Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
eindwerk --- voedings- en dieetkunde --- obesitas --- multidisciplinaire aanpak
Choose an application
eindwerk --- oncologische verpleegkunde --- oncologie --- hematologie --- multidisciplinaire aanpak
Choose an application
eindwerk --- intensieve zorgen en spoed --- multidisciplinaire aanpak --- verkeersongevallen
Choose an application
eindwerk --- geriatrie --- verpleegkunde --- multidisciplinaire aanpak --- delirium --- geriatrische verpleegkunde --- geriatrische afdeling
Choose an application
eindwerk --- verpleegkunde --- pediatrie --- pediatrische verpleegkunde --- multidisciplinaire aanpak --- voedselallergie
Choose an application
Schizofrenie --- Psychotische stoornissen --- 616.895.7 --- schizofrenie --- multidisciplinaire aanpak
Choose an application
eindwerk --- verpleegkunde --- pediatrie --- pediatrische verpleegkunde --- cerebrale parese --- multidisciplinaire aanpak --- gastrostomiesonde --- sondevoeding
Choose an application
Woord vooraf1. Wat is diagnostiek? 1.1 De vraag naar diagnostiek 1.2 Wat is er aan de hand? 1.3 Wat is belangrijk bij diagnostiek? 1.4 Valkuilen 1.5 Systeemgeorinteerde diagnostiek 1.6 De complementariteit tussen diagnostiek en therapie 1.7 Samenvatting 2. Het diagnostische proces 2.1 De verkenningsfase 2.2 De onderzoeksfase 2.3 De verwerkingsfase 3. De verkenningsfase 3.1 Informatie verzamelen 3.2 Anamnesegesprek 3.2.1 Personalia en probleemstelling 3.2.2 Kleuterklas 3.2.3 Schoolverloop 3.2.4 Sociaal-emotionele ontwikkeling en gedrag 3.2.5 Besluit 4. De onderzoeksfase 4.1 De schoolse leervaardigheden 4.1.1 Leervoorwaarden en deelleerprocessen 4.1.2 Lezen 4.1.3 Spelling 4.1.4 Rekenen 4.1.5 Taal 4.2 De ruimere context 4.2.1 Het intelligentieprofiel 4.2.2 Het concentratievermogen 4.2.3 Het geheugen 4.2.4 De motoriek 5. De verwerkingsfase 5.1 Multidisciplinair overleg 5.2 Interpretatie en clusters 5.2.1 Algemene clusters 5.2.2 Specifieke clusters 5.3 Besluitvorming en verslaggeving 5.3.1 Conclusies en advies 5.3.2 Verslaggeving 5.4 De link naar de begeleiding. Met dit boek willen de auteurs de vastgeroeste schroeven van de enge diagnostiek losdraaien. Zij willen de onderzoeker leren kijken naar alle aspecten die belangrijk kunnen zijn in het zuiver stellen van een diagnose. Zij tonen aan dat elke discipline, elke test informatie biedt die gekoppeld kan worden in een cluster van samen voorkomende symptomen. Het verhaal van de ouders is daarbij het uitgangspunt. Het verhaal van de leerkracht in de klas biedt aanvullende informatie. De onderzoeker, uit welke discipline dan ook, legt de puzzelstukken bij elkaar om zo te komen tot een correcte en vooral behandelingsgerichte diagnose. Diagnostiek vanuit drie verschillende disciplines bekeken dus. De diagnose is dus geen eindpunt van het onderzoek. Er blijft de nood aan begeleiding op maat van elk kind afzonderlijk Diagnostiek is niet het afnemen van enkele tests door een persoon, maar een multidimensioneel en multidisciplinair gebeuren waarbij ruimer gekeken wordt en waarbij het geheel meer is dan de som van de delen. Elke diagnosticus werkt discipline-overschrijdend en heeft oog voor het totale kind en zijn omgeving. Uiteraard werken wij op elk terrein gestandaardiseerd, maar observaties bieden zoveel meer informatie dan een test eigenlijk bedoelt. Op die manier geeft diagnostiek enerzijds een verklaring voor de gestelde problemen en biedt ze aanknopingspunten naar de praktijk. Het boek is geschreven voor onderzoekers, therapeuten uit verschillende disciplines (pedagogen, psychologen, logopedisten, kinesisten, psychomotorisch therapeuten) maar is ook waardevol voor ouders en leerkrachten die uit dit boek nuttige tips en aanwijzingen uit het dagelijks leven van het kind zullen vinden die relevant kunnen zijn voor de diagnosestellingen en de begeleiding.
Diagnostiek. --- Orthopedagogiek. --- #PBIB:+105.61 --- #KVHB:Leerstoornissen --- Academic collection --- #KVHB:Diagnostiek --- diagnostiek --- logopedie --- multidisciplinaire aanpak --- 376 --- ADHD --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Leerstoornissen --- Nonverbal Learning Disability syndroom --- Onderzoek --- Psychomotoriek --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen
Choose an application
Een woonzorgcentrum heeft de expliciete opdracht om de autonomie en zelfverantwoordelijkheid van bewoners te stimuleren en een aangepast activiteitenaanbod aan te bieden. Dat blijkt vaak niet zo eenvoudig te realiseren in de praktijk. Toch zijn betekenisvolle activiteiten cruciaal in het dagelijkse leven van de bewoner. Ze hebben een positieve invloed op de fysieke en geestelijke gezondheid, spelen een belangrijke rol in de ervaren levenskwaliteit en dragen bij tot levenszin.De betekenisvolle activiteiten methode (BAM) is een gloednieuwe en innoverende aanpak waarin zorgverleners en bewoners samenwerken aan betekenisvolle activiteiten. In dit boek wordt stilgestaan bij wat betekenisvolle activiteiten zijn en hoe ze gerealiseerd kunnen worden met bewoners van woonzorgcentra. Stap voor stap wordt de BAM-methode uitgelegd en worden handvaten aangereikt om er zelf mee aan de slag te gaan.Dit boek biedt geen opsomming van pasklare,voorbereide activiteiten, maar vertelt wél hoe je samen met bewoners kunt ontdekken wat betekenisvolle activiteiten zijn. Je wordt geïnspireerd in een vernieuwende visie en ontdekt hoe je betekenisvolle activiteiten in de praktijk kan realiseren.Samen met de BAM werd een protocol ontwikkeld dat zorgverleners kunnen gebruiken om de verschillende stappen van de BAM te doorlopen. In het protocol is iedere stap uitgewerkt en worden voorbeeldvragen, meetinstrumenten en notitiekaders als handvaten aan zorgverleners geboden.
Activiteiten Dagelijks Leven. --- Activiteitenbegeleiding. --- Woonzorgcentra. --- woon- en zorgcentrum --- activiteitenbegeleiding --- multidisciplinaire aanpak --- welzijnswerk, methoden --- 361.1 --- 616.5 --- sport --- bewegingsopvoeding --- ouderen --- Geriatrics --- personal care homes --- welzijnswerk --- vrijetijdsbesteding --- Woonzorgcentra --- Activiteitenbegeleiding --- Activiteiten Dagelijks Leven --- Ouderenzorg --- WZC (woonzorgcentrum) --- geriatrie --- Woonzorgcentrum
Choose an application
Dit handboek biedt een leidraad voor de praktische continentiezorg. Incontinentie voor urine heeft immers vele facetten. De aanpak bij kinderen, volwassenen, ouderen en mensen met een handicap verschilt duidelijk. Verschillende ervaren verpleegkundigen en artsen hebben vanuit verscheidene invalshoeken aan dit boek meegewerkt. Het is de bedoeling om aan de verpleegkundige in het ziekenhuis of in de thuiszorg, praktische tips te verschaffen en tevens wat achtergrondinformatie te bieden over de verschillende vormen van incontinentie.
multidisciplinaire zorg --- urologie --- Urology. Andrology --- thuiszorg --- enuresis --- 616.62 --- Academic collection --- incontinentie --- multidisciplinaire aanpak --- urine-incontinentie --- 605.15 --- blaas --- 604.3 --- 616.6 --- Bedplassen (bedwateren) --- Incontinentie (urineïncontinentie) --- Urine --- Urologie --- 605.9 --- bejaarden (ouderen) --- blaaskatheterisatie --- incontinentie (urine-incontinentie) --- mannen --- verpleegkundige materialen --- vrouwen --- Urineblaas. Urethra. Urinebuis. Aandoeningen van de blaas --- nierziekten --- Symptomen die bij diverse ziekten voorkomen --- Multidisciplinair team --- Incontinentie --- Therapie --- Provincie West-Vlaanderen
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|