Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Voor zij-instromers en andere starters is het onderwijs vaak een nieuwe wereld, waarin er ontzettend veel op hen af komt. Waarom zou je daarvoor kiezen? En hoe kun je alle ballen – van werk, (deeltijd)studie en privéleven – hooghouden? Dit boek is bedoeld voor iedereen die overweegt het onderwijs in te gaan of er net in is begonnen. Marjolein Mantelaers schetst een eerlijk beeld van – zoals ze zelf zegt – ‘het leven als leraar’. Het doel: (potentiële) zij-instromers en starters zo goed mogelijk voorbereiden op een baan in het onderwijs en hun een steuntje in de rug geven. Ze geeft veel concrete handvatten: van inzichten in hoe je je perfectionisme kunt laten varen tot studie(keuze)tips en hulp bij het inrichten van je eerste lessen. Ook komen (ervarings)deskundigen aan het woord: studenten, startende leraren, ervaren leraren en teamleiders. Marjolein beschrijft het vak van leraar zoals het is: een fantastisch beroep, maar niet altijd makkelijk om je staande in te houden. Ze geeft een optimistisch, maar realistisch beeld, zodat jij als starter de juiste keuzes kunt maken.
Teacher education. Teacher's profession --- zij-instromers --- lerarenopleiding --- leraren --- Lerarenberoep --- Professionalisering --- Startende leraren --- Lerarenopleiding --- Leraar
Choose an application
Jongeren hebben een ander taalgebruik dan volwassenen, daarom is er een methode speciaal gemaakt voor hen. Zeg 't eens is een communicatieve en functionele methode Nederlands als tweede taal voor leerlingen van tien jaar en ouder. De methode kan zowel in groepsverband als bij zelfstudie of remedial teaching worden gebruikt. Met dit product heeft u ook 2 jaar toegang tot de online dienst met het lesmateriaal.
zij-instromers --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- lager onderwijs --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Nederlands als tweede taal --- NT2
Choose an application
Coaching. --- Docentenbegeleiding. --- Onderwijskunde. --- Zij-instromers --- Onderwijs --- Leraren --- Lerarenbegeleiding --- Begeleiding --- Lerarenopleiding --- Allochtonen --- Stagebegeleiding --- Doceren --- Coaching --- lerarenbegeleiding --- coaching --- Sociology of education --- Personnel management --- hoger onderwijs --- coachen --- onderwijsbegeleiding --- functioneringsgesprekken --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In dit boek wordt een aantal praktische perspectieven geschetst voor leerkrachten die systematisch willen werken aan de bevordering van de Nederlandse taalvaardigheden van (nieuwe) buitenlandse kinderen in hun groep : zij-instromers.
Nederlands --- NT2 --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Taalonderwijs voor anderstaligen --- allochtonen --- anderstaligen --- meertaligheid --- 475.2 --- Nederlandse taal --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Taalopvoeding --- Nederlands als tweede taal --- Allochtonen --- Basisonderwijs --- 81.84 education for minorities. --- Ausländischer Schüler. --- Basisonderwijs. --- Didactics of Dutch. --- Didactics of primary education. --- Doorstroming. --- Etnische minderheden. --- NT2 (Nederlands tweede taal). --- Niederländischunterricht. --- allochtonen. --- zij-instromers. --- Niederlande.
Choose an application
Leerkrachten en directies in het basisonderwijs krijgen in toenemende mate te maken met een nieuwe doelgroep : kinderen van in Nederland wonende vluchtelingen. Hoewel deze kinderen veel gemeenschappelijks hebben met andere kinderen, dragen zijvaak bijzondere ervaringen met zich mee. In samenwerking met verschillende onderwijsinstanties ontwikkelde Stichting Pharos een serie lessen, die vluchtelingenkinderen én leerkrachten een handvat biedt om hetonderlinge contact te verbeteren. Vluchtelingenkinderen kunnener hun verhaal in kwijt en voelen zich (h)erkend, hetgeen hun zelfvertrouwen en daarmee hun schoolprestaties ten goede kan komen. Het project stelt leerkrachten in staat om inzicht te verkrijgen in de achtergronden van deze kinderen. Hiermee kunnen zij hun begeleidingstaak beter vorm geven.
450.9 --- Vluchtelingen ; onderwijs --- Vluchtelingen ; onderwijs ; zij-instromers --- Vluchtelingenkinderen --- vluchtelingen --- basisonderwijs --- onderwijs --- onderwijs aan allochtone groepen, kinderen van kermisexploitanten, schippers en woonwagenbewoners en overige onderwerpen --- Migration. Refugees --- asielzoekers --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Sociology of education --- Didactics of primary education --- Netherlands
Choose an application
Leraren --- Lager onderwijs --- Beginnende leraren --- Zij-instromers --- Begeleiding --- Schoolmanagement --- Klassenmanagement --- Beroepsprofielen --- Onderwijsstijlen --- Pesten --- Relatie ouder - school --- Schoolrapporten --- Allochtonen --- Functioneringsgesprekken --- Zorgverbreding --- Vergadertechnieken --- Teamvorming --- Weer Samen Naar School-projecten --- Stress --- Tucht --- leraren lager onderwijs --- basisonderwijs --- 472.7 --- de onderwijzer en zijn opleiding --- Beginnende onderwijsgevenden --- Communicatie --- Functioneringsgesprek --- Ordeproblemen --- Oudercontact --- Probleemsituaties --- Rapport --- Vergaderingen --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Leraar --- Beginnende leraar --- Zij-instromer --- Beroepsprofiel --- Onderwijsstijl --- Relatie school - ouder --- Schoolrapport --- Allochtoon --- Teamontwikkeling --- Weer Samen Naar School --- Autochtoon --- Directie --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
nieuwkomers --- taalvaardigheid --- zij-instromers --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- kleuteronderwijs --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- #PBIB:+111.24 --- Nederlands --- #BSCH: vak: Nederlands --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- #KVHB:Onderwijs; lager --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- didactiek --- Anderstalige nieuwkomers --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Taalvaardigheid --- Tweedetaalverwerving --- 475.2 --- 803.3 --- Nederlands voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Nt2 --- Taalvaardigheid ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving --- 474.6 --- Anderstaligen: basisschool --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|