Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Stilistics --- schrijfvaardigheid --- schrijfopdracht --- schriftelijke communicatie --- schrijfstijl
Choose an application
Philosophical anthropology --- Sociology of health --- Psychiatry --- schrijfprocessen --- medische psychologie --- sociaal gedrag --- storytelling --- schrijfopdracht --- reminiscentie --- levensloop --- vertellen --- herinneringen
Choose an application
English language --- Composition and exercises --- Study and teaching (Elementary) --- schrijfopdracht --- Anglais écrit --- Composition et exercices --- Anglais écrit --- schrijven --- Didactics of languages --- Engels --- Anglais (Langue) --- Written English
Choose an application
Hoe komt het dat mensen de ene tekst geïnteresseerd lezen en bij de andere tekst in slaap sukkelen ? Waarom wordt het ene rapport enthousiast gelezen terwijl het andere direct in de onderste la verdwijnt ? Waarom sorteert de ene reclameslogan effect en de andere niet ? Waarom wordt de ene roman een pareltje genoemd en de andere een aanfluiting ?Het antwoord is stijl: een goede stijl versus een slechte stijl. Stijl is de presentatie van de inhoud. Tekstsoort, tekststructuur, woordkeuze, zinsbouw, spelling en interpunctie bepalen samen de stijl. En daarover gaat dit boek.Ook jij kunt je stijl verbeteren en aantrekkelijker en overtuigender leren schrijven. Je hoeft je dan alleen maar te houden aan de stijlregels die in dit boek zijn geformuleerd. De regels worden gepresenteerd en toegelicht door Wim Daniëls, de onbetwiste taalkoning van het Nederlands. Bron : http://www.bol.com
schriftelijke communicatie --- schrijfopdracht --- schrijfvaardigheid --- Stilistics --- schrijfstijl --- Schrijven --- Schriftelijke communicatie --- 001.818 --- Schrijfstijl --- Taal --- Geschreven taal --- Communicatieve vaardigheden --- Tekstschrijven --- Nederlands --- Schrijfstijl. --- Schrijven. --- schrijfstijl. --- schrijfvaardigheid.
Choose an application
475.24 --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Schrijven --- Stellen --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- opstellen --- schrijfvaardigheid --- schrijfopdracht --- stellen
Choose an application
schrijfopdracht --- leermiddelen --- Teaching aids --- cursussen --- onderwijskunde --- 454.5 --- 489.4 --- 844.4 --- didactiek --- hoger onderwijs --- lerarenopleiding --- onderwijs --- schrijven --- Onderwijs- en leermiddelen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Notuleren - Rapporteren --- boeken --- 454.54 --- Leermiddelen --- Schrijven --- 499.5 --- communicatie (leesbaarheid) --- cursus --- het boek in het onderwijs
Choose an application
schrijfopdracht --- leermiddelen --- Teaching aids --- Didactische werkvormen --- didactische werkvormen --- #KVHB:Didactiek --- didactiek --- opdrachten --- 454.5 --- 489.4 --- casestudies --- hoger onderwijs --- informatietechnologie --- leerprocessen --- lerarenopleiding --- onderwijs --- opdrachtgestuurd onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- projectonderwijs --- 454 --- Leermiddelen --- Onderwijs- en leermiddelen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactic strategies --- Probleemgestuurd leren --- Projectonderwijs --- Competentiegericht onderwijs --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- #KVHB:Didactiek. --- 454. --- Didactische werkvormen. --- Leermiddelen. --- casestudies. --- didactiek. --- hoger onderwijs. --- informatietechnologie. --- leermiddelen. --- leerprocessen. --- lerarenopleiding. --- onderwijs. --- opdrachten. --- opdrachtgestuurd onderwijs. --- probleemgestuurd onderwijs. --- projectonderwijs. --- Onderwijs- en leermiddelen. --- Didactiek (hoger onderwijs).
Choose an application
Levensverhalen voorzien in een steeds grotere maatschappelijke behoefte, getuige de opkomst van weblogs, de talloze autobiografieën en therapeutische toepassingen. Reflecteren op het eigen leven kan troost bieden, kan ouderen en jongeren helpen omgaan met beperkingen, en kan bijdragen aan zingeving en goed sociaal contact. De levensverhalen zelf zijn een rijke bron voor bijvoorbeeld medici, hulpverleners, loopbaanbegeleiders en mantelzorgers. De betekenis van levensverhalen laat zien dat levensverhaalmethoden een plaats in de zorg verdienen. Naast een brede theoretische uiteenzetting bevat dit boek vele toepassingen van het werken met levensverhalen in wetenschappelijk onderzoek en in de klinische praktijk. Deze bundeling van interdisciplinaire inzichten geeft op unieke wijze de stand van zaken weer in de kennis over levensverhalen en levensverhaalmethoden. Psychologen en ethici, ergotherapeuten en schrijfdocenten: tientallen auteurs belichten in dit boek de betekenis van levensverhalen voor menswetenschappen, zorg en welzijnswerk. Ze beschrijven hoe levensverhalen tot stand komen, welke rol herinneringen hierbij spelen en hoe de verhalen het zelfbeeld en de toekomstverwachtingen kunnen bepalen
Philosophical anthropology --- Sociology of health --- Psychiatry --- schrijfprocessen --- medische psychologie --- sociaal gedrag --- storytelling --- schrijfopdracht --- reminiscentie --- levensloop --- vertellen --- herinneringen --- Levensverhalen --- Biografieën --- Wetenschappelijk onderzoek --- Reminiscentie --- Levensloop --- Gezondheid --- Zorg --- Hulpverlening --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek. --- 607.2 --- psychotherapie --- kanker --- patiëntenbegeleiding --- welzijnswerk --- biografieën --- sociale verpleegkunde --- geestelijke gezondheidszorg --- 615.851 --- Levensverhaal --- Narratieve therapie --- Bejaarden / ouderen (bejaardenzorg, ouderen) --- Levensboek (levensverhaal) --- 605.93 --- bejaarden (ouderen) --- bejaardenpsychologie --- geheugen --- geriatrie --- levensverhaal --- psychogeriatrie (ouderenpsychiatrie) --- (zie ook: geriatrie, gerontologie) --- (zie ook: gerontologie) --- LEVENSVERHAALMETHODEN -- 362
Choose an application
Werkstukken, bachelorscripties en masterproeven: steeds vaker moeten studenten laten zien dat ze zich schriftelijk helder kunnen uitdrukken. Voor velen is het grootste struikelblok de manier waarop ze dat moeten doen. Wie moeite heeft met formuleren verschuilt zich soms achter de bewering dat niet de vorm, maar de inhoud van belang is. Dat is een misvatting: als de vorm onder de maat is, zal ook de inhoud minder overtuigen. "Ik kan niet goed schrijven" is een nog vaker gehoord excuus. In werkelijkheid veronderstelt wetenschappelijk schrijven niet een of ander geheimzinnig talent, maar de bereidheid om een aantal basisregels te volgen, om te oefenen in het gebruik daarvan en om telkens opnieuw kritisch naar eigen teksten te kijken. Om studenten op weg te helpen biedt dit werk een praktische handleiding om helder te schrijven in een verantwoorde stijl. Het gaat rechtstreeks naar de kern, zonder betuttelende oefeningen en zonder nodeloos uitgesponnen voorbeelden
Nederlandse taal --- Rapporteren. --- Schriftelijke communicatie. --- Scripties --- Scripties. --- Wetenschappelijke rapporten --- Schrijfvaardigheid. --- Nederlandse taal. --- schrijfopdracht --- schrijfvaardigheid --- werkstukken --- schriftelijke communicatie --- Study methods --- schrijfstijl --- Stilistics --- Academic collection --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Scripties --- rapporteren --- schrijven --- scripties --- * 844.6 --- Nederlands --- eindwerken --- masterproeven --- taalgebruik --- 001.81 --- 844.4 --- 844.6 --- Rapporteren --- Schrijven --- Wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerk --- scriptie --- 450.8 --- publiceren --- 110251.jpg --- Proefschriften --- 499.5 --- Paper --- Bachelorproef --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Notuleren - Rapporteren --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Schriftelijke communicatie --- PXL-Central Office 2015 --- schriftelijke vaardigheden --- Studiemethoden --- Taalgebruik
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|