Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
SOCIALE MEDIA - 1. Inleiding - 2. Wat zijn sociale media? - 3. Waarom op sociale media? - 4. Welke sociale media zijn er? - 5. Hoe sociale media gebruiken? De converserende overheid gebruikt sociale media om klant centraal te zetten - 6. Conclusie - SOCIALE MEDIA STRATEGISCH INZETTEN: TIPS EN TRICKS. Je bereikt niemant, je verdient iemand - 1. Inleiding - 2. Context - 3. Er is geen socialemediawaarheid - 4. De eerste socialemediastrategie: luisteren - 5. De tweede strategie: sociale media als praatkanaal - 6. Ten slotte, culture eats strategy for breakfast - SOCIALE MEDIA IN HET BELEID VAN EEN ORGANISATIE: EEN STAPPENPLAN - 1. Inleiding - 2. Stappenplan: kunnen wij op sociale media? - 3. Stap 0: Baken je territorium af - 4. Stap 1: Bepaal de doel(groep) - 5. Stap 2: Vind je doelgroep - 6. Stap 3: Luister en verken je sociale media - 7. Stap 4: Aan de slag - 8. Stap 5: Je campagne kiezen - 9. Stap 6: Evaluatie - 10. Conclusie - SOCIALE MEDIA EN KENNISONTWIKKELING - 1. Inleiding - 2. Anders leren: actief en informeel - 3. De informatiesunami beheersen - 4. Kennis delen is kennis vermenigvuldigen - 5. Informatie organiseren - 6. Tools - 7. Aandachtspunten bij de implementatie van nieuwe tools - ONLINE REPUTATIEMANAGEMENT - 1. Inleiding - 2. Online reputatie - 3. Webcare - 4. Monitoren - 5. Software close-up - AUDIT EN RISICOBEHEER VAN SOCIALEMEDIAGEBRUIK IN ORGANISATIES - 1. Inleiding - 2. De opportuniteiten van sociale media - 3. Misbruiken van sociale media - 4. Risico's van socialemediagebruik - 5. Audit van het gebruik van sociale media in een organisatie - 6. Conclusie
Sociale media --- Organisaties. --- Overheid. --- Computer. Automation --- Mass communications --- Informatiebeheer --- Informatiesystemen --- Kennismanagement --- media --- information --- C4 --- management --- informatie --- Media en communicatie --- Informatiesysteem
Choose an application
INLEIDING - 1. Wat is een standaard of norm? - 2. Standaarden voor geautomatiseerde systemen - 3. Standaarden voor gegevensuitwisseling - 4. Standaarden voor metadata - 5. Citatie-formaten - 6. Standaarden voor informatiebeveiliging - 7. Enkele specifieke standaardorganisaties - ISO 27001: DE STANDAARD VOOR INFORMATIEBEVEILIGING - 1. Inleiding - 2. Het beveiligen van informatie - 3. De ISO 27000X-familie - 4. Information Security Management System (ISMS) - 5. Valkuilen - 6. Kosten van implementatie - 7. Case: voor en na - 8. Conclusie - OSLO - INFORMATIE OP ZOEK NAAR BELEID - 1. Inleiding - 2. Waar zit de broodnodige informatie nu? - 3. Is het dan allemaal kommer en kwel? - 4. Hoe de babylonische spraakverwarring ontwarren? - 5. Over semantiek en semantische interoperabiliteit - 6. OSLO: de datastandaard voor lokale besturen in Vlaanderen - 7. Europese context - 8. Wat zit er onder de motorkap? - 9. OSLO in de praktijk - 10. Samenvatting - BESTANDSFORMATEN EN DIGITALE DUURZAAMHEID - 1. Digitale duurzaamheid - 2. Bestandsformaten en codes - 3. Digitale duurzaamheid en bestandsformaten - 4. Volstaan duurzame bestandsformaten om een digitale duurzaamheid te verzekeren?
informatiemanagment --- Informatiestandaarden. --- Information systems --- informatie --- management --- C6 --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- information --- Informatie --- Informatiebeheer --- Informatiesystemen --- Standaardisering --- Automatisering --- Gegevensverwerking --- Dataverwerking --- Citeren --- Beveiliging --- Database systemen --- Informatiesysteem --- Standaardisatie --- Database systeem
Choose an application
VAN DATA NAAR DATAMANGEMENT - 1. Wat zijn data? - 2. wat zijn metadata? - 3. Wat is datamangement? - 4. Wat zijn databases? - 5. wat is een relationele database? - 6. Wat zijn objectgeoriënteerde databases? - 7. Wat is een datawarehouse? - GEGEVENSMODELLERING - 1. Inleiding - 2. Wat is gegevensmodellering - 3. Waarom gegevens modelleren? - 4. Modellen op verschillende niveaus - 5. Componenten van conceptuele en logische modellen - 6. Kwaliteit van een gegevensmodel - 7. Benaderingen van gegevensmodellering - 8. Tools voor gegevensmodellering - 9. Samenvatting en besluit - LINKED (OPEN) DATA EN INFORMATIEONTSLUITING - 1. Inleiding - 2. Wat betekent 'linked data'? - 3. Linked data: grondgedachten - 4. Het semantisch web: datamodel en componenten - 5. Basisprincipes van linked data - 6. De architectuur van het semantisch web - 7. Data: open, big en linked - 8. Linked en open data in praktijk - OPEN DATA: DIGITALE BRANDSTOF OF MARKETINGTOOL? ERVARINGEN VAN STAD GENT - 1. Waarom open data? - 2. Wat zijn open data nu echt? - 3. vòòr de publicatie... - 4. Het dataportaal - 5. Hergebruik - 6. Inbedden in je organisatie? - 7. Tot slot - INFORMATIEVEILIGHEID IN EEN OVERHEIDSCONTEXT - 1. Inleiding en situatieschets - 2. Wetgeving - 3. De veiligheidsconsulent - 4. Het veiligheidsplan - 5. Managementmodellen - 6. Cloud computing - 7. Hoe breien we dit allemaal aan elkaar? - DATACENTERMIGRATIES - 1. To move or not to move - 2. Standaardisatie - 3. Consolidatie - 4. Virtualisatie - 5. Offloading - 6. Analyse - 7. Afhankelijkheden - 8. Migratieplan - 9. Implementatie en test
informatiemanagment --- Datamanagement. --- Information systems --- management --- informatie --- C6 --- 096 Informatica --- information --- End-user computing --- Management --- Database management --- Informatie --- Informatiebeheer --- Informatiesystemen --- Database systemen --- Databanken --- Informatiesysteem --- Database systeem --- Databank
Choose an application
HOE OPEN IS JOUW ORGANISATIE? De 10 werven van de Open Organisatie - 1. Inleiding - 2. Visie - 3. Transparantie - 4. 24/7 - 5. Mens - 6. Diversiteit - 7. Empowerment - 8. Connect, network, collaborate of Connecteren, netwerken en samenwerken - 9. Share - 10. Open data - 11. Agile - 12. Conclusie - TRAP EENS EEN OPEN DEUR IN. Naar een open organisatie iva open interne communicatie - 1. Inleiding - 2. Hokjes kunne praten met elkaar - 3. Via verbinding mensen in beweging krijgen - 4. Spreken wij dezelfde taal? De dialecten in een organisatie - 5. Conclusie - CONTEXT EN METHODIEK VOOR COMMUNICATIEF BELEID VLAANDEREN - 1. Context voor communicatief beleid in Vlaanderen - 2. De methodiek CB-Link: opstap naar communicatief beleid - VAN OPENBAARHEID VAN BESTUUR TOT OPEN ORGANISATIES? - 1. Inleiding - 2. Openbaarheid van bestuur: een kwarteeuw oud, maar waarom? - 3. Toepassing openbaarheidswetgeving: graatmeter voor openheid? - 4. De parlementaire democratie bedreigd - 5. Conclusie - 6. Nog enkele aanbevelingen
Communicatie --- Organisatie. --- Openbare besturen. --- Organization theory --- management --- communication --- C4 --- communicatie --- Media en communicatie --- Openbaarheid van Bestuur --- Informatiebeheer --- Informatiesystemen --- Kennismanagement --- Interne communicatie --- Informatiesysteem
Choose an application
OVER PROJECTPLANNEN EN METHODOLOGIEEN - 1. Inleiding - 2. Fasering van projecten - 3. Ontwikkelingsmethodieken - VAN STRATEGIE TOT UITVOERING: PORTFOLIO-, PROGRAMMA-, EN PROJECTBEHEER - 1. Inleiding - 2. Begrippen - 3. Portfoliomanagement: tussen strategie, veranderinitiatieven en de dagelijkse werking (Management of Portfolios - MolP) - 5. Projectmanagement: nieuwe of geoptimaliseerde capaciteiten binnen de organisatie (PRojects IN a Controlled Environment - PRINCE2) - 6. Bestaande methodologieën - MAKE OR BUY IN EEN IT-OMGEVING - 1. Inleiding - 2. Definitie - 3. Probleemstelling voor organisaties met een IT-afdeling - 4. Pragmatische aanpak - 5. Probleemstelling voor organisaties zonder IT-afdeling - 6. Conclusie: make or buy? - 7. Beslissingstabel - OUTSOURCED IT-SERVICE MANAGEMENT - 1. Introductie - 2. Outsourcing is niet nieuw - 3. Outsourcing is big business - 4. Welke IT-competenties worden uitbesteed? - 5. Service Management en ITIL - 6. De servicecatalogus - 7. Partnerschap - 8. Afspraken maken - 9. Conclusie - RISICOBEHEER BIJ INFORMATIESYSTEMEN - 1. Inleiding - 2. Waarom risicobeheer? - 3. Waaruit bestaat risicobeheer? - 4. Besluit
informatiemanagment --- Informatiesystemen. --- Information systems --- management --- informatie --- C6 --- information --- Informatie --- Informatiebeheer --- Informatiesystemen --- Informatietechnologie --- Projectmanagement --- Veranderingsmanagement --- Database systemen --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- Informatiesysteem --- IT --- Database systeem
Choose an application
Inleiding - Afweging tussen CMS-pakketten - CMS-implementatie - Joomla ! als platform voor informatieportalen - Een meertalige website in Joomla! - Drupal - Case : kanooh in de Vlaamse Overheid - WordPress
informatica --- internet. --- management. --- Informatique. --- management --- internet --- informatique --- Computer architecture. Operating systems --- Informatie --- Informatiebeheer --- Informatiesystemen --- Informatietechnologie --- Content management --- Management (niet-HRM) : Content management --- Management (non GRH) : Content management --- Informatiesysteem --- IT --- Contentmanagement
Choose an application
PRIVACYWETGEVING INZAKE INFORMATIESYSTEMEN EN HET INTERNET - 1. Welke privacywetgeving bestaat er? - 2. Op wie is ze van toepassing? - 3. Welke organisatie is verantwoordelijk? - 4. Welke verplichtingen draagt de verantwoordelijke organisatie? - 5. Casestudie: gegevensverwerkingen in de cloud - DE BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS IN DE CLOUD - 1. Inleiding - 2. Algemeen - 3. De Privacywet en cloud computing - 4. De interesse van opsporingsautoriteiten in de cloud - 5. op naar een Belgische cloud? - 6. Enkele praktische richtlijnen - HET AUTEURSRECHT IN TEKST EN BEELD - 1. Is het werk auteursrechtelijk beschermd? - 2. Wie is de auteur van het werk, of wie exploiteert het werk namens de auteur? Welke rechten komen hem toe? - 3. Bestaat er een wettelijke uitzondering die me toelaat bepaalde gebruikshandelingen te stellen zonder toestemming van de rechthebbende? - 4. Wat zijn de contractuele gebruiksbeperkingen en waar kan ik terecht om stoestemming te verkrijgen voor een bepaald gebruik? - 5. Beheersvennootschappen voor auteurs (tekst- en beeldsector) - 6. Beheersvennootschappen voor uitgevers (tekst- en beeldsector) - CREATIVE COMMONS IN THEORIE EN PRAKTIJK - 1. Auteursrechten als struikelblok - 2. Probleem: deexclusiviteit van auteursrecht - 3. Vrije en open bewegingen: een beknopt overzicht - 4. Creative Commons: voorwaarden en licenties - 5. Creative Commons in praktijk - 6. Conclusies - INFORMATICA- EN DATABANKENRECHT - 1. Het gebruiken van software van derden in een eigen applicatie - 2. Rechten van de klant van een softwareprogramma - FREE AND OPEN SOURCE SOFTWARE (FOSS) - 1. Inleiding - 2. De open source definition - 3. De freesoftware-vrijheden - 4. Juridische analyse
digital images --- Industrial and intellectual property --- e-books --- Information user --- copyright --- prive-leven --- informatie --- recht --- informatica --- internet --- 193 Kinderrechten en Media --- vie privee --- information --- droit --- informatique --- Informatie --- Informatiebeheer --- Informatiesystemen --- Informatietechnologie --- Juridische aspecten --- Eigendom --- Rechten --- Veiligheid --- Privaatrecht --- Privacy --- Privacybescherming --- Informatiesysteem --- IT --- Recht --- Leerling --- Thuis --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|