Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De effectieve projectgroep is een korte, overzichtelijke handreiking voor wie in een projectgroep of team gaat samenwerken. De volgende onderwerpen worden behandeld: nut van projecten - helderheid van de opdracht - optimale groepssamenstelling - lastige fasen in de samenwerking - organiseren van goede samenwerking - voeren van helder overleg - efficiënt plannen van taken - optimaal benutten van de begeleiding - conflicten oplossen - presentatie van de resultaten - beoordeling en afsluiting van het project
groepswerk --- HO (hoger onderwijs) --- projectonderwijs --- Didactics of higher education --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Higher education --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- studievaardigheden --- departement Gezondheidszorg 10 --- hoger onderwijs --- didactiek --- 366.44 --- 489.4 --- projecten --- projectmanagement --- Projectmanagement --- Management --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Teamwerk --- Opvoeding en onderwijs --- Groepsdynamiek --- Projectwerking --- Teambuilding --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Deze gids begeleidt iedere student bij de uitwerken van een bachelorproef. Het behandelt heel wat vragen waarmee veel studenten worstelen. (http://intersentia.com/en/de-bachelorproef-40-vragen-en-antwoorden.html)
Eindwerken. --- Scripties --- studiebegeleiding --- 371.21 --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Eindwerk --- bachelorproef --- eindwerk --- eindwerk schrijven --- informatievaardigheden --- Mediawijsheid --- Schriftelijke communicatie --- schrijfvaardigheid --- rapporteren --- 001.818 --- Science --- eindwerken schrijven --- Wetenschap --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- PXL-Central Office 2017 --- hoger onderwijs --- scripties --- Informatievaardigheden --- Schrijfvaardigheid --- Scriptie
Choose an application
Dit boek biedt docenten praktische aanbevelingen voor het ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van ADC's. Het ADC kan worden toegepast bij allerlei beslissingen in het studietraject. Te denken valt aan: selectie, erkenning van elders verworven competenties, studieloopbaanbegeleiding, flexibele studieroutes en vaardigheidsbeoordeling. De doelgroep bestaat primair uit studenten, maar ook voor docenten en het werkveld heeft de ADC methodiek veel te bieden.
competenties --- assessments (onderwijs) --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Assessment --- Competentiegericht onderwijs --- Lerarenopleiding --- Hoger onderwijs --- Assessment center methode --- Opvoeding en onderwijs --- Assessment (Center) --- Kerncompetenties --- #KVHB:Assessment center --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- 378.147 --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- assessment --- competentiegericht leren --- development centers --- hoger onderwijs --- 371.26 --- Competenties --- Onderwijs : assessment --- Hoger onderwijs: didactiek --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Assessmentcenter --- Opvoeding --- Kerncompetentie --- Onderwijs
Choose an application
Hoe combineer je competentiegericht leren met vraagsturing? Hoe pak je dat aan en wat betekent dit concreet voor studenten en docenten en de onderwijsorganisatie als geheel? Wat voor effect heeft competentiegericht leren in combinatie met vraagsturing voor bijvoorbeeld roostering en planning? Moet alles mogelijk zijn of is het maken van keuzes onvermijdelijk? Op dit moment staan deze vragen bij veel hbo-instellingen in ons land sterk in de belangstelling. Overal worden met meer of minder succes onderwijsprogramma's ontwikkeld voor compe¬tentiegericht leren in combinatie met vraagsturing. Daar vraag je me wat beoogt vooral een praktisch antwoord op de bovenstaande vragen te geven. Dus geen hoogdravende theoretische beschouwingen, maar een kijk op hoe competentiegericht leren in combinatie met vraagsturing in de dagelijkse onderwijspraktijk kan lopen. Dit antwoord is gebaseerd op de ervaringen van de schrijvers met een ontwikkeltraject (project Flex++) voor instrumenten voor vraagsturing aan de Academie voor ICT & Media van de Haagse Hogeschool. Vanuit deze ervaringen wordt de praktijk van net zogeheten compe¬tentiegericht vraaggestuurd onderwijs (CVGO) toegelicht aan de hand van een groot aantal voorbeelden uit de dagelijkse onderwijspraktijk. (Bron: covertekst)
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- competenties --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Competentiegericht onderwijs --- Praktijklessen ; beroepsonderwijs ; Nederland --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- 489.4 --- HBO --- competentiegericht onderwijs --- didactiek --- leren --- onderwijsvernieuwing --- vraaggestuurd onderwijs --- competentiegericht leren --- 489.59 --- Competenties --- Vraaggestuurd onderwijs --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- hoger onderwijs --- onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Vraaggestuurd werken --- Beroepssecundair onderwijs --- Nederland --- Onderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Competentie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Met Spraakwater voor docenten voer je op een leuke en interactieve manier een gesprek met collega's over onderwijs en lesgeven. Docenten worden uitgedaagd om te kiezen bij dilemma's en antwoord te geven op interessante vragen.'Wanneer is een les voor jou geslaagd?', 'Eruit sturen of binnen de klas oplossen?', 'Wat is je mooiste herinnering als docent?' en 'Boeken of digitaal'. Spraakwater voor docenten biedt deze en nog veel meer andere onderwerpen als uitgangspunt voor een gesprek. De categorieën voor de speelkaarten zijn ontleend aan de zeven competenties van de docent. Docenten leren van elkaars ervaringen, krijgen nieuwe inzichten en leren elkaar beter kennen.Spraakwater voor docenten biedt:48 speelkaarten verdeeld over 5 categorieën:- Didactiek & vakinhoud- Pedagogisch handelen- Organisatie- Samenwerken & reflecteren- HersenkrakersDoelen van Spraakwater voor docenten:- leren van elkaar- een (informeel) gesprek voeren over onderwijs en lesgeven- ervaringen uitwisselen- elkaar beter leren kennenBron: https://www.uitgeverij-deviant.nl/methodes/spraakwater-voor-docenten/
Spellen --- Onderwijs --- Lesgeven --- Docenten --- Games --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- HO (hoger onderwijs) --- didactiek --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Didactics of higher education --- Nederlands --- Mondelinge taalvaardigheid --- Gesprekken --- Kennismakingsspelen --- Vragen stellen --- Spreken --- Argumenteren --- Luisteren --- Gespreksvoering --- Leraren hoger onderwijs --- Leraren --- Teambuilding --- Kritisch denken --- Leraren basisonderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- Competenties --- Gesprek --- Kennismakingsspel --- Leraar hoger onderwijs --- Leraar --- Leraar basisonderwijs --- Leraar secundair onderwijs --- Competentie --- Internationalisering --- Gedrag --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Dit handboek is in de eerste plaats geschreven voor studenten sociale wetenschappen aan de hogescholen en universiteiten in Vlaamderen en Nederland. Maar ook voor iedereen die zinvol wil zoeken en stijlvol wil schrijven biedt dit boek een houvast. (Bron: covertekst)
Informatiebronnen. --- Rapporteren. --- Schriftelijke communicatie. --- Scriptie. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Literatuuronderzoek. --- Online literatuuronderzoek. --- Papers --- Scripties --- Wetenschappelijke rapporten --- Wetenschappelijke teksten --- Nederlandse taal. --- Science --- teksten schrijven --- heuristiek --- Didactics of higher education --- bronnenstudie --- sociale wetenschappen --- Didactics of Dutch --- Stilistics --- Schrijven --- Wetenschap --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Stilistiek --- Academic collection --- 695 Communicatie --- #SBIB:303H0 --- bronverwijzingen --- zoekmethoden --- informatievaardigheden --- schrijven --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Méthodes de recherche Onderzoekstechnieken --- 82.081 --- 001.891 --- Creatief schrijven --- Informatievaardigheden --- Sociale wetenschappen : methodiek --- 051259.jpg --- rapportage --- schriftelijke communicatie --- 82.081 Creatief schrijven --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- 007.2 --- Sociale wetenschappen --- Schriftelijke communicatie --- Sociale wetenschap --- Scriptie
Choose an application
1. Competentie-ontwikkelend onderwijs in Vlaanderen?2. Competentiegericht onderwijs: kansen en valkuilen.3. Competenties: een zoektocht naar toegevoegde waarde.4. Competentie-ontwikkelend onderwijs. De experiëntele benadering5. Assessment en Competentie-ontwikkelend opleiden: een visietekst.6. EVC. Competentiegericht beoordelen en flexibiliseren van onderwijs7. Competentie-ontwikkelend onderwijs: reflecties rond implemantatie8. Perspectieven voor het debat.
Competentiegericht leren. --- Onderwijsvernieuwing. --- School management --- competenties --- Research on teaching --- Didactics of higher education --- Flanders --- Education --- Aims and objectives --- Research --- Critical pedagogy --- 451.3 --- assessment --- competentiegericht onderwijs --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- EVC (Elders verworven competenties) --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsorganisatie --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Vlaanderen --- 371 onderwijs --- 658.3 competenties --- 720 Onderwijs --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- onderwijs --- onderwijskunde --- 450.46 --- 489.4 --- Competentiegericht onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijsvernieuwing --- 454.2 --- Assessment --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Hoger onderwijs --- EVC --- 454.23 --- 090862.jpg --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Competenties --- Onderwijskunde --- Onderwijsbeleid --- Onderwijs --- Competentieontwikkeling --- Competentie --- Nederland --- Kust --- Emigratie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek is een uitgebreide alfabetische verzameling (ongeveer 350 lemma's) van aanwijzingen en richtlijnen voor het voorbereiden, uitvoeren en afronden van projectwerk, onderzoekswerk en schriftelijke en mondelinge producten. Daarnaast kunnen studenten de bij studieloopbaanbegeleiding gangbare terminologie opzoeken. Studenten kunnen het boek gebruiken als naslagwerk om een antwoord te vinden op de meest uiteenlopende vragen, bijvoorbeeld hoe notulen eruit zien, aan welke eisen een natuurwetenschappelijk verslag moet voldoen, hoe een spreekschema voor een presentatie er uitziet, hoe je een offerte moet opbouwen, wat een porfolio is, enzovoort. Docenten kunnen het boek gebruiken als richtlijn bij het beoordelen. Waar mogelijk zijn in de lemma's referenties aan andere lemma's opgenomen, en het boek is voorzien van een uitgebreide index. Hierdoor is het lastig níet te vinden wat je zoekt! Dit boek, in 1998 voor het eerst in readervorm verschenen, is momenteel verplicht voor iedere student aan de Hogeschool Zeeland en is binnen de hogeschool hét referentiekader voor eisen en definities aangaande onderzoek, communicatieve vaardigheden en studieloopbaanontwikkeling. Het is in de loop van de afgelopen 10 jaar steeds herzien op basis van feedback van zowel docenten als studenten. Ook bij stagebedrijven is het inmiddels veelvuldig in gebruik. Voor deze eerste officiële boekuitgave zijn de lemma's ook door docenten buiten de Hogeschool Zeeland uitgebreid gereviewd en bewerkt, zodat het nu echt een universeel werk is geworden.
Research --- Studeren --- Studieloopbaanontwikkeling. --- Wetenschappelijk onderzoek --- hoger onderwijs. --- methodologie. --- Didactics --- Science --- Teaching --- Didactics of higher education --- Sociology --- research [function] --- communication [function] --- studeren --- Methods in social research (general) --- Psychology --- Pupil counseling. Pupil guidance --- HO (hoger onderwijs) --- wetenschappelijk onderzoek --- communicatie --- Study methods --- didactiek --- Mass communications --- didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- communicatievaardigheden --- onderzoeksmethoden --- Studievaardigheden --- 450.8 --- hoger onderwijs --- studiemethoden --- 378 --- 489 --- naslagwerken --- wetenschappelijk onderwijs --- Communicatie --- Eindwerken --- Hoger onderwijs --- Mondelinge communicatie --- Onderzoek --- Schriftelijke communicatie --- Studieloopbaan --- academisch rapporteren --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Hoger onderwijs; algemeen --- Methodiek van het studeren --- Opvoeding en onderwijs --- Studiemethoden --- Communicatieve vaardigheden --- Methodologie --- Vaktaal --- Terminologie --- Hoger onderwijs. --- Methodologie. --- Opvoeding --- Studiemethode --- Vakjargon --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderwijs --- Onderzoek (wetenschap) --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken
Choose an application
Bij probleemgestuurd onderwijs werken studenten in kleine groepen aan taken en problemen die door docenten zijn geformuleerd. Het boek geeft praktische informatie over de (studie)vaardigheden die studenten nodig hebben om op deze manier te werken. O.a.: Taakgericht werken - Vaardigheden voor de onderwijsgroep - Individuele studievaardigheden.
Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Probleemgestuurd leren. --- Zelfstudie. --- Didactiek. --- Algemeen. --- studievaardigheden --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- probleemgestuurd leren --- Didactics of higher education --- pedagogiek --- Study methods --- Didactic strategies --- didactiek --- Higher education --- Hoger onderwijs ; methodiek en didactiek --- PGO --- Probleemgestuurd onderwijs --- Onderwijsleerprocessen --- Onderwijsvormen --- Studeren --- probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- 37.041 --- 371.31 --- 378.147 --- 37.02 --- Probleemgestuurd onderwijs ; hoger onderwijs ; studievaardigheden --- 489.4 --- Nederland --- hoger onderwijs --- 371.3 --- 489 --- 489.52 --- 489.59 --- Begeleid zelfstandig leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Probleemgestuurd leren --- Studievaardigheden --- Taakgericht werken --- Zelfstandig leren --- leerdoelen --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- studiebegeleiding --- studieplanning --- zelfstudie --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- hoger onderwijs : didactiek (ler) --- hoger onderwijs : zelfstandig werken (ler) --- probleemgestuurd leren (ler) --- zelfstandig leren --- Hoger onderwijs ; didactiek --- informatie, zoekmethode --- onderwijs, holt --- onderwijsmethoden --- 371.39 --- Studiemethodiek --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Leerprocessen --- Studiemethoden --- Taakgericht onderwijs --- Didactische werkvorm --- Leerproces --- Studiemethode
Choose an application
Het probleemgestuurd leren (PGL), waarmee de auteurs langdurige ervaring hebben, wordt als leidraad in het boek gebruikt Aan de onderwijsmanager wordt duidelijk gemaakt waarom de nieuwe aanpak noodzakelijk is Aan onderwijsmakers wordt uiteengezet hoe probleemgestuurd leren werkt en welke diverse verschijningsvormen (het Mechelsemodel, het Leuvense model, ...) en aansturingsvarianten (via probleemtaken, via casus, ...) er gebruikt kunnen worden De leeractiviteiten worden stap voor stap uiteengezet en er worden concrete voorbeelden en checklists gegeven die kunnen helpen om de verschillende aspecten van probleemgestuurd leren in de praktijk te brengen
Hoger onderwijs --- Probleemgestuurd leren. --- Didactiek. --- Didactic strategies --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- didactiek --- Didactics of higher education --- Flanders --- Probleemgestuurd leren --- Samenwerkend leren --- Hoger onderwijs ; didactiek --- probleemgestuurd onderwijs --- 37.02 --- 371.012 --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 378.147 --- Vlaanderen --- coöperatief leren --- hoger onderwijs --- krachtige leeromgeving --- probleemgestuurd leren --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- 454.21 --- 489.4 --- Coöperatief leren --- Onderwijsvernieuwing --- Probleemgestuurd onderwijs --- Zelfstandig leren --- leeromgeving --- onderwijsvernieuwing --- Begeleiding (Coaching) --- Didactiek --- ICT --- Leeromgeving --- Leerplanontwikkeling --- Leerprocessen --- Leren --- Relatie leraar - leerling --- Relatie onderwijs - maatschappij --- Studiemethoden --- 454.2 ) Onderwijsstrategieën --- informatie- en communicatietechnologie(ICT) --- leeractiviteiten --- probleemgestuurd leren (ler) --- Zelfstandig werken --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- 371.3 --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- (zie ook: Leerplannen) --- (zie ook: Leren leren) --- coöperatief leren: hoger onderwijs --- 450.8 --- Lerarenopleiding : CVO --- onderwijs --- samenwerkend leren --- Didactische en methodische grondbeginselen --- Krachtige leeromgeving --- Automatisering --- Leermethoden --- Onderwijs --- Probleemgericht werken --- Zelfgestuurd onderwijs --- 370.02 --- Leermethode --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|