Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Begrippen en afkortingen1 Beoordelen, een begripsbepaling2 Competentiegericht toetsen en beoordelen3 De beoordelaar4 Kwaliteit van de examineringBijlage 1 Mbo-competentiesBijlage 2 Checklist voor de beoordelaar volgens de Wacker-methodeBijlage 3 Kwalificatiestructuur Gezondheidszorg en WelzijnBijlage 4 Reflectiemodel volgens KorthagenBijlage 5 STARRT-model om te gebruiken bij de reflectie op ontwikkelingsgerichte toetsenBijlage 6 De ABC-methodeBijlage 7 Beoordelingsformulier: reflectie op het beroepsbekwaam handelen
Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Competentiegericht onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 484.4 --- assessment --- competentiegericht onderwijs --- examinering --- competenties --- Evalueren --- kwaliteitszorg --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- verpleegkundige opleiding --- onderwijs --- examen --- kwaliteitsbewaking (audit) --- evaluatie --- 489.4 --- verpleegkunde --- toetsen --- examineren --- beoordelen --- beoordeling --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of medicine --- HO (hoger onderwijs) --- vroedkundige opleiding --- Higher education
Choose an application
meerlingzwangerschap --- Gynaecology. Obstetrics --- zwangerschapscomplicaties --- zwangerschap --- obstetrie --- zwangerschapsbegeleiding --- 605.5 --- baringscomplicaties --- bevalling --- vroedkunde --- 618.3 --- Dystocie (baarmoederruptuur, abnormale bevalling, moeilijke bevalling) --- Verloskunde --- 613.5 --- vroedkunde (gez) --- vroedkundige opleiding (gez) --- PROM (preterme premature ruptuur der vliezen) --- anemie --- arbeid bij bevalling --- besmettelijke ziekten (infectieziekten) --- bevalling (eutocie) --- foetale ontwikkeling --- intra-uteriene groeiachterstand (intra-uteriene groeiretardatie) --- kraambed (postpartum, puerperium) --- meerlingzwangerschap (tweelingzwangerschap) --- miskraam (spontane abortus) --- obstetrie (verloskunde) --- postpartumbloeding --- postpartumdepressie (postnatale depressie) --- resusantagonisme --- stuitligging --- trombocytopenie --- vruchtdood (doodgeboorte) --- zwangerschap (graviditeit) --- zwangerschapsdiabetes --- zwangerschapshypertensie --- Gynaecologie - Verloskunde - Obstetrie --- Obstetrics --- Handbooks, manuals, etc. --- Vroedkunde
Choose an application
Inhoudsopgave DEEL 1 - FUNDAMENTEN 1 Wat is interprofessioneel samenwerken en welke link is er tussen onderwijs en praktijk? 2 Samenwerken en teambuilding 3 Samenwerken in de gezondheidszorg: inventaris en analyse DEEL 2 - BOUWSTENEN 1 Wat is IPSIG? 2 Competenties en beroepsprofielen DEEL 3 - IN DE PRAKTIJK 1 Leervormen binnen een IPSIG-module 2 Hoe worden studenten geëvalueerd? 3 Evaluatie IPSIG Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bestaat uit drie delen die het proces volgen waarin een module interprofessioneel leren samenwerken tot stand kan komen. Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een ... Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bestaat uit drie delen die het proces volgen waarin een module interprofessioneel leren samenwerken tot stand kan komen. Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een onderwijsprogramma 'interprofessioneel samenwerken' De auteurs gaan in op de link tussen interprofessioneel leren en de praktijk van samenwerken in de gezondheidszorg. Daarna belichten ze het thema samenwerken en teambuilding in al zijn aspecten. Tot slot krijgt de lezer een inventaris en analyse van de verschillende vormen van samenwerken in de preventieve, curatieve en palliatieve zorgsituaties. Deel 2 behandelt de bouwstenen van de module interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg (IPSIG). De lezer vindt er een uitgebreide bespreking van te bereiken competenties en de beroepsprofielen van de deelnemende disciplines. In het derde deel geven de auteurs een overzicht van de didactische aspecten van de IPSIG-module. Leer- en werkvormen, een overzicht van de toetsing en de evaluatie van de module zelf komen aan bod.
Gezondheidszorg --- Teamwerk. --- Interdisciplinaire samenwerking. --- Opleidingen. --- Group work in education --- Medical care --- Collaboration --- #KVHB:Gezondheidszorg --- #KVHB:Teamwerk --- gezondheidszorg --- interprofessionele samenwerking --- teamwork --- 601 --- samenwerken --- 601.5 --- integrale zorg --- multidisciplinair team --- patiënt gecentreerde aanpak --- Gezondheidszorg (gezondheidsbeleid) --- Professionalisering --- Teamwork (groepsarbeid, werken in groepsverband) --- 616.083 ) Opleiding --- beroepsprofiel --- competenties --- verpleegkundige opleiding [België] --- 613.2 --- Samenwerking --- Verpleegkunde --- beroepsprofiel (beroepsbeeld) --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- evaluatie --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- leermethoden --- samenwerking --- verpleegkundige opleiding --- vroedkundige opleiding --- Paramedische beroepen --- Teamwerk --- geneeskunde, gezondheidszorg algemeen --- Organisatie van de gezondheidszorg
Choose an application
Dit boek gaat uit van de veronderstelling dat maatschappelijke gedragingen een uiting zijn van onderliggende mensbeelden. Die mensbeelden analyseren en helder maken moet dan ook bijdragen tot inzicht en oplossing van diverse problemen. Eerst wijst de auteur op verschuivingen door de tijden heen in het zelfverstaan van de mens. Daarna laat hij zien welk mensbeeld gecreëerd wordt vanuit de fysica, de psychologie, de sociologie en de evolutieleer. Uiteindelijk wordt het dominante beeld van de 'mens-als-individu' indringend gerelativeerd en ontwerpt de auteur een mensbeeld 'voorbij-het-individu'. De mens is een knooppunt van relaties.
Man --- Science --- -Social sciences --- -Human beings --- 159.923 --- Academic collection --- 3 --- 316.4 --- 159.9 --- $?$93/09 --- #KVHB:Mensbeeld --- mensbeeld --- opvoeding en onderwijs --- wijsgerige antropologie --- Evolutie --- Geschiedenis --- Individualisme --- Mensbeeld --- Natuurkunde --- Opvoeding --- Psychologie --- Sociologie --- Homo sapiens --- Human race --- Humanity (Human beings) --- Humankind --- Humans --- Mankind --- People --- Hominids --- Persons --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Natural science --- Science of science --- Sciences --- Philosophy --- Persoonlijkheid. Identiteit --- #A9607W --- Human beings. --- Social sciences --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Philosophy. --- fundamentele pedagogiek --- fundamentele pedagogiek. --- 159.923 Persoonlijkheid. Identiteit --- Fundamentele pedagogiek. --- mensbeelden --- vroedkundige opleiding --- 127 --- zelfconcept --- Mensbeeld. --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- Human beings --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- 450.41 --- Maatschappij --- Mensbeelden --- antropologie --- pedagogie --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #GSDBP --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- Société Maatschappij --- Social philosophy --- Social theory --- Normal science --- Philosophy of science --- Wijsgerige antropologie --- Onderwijsfilosofie --- 37 --- fysica --- Political philosophy. Social philosophy --- Philosophical anthropology --- sociologie --- leraren-leerling relatie --- onderwijs --- opvoeding --- evolutieleer --- aansprakelijkheid (recht) --- intermenselijke relaties --- Sociale wet. essays
Choose an application
Dit boekje is tot stand gekomen op vraag van verpleegkundigen en vroedvrouwen die kwaliteit waarborgen. Het is een geheugensteun, een hulpmiddel om een goede kwaliteit van zorgverlening te kunnen houden. Bevat, naast allerlei relevante informatie voor verpleegkundigen en vroedvrouwen, een themagedeelte over kwalitatieve geneesmiddelenzorg
Nursing --- 616-083 --- #BA02036 --- #GOSA:XVIII.MED --- #RBIB:TSCAT --- gezondheidsrecht --- gezondheidszorg --- verpleegkunde --- vroedkunde --- 613.3 --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- vroedkunde --- 616.083 --- 616.083 --- Aansprakelijkheid (verantwoordelijkheid) --- Aansprakelijkheid (verantwoordelijkheid) --- Aansprakelijkheidsverzekering --- Abortus provocatus (vruchtafdrijving) --- Agressiviteit (geweld, agressie) --- Analgesie (analgetica) --- Arbeidsbescherming (veiligheid (personeel), bedrijfsveiligheid) --- Arbeidsovereenkomst --- Arbeidsrecht --- Arbeidsreglement --- Arbeidswet --- Autorisatie (voorbehouden handelingen, verlengde arm) --- België --- Beroepsuitoefening (verpleegkunde) --- CAO --- Cao (collectieve arbeidsovereenkomst) --- Carriereplanning --- Decubitus --- Decubituspreventie --- Euthanasie (actieve) --- Euthanasie --- Geestelijke gezondheidszorg --- Gevaarlijke stoffen --- Infectiepreventie --- Informatieverwerking --- Kankerpijn --- Kankerverpleegkunde (kinderen) --- Kankerverpleegkunde (thuis) --- Kankerverpleegkunde --- Kind --- Loon --- Obstipatie (constipatie) --- Palliatieve netwerken --- Palliatieve zorgen (hospice, terminale zorgen) --- Palliatieve zorgen (terminale zorgen) --- Patiëntenrecht --- Pijn --- Prikongevallen --- Psychiatrische thuiszorg --- Radioactieve stralen diensten --- Radioactieve stralen protectie --- Recht (wetten) --- Rugaandoeningen --- Rugpijn --- Sociale zekerheid --- Statuut (verpleegkunde) --- Thuisverpleegkunde (wit-gele kruis, wijkverpleegkunde) --- Verpleegkunde --- Verpleegkunde --- Verpleegkundig beroep --- Verpleegkundige opleiding (België) --- Verpleegkundige opleiding --- Verpleegkundige sociologie --- Vroedkunde --- Vroedvrouw --- Woon- en zorgcentrum (verpleeghuis, rust- en verzorgingstehuis, bejaardentehuis) --- Zelfstandig verpleegkundige --- Zelfstandig verpleegkundige --- Ziekenhuishygiëne --- Zwangerschapscomplicaties --- 613 --- 616.083 )* VERPLEEGKUNDE --- aansprakelijkheid (gez) --- aansprakelijkheid --- abortus provocatus (gez) --- agressiviteit (gez) --- arbeidsovereenkomst (gez) --- arbeidsovereenkomst --- arbeidsrecht (gez) --- basisverpleegkunde --- beroepen --- beroepsziekten (gez) --- databoek --- decubitus --- diensten van gezondheidsinstellingen --- diensten --- drukverbanden (gez) --- euthanasie (gez) --- gevaarlijke stoffen --- infectiebestrijding (gez) --- kraamverpleegkunde --- loopbaanonderbreking --- palliatieve zorgen --- prikongevallen (gez) --- rugaandoeningen (gez) --- sociaal recht --- tewerkstelling --- verpleegkunde (gez) --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep (gez) --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundig onderwijs --- verpleegkundige opleiding [België] --- verpleegkundige opleiding --- verzekering --- voedingsdeficiëntie (gez) --- vroedkunde (gez) --- vroedvrouwen --- wonddrainage (gez) --- wondverzorging (gez) --- ziekenfondsen --- 613 --- België --- PDL (passiviteiten dagelijks leven) --- aansprakelijkheid (verantwoordelijkheid) --- advies- en beleidsorganen --- agressiviteit (agressie) --- arbeidsomstandigheden --- arbeidsovereenkomst --- beroepshygiëne --- beroepsverenigingen --- dagbehandeling (ambulante zorgen) --- dagverpleging --- depressie --- klachtenbehandeling (fona, Fouten Ongevallen en Near Accidents) --- prikongevallen --- radioactieve stralen protectie --- rugpijn (ischias, lagerugpijn, lumbago) --- supervisie --- thuisverpleegkunde --- thuiszorg --- veiligheid --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundig management (stafverpleegkundige) --- verpleegkundige informatica --- verpleegkundige opleiding --- vroedkundige opleiding --- vroedvrouwen --- werkgelegenheid (tewerkstelling) --- België --- Beroepen --- Europese Unie --- Frankrijk --- Geneesmiddelen --- Intranet --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vroedvrouwen --- aansprakelijkheid --- arbeidsbelasting --- arbeidsmarkt --- arbeidsomstandigheden --- arbeidsovereenkomst --- arbeidsrecht --- arbeidsvoorwaarden --- automatisering --- bejaarden --- beroep --- beroepshygiëne --- beroepsprofiel --- beroepsrisico --- beroepsuitoefening --- beroepsverenigingen --- dieet --- ethiek --- fixeren --- geneesmiddelentoediening --- internationalisering --- loon --- oncologie --- recht --- thuisgezondheidszorg --- ulcus varicosum --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige informatica --- verpleegkundige opleiding --- vroedkunde --- vroedkundige opleiding --- vroedvrouwen --- wetgeving --- wondverzorging --- ziekenhuisbeleid --- ziekteverzekering --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Nursings --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- (zie ook: beroepsverenigingen) --- (zie ook: advies- en beleidsorganen) --- (zie ook: polikliniek) --- (zie ook: wijkverpleegkunde) --- (zie ook: kraamverpleegkunde)
Choose an application
De examinator in het HO heeft tot taak op een efficiënte wijzede bekwaamheid te evalueren die een student in het door hem gedoceerde curriculumonderdeel verworven heeft. Dit boek wil examinatoren helpen om van elk examen een 'geslaagd' gebeuren te maken. Het beschrijft concreet en stapsgewijs de daarbij terespecteren geboden. Deze worden vervolgens nader toegelicht voor twee examenvormen, die met open en gesloten vragen. De uitwerking daarvan is respectievelijk gericht op het mondelinge en op het zgn multiple choice-examen. Omdat de meeste docenten met deze laatste examenvorm nog weinig vertrouwd zijn, wordt uitvoerig stilgestaan bij het redigeren van meerkeuzevragen en bij de kwaliteitsanalyse van het multiple choice-examen als geheel.
evaluatie (onderwijs) --- examens --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- vroedkundige opleiding --- didactiek --- Higher education --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- hoger onderwijs --- Education. --- 37.026 --- 371.27 --- 681.3*K32 --- #GBIB:CBMER --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:Examineren; hoger onderwijs --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 371.25 --- 378 --- 450 --- 489.54 --- examen --- examineren --- meerkeuzevragen --- onderwijs --- 484.4 ) * EVALUATIE - S.O. --- 371.26 --- Evaluaties --- Evaluatietechnieken --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- 489.4 --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- 371.21 --- Didaktiek--grondbeginselen --- Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- Computer and information science education: curriculum; self-assessment --- Pedagogie --- Didactische evaluatie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Onderwijs; algemeen --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- education --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- didactische principes --- algemeen. --- didactische principes. --- hoger onderwijs. --- 681.3*K32 Computer and information science education: curriculum; self-assessment --- 371.27 Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- 37.026 Didaktiek--grondbeginselen --- Hoger onderwijs. --- Algemeen. --- Didactische principes. --- Education --- 484.4 ) * EVALUATIE - S.O
Choose an application
welzijnswerk --- Internal politics --- woninghygiëne --- huisvesting --- milieuhygiëne --- vroedkundige opleiding --- politiek --- culturele antropologie --- inspraak --- leefklimaat --- Flanders --- Belgique ; politique --- België ; politiek --- Flandre --- Vlaanderen --- 323 <493-17> --- #SBIB:323H23 --- #SBIB:323H60 --- Europa [werelddeel] --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- bestuurlijke organisatie --- regeringsbeleid (x) --- toekomst --- werkprogramma (x) --- "313" --- #ECO:01.01:economie algemeen --- $?$93/02 --- (493=393.2) --- 351 --- Z++93/08 --- Z354 --- 32 --- 328.13 --- P493VL --- 304 <493-17> --- 338.246 <493-17> --- 338.58:502.35 <493-17> --- #A9302A --- 840 Samenleving en staat --- 323 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Vlaamse regering 328.132.11 --- Europa --- economisch beleid --- sociale politiek --- vlaanderen --- 685 --- 328 --- 339.6 --- Creativiteit --- Democratie --- Leefmilieu --- Leren --- Ruimtelijke ordening --- Toegangkelijkheid --- Werken --- Zorgvoorziening --- leefmilieu --- maatschappij --- ruimtelijke ordening --- 332 --- Vlaanderen -2002 --- 323 )* BINNENLANDSE POLITIEK --- cultuur --- economie --- Binnenlandse politiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Belgische politieke instellingen: gemeenschappen en gewesten --- België: overheidsbeleid: algemeen --- regering - regeringsverklaring - regeringsdocumenten (zie ook 324.518) - memorandum - regeringsvorming --- Binnenlandse politiek --- politique economique --- politique sociale --- flandre --- Pedagogie: volksopvoeding en vormingswerk --- Parlementen. Volksvertegenwoordigingen. Regeringen --- Europese organen --- Politiek ; België ; algemeen --- binnenlandse politiek --- milieubeleid --- cultuurbeleid --- tewerkstellingspolitiek --- onderwijspolitiek --- welzijnsbeleid --- 504 --- 008.1 --- 331.6 --- 371.1 --- 361.01 --- 493.8 --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Politiek --- Vlaanderen-Europa 2002 --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Politiek. --- Vlaanderen. --- Vlaanderen-Europa 2002. --- politiek. --- 323 <493-17> Binnenlandse politiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Relations --- Europe --- (493 --- België --- Government policy --- Policy plan --- Book
Choose an application
In dit boek wordt uitgegaan van het raamwerk en de onderwijsindicatoren van de OESO die een paar jaar geleden het Belgische onderwijssysteem heeft doorgelicht. Hierbij wordt informatie gegeven over diverse aspecten van van ons onderwijssysteem (o.m. budget, besluitvorming, onderwijsresultaten, scholingsgraad) en wordt recent cijfermateriaal in een internationale context geplaatst.
statistics --- education --- onderwijsstructuur --- vroedkundige opleiding --- onderwijs --- pedagogiek --- statistiek --- School management --- Enseignement --- Flandre --- Onderwijs --- Vlaanderen --- scholingsgraad --- statistieken --- onderwijsfinanciering --- studieresultaten --- 371 --- 37 <493-17> --- Education --- -#SBIB:316.334.1O220 --- #WWIS:AGGR --- Academic collection --- $?$93/11 --- (493=398.2) --- 37 --- #A9312A --- Europa (4) --- Onderwijs 37 --- Vlaanderen (493=393) --- onderwijsbeleid --- 451.2 --- België --- internationalisering --- 685 --- 450 --- Oderwijsresultaten --- Onderwijsprocessen --- Onderwijsprogramma's --- Onderwijs-cijfers --- Onderwijs-internationaal --- 451 ) Onderwijs - België - algemeen --- onderwijsprogramma's --- onderwijsresultaten --- onderwijssysteem --- Onderwijsbeleid --- 37.014 --- Onderwijskosten --- Onderwijsstatistieken --- Onderwijs ; Vlaanderen --- C6 --- België [land - BE] --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- 371.1 --- 31 --- 371.21 --- Onderwijs. Schoolwezen --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Organisatie van het onderwijs: algemeen --- onderwijs België - politiek, wetgeving en organisatie --- Pedagogie: volksopvoeding en vormingswerk --- Onderwijs; algemeen --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- organisatie --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- organisatie. --- Vlaanderen. --- onderwijsbeleid. --- 37 <493-17> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Algemeen. --- Organisatie. --- Onderwijsbeleid. --- #SBIB:316.334.1O220 --- (493 --- Vlaanderen (493 --- 612 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen
Choose an application
Het boek is bedoeld als naslagwerk bij het (leren) verplegen van zwangeren, barenden, kraamvrouwen, pasgeborenen, kinderen en jongeren en te gebruiken bij de het verkennen van de zorgvraag en het plannen, uitvoeren en evalueren van de verpleegkundige zorg voor de genoemde doelgroepen. De beschrijving is per doelgroep geordend met behulp van verpleegkundige diagnoses.
605.2 --- kinderverpleegkunde --- kraamverpleegkunde --- pediatrie --- verpleegkundige diagnostiek --- verpleegkundige interventies --- Gerontologie en geriatrie --- Jongeren --- Kindergeneeskunde --- Verpleegkunde --- 613.22 --- 613.62 --- adolescenten --- gezondheidszorg --- kinderen --- moeders --- neonatologie --- ouder-kind zorg --- verpleegkunde --- verpleegkundige diagnose --- vroedkunde --- vroedvrouwen --- zwangerschap --- (verpleegkundig) --- 616.053.20 --- Kinderverpleegkunde --- Kraamverpleegkunde (obstetrische verpleegkunde) --- Pasgeborene (neonatologie) --- Verpleegkundige diagnose --- Zwangerschapsbegeleiding --- 613.6 --- 616.07 )* Verpleegkundige diagnose --- basisverpleegkunde --- bejaarden --- diarree --- jeugd --- jeugdzorg --- longontsteking --- ouders --- pasgeboren [infecties] --- pasgeborene --- pneumologie --- prematuriteit --- vergiftiging --- verpleegkundige diagnose (gez) --- verpleegkundige handelingen --- verpleegkundige interventies (gez) --- vocht --- voeding --- voedingsdeficiëntie --- vroedkundige opleiding (gez) --- 613.5 --- 613.61 --- Bevalling --- Borstvoeding --- Kinderverpleging --- Pasgeborene --- Verpleegkundige handelingen --- Pediatrie --- Relatie moeder-kind --- Zwangerschap --- angst --- aspiratie --- borstvoeding --- coping --- hechting (Bowlby (theorie van), gehechtheid, holding-theorie) --- hypothermie --- jeugdgezondheidszorg --- kinderverpleegkunde (pediatrische verpleegkunde) --- koorts --- ouder- en kindzorg --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- pasgeborenen --- pijn --- rouw (verdriet) --- toxicologie (intoxicatie, vergiftiging) --- verpleegkundige diagnose (NANDA) --- zelfbeoordeling --- zelfzorg --- zwangerschap (graviditeit) --- zwangerschapsbegeleiding --- kindergeneeskunde --- Gérontologie et gériatrie --- Jeunes --- Pédiatrie --- Nursing --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- (zie ook: lactatie) --- (zie ook: kraamverzorging, vroedvrouwen) --- (zie ook: analgesie) --- (zie ook: dood) --- (zie ook: bedrijfshygiëne) --- diagnostiek (geneeskunde) --- Child nursing --- Paediatrics
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|