- Leerlingbegeleiding
Choose an application
Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- methode wiskunde --- Wiskunde --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Getallenkennis --- Zorgverbreding --- Remediëring --- Bewerkingen --- Meetkunde --- Metend rekenen --- Meten --- Zelfstandig werken --- Bewerking (wiskunde) --- Zelfstandig werk (onderwijs)
Choose an application
Leren --- Leren leren --- Beroepssecundair onderwijs --- Coaching --- Competentieleren --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Zelfstandig leren --- 450.7 --- Beroepsonderwijs --- Competenties --- Samenwerken --- Zelfstandig werken --- Opleiding en bijscholing
Choose an application
Ga je de sprong wagen? De stap zetten naar het zelfstandig ondernemerschap roept een heleboel vragen op. Hoofd- of bijberoep? Waaraan moet je denken? Is het wel een verstandige keuze? Waar vind je je klanten? En hoeveel verdien je dan? Het lijkt dan ook een hele uitdaging om je lang gekoesterde droom in praktijk om te zetten. Maar het is niet zo moeilijk als het lijkt. Dit boek geeft je een duwtje in de rug, zodat je niet met lood in de schoenen moet ?springen?. Youssef Deconinck zet helder uiteen waarmee je rekening moet houden en hoe je je kunt voorbereiden op je opstart als zelfstandige. Als opleidingscoördinator bij ondernemingsloket Xerius kent hij élke vraag waar starters mee worstelen, door en door. In dit boek bundelt hij die ervaring. Via concrete tips en met heldere voorbeelden neemt hij alle mogelijke twijfels en struikelblokken weg. De sprong naar zelfstandigheid zet je zelf. Maar met de hulp van dit boek springj e al een heel eind verder.Bron: www.acco.be
Ondernemen --- Zelfstandig werken --- Vennootschappen --- 005.41 --- Zelfstandige --- Ondernemerschap --- Zelfstandigheid --- Startende onderneming --- Business management --- bedrijfskunde --- zelfstandigen --- ondernemen --- oprichting (economie) --- Advies --- Bedrijfseconomie --- Management --- Vennootschap --- Organisatievorm
Choose an application
Dit boek gaat over samenwerken en zelfstandig werken. In deel I wordt beschreven hoe tussen de teams van kleuterschool de Ark en lagere school de Berberisschool en begeleider Jef van Kuyk een vorm van samenwerking tot stand kwam die, niet zonder pijn en moeite, leidde tot het schrijvenvan een stukje schoolwerkplan. Bij dit proces hebben het activeringsplan van de Innovatie Commissie Basisonderwijs en de werkzaamheden van de projectgroep Communicatienetwerk een rol gespeeld. Het tweede deel van het boek toont het resultaat van de samenwerking: een stukje schoolwerplan met betrekking tot het zelfstandig werken van de kinderen op beide scholen. In dat schoolwerkplan wordt het zelfstandig werken beschouwd als één van de doelen van opvoeding en onderwijs. Het is belangrijk dat kinderen leren alleen of met elkaar taken te volbrengen zonder hulp van een volwassene. Daarnaast is het zelfstandig werken ook een middel om gedifferentieerd onderwijs mogelijk te maken. De leerkracht krijgt tijd vrij om waar nodig kinderen extra hulp te geven. Op de Ark-Berberisschool wordt het zelstandig werken heel geleidelijk en systematisch ontwikkeld, van kleuterklas tot zesde klas.
474.21 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Samenwerking --- Schoolwerkplannen --- Zelfstandig werken --- Didactische werkvormen ; basisonderwijs --- Schoolwerkplannen ; algemeen ; lager onderwijs --- Zelfstandig werk ; basisonderwijs --- Zelfstandig werk ; kleuteronderwijs --- 454.21 --- Zelfstandig werk : basisonderwijs --- schoolwerkplan: lagere school --- Didactische werkvormen --- Zelfstandig leren
Choose an application
BTW --- belastingen --- facturatie --- sociale wetgeving --- verzekeringen --- zelfstandigen --- 347.72 --- BTW belasting over de toegevoegde waarde --- handelspraktijken --- sociale bijdragen --- voorafbetalingen --- websites --- zelfstandige ondernemingen --- 658.114 --- Jonge bedrijven --- Zelfstandig werken --- onderneming --- E100490.jpg --- Ondernemen --- handelsondernemingen --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 10 --- bedrijfsbeheer --- ondernemen
Choose an application
Lezen --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Begrijpend lezen --- Studerend lezen --- Zorgverbreding --- Zelfstandig werken --- Woordenschat --- 475.26 --- Didactiek --- Handboek/cursus --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Schoolbooks - Didactic material --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Schrijven --- Spel --- Nederlands
Listing 1 - 10 of 82 | << page >> |
Sort by
|