Listing 1 - 10 of 693 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
848
Choose an application
The third edition of this classic resource is a comprehensive source of information, strategies, and activities for working with learning disabled students. This book offers special educators, classroom teachers, and parents a wealth of new and proven suggestions and ready-to-use materials for helping LD students of all ages learn and perform at their fullest potential.
Choose an application
video
Choose an application
CD-rom Bij handboek: Ik heet niet dom (2003/166)
Choose an application
Choose an application
In de reeks 'Ouder en School', vooral een initiatief van de 'Vlaamse Confederatie voor ouders en ouderverenigingen' verscheen als nummer drie 'Leerproblemen aanpakken, hoe begin ik eraan?' Een boekje gericht op ouders en hun kind. Dat kind heeft problemen op school. Die problemen kunnen specifiek zijn (leerstoornissen), ze kunnen ook een algemeen karakter dragen. Over die algemene problemen gaat dit boekje vooral. Ouders zijn geen bijles-medewerkers, maar opvoeders. Dan gaat het over zelfvertrouwen, zelfstandig werken, aandacht voor zelfcontrole en dergelijke. Schrijver geeft waardevolle suggesties, zoals: het kind is geen patie͏̈nt; zoek vooral steun bij school; blijf niet gedurig naast uw kind zitten; elk kind heeft een eigen probleem, daar zijn geen standaardoplossingen voor; probeer de echte oorzaken op te sporen. Het boek is overzichtelijk, eenvoudig, toegelicht met praktische voorbeelden. Er is een boekenlijst en er zijn adressen. De schrijver, Ivo Engelen, is psycho-pedagogisch consulent aan een pedagogisch centrum in Zwevegem, Belgie͏̈. Voor ouders en leerkrachten (niet alleen van de basisscholen) is het zeer aan te bevelen.
Choose an application
Choose an application
Leerstoornissen --- Schoolrijpheid --- Leerstoornissen. --- Schoolrijpheid.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 693 | << page >> |
Sort by
|