Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#KVHB:Marketing --- #KVHB:Klantentevredenheid --- Marketing --- Klantentevredenheid --- Marktonderzoek --- Klantgericht ondernemen --- Methodologie --- Financiewezen
Choose an application
Choose an application
I. VAN ONDERZOEKSPROBLEEM NAAR BELEIDSAANBEVELING 1. Randvoorwaarden voor succesvol onderzoek 2. Mogelijke onderzoeksmethoden II. CULTUURDEELNAME VERKLAREN EN BEÏNVLOEDEN 3. Compleciteit van het aanbod en de verwerkingsvaardigheden van het publiek 4. Sociale oriëntatiepunten van het aanbod en de normen van het publiek 5. Tijdsbeslag van het aanbod 6. Betaalbaarheid van het aanbod en de geldbudgetten van het publiek 7. Geografisch bereik van het aanbod en de mobiliteit van het publiek 8. Samenhang tussen de vijf factoren en de toetsing avn het beleid 9. Beeldvorming rond het aanbod en het gedrag van het publiek III. DE UITVOERING VAN HET ONDERZOEK 10. Het enquêteonderzoek 11. De onderzoeksgroep 12. Kwalitatieve en kwantitatieve gegevens verwerken 13. Analyse kwantitatieve data 14. Rapportage IV. STANDAARDVRAGENLIJST V. INDEX
Applied marketing --- podiumkunsten --- publieksonderzoek --- musea --- Theatrical science --- Culturele instellingen --- Gebruikersonderzoek --- Musea --- gebruikersonderzoek --- publieksonderzoeken --- culturele instellingen --- marktonderzoek --- 369.1 --- #SBIB:316.7C325 --- #SBIB:303H34 --- kunst --- public relations --- quartaire sector --- theater --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Culturele infrastructuur: culturele noden en behoeften --- Kwalitatieve methoden: grondige gevallenstudie, casework, social work --- 7 --- 659 --- 303 --- 338.94 --- Gebruikersonderzoek. --- gebruikersonderzoek. --- Museology --- museology --- audiences
Choose an application
'Publiek belicht' reikt een beproefd instrument aan voor publieksonderzoek in culturele instellingen. Het is een must voor instellingen die podiumkunsten programmeren, musea en bibliotheken die inzicht willen krijgen in de samenstelling van hun publiek, hun bezoekmotivatie, hun evaluatie van het aanbod enz. Dit boek biedt de lezer: een stapsgewijze methode voor wetenschappelijk verantwoord publieksonderzoek, talrijke praktische tips en suggesties en een lijst met meer dan vijftig standaardvragen, aangepast aan de wensen en behoeften van elke culturele instelling
Culturele instellingen --- Gebruikersonderzoek. --- Applied marketing --- cultuurparticipatie --- Sociology of culture --- cultuursociologie --- cultuurconsumptie --- evenementen marketing --- Marktonderzoek ; culturele instellingen --- #SBIB:316.7C318 --- #SBIB:303H32 --- 311.21 --- #VCV monografie 2004 --- marktonderzoek --- culturele instellingen --- sociale marketing --- 369.1 --- cultuur, beleid --- enquêtetechnieken --- publieksonderzoek --- steekproeftechnieken --- vrijetijdsbesteding --- Onderzoeksmethoden --- Toegepaste marketing --- cultuur --- sociaal onderzoek --- 001.891 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 311.21 Statistische gegevens verzamelen --- Statistische gegevens verzamelen --- Culturele participatie --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- social marketing --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- 008 --- 303 --- 301.08 --- Methodologie --- Gebruikersonderzoeken --- Cultuur --- Instellingen --- Non-profitsector --- Culturele centra (cultureel centrum, cultuurcentra) --- Cultuurparticipatie --- Cultuursociologie --- Culturele centra --- Vlaanderen --- Onderzoek --- Publiek --- Gebruikersonderzoek --- Overheidsinstelling --- Toerisme --- Cultureel centrum --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Emigratie --- Culturele veld --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Hoe wint een olifantje op een slurflengte na de verkiezing tot product van het jaar? Waarom stond de geboorte van datzelfde olifantje op de agenda van de aandeelhoudersvergadering van Amazon.com in Seattle? En waarom lieten twee miljoen mensen - waarvan velen nog nooit in de Zoo waren geweest - hun slaap om de geboorte van het dikhuidje te volgen op het internet? In dit boek neemt Anja Stas u mee achter de schermen van haar vernieuwende marketingstrategie die niet alleen een hele onderneming, maar een hele maatschappij kon mobiliseren voor de goede zaak: het lot van de bedreigde Indische olifant. De marketingcampagne werd wereldwijd bekroond en wordt nu al beschouwd als een van de meest legendarische ooit! Anja Stas gunt u een unieke blik achter de schermen van een nu al legendarische marketingcampagne - Waarom lieten 2 miljoen mensen hun slaap om de geboorte van Kai-Mook te volgen op het internet? - Het belang van storytelling om merkwaarde te scheppen en hoe menselijke emoties de onuitputtelijke brandstof kunnen zijn van een geslaagde campagne - Waarom Geloof, Hoop en Liefde geen ingrediënten zijn van een televisieprogramma, maar krachtige instrumenten om uw doel te bereiken - Doe aan marketing met een beperkt budget en gebruik free publicity en PR als uw belangrijkste medium - Een onmisbare inspiratiebron voor CEO's, salesmanagers, marketeers, personeelsmanagers en PR-verantwoordelijken. Hoe wint een olifantje op een slurflengte na de verkiezing tot product van het jaar? Waarom stond de geboorte van datzelfde olifantje op de agenda van de aandeelhoudersvergadering van Amazon.com in Seattle? En waarom lieten twee miljoen mensen - waarvan velen nog nooit in de Zoo waren geweest - hun slaap om de geboorte van het dikhuidje te volgen op het internet? In dit boek neemt Anja Stas u mee achter de schermen van haar vernieuwende marketingstrategie die niet alleen een hele onderneming, maar een hele maatschappij kon mobiliseren voor de goede zaak: het lot van de bedreigde Indische olifant. De marketingcampagne werd wereldwijd bekroond en wordt nu al beschouwd als een van de meest legendarische ooit! (Bron: covertekst)
Dierentuinen. --- Marketing. --- Olifanten. --- Applied marketing --- Advertising. Public relations --- reclamecampagnes --- merken --- marketingstrategie --- Product strategy --- merkimago --- PR (public relations) --- Antwerp Zoo --- Beleveniseconomie --- Merken --- D110025.jpg --- Marketing --- 369.1 --- 369.4 --- Kai-Mook --- marketing --- public relations --- Marketing - Marktonderzoek - Marktanalyse --- bedrijfseconomie, reclame, algemeen --- Branding --- Merkbeleid --- Marketingstrategieën --- Marketingcommunicatie --- Casestudies --- Marketingstrategie --- Casestudy --- Financiewezen
Choose an application
Winst maken met Facebook, LinkedIn en Twitter Eindelijk een boek dat zegt hoe social media kunnen opbrengen Het Conversity Model is nieuw, revolutionair en effectief. Het is een concept dat marketeers handig van pas komt om hun weg te vinden in de social media. Leer hoe u de conversaties van uw consumenten stuurt zonder ze te verstoren of naar u toe te trekken. Met tal van cases, praktische tips en talloze links naar tools die u inspireren bij het ontwikkelen en uitvoeren van uw nieuwe marketingplannen. Bron : http://www.boekenbank.be
Online marketing. --- Sociale media. --- Marketing --- sociale netwerken --- marketingcommunicatie --- sociale media --- Mass communications --- Internet marketing --- Social media --- Economic aspects --- Online social networks --- Massacommunicatie --- 658.8 --- 004.738.5 internet --- 007 communicatie --- 654 media --- 654.1 sociale media --- 658.8 marketing --- 691 Informatiebeleid, Internet --- marketing --- information --- communicatie --- 369.1 --- 658.8 )* MARKETING --- online marketing --- online netwerken --- Marketing Marketing --- Réseaux Netwerken --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- informatie --- communication --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- social media --- marketing - marktonderzoek - marktanalyse --- marketing, verkoop, distributie --- departement Beeldende Kunst 11 --- sociale marketing --- Sociale communicatie --- Internet --- Cybermarketing --- Virale marketing --- Sociale netwerken --- Marketingstrategieën --- Online --- Sociale media --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H250 --- #SBIB:309H1713 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Sociaal netwerk --- Marketingstrategie --- Financiewezen --- Onlinemarketing
Choose an application
3 --- AA / International- internationaal --- 301 --- Sociale wetenschappen: sociologie, politiek, economie, recht, onderwijs --- Techniek van statistische inlichtingen. Organisatie van de statistische enquêtes. Statistische kritiek --- 303.4 --- #VCV monografie 2001 --- #KVHB:Enquete --- #KVHB:Psychodiagnostiek --- #KVHB:Vragenlijsten --- 300.6 --- 305.7 --- enquête --- steekproeven --- vragenlijsten --- enquêtes --- 303.4 Onderzoeksstrategie in de sociale wetenschappen, soorten onderzoek --- Onderzoeksstrategie in de sociale wetenschappen, soorten onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Openbare mening --- Qualitative methods in social research --- opinieonderzoek --- marketingonderzoek --- marktonderzoek --- Communicatieve vaardigheden: enquête. --- Social surveys
Choose an application
Met welke apps en tools giet je verhalen in een straffe vorm? Hoe maak je een grondplan voor een transmediaal verhaal? Waarom is 'transmedia-' niet hetzelfde als 'multimedia-', 'deep media-' of 'klassieke storytelling'?De verhalen van vandaag beleef je langs verschillende kanalen tegelijk. 'Be the story' vertelt je alles wat je moet weten over deze nieuwste vorm van verhalen vertellen. Je komt te weten waarom transmedia zo nauw verbonden is met moderne technologie. En hoe je ook met je smartphone geweldige content maakt. In een constant bewegend en exploderend medialandschap geeft dit boek je alle tips om kijkers en gebruikers continu geprikkeld te houden.https://www.lannoo.be/nl/be-story
Transmedia --- Internet en journalistiek --- Media ; storytelling. --- Journalism --- journalistieke technieken --- storytelling --- journalistiek --- civiele journalistiek --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA: Storytelling --- #KVHA:Digitale media --- #SBIB:309H1020 --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:309H1713 --- Mediaboodschappen: algemene werken (met inbegrip van genres, taalgebruik en historiek) --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Media --- Journalistiek --- Internet --- Content marketing --- Mediastrategieën --- Storytelling --- Technologische vooruitgang --- Audiovisuele media --- Verhalen --- marketing --- Contentmarketing --- Mediastrategie --- Verhaal --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Technologie --- Digitale media --- social media --- verhalen --- internet --- 316.77 --- Social media --- 369.1 --- communicatie --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- 670 --- communicatietechnologie --- informatica --- informatique --- Sociale media --- Story telling
Choose an application
De voorbije jaren is het internet geëvolueerd van een statisch naar een sociaal platform. Deze evolutie heeft een impact op de manier waarop consumenten communiceren en aankoopbeslissingen nemen. Jammer genoeg zijn de meeste adverteerders blijven stilstaan. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder! Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager. Het boek beschrijft aan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijke concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. Tijdens het komende decennium zal duidelijk worden dat de meest succesvolle merken door Conversation Managers beheerd worden. Het blijft niet bij een theoretisch denkkader. Het boek biedt eveneens praktische tools om uw veranderingsproces binnen de 48 uur te starten. U vindt hier concrete tips om de bedrijfsstrategie aan te passen in de richting van Conversation Management. U vindt er tal van handige onlinetools die u helpen in uw nieuwe job : de Conversation Manager. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder! Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager. Het boek beschrijftaan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijk concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. (Bron: covertekst)
Marketing --- Marketing en internet. --- Strategieën. --- Advertising. Public relations --- Consumer behavior --- adverteren --- consumentenmarketing --- consumentengedrag --- reclame --- e-business --- Mass communications --- marketing --- marketingplan --- online marketing --- 380.53 --- 650 --- 659 --- AA / International- internationaal --- Consumentengedrag --- Reclame --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren social networking --- 369.4 --- 659.1 --- conversation management --- marketingstrategie --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing. --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- bedrijfseconomie, reclame, algemeen --- Publiciteit, reclame, adverteren --- Management --- Business enterprises --- Computer networks --- Internet advertising --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Reclame - Public relations --- departement Algemeen 10 --- communicatiewijze --- 366 consumentenaangelegenheden --- 658.8 marketing --- 693 Handelsreclame --- 65 management --- 658.8 branding --- e-marketing --- marketingstrategieën --- 369.1 --- 658.811 --- 658.81.5 --- 658.811 Sales management --- Sales management --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Reclame. Advertising. Merchandising
Choose an application
Een unieke blik achter de schermen van de mediasector met de meest recente cijfers en cases. Hoe gaan journalistieke redacties, marketingdepartementen en commerciële afdelingen om met de constante maatschappelijke en technologische evoluties? Gesprekken met tientallen mediaprofessionals uit diverse gebieden dragen bij tot een heldere analyse van hoe de mediasector vandaag functioneert. Een overzichtelijk naslagwerk voor de professional, een logisch opgebouwd handboek voor de student en een aanrader voor iedereen die grip wil krijgen op de veranderende media.
krant --- tijdschrift --- televisie --- reclame --- internet --- radio-ontvanger --- Marktonderzoek. --- Massamedia --- Media --- Media. --- België. --- Advertising. Public relations --- audiovisuele industrie --- communicatiewetenschappen --- perswetenschappen --- media --- mediagebruik --- media-industrie --- Mass communications --- 316.774 --- BPB0902 --- Moyen de communication de masse --- 690 Media, mediarecht --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- communicatie --- mediakunde --- 659.1 --- Massamedia (media) --- 659.3 ) Massacommunicatie --- marktontwikkelingen --- massamedia --- medialandschap --- 098 --- Media (Communicatiemedia) --- Media(Communicatiemedia) --- nieuws --- perswezen --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- massamedia - publiciteitswezen - audiovisuele media; algemeen, audiovisuele media, algemeen --- Middelen voor informatie-overdracht. Media. Kanalen --- Mediabedrijven --- Mediastrategieën --- Marketing --- België --- Sectorstudies --- media masowe --- sredstva javnoga priopćavanja --- media tal-massa --- масмедия --- meios de comunicação de massas --- средства за јавно информирање --- mezzo di comunicazione di massa --- mediji --- масовни медији --- plašsaziņas līdzekļi --- masmédiá --- Massenmedium --- mass media --- tömegmédia --- medio de comunicación de masas --- massmedier --- hromadné sdělovací prostředky --- μέσο μαζικής επικοινωνίας --- masmedia --- žiniasklaida --- joukkoviestintävälineet --- massekommunikationsmiddel --- mass-media --- massiteabevahendid --- massikommunikatsioonivahendid --- sredstva javnoga informiranja --- joukkoviestimet --- masinės komunikacijos priemonės --- Massenkommunikationsmittel --- massimeediumid --- mjete të komunikimit masiv --- μίντια --- μέσο μαζικής ενημέρωσης --- мас-медиум --- tömegmédiumok --- massemedier --- medier --- média --- means of mass communication --- meios de comunicação social --- meedia --- masovokomunikačné prostriedky --- tömegtájékoztatási eszközök --- visuomenės informavimo priemonės --- Medien --- masovni mediji --- mijloace de comunicare în masă --- massacommunicatiemiddel --- médias --- veřejné sdělovací prostředky --- masu informācijas līdzekļi --- масовни медиуми --- massmedia --- masmédia --- televisie-ontvanger --- Mediabedrijf --- Mediastrategie --- Sectorstudie --- Financiewezen --- mórmheáin
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|