Listing 1 - 10 of 2855 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
This book offers the most comprehensive consideration of accountability in both government and the contemporary world of governance currently available. Twenty-five leading experts cover varying aspects of the accountability movement and apply them to governments, quasi governments, non-government organizations, governance organizations, and voluntary organizations.
Government accountability. --- Government accountability --- Accountability in government --- Public administration --- Responsibility
Choose an application
Government accountability --- Public administration --- Government accountability. --- Accountability in government --- Responsibility
Choose an application
Wat is de toegevoegde waarde van de marketingfunctie voor een organisatie ? Hoe maakt de marketeer duidelijk dat hij meer budget nodig heeft ? Hoe verklaart de marketeer achteraf waarom de resultaten tegenvallen of juist meevallen ? Zijn deze resultaten toe te wijzen aan zijn marketingkeuzes of zijn er andere verklaringen te vinden ? Marketeers lopen steeds vaker tegen deze vragen aan. We spreken dan over accountability in de marketingfunctie. De vraag is: hoe maak je de marketingfunctie accountable ? Marketing en accountability gaat hier dieper op in. De aandacht gaat uit naar het vooraf expliciet en transparant onderbouwen van marketingbeslissingen. Na de uitvoering wordt onderzocht of de marketingactiviteiten daadwerkelijk hebben geleid tot het vooraf gewenste resultaat en waarom dat wel of niet zo is. Deze uitkomsten worden dan weer gebruikt voor een volgende planningsronde, waarmee de zogenoemde 'PDCA-cirkel' wordt rondgemaakt. Marketing en accountability richt zich voornamelijk op hbo-studenten, met voorkennis van marketing, die oplossingen voor hun marketingproblemen explicieter en transparanter moeten onderbouwen. Deze tweede druk is geheel herzien en reikt een praktijkgerichte werkwijze aan om accountability in de marketing functie te realiseren door het volgen van een logische en consistente denklijn, gecombineerd met verschillende modellen. Zo worden lezers uitgedaagd hun inzicht te scherpen en keuzes te maken voor de eigen organisatie. Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl
Marketing --- Accountability --- Budgettering --- Prestatiemeting
Choose an application
This important book explores the cultural conditions that favour political accountability. It examines the channels through which accountability can be secured and the role that accountability plays in ensuring good governance. In addition to problematizing the notion of accountability, the book suggests that it is the product of three different-albeit, related-processes: taking account of voters' preferences, keeping account of voters' preferences, and giving account of one's performance in office. It further explores the relationship between accountability and political culture by analyzing the relationship between accountability and religion, religious denomination, familism, civicness, secularism and postmaterialism, revealing that the level of accountability is influenced by the diffusion of post-material values and by the level of civicness in a given country. This book will be of key interest to scholars, students, and practitioners in governance, the political economy of institutions and development, democracy, and more broadly to political science, international relations, political theory, comparative politics, sociology, and cultural studies.
Choose an application
Wat is de toegevoegde waarde van de marketingfunctie voor een organisatie ? Hoe maakt de marketeer duidelijk dat hij meer budget nodig heeft ? Hoe verklaart de marketeer achteraf waarom de resultaten tegenvallen of juist meevallen ? Zijn deze resultaten toe te wijzen aan zijn marketingkeuzes of zijn er andere verklaringen te vinden ? Marketeers lopen steeds vaker tegen deze vragen aan. We spreken dan over accountability in de marketingfunctie. De vraag is: hoe maak je de marketingfunctie accountable ? Marketing en accountability gaat hier dieper op in. De aandacht gaat uit naar het vooraf expliciet en transparant onderbouwen van marketingbeslissingen. Na de uitvoering wordt onderzocht of de marketingactiviteiten daadwerkelijk hebben geleid tot het vooraf gewenste resultaat en waarom dat wel of niet zo is. Deze uitkomsten worden dan weer gebruikt voor een volgende planningsronde, waarmee de zogenoemde 'PDCA-cirkel' wordt rondgemaakt. Marketing en accountability richt zich voornamelijk op hbo-studenten, met voorkennis van marketing, die oplossingen voor hun marketingproblemen explicieter en transparanter moeten onderbouwen. Deze tweede druk is geheel herzien en reikt een praktijkgerichte werkwijze aan om accountability in de marketing functie te realiseren door het volgen van een logische en consistente denklijn, gecombineerd met verschillende modellen. Zo worden lezers uitgedaagd hun inzicht te scherpen en keuzes te maken voor de eigen organisatie. Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl
Marketing --- Accountability --- Budgettering --- Prestatiemeting
Choose an application
Listing 1 - 10 of 2855 | << page >> |
Sort by
|