Listing 1 - 10 of 224 << page
of 23
>>
Sort by

Video
Het bedrijf dat Facebook heet
Author:
Year: 2012 Publisher: Hilversum Nederland 3,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In zeven jaar tijd werd Facebook een van de invloedrijkste nieuwe bedrijven in de wereld. Inmiddels zijn er meer dan 800 miljoen gebruikers waarvan meer dan de helft elke dag inlogt om te communiceren met familie, vrienden, bekenden, beroemdheden, bedrijven en merken. Ook de zakelijke wereld is volop actief op Facebook en gedraagt zich alsof ze vrienden zijn. 'Trust of users is what keeps the social network going', zegt Zuckerman, maar ontwijkt daarmee de privacy-discussie. Facebook is een sociale wereld online en heeft tegelijkertijd de manier waarop we relaties aangaan veranderd. De documentaire bevat een exclusief interview met Zuckerberg en er is gefilmd in de burelen van Facebook in Silicon Valley. Onder meer het ontstaan van Facebook, de rol van Zuckerberg, de concurrentie van Google en andere bedrijven komen ter sprake. De documentaire volgt Zuckerberg van Harvard Universiteit en het studentenhuis in Silicon Valley, beroemd door de speelfilm Social Network, en gaat in op hoe Zuckerberg investeerders aantrekt en het bedrijf in slechts een paar jaar opbouwt. Facebook staat nu op het punt om een nieuwe stap te nemen in de ontwikkeling. De 27-jarige Zuckerberg heeft lucratieve overname-aanbiedingen afgewezen, zoals het aanbod van $15 biljoen van Microsoft. Lukt het Zuckerberg om zijn idealistische ideeën over een open wereld te combineren met de zakelijke potentie welke Facebook nu vertegenwoordigt? Hoe beïnvloedt Facebook de manier waarop we relaties aangaan? We kunnen contact leggen met bekenden op grote afstand, maar wat is het effect daarvan op onze relaties dichter bij huis?

Keywords

Facebook


Video
(A)sociale media ?
Authors: --- ---
Year: 2011 Publisher: Brussel VRT. Canvas,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De sociale media (Facebook, Twitter, enz.) zijn niet meer weg te denken uit onze wereld en ons (sociaal) leven. Ze vormen een forum waar mensen op een gebruiksvriendelijke en snelle manier informatie, meningen en visies met elkaar kunnen delen, een handig instrument voor sociale interactie, maar ook voor echte actie, zoals we gezien hebben bij de recente volksprotesten in de Arabische wereld. Maar ze kunnen ook vervreemding in de hand werken en aanleiding geven tot misbruik. Terzake dompelt zich een week lang onder in de sociale media. Zijn ze een vloek of een zegen? Hoe bepalen ze ons leven? En wat brengt de toekomst? 1. Sociale media en de Arabische revolutie : Na een intro door Riadh Bahri en Jasmin Dielens over “Facebook en Twitter voor dummies” volgt een reportage. Hierin zit onder meer een interview met de Senior Advisor for Innovation to Secretary of State Hillary Clinton, Alec J. Ross. Ook is er een skype-gesprek met een Egyptische internetactiviste. In de studio geeft Jo Caudron, een van de Belgische pioniers op internetgebied, verder uitleg. En we gaan rechtstreeks naar Erik Aerts in Egypte. Aerts studeert journalistiek daar. 2. Sociale media en marketing : Zo wordt hét merk Lady Gaga doorgelicht, nemen we Mobile Vikings, het jonge Belgische telecombedrijf dat gegroeid is mede dankzij de sociale media, onder de loupe én gaan we op twunch (twitterlunch)-bezoek bij Vincent Van Quickenborne. Clo Willaerts (auteur van ‘Het Conversity model, winst maken met social media’) zit in de studio 3. Sociale media op school : Terzake gaat op bezoek in de Middenschool van Tienen, tijdens het vak ‘creatief met ICT’ (een keuzevak waar de leerlingen leren omgaan met onder meer Twitter en Facebook). Minister van Onderwijs Pascal Smet (SP.A) zit in de studio 4. Sociale media en het rouwproces : Vandaag hebben we het in (a)sociale media over de rol van sociale netwerken in het rouwproces. We praten met psychotherapeut Jo Beddeleem. 5. Zijn we sociale media al beu? : Zijn er mensen die sociale media al beu zijn? Is er een overaanbod? En wat doen sociale media met onze hersenen? Internetondernemer Peter Hinssen geeft ons zijn visie. Tot slot geven we nog een overzicht van de weerslag van de politieke crisis op sociale netwerken.

Keywords

Media --- Facebook --- Twitter


Book
Dossier facebook : de geheime wereld van Facebook.
Author:
Year: 2011 Publisher: Turnhout Minoc business press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

096 Informatica --- facebook


Video
Bekeken op facebook
Author:
Year: 2011 Publisher: Vilvoorde VTM,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Afgelopen week werd Jo Buelens, Open-VLD schepen voor onderwijs in Boortmeerbeek, uit de partij gezet. Buelens had op Facebook geïnsinueerd dat hij overwoog om over te stappen naar N-VA. Buelens z’n profiel was niet beveiligd en deelde z’n overweging publiek met iedereen. Dus ook met z’n werkgever, de Open-VLD, die hem bedankte voor bewezen diensten. Bij Cardoen, een grote tweedehandsautoverkoper, behoort de screening van Facebook tot de standaardprocedure bij sollicitaties. “Als iemand foto’s post waarop ie stomdronken op de toog staat te dansen, heb ik mijn mening al gevormd. Ik heb ernstige mensen nodig en zo’n figuren komen er niet in. Simpel”, stelt directeur Ivo Willems. Volgens ESET, een internationale firma die gespecialiseerd is in cyberbeveiliging, heeft 1 op de 3 gebruikers van sociale netwerksites, z’n profiel onvoldoende of niet beveiligd. Dat betekent dat niet alleen je vrienden meelezen, maar bijvoorbeeld ook de fiscus. “Facebook is een etalage geworden, waarin mensen opscheppen met dure auto’s, reisjes en dergelijke. Dat zijn voor de fiscus ideale elementen om te zien of wat we daar lezen wel klopt met de aangiftes van mensen”, vertelt Frank, een ex-belastingcontroleur. Aan Telefacts toont hij waarop belastingcontroleurs zoal letten, als ze Facebookpagina’s afspeuren.


Video
The social network
Author:
Year: 2011 Publisher: S.l. Sony pictures home entertainment,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het ongelooflijke verhaal over een nieuw soort rebel: een geniale nerd die een revolutie ontketent op het gebied van menselijke interactie, voor deze generatie, en misschien wel voor altijd. Deze rauwe film, doorspekt met onverwachte humor, gaat over de oprichting en het enorme succes van Facebook en de strijd die daarna ontstaat tussen de eigenaars. Dankzij het messcherpe en complexe script laat The Social Network zien hoe een idee de samenleving verandert en de vriendschap van de bedenkers kapot maakt.

Keywords

Film --- Facebook --- Drama


Dissertation
Sociale mdia & jongeren : Welke invloed hebben deze sociale media op onze hersenen? Een onderzoek naar hoe jongerne omgaan met deze nieuwe vorm van communicatie.
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Torhout KATHO, Departement ReNo,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Facebook --- KATOR --- Theses


Book
The four : the hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook and Google
Author:
ISBN: 9780593077894 059307789X Year: 2017 Publisher: London Bantam Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

For all that's been written about the Four over the last two decades, no one has captured their power and staggering success as insightfully as Scott Galloway. Instead of buying the myths these compa­nies broadcast, Galloway asks fundamental questions. How did the Four infiltrate our lives so completely that they're almost impossible to avoid (or boycott)? Why does the stock market forgive them for sins that would destroy other firms? And as they race to become the world's first trillion-dollar company, can anyone chal­lenge them? In the same irreverent style that has made him one of the world's most celebrated business professors, Galloway deconstructs the strategies of the Four that lurk beneath their shiny veneers. He shows how they manipulate the fundamental emotional needs that have driven us since our ancestors lived in caves, at a speed and scope others can't match. And he reveals how you can apply the lessons of their ascent to your own business or career. Whether you want to compete with them, do business with them, or simply live in the world they dominate, you need to understand the Four. (flaptekst)

Keywords

Amazon --- Apple --- Facebook


Book
Arnaldinho Gaucho part en Polygamie
Authors: ---
ISBN: 9782930438610 Year: 2010 Publisher: Bruxelles Biliki

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Frédéric Vignale trouve que Louis XIV était un bon président de la République
Authors: ---
ISBN: 9782930438603 Year: 2010 Publisher: Bruxelles Biliki

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Facets of Facebook : use and users
Authors: --- --- ---
ISBN: 9783110418163 Year: 2016 Publisher: Berlin De Gruyter Saur

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 224 << page
of 23
>>
Sort by