Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
If you have ever been apprehensive about initiating classroom discussion, fearing silences, the domination of a couple of speakers, superficial contributions, or off-topic remarks, this book provides strategies for creating a positive learning experience.
Discussion --- Inquiry-based learning. --- Group work in education. --- Forums (Discussion and debate) --- Classroom management. --- Study and teaching.
Choose an application
Anno 2013 zijn de relaties tussen leerkracht en leerling minder afgelijnd dan vroeger. Ook het leren en de onderwijsprocessen zijn niet meer als voorheen. Jongeren zijn bovendien kritischer en mondiger geworden en beleven de afstand tussen hen en de lesgever als minder groot. De overdracht van leerinhouden en het bijbrengen van attitudes blijkt in de praktijk moeizamer te verlopen door deze veranderende verhoudingen. Regie in de klas wil zowel de beginnende als de ervaren leerkracht inzicht geven in de manier waarop hij de groeiende diversiteit en complexiteit binnen de klas en binnen de schoolmuren in handen kan nemen. Het boek laat nadenken, durft diepe karrensporen te verlaten en biedt praktische werkmiddelen aan. Daardoor kan de leerkacht met toenemend vertrouwen als regisseur van zijn klaspraktijk groeien. Zijn medespeler, de leerling, krijgt hier de rol van performer: hij is actief en wordt uitgedaagd om aan het leerproces deel te nemen. Groeien in sociale autonomie is het uiteindelijke doel van het leertraject. Leerkrachten uit het basis- en secundair onderwijs of uit de lerarenopleiding kunnen hier nieuwe, werkbare impulsen en inzichten ontdekken om met leerlingen de voorgestelde competenties in te oefenen. Het bereiken van deze competenties wordt theoretisch onderbouwd. De beeldspraak van de regisseur en de performer is dus meer dan een leuke invalshoek.
Initial didactic situation --- lerarenberoep --- leraren-leerling relatie --- Educational psychology --- competenties --- Didactic strategies --- Classroom management --- Handbooks, manuals, etc. --- #PBIB:+110.10 --- 454.22 --- Leerkracht-leerlinginteractie --- Relatie leraar-leerling --- Leerkrachtvaardigheden --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- onderwijsstijlen --- relatie leraar-leerling --- 691 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Pedagogie en didactiek --- Klassenmanagement --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Lerarenopleiding --- Relatie leraar - leerling
Choose an application
Hoe slaag jij als leraar erin om het beste uit je leerlingen naar boven te halen? Welke troeven zet je in om je leerlingen in beweging te brengen? Wil je als leraar te weten komen wat jouw unieke kwaliteiten zijn? Hoe ga je om met een veranderend mensbeeld en maatschappelijke invloeden? Hoe blijf je als leraar en als mens overeind in de klas? Dit boek laat leraren reflecteren over deze en andere vragen. Met de concrete tips, suggesties en bruikbare tools kan elke leraar onmiddellijk aan de slag. De eigen kijk op onderwijs biedt vele, brede groeikansen aan leraren. Oplossingsgericht werken is meestal leuk: voor de leerling want hij voelt zich ernstig genomen, voor de leraar want de kans dat je leerlingen meewerken is groot. Deze positieve wisselwerking is motiverend en bovendien werkzaam. Recent onderzoek toont aan dat oplossingsgerichte interventies specifieke zenuwbanen activeren die nodig zijn voor een ‘goed gevoel’. Nieuwe denkwijzen maken nieuwe banen in de hersenen en hoe meer herhaling, hoe sterker het spoor. Oplossingsgericht werken lost dus niet alleen problemen op, het geeft bovendien een extra training en dynamiek om toekomstige problemen aan te pakken. Eenmalige interventies kunnen verandering brengen. Een nieuwe gewoonte vraagt meer.
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- klassenmanagement --- leraren --- zelfevaluatie --- Didactic strategies --- Leerlingbegeleiding --- 454.22 --- Oplossingsgericht onderwijs --- Relatie leraar-leerling --- omgangsvormen --- Reflecteren (Terugblikken) --- Leraren basisonderwijs --- Reflectie --- Teamwerk --- 454.23 --- didactische principes --- reflecteren --- Klassenmanagement --- 37.064 --- Oplossingsgericht werken --- Klasmanagement --- Leerlingen --- Onderwijsstijlen --- Elementary school teachers --- Classroom management --- School management and organization --- Belgium --- Onderwijsstrategieën --- Lesgeven --- Onderwijsstrategie --- Internationalisering --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education --- 184 Kinderrechten en Onderwijs
Choose an application
De leraar als klasmanager wil (toekomstige) leerkrachten uit het basisonderwijs, het secundair onderwijs, het hoger onderwijs en het volwassenenonderwijs uit Vlaanderen en Nederland een antwoord bieden op de vraag hoe je van een klasgroep een krachtige leeromgeving maakt. Het antwoord op deze vraag is cruciaal omdat uit onderzoek naar effectiviteit van leraren blijkt dat zowel didactische als organisatorische factoren de kwaliteit van leren en onderwijzen bepalen. Didactische factoren betreffen de doelen die men met het onderwijs nastreeft, de gekozen leerstof, de didactische werkvormen, de gebruikte leermiddelen en de wijze van evalueren. De organisatorische factoren verwijzen naar het klasmanagement, m.a.w. het creëren van de noodzakelijke voorwaarden voor individuen en groepen om de beoogde leeruitkomsten mogelijk te maken. De wijze waarop een klas of leergroep wordt georganiseerd, bepaalt immers onrechtstreeks de leereffecten. Klasmanagement heeft dus een groot effect op de prestaties van leerlingen. De complexiteit van een klasorganisatie is groot. Er zijn veel aspecten die een rol spelen en er is geen enkelvoudig antwoord te geven op de vraag hoe men op een juiste manier met de klas moet omgaan. Daarom dient elke leraar grondig inzicht te verwerven in de klas als omgeving, met daaraan gekoppeld de vaardigheid om deze omgeving te beïnvloeden in de richting van de gestelde doelen. We behandelen in dit boek volgende vijf grote onderdelen om leraren voor zichzelf een antwoord te laten geven op de vraag hoe je een krachtige leeromgeving creëert: 1. Klasmanagement: beter voorkomen dan genezen 2. Communicatie: get the basics right 3. Groepsdynamica: gras groeit ook niet door er aan te trekken 4. Leerkrachtenteams: je kan het niet alleen 5. Een krachtige leeromgeving: investeren in de klasgroep
Mass psychology --- Psychologie [Sociale ] --- Psychologie sociale --- Psychology [Social ] --- Social psychology --- Sociale psychologie --- Klassenmanagement --- Onderwijskunde --- # BIBC : Academic collection --- Klasmanagement --- Communicatie --- Krachtige leeromgeving --- Groepsdynamiek --- Leeromgeving --- 454.22 --- groepsdynamica --- Onderwijsstijlen --- Klassenmanagement. --- Teacher education. Teacher's profession --- klassenmanagement --- Teaching --- leraren --- Didactic strategies --- didactiek --- Classroom management --- Handbooks, manuals, etc.
Choose an application
"If you've ever fallen asleep over a boring lecture or fast-forwarded through a tedious elearning exercise, you know that creating a great learning experience is harder than it seems. And many of us are teaching, even when it's not in our job description - maybe you have to give a presentation, write documentation, or help your audience understand your product or service. Often you know a lot about your subject, but need help to figure out how to teach it effectively to others. In Design for How People Learn, Second Edition, you'll discover how to use key principles behind attention, memory, and learning to create materials that enable your audience to gain and retain the knowledge and skills you're sharing. Updated to cover the latest insights and research into how we learn and remember, this edition includes new techniques for using social and informal learning strategies, as well as two brand new chapters on designing to promote habit formation and best practices for evaluating learning"--Back cover.
Cognitive psychology --- leren --- Educational psychology --- leerstijlen --- PXL-Central Office 2018 --- leerpsychologie --- leerprocessen --- geheugentraining --- leerstrategieën --- Instructional systems --- Learning --- Learning, Psychology of --- Classroom management --- School discipline --- School management and organization --- Teaching --- Learning process --- Comprehension --- Education --- Psychology of learning --- Learning ability --- Instructional design --- Design --- Social aspects --- Psychological aspects --- cognitieve psychologie --- 159.95 --- Didactic strategies --- didactische werkvormen
Choose an application
Didactics of French --- Didactics of secundary education --- didactiek --- SO (secundair onderwijs) --- Frans --- Moderne vreemde talen --- Didactiek --- Français langue étrangère --- Frans als vreemde taal --- Franse taal --- Didactiek. --- French language --- Lesson planning --- Classroom management --- Français (Langue) --- Préparation de cours --- Classes (Education) --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Etude et enseignement --- Allophones --- Conduite
Choose an application
Mitchell presents special needs teachers with strategies they can implement in the classroom. He looks at recent studies in inclusive education that have the most genuine potential for improving the practises of teachers and schools, in order to help teachers produce high-quality learning and social outcomes for all.
onderwijsstrategieën --- Didactic strategies --- evidence-based methodiek --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- 37.014 --- Inclusief onderwijs --- School --- Kinderen met een handicap --- Methodiek --- Classroom management --- Inclusive education --- Special education --- Teaching --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Exceptional children --- Inclusion (Education) --- Inclusive learning --- Inclusive schools movement --- Least restrictive environment --- Mainstreaming in education --- School discipline --- School management and organization --- inclusief onderwijs --- Adaptation scolaire --- Personnes socialement défavorisées --- Conditions d'apprentissage --- Enseignement spécial --- Méthodologie scolaire --- Intégration scolaire. --- Éducation spéciale. --- Special education. --- Mainstreaming in education.
Choose an application
Leer méér in sfeer beschrijft de verschillende aspecten om een kwaliteitsvolle leer- en leefomgeving tot stand te brengen. Aan de hand van talrijke illustraties en praktijkvoorbeelden wordt aangetoond hoe men de school- en klas-omgeving aangenaam, rustgevend en huiselijk kan maken. Maar er wordt ook bewezen hoe deze omgeving kan uitgroeien tot een boeiend en uitdagend milieu met rijke belevings- en experimenteerkansen. Dit boek bevat meer dan 400 voorbeelden, praktische tips, raadgevingen, nieuwe ideeën, en is een bron van inspiratie voor de leerkrachten basis- en buitengewoon onderwijs (speciaal onderwijs).
Schoolinrichting. --- schoolomgeving --- speelplaatsen --- kleuteronderwijs --- klasinrichting --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- Playgrounds --- Equipment and supplies --- Schools --- Belgium --- Classroom management --- School environment --- #PBIB:+105.10 --- buitengewoon onderwijs --- hoekenwerk --- schoolinrichting --- tijd --- 458.2 --- basisonderwijs --- klasklimaat --- 474.22 --- Buitengewoon onderwijs --- Hoekenwerk --- Kalenders --- Klasinrichting --- Speelplaatsen --- Klasklimaat --- Leeromgeving --- hoekenwerk (ler) --- lager onderwijs --- schoolinrichting (ler) --- Inrichting --- Inrichting van scholen --- Onderwijsstijlen --- School --- Schoolgebouwen --- 102719.jpg --- Scholen ; inrichting --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Algemeen --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Schoolomgeving --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- schoolleven --- schoolbeleid --- Speelplaats --- Natuur
Choose an application
Opvoeden in de klas is een unieke bundeling van werkbare principes en concrete technieken waarmee leerkrachten dadelijk aan de slag kunnen gaan. Het boek is doorspekt met tips om je interactiestijl te perfectioneren. Het gaat in op kernthema's als assertiviteit, omgaan met pesten en het belang van emotionele intelligentie.
Leerlingbegeleiding - Onderwijs en opvoeding. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijspsychologie --- leraren-leerling relatie --- opvoeding --- Didactic strategies --- didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs en opvoeding --- 454 --- Communicatie --- Conflicten --- Denken --- Emotionele intelligentie --- Feedback --- Interactie --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Schoolcultuur --- Straffen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leraren --- klasmanagement (ler) --- interactief handelen --- 454.22 --- Talenten --- Tucht --- Pesten --- Intelligentie --- Didactiek; algemeen --- Classroom management --- Handbooks, manuals, etc. --- Onderwijs --- Opvoeding --- Opvoeding en onderwijs --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Didactic strategies --- Education --- Learning, Psychology of --- Classroom environment --- Psychologie de l'apprentissage --- Salles de classe --- Periodicals. --- Périodiques --- Environnement --- Pédagogie --- Apprentissage, Psychologie de l' --- Classroom environment. --- Education. --- Learning, Psychology of. --- Periodicals --- Arts and Humanities --- Education & Careers --- Multimedia --- Behavioral Science (Psychology) and Counselling --- Information Technology --- Social Sciences --- Arts and Humanities. --- Behavioral Science (Psychology) and Counselling. --- Information Technology. --- Social Sciences. --- Classroom climate --- Climate, Classroom --- Environment, Classroom --- Classroom management --- Educational sociology --- School environment --- Teacher-student relationships --- Learning --- Psychology of learning --- Educational psychology --- Comprehension --- Learning ability --- Psychological aspects --- Children --- Education of children --- Education, Primitive --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|