Narrow your search

Library

KU Leuven (1716)

Odisee (1009)

UGent (965)

UCLL (933)

ULiège (931)

Thomas More Mechelen (918)

VIVES (915)

Thomas More Kempen (913)

ULB (824)

VUB (770)

More...

Resource type

book (2774)

periodical (82)

dissertation (11)

digital (6)


Language

English (2416)

German (170)

French (147)

Dutch (81)

Spanish (15)

More...

Year
From To Submit

2023 (15)

2022 (108)

2021 (107)

2020 (145)

2019 (170)

More...
Listing 1 - 10 of 2855 << page
of 286
>>
Sort by
BEYOND MEASURE : neglected elements of accountability.
Author:
ISBN: 113843566X 1317922271 1315853639 131792228X 9781317922278 1299869629 9781299869622 1930556802 9781930556805 9781315853635 9781317922261 9781138435667 Year: 2017 Publisher: [Place of publication not identified], ROUTLEDGE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Accountability in education
Authors: ---
ISBN: 0884050653 Year: 1974 Publisher: New York : Petrocelli Books,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Competitive accountability in academic life : the struggle for social impact and public legitimacy
Authors: ---
ISBN: 1788976134 Year: 2019 Publisher: Northampton, MA : Edward Elgar Pub.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The learning leader : how to focus school improvement for better results
Author:
ISBN: 1416629408 Year: 2020 Publisher: Alexandria, Virginia : ASCD,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Accountable governance : problems and promises
Authors: ---
ISBN: 1315706776 1317477863 1283006529 9786613006523 0765627329 9780765627322 9780765623836 0765623838 9781315706771 9781317477860 9781283006521 6613006521 9781317477846 9781317477853 9780765623843 1317477855 Year: 2015 Publisher: Abingdon, Oxon : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book offers the most comprehensive consideration of accountability in both government and the contemporary world of governance currently available. Twenty-five leading experts cover varying aspects of the accountability movement and apply them to governments, quasi governments, non-government organizations, governance organizations, and voluntary organizations.


Book
Mexico's national auditing system : strengthening accountable governance.
Author:
ISBN: 9264264736 9264264744 Year: 2017 Publisher: Paris, [France] : OECD,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Marketing en accountability
Author:
ISBN: 9789039526668 9789039529041 Year: 2013 Publisher: Den Haag Sdu Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is de toegevoegde waarde van de marketingfunctie voor een organisatie ? Hoe maakt de marketeer duidelijk dat hij meer budget nodig heeft ? Hoe verklaart de marketeer achteraf waarom de resultaten tegenvallen of juist meevallen ? Zijn deze resultaten toe te wijzen aan zijn marketingkeuzes of zijn er andere verklaringen te vinden ? Marketeers lopen steeds vaker tegen deze vragen aan. We spreken dan over accountability in de marketingfunctie. De vraag is: hoe maak je de marketingfunctie accountable ? Marketing en accountability gaat hier dieper op in. De aandacht gaat uit naar het vooraf expliciet en transparant onderbouwen van marketingbeslissingen. Na de uitvoering wordt onderzocht of de marketingactiviteiten daadwerkelijk hebben geleid tot het vooraf gewenste resultaat en waarom dat wel of niet zo is. Deze uitkomsten worden dan weer gebruikt voor een volgende planningsronde, waarmee de zogenoemde 'PDCA-cirkel' wordt rondgemaakt. Marketing en accountability richt zich voornamelijk op hbo-studenten, met voorkennis van marketing, die oplossingen voor hun marketingproblemen explicieter en transparanter moeten onderbouwen. Deze tweede druk is geheel herzien en reikt een praktijkgerichte werkwijze aan om accountability in de marketing functie te realiseren door het volgen van een logische en consistente denklijn, gecombineerd met verschillende modellen. Zo worden lezers uitgedaagd hun inzicht te scherpen en keuzes te maken voor de eigen organisatie. Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl


Book
The culture of accountability : a democratic virtue
Authors: --- --- ---
ISBN: 1000770877 1000770893 1032319100 Year: 2023 Publisher: London, England ; New York, New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This important book explores the cultural conditions that favour political accountability. It examines the channels through which accountability can be secured and the role that accountability plays in ensuring good governance. In addition to problematizing the notion of accountability, the book suggests that it is the product of three different-albeit, related-processes: taking account of voters' preferences, keeping account of voters' preferences, and giving account of one's performance in office. It further explores the relationship between accountability and political culture by analyzing the relationship between accountability and religion, religious denomination, familism, civicness, secularism and postmaterialism, revealing that the level of accountability is influenced by the diffusion of post-material values and by the level of civicness in a given country. This book will be of key interest to scholars, students, and practitioners in governance, the political economy of institutions and development, democracy, and more broadly to political science, international relations, political theory, comparative politics, sociology, and cultural studies.


Multi
Marketing en accountability
Author:
ISBN: 9789039526668 9789039529041 Year: 2013 Publisher: Den Haag Sdu Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is de toegevoegde waarde van de marketingfunctie voor een organisatie ? Hoe maakt de marketeer duidelijk dat hij meer budget nodig heeft ? Hoe verklaart de marketeer achteraf waarom de resultaten tegenvallen of juist meevallen ? Zijn deze resultaten toe te wijzen aan zijn marketingkeuzes of zijn er andere verklaringen te vinden ? Marketeers lopen steeds vaker tegen deze vragen aan. We spreken dan over accountability in de marketingfunctie. De vraag is: hoe maak je de marketingfunctie accountable ? Marketing en accountability gaat hier dieper op in. De aandacht gaat uit naar het vooraf expliciet en transparant onderbouwen van marketingbeslissingen. Na de uitvoering wordt onderzocht of de marketingactiviteiten daadwerkelijk hebben geleid tot het vooraf gewenste resultaat en waarom dat wel of niet zo is. Deze uitkomsten worden dan weer gebruikt voor een volgende planningsronde, waarmee de zogenoemde 'PDCA-cirkel' wordt rondgemaakt. Marketing en accountability richt zich voornamelijk op hbo-studenten, met voorkennis van marketing, die oplossingen voor hun marketingproblemen explicieter en transparanter moeten onderbouwen. Deze tweede druk is geheel herzien en reikt een praktijkgerichte werkwijze aan om accountability in de marketing functie te realiseren door het volgen van een logische en consistente denklijn, gecombineerd met verschillende modellen. Zo worden lezers uitgedaagd hun inzicht te scherpen en keuzes te maken voor de eigen organisatie. Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl

International research on the impact of accountability systems
Authors: --- --- ---
ISBN: 1578865468 1578865476 9781578865468 9781578865475 Year: 2007 Publisher: Lanham, Md. Rowman & Littlefield Education; published in partnership with the Assocation of Teacher Educators

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 2855 << page
of 286
>>
Sort by