Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe kunnen wij mensen in onze omgeving of in de samenleving ertoe brengen om de juiste keuzes te maken, keuzes waardoor zij gezonder en gelukkiger worden, en waardoor zij over meer welvaart en vrijheid beschikken?Dagelijks nemen wij talloze beslissingen, maar helaas blijken veel van onze keuzes achteraf verkeerd uit te pakken. Thaler en Sunstein stellen dat dat komt doordat wij ons - menselijk als we zijn - laten leiden door vooroordelen. Helaas betalen wij voor onze blunders op het gebied van onderwijs, geld, familie, en zelfs onze hele planeet, een hoge prijs: onze welvaart en gezondheid.De auteurs laten zien hoe wij mensen in onze directe omgeving, in de samenleving of op het werk een zetje in de goede richting kunnen geven. We kunnen hen met zachte hand – met een nudge – naar betere keuzes leiden, zonder hen te beperken in hun keuzevrijheid. Bijvoorbeeld scholen en bedrijfscafetaria die alleen gezonde voeding aanbieden, betere pensioenplanning, meer rookvrije zones instellen en betere arbeidsvoorwaarden stellen.Nudge biedt ons een verzameling nieuwe inzichten en opvattingen die van belang kunnen zijn voor individuen, leiders van organisaties en overheden, beleidsmakers en politici. Dit is een van de meest maatschappelijk betrokken en provocerende boeken van de laatste jaren.
Human ecology. Social biology --- Philosophy --- Social psychology --- #SBIB:316.334.3M30 --- #SBIB:309H2812 --- medische sociologie --- nudging --- gedragsverandering --- 366.41 --- Medische sociologie: gezondheidsgedrag --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- gedragsverandering. --- medische sociologie. --- nudging. --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme. --- Medische sociologie: gezondheidsgedrag. --- sociale filosofie --- besluitvorming --- sociale ecologie --- Philosophy and psychology of culture --- Beslissen --- Mens en maatschappij --- UCLL --- Sociale psychologie --- Volksgezondheid --- welvaart --- gezondheid --- Medische sociologie --- vrijheid --- keuzes --- 159.92 --- 159.923
Choose an application
Social business en social media marketing hebben grote impact op de hedendaagse marketing en communicatie. Het Handboek.Social helpt de lezer een social media strategie te ontwikkelen, inzicht te krijgen in de succesfactoren van social media en geeft concreet richting aan een transitie naar social business. Het boek kent een groot aanbod van cases en inzichten van internationale experts. Het boek biedt tevens een aanvullende website vol met cases en extra digitaal materiaal. Het Handboek.Social is een doordachte beleving. Bron : http://www.cosmox.be
Marketing : social media. --- Applied marketing --- Computer architecture. Operating systems --- e-commerce --- marketingstrategie --- marketingcommunicatie --- internet --- Online marketing --- Sociale media --- 316.772.5 --- consumentengedrag --- onlilne marketing --- social media --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H1713 --- Communicatie naar computerisering "Mens-machine communicatie" --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Cybermarketing --- Marketing --- Interactieve marketing --- Marketingstrategieën --- Marketingstrategie --- Financiewezen --- Onlinemarketing
Choose an application
Sociology --- Economics --- shopping --- Psychology --- marketingstrategie --- Consumer behavior --- beïnvloeding --- #SBIB:001.AANKOOP --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H040 --- 658.89 --- 658.89 Purchasers as objects of sales effort. Prospective customers, clients --- Purchasers as objects of sales effort. Prospective customers, clients --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Populaire cultuur algemeen --- Marketing --- Marktonderzoek --- Koopgedrag --- Consumentengedrag --- Psychologie van de consument --- Sales management --- Promotie --- Consumentenpsychologie --- Salesmanagement --- Financiewezen --- Sport
Choose an application
In zijn zevende boek onderzoekt veranderingspsycholoog en trendanalist Herman Konings de impact van een hedendaagse ingrijpende mondiale crisis, zoals de recente pandemie, op de menselijke geest en - bij uitbreiding - op markt en maatschappij. Historici, antropologen en sociologen weten al geruime tijd dat aardverschuivende crisissen in staat zijn om sluimerende beschavingsprocessen te versnellen. De onwerkelijke ervaring van een samenleving-op-slot laat diepe, kwalijke sporen na, maar stelt de menselijke geest in staat zich open te stellen voor nieuwe inzichten, attitudes, gedragingen en uitdagingen. 00'Gap the Mind' gaat dieper in op die geestverruiming en onderzoekt hoe consu-mensen reeds gaande beschavingsprocessen als duurzaamheid, gezondheid, bescherming, kennis, digitalisering, urbanisering, globalisering, individualisering en ID shift een turbo-boost geven.
Trends; maatschappij. --- Maatschappelijke crisissen --- NON-FICTIE --- change, cultuur, duurzaamheid, economie, gedrag, innovatie, verandering, veerkracht, transforming --- Maatschappijkritiek --- Coronacrisis --- Toekomstvisies --- Civilisation --- Social psychology --- Social change --- #SBIB:309H2812 --- 316.32 --- 316.37 --- 316.37 Identiteit. Individu en maatschappij. Persoonlijkheid --- Identiteit. Individu en maatschappij. Persoonlijkheid --- 316.32 Globale samenlevingsvormen --- Globale samenlevingsvormen --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme
Choose an application
Herkent u volgende problemen ? - Bezoekers blijven over het gras wandelen, ondanks de bordjes. - Amper enkele weken na uw zwerfvuilcampagne liggen er opnieuw overal blikjes. - Acties via Twitter en Facebook halen niets uit: jongeren vinden hun weg naar de culturele activiteiten in de gemeente maar niet. - U promoot steevast het gebruik van de fiets en het openbaar vervoer, maar dit lijkt het autogebruik maar niet te doen afnemen. - De vernieuwde procedure maakt geen verschil: erg weinig ouderen schrijven in op onze maaltijden aan huis. Ondanks talrijke sensibiliserings- en communicatiecampagnes blijven mensen steeds weer het 'foute' gedrag stellen. Want tussen weten en doen gaapt een kloof van verleidingen en gewoontes. De publicatie 'Effectief gedrag veranderen met het 7E-model' leert u precies hoe u dit probleem kan aanpakken. Dankzij een doordacht beleid gebaseerd op nudging en keuzeoptimalisatie en gerichte communicatie op maat kan u uw doelgroep op subtiele wijze de goede richting uitduwen zodat hun gedrag blijvend verandert. Het 7E-model is een duidelijk en praktisch werkinstrument om beleid en communicatie te realiseren met blijvende impact. Vlaams Minister-President Geert Bourgeois, Beleidsnota 2014-2019: Het 7E-model heeft zijn deugdelijkheid bewezen. We stimuleren het gebruik ervan door vorming en netwerking.Bron : http://www.politeia.be
gedragsverandering --- human behavior --- marketing --- Mass communications --- Social psychology --- Zelfkennis --- Gedragspsychologie --- Change talenten motivatie motiveren beloning belonen gedrag samenwerken veerkracht --- communicatie 340.132.2 --- #SBIB:309H2812 --- sociale marketing --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Voorlichting --- Gedrag --- Gedragsverandering --- Overheidsvoorlichting --- Verandering --- Beïnvloeding --- Organisatieveranderingen --- communicatie --- sociaal gedrag --- 007 --- 301.15 --- Communicatie --- Consumentengedrag --- Marketing --- Sociaal gedrag --- Organisatieverandering --- Communicatietheorie --- 000.0 --- 458.1 --- Communication (gestion) Communicatie (beheer) --- Plan de communication Communicatieplan --- Communication externe Externe communicatie --- Modèles Modellen --- Marketing Marketing
Choose an application
BMLIK
consumentisme --- ontwikkelingslanden --- multinationale ondernemingen --- Firms and enterprises --- merken --- Merken --- Multinationale ondernemingen en ontwikkelingslanden --- Ethisch ondernemen --- Merkbeleid --- Branding --- Profiel en imago --- Imagomanagement --- #SBIB:024.AANKOOP --- #SBIB:309H2812 --- multinationals --- ontwikkelingsgebieden --- ondernemingen --- globalisering --- ondernemingsvormen --- 351.4 --- imagovorming bedrijven --- 339.9 --- 339.9 Buitenlandse economische betrekkingen. Internationale economische betrekkingen --- Buitenlandse economische betrekkingen. Internationale economische betrekkingen --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- trusts, kartels, schaalvergroting, fusies en multinationale ondernemingen --- Merk --- Profiel --- Imago --- 936 --- bedrijven --- wereldpolitiek --- hedendaagse wereld na 1945 --- temps contemporains après 1945
Choose an application
2016 heeft 1 op de 5 consumenten een migratieachtergrond. Deze evolutie is niet onbelangrijk en mag niet genegeerd worden. In de volksmond spreken we over superdiversiteit in onze maatschappij maar wat wil dit juist zeggen voor bedrijven? We realiseren ons nu niet wat de nieuwe consument kan betekenen voor het voortbestaan van bedrijven en organisaties. Vele bedrijven en organisaties zijn nog blind voor de opportuniteiten die de nieuwe consumenten bieden. Het is een koopkrachtige doelgroep die niet onderschat mag worden.Bedrijven moeten nadenken over hun voortbestaan en zich relevant maken voor de huidige maatschappij. De nieuwe consument aan zich binden verzekert zo hun toekomst. Ontdek de leefwereld van de nieuwe consumenten, wat ze kunnen betekenen voor jouw bedrijf en hoe je ze kan bereiken. Met dit boek richt de auteur zich tot bedrijfsleiders, academici en politici die de langetermijnstrategie uittekenen voor hun organisatie. Tot de marketeers die deze maatschappij mee vorm willen geven. Tot de nieuwsgierigen die durven dromen van een betere wereld. Bron : http://www.bol.com
Marketing ; etnomarketing. --- Marketing ; superdiversitiet. --- Marketing --- Sociology of minorities --- diversiteit --- marketingbeleid --- sociale marketing --- marketing --- etnomarketing --- migranten --- Etnomarketing --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H504 --- Multicultureel ondernemen --- multiculturaliteit --- 658.8 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Code en boodschap: sociologische, antropologische benadering --- Marketing 658.3.1 --- Migranten 325.11 --- 369.1 --- Multiculturaliteit --- Consumentengedrag --- PXL-Media & Tourism 2017 --- communicatiemanagement --- marketingcommunicatie --- maatschappelijke veranderingen --- consumentengedrag --- Verkoop --- Sales management --- Minderheidsgroepen --- Islam --- Salesmanagement --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Film --- Godsdienst --- Cultuur --- Media --- Kleuter --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Minderheid
Choose an application
Online marketing. --- Applied marketing --- Computer. Automation --- e-commerce --- sociale netwerken --- sociale media --- Mass communications --- 091 --- PR --- marketing --- virale marketing --- web 2.0 --- webblogs --- 369.11 --- PR (public relations) --- internet --- media --- public relations --- social media --- marketing - internet --- Toegepaste marketing --- Massacommunicatie --- Computer. Informatica. Automatisering --- Sociale communicatie --- Blogging --- Klantenbinding --- Internet --- Cybermarketing --- Netwerkmarketing --- Réseaux Netwerken --- Sociale media --- Marketing Marketing --- Het nieuwe werken --- Relations publiques Public relations --- Blogs --- Client Klant --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H1713 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Blog --- Onlinemarketing
Choose an application
From the bestselling author of The Bomber Mafia: discover Malcolm Gladwell's breakthrough debut and explore the science behind viral trends in business, marketing, and human behavior. The tipping point is that magic moment when an idea, trend, or social behavior crosses a threshold, tips, and spreads like wildfire. Just as a single sick person can start an epidemic of the flu, so too can a small but precisely targeted push cause a fashion trend, the popularity of a new product, or a drop in the crime rate. This widely acclaimed bestseller, in which Malcolm Gladwell explores and brilliantly illuminates the tipping point phenomenon, is already changing the way people throughout the world think about selling products and disseminating ideas.
Social psychology --- Causation --- Contagion (Social psychology) --- Context effects (Psychology) --- #SBIB:309H2812 --- 316.6 --- Mass psychology --- Psychology, Social --- Human ecology --- Psychology --- Social groups --- Sociology --- Associations, Contextual (Psychology) --- Context (Psychology) --- Contexts (Psychology) --- Contextual associations (Psychology) --- Contextualism (Psychology) --- Effects, Context (Psychology) --- Social contagion --- Memetics --- Causality --- Cause and effect --- Effect and cause --- Final cause --- Beginning --- God --- Metaphysics --- Philosophy --- Necessity (Philosophy) --- Teleology --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Sociale psychologie --- Consumer behavior --- groepsgedrag --- trends --- sociaal gedrag --- consumentengedrag
Choose an application
Winst maken met Facebook, LinkedIn en Twitter Eindelijk een boek dat zegt hoe social media kunnen opbrengen Het Conversity Model is nieuw, revolutionair en effectief. Het is een concept dat marketeers handig van pas komt om hun weg te vinden in de social media. Leer hoe u de conversaties van uw consumenten stuurt zonder ze te verstoren of naar u toe te trekken. Met tal van cases, praktische tips en talloze links naar tools die u inspireren bij het ontwikkelen en uitvoeren van uw nieuwe marketingplannen. Bron : http://www.boekenbank.be
Online marketing. --- Sociale media. --- Marketing --- sociale netwerken --- marketingcommunicatie --- sociale media --- Mass communications --- Internet marketing --- Social media --- Economic aspects --- Online social networks --- Massacommunicatie --- 658.8 --- 004.738.5 internet --- 007 communicatie --- 654 media --- 654.1 sociale media --- 658.8 marketing --- 691 Informatiebeleid, Internet --- marketing --- information --- communicatie --- 369.1 --- 658.8 )* MARKETING --- online marketing --- online netwerken --- Marketing Marketing --- Réseaux Netwerken --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- informatie --- communication --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- social media --- marketing - marktonderzoek - marktanalyse --- marketing, verkoop, distributie --- departement Beeldende Kunst 11 --- sociale marketing --- Sociale communicatie --- Internet --- Cybermarketing --- Virale marketing --- Sociale netwerken --- Marketingstrategieën --- Online --- Sociale media --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H250 --- #SBIB:309H1713 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Sociaal netwerk --- Marketingstrategie --- Financiewezen --- Onlinemarketing
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|