Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Hoe tevreden is uw klant ? : het meten van klanttevredenheid
Authors: ---
ISBN: 9014096062 Year: 2002 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Strategische marketingplanning : theorie, technieken, toepassingen.
Authors: ---
ISBN: 902073041X Year: 2001 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Handleiding publieksonderzoek voor podia en musea
Author:
ISBN: 9066500581 Year: 1999 Publisher: Amsterdam Boekmanstudies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

I. VAN ONDERZOEKSPROBLEEM NAAR BELEIDSAANBEVELING 1. Randvoorwaarden voor succesvol onderzoek 2. Mogelijke onderzoeksmethoden II. CULTUURDEELNAME VERKLAREN EN BEÏNVLOEDEN 3. Compleciteit van het aanbod en de verwerkingsvaardigheden van het publiek 4. Sociale oriëntatiepunten van het aanbod en de normen van het publiek 5. Tijdsbeslag van het aanbod 6. Betaalbaarheid van het aanbod en de geldbudgetten van het publiek 7. Geografisch bereik van het aanbod en de mobiliteit van het publiek 8. Samenhang tussen de vijf factoren en de toetsing avn het beleid 9. Beeldvorming rond het aanbod en het gedrag van het publiek III. DE UITVOERING VAN HET ONDERZOEK 10. Het enquêteonderzoek 11. De onderzoeksgroep 12. Kwalitatieve en kwantitatieve gegevens verwerken 13. Analyse kwantitatieve data 14. Rapportage IV. STANDAARDVRAGENLIJST V. INDEX


Book
Publiek belicht : handboek publieksonderzoek voor culturele instellingen
Authors: ---
ISBN: 9045513552 9789045513553 Year: 2004 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Publiek belicht' reikt een beproefd instrument aan voor publieksonderzoek in culturele instellingen. Het is een must voor instellingen die podiumkunsten programmeren, musea en bibliotheken die inzicht willen krijgen in de samenstelling van hun publiek, hun bezoekmotivatie, hun evaluatie van het aanbod enz. Dit boek biedt de lezer: een stapsgewijze methode voor wetenschappelijk verantwoord publieksonderzoek, talrijke praktische tips en suggesties en een lijst met meer dan vijftig standaardvragen, aangepast aan de wensen en behoeften van elke culturele instelling


Book
Olifantenmarketing : hoe het olifantje Kai-Mook een love brand werd
Author:
ISBN: 9789020992977 Year: 2010 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe wint een olifantje op een slurflengte na de verkiezing tot product van het jaar? Waarom stond de geboorte van datzelfde olifantje op de agenda van de aandeelhoudersvergadering van Amazon.com in Seattle? En waarom lieten twee miljoen mensen - waarvan velen nog nooit in de Zoo waren geweest - hun slaap om de geboorte van het dikhuidje te volgen op het internet? In dit boek neemt Anja Stas u mee achter de schermen van haar vernieuwende marketingstrategie die niet alleen een hele onderneming, maar een hele maatschappij kon mobiliseren voor de goede zaak: het lot van de bedreigde Indische olifant. De marketingcampagne werd wereldwijd bekroond en wordt nu al beschouwd als een van de meest legendarische ooit! Anja Stas gunt u een unieke blik achter de schermen van een nu al legendarische marketingcampagne - Waarom lieten 2 miljoen mensen hun slaap om de geboorte van Kai-Mook te volgen op het internet? - Het belang van storytelling om merkwaarde te scheppen en hoe menselijke emoties de onuitputtelijke brandstof kunnen zijn van een geslaagde campagne - Waarom Geloof, Hoop en Liefde geen ingrediënten zijn van een televisieprogramma, maar krachtige instrumenten om uw doel te bereiken - Doe aan marketing met een beperkt budget en gebruik free publicity en PR als uw belangrijkste medium - Een onmisbare inspiratiebron voor CEO's, salesmanagers, marketeers, personeelsmanagers en PR-verantwoordelijken. Hoe wint een olifantje op een slurflengte na de verkiezing tot product van het jaar? Waarom stond de geboorte van datzelfde olifantje op de agenda van de aandeelhoudersvergadering van Amazon.com in Seattle? En waarom lieten twee miljoen mensen - waarvan velen nog nooit in de Zoo waren geweest - hun slaap om de geboorte van het dikhuidje te volgen op het internet? In dit boek neemt Anja Stas u mee achter de schermen van haar vernieuwende marketingstrategie die niet alleen een hele onderneming, maar een hele maatschappij kon mobiliseren voor de goede zaak: het lot van de bedreigde Indische olifant. De marketingcampagne werd wereldwijd bekroond en wordt nu al beschouwd als een van de meest legendarische ooit! (Bron: covertekst)


Book
Het conversity model : winst maken met social media
Author:
ISBN: 9789020995718 Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Winst maken met Facebook, LinkedIn en Twitter Eindelijk een boek dat zegt hoe social media kunnen opbrengen Het Conversity Model is nieuw, revolutionair en effectief. Het is een concept dat marketeers handig van pas komt om hun weg te vinden in de social media. Leer hoe u de conversaties van uw consumenten stuurt zonder ze te verstoren of naar u toe te trekken. Met tal van cases, praktische tips en talloze links naar tools die u inspireren bij het ontwikkelen en uitvoeren van uw nieuwe marketingplannen. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Be the story : transmedia storytelling voor contentmakers
Authors: ---
ISBN: 9789401474849 Year: 2021 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met welke apps en tools giet je verhalen in een straffe vorm? Hoe maak je een grondplan voor een transmediaal verhaal? Waarom is 'transmedia-' niet hetzelfde als 'multimedia-', 'deep media-' of 'klassieke storytelling'?De verhalen van vandaag beleef je langs verschillende kanalen tegelijk. 'Be the story' vertelt je alles wat je moet weten over deze nieuwste vorm van verhalen vertellen. Je komt te weten waarom transmedia zo nauw verbonden is met moderne technologie. En hoe je ook met je smartphone geweldige content maakt. In een constant bewegend en exploderend medialandschap geeft dit boek je alle tips om kijkers en gebruikers continu geprikkeld te houden.https://www.lannoo.be/nl/be-story


Book
De conversation manager : de kracht van de hedendaagse consument : het einde van de traditionele adverteerder
Author:
ISBN: 9789081516327 Year: 2010 Publisher: Culemborg Leuven Van Duuren Management LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De voorbije jaren is het internet geëvolueerd van een statisch naar een sociaal platform. Deze evolutie heeft een impact op de manier waarop consumenten communiceren en aankoopbeslissingen nemen. Jammer genoeg zijn de meeste adverteerders blijven stilstaan. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder! Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager. Het boek beschrijft aan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijke concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. Tijdens het komende decennium zal duidelijk worden dat de meest succesvolle merken door Conversation Managers beheerd worden. Het blijft niet bij een theoretisch denkkader. Het boek biedt eveneens praktische tools om uw veranderingsproces binnen de 48 uur te starten. U vindt hier concrete tips om de bedrijfsstrategie aan te passen in de richting van Conversation Management. U vindt er tal van handige onlinetools die u helpen in uw nieuwe job : de Conversation Manager. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder! Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager. Het boek beschrijftaan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijk concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. (Bron: covertekst)

Keywords

Marketing --- Marketing en internet. --- Strategieën. --- Advertising. Public relations --- Consumer behavior --- adverteren --- consumentenmarketing --- consumentengedrag --- reclame --- e-business --- Mass communications --- marketing --- marketingplan --- online marketing --- 380.53 --- 650 --- 659 --- AA / International- internationaal --- Consumentengedrag --- Reclame --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren social networking --- 369.4 --- 659.1 --- conversation management --- marketingstrategie --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing. --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- bedrijfseconomie, reclame, algemeen --- Publiciteit, reclame, adverteren --- Management --- Business enterprises --- Computer networks --- Internet advertising --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Reclame - Public relations --- departement Algemeen 10 --- communicatiewijze --- 366 consumentenaangelegenheden --- 658.8 marketing --- 693 Handelsreclame --- 65 management --- 658.8 branding --- e-marketing --- marketingstrategieën --- 369.1 --- 658.811 --- 658.81.5 --- 658.811 Sales management --- Sales management --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Reclame. Advertising. Merchandising


Book
Media in beweging : handboek voor de professional.
Authors: ---
ISBN: 9789020979329 Year: 2008 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een unieke blik achter de schermen van de mediasector met de meest recente cijfers en cases. Hoe gaan journalistieke redacties, marketingdepartementen en commerciële afdelingen om met de constante maatschappelijke en technologische evoluties? Gesprekken met tientallen mediaprofessionals uit diverse gebieden dragen bij tot een heldere analyse van hoe de mediasector vandaag functioneert. Een overzichtelijk naslagwerk voor de professional, een logisch opgebouwd handboek voor de student en een aanrader voor iedereen die grip wil krijgen op de veranderende media.

Keywords

krant --- tijdschrift --- televisie --- reclame --- internet --- radio-ontvanger --- Marktonderzoek. --- Massamedia --- Media --- Media. --- België. --- Advertising. Public relations --- audiovisuele industrie --- communicatiewetenschappen --- perswetenschappen --- media --- mediagebruik --- media-industrie --- Mass communications --- 316.774 --- BPB0902 --- Moyen de communication de masse --- 690 Media, mediarecht --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- communicatie --- mediakunde --- 659.1 --- Massamedia (media) --- 659.3 ) Massacommunicatie --- marktontwikkelingen --- massamedia --- medialandschap --- 098 --- Media (Communicatiemedia) --- Media(Communicatiemedia) --- nieuws --- perswezen --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- massamedia - publiciteitswezen - audiovisuele media; algemeen, audiovisuele media, algemeen --- Middelen voor informatie-overdracht. Media. Kanalen --- Mediabedrijven --- Mediastrategieën --- Marketing --- België --- Sectorstudies --- media masowe --- sredstva javnoga priopćavanja --- media tal-massa --- масмедия --- meios de comunicação de massas --- средства за јавно информирање --- mezzo di comunicazione di massa --- mediji --- масовни медији --- plašsaziņas līdzekļi --- masmédiá --- Massenmedium --- mass media --- tömegmédia --- medio de comunicación de masas --- massmedier --- hromadné sdělovací prostředky --- μέσο μαζικής επικοινωνίας --- masmedia --- žiniasklaida --- joukkoviestintävälineet --- massekommunikationsmiddel --- mass-media --- massiteabevahendid --- massikommunikatsioonivahendid --- sredstva javnoga informiranja --- joukkoviestimet --- masinės komunikacijos priemonės --- Massenkommunikationsmittel --- massimeediumid --- mjete të komunikimit masiv --- μίντια --- μέσο μαζικής ενημέρωσης --- мас-медиум --- tömegmédiumok --- massemedier --- medier --- média --- means of mass communication --- meios de comunicação social --- meedia --- masovokomunikačné prostriedky --- tömegtájékoztatási eszközök --- visuomenės informavimo priemonės --- Medien --- masovni mediji --- mijloace de comunicare în masă --- massacommunicatiemiddel --- médias --- veřejné sdělovací prostředky --- masu informācijas līdzekļi --- масовни медиуми --- massmedia --- masmédia --- televisie-ontvanger --- Mediabedrijf --- Mediastrategie --- Sectorstudie --- Financiewezen --- mórmheáin

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by