Listing 1 - 10 of 114 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Painting --- easel paintings [paintings by form] --- France --- kinderen --- geschiedenis --- opvoeding --- Frankrijk --- children's portraits --- kind --- kind. --- geschiedenis. --- opvoeding. --- Frankrijk.
Choose an application
Museology --- History of Antwerp --- museums [buildings] --- museumgeschiedenis --- plastische opvoeding --- musea --- plastische opvoeding --- Royal Museum of Fine Arts [Antwerp]
Choose an application
Matisse, Henri --- plastische opvoeding --- schilders --- schilderkunst --- Frankrijk --- impressionisme --- neo-impressionisme --- kubisme
Choose an application
Een handleiding om te verdwalen lijkt een tegenstelling. Handleidingen en gidsen moeten de onwetende reiziger helpen om via een uitgestippelde route te ontdekken wat anderen als belangrijk beschouwen. Ontvlambare vingers daagt de lezer juist uit de bekende paden te verlaten. Volgens auteurs Caroline Boudry en Herwig De Weerdt scheppen kinderen zelf een omgeving waarin zij zich goed voelen en kunnen groeien. Hun dagelijkse creëren vergelijken ze dan ook met de passie van kunstenaars. Net zoals kinderen benaderen zij het alledaagse met verwondering. Dit boek inspireert de lezer om hierin mee te gaan. Ontvlambare vingers is bedoeld voor iedereen die geboeid is door kinderen, als professional en ouder. Het boek en de dvd willen het vuur in hen aanwakkeren met woord, beeld, muziek en dans.
Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- ontwikkelingspsychologie --- beeldende expressie --- handvaardigheid --- peuters --- expressie --- kleuters --- kunst --- 471.45 --- Anders zijn --- Bewegingsexpressie --- Creativiteit --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Handvaardigheid --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Muzische vorming --- Peuters --- Tijd --- 477 --- Experimenteren --- Kunstzinnige vorming --- 471.45 ) beeldende opvoeding --- beeldopvoeding --- dansante vorming --- diversiteit --- kinderen --- kunstzinnige vorming --- muzikale opvoeding --- muzische opvoeding --- 379.825 --- Dans --- Kinderen --- Kunst --- 416.3 --- Creativiteit: kinderen --- kunstzinnige opvoeding --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- 37.03 --- Contains audio-visual material --- Beeldeducatie --- Muzikale opvoeding --- Dansante vorming --- Diversiteit --- Muzische opvoeding --- kunsteducatie --- kind --- Ontwikkelingspsychologie --- Kleuters. --- art education --- Kunstzinnige vorming ; kleuteronderwijs --- Kunsteducatie --- Educational psychology --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- Children --- Psychology --- Developmental psychology --- Do-it-yourself work --- Museum techniques --- Art --- Study and teaching --- opvoeding --- Museology --- kunsteducatie. --- kind.
Choose an application
Klassieke muziek kan onvergetelijke beelden oproepen - van trippelende suikerfeeën tot een druk Parijs vol toeterende autoclaxons. Voor dit boek is een aantal van zulke beeldende muziekstukken op cd bijeengebracht en gekoppeld aan kunstwerken van ht Metropolitan Museum of Art. Zo kun je de schaatsers op het levendige winterlandschap van Brueghel hun achtjes horen draaien in Vivaldi's zwierige muziek; de revolverschoten van Remingtons cavalerie weerklinken in Coplands Billy the Kid en Posada's skeletten dansen met rammelende botten op de Fossielen uit Het carnaval der dieren van Saint-Saëns.
Didactics of the arts --- Iconography --- Music --- muziek beluisteren --- muziekiconografie --- Metropolitan Museum of Art [New York, N.Y.] --- Muziek --- Schilderkunst --- Muzikale opvoeding --- Beeldopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Kunstzinnige opvoeding --- Kunst --- Klassieke muziek --- 477.7 --- didactiek --- muzikale opvoeding --- 471.46 --- 786 --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Muziekinstrumenten --- 8+ --- Mooi --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- kunsten --- kunstzinnige vorming --- muziek --- muziekinstrumenten --- 080174.jpg --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Instrumenten en hun muziek --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Beeldeducatie --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Tekenkunst --- Kunstzinnige vorming --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
De kinderen van Puivelde volgen drie uur per week les in het atelier van Marijke Pyl (Academie voor Schone Kunsten - Sint-Niklaas). Met deze groep werd een gesprek aangegaan over beelden, kleuren, vormen en woorden. Het boek brengt een verslag van de werking van het atelier en bevat foto's van de werken van de kinderen (zw-w).
Manuele expressie --- Kleuteronderwijs. --- tekenen --- tekeningen --- Painting --- schilderkunst --- beeldende expressie --- Didactics of the arts --- plastische opvoeding --- kunstopvoeding --- Didactics of primary education --- Beeldopvoeding --- Kindertekeningen --- Lager onderwijs --- beeldopvoeding --- 477 --- Kunstzinnige vorming --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Beeldeducatie --- Kindertekening
Choose an application
History of education and educational sciences --- Art --- Opvoeding en onderwijs --- Geschiedenis --- Kunst --- Opvoeding --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Onderwijs --- Maatschappij --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Dit praktijkboek richt zich tot volwassenen die graag 'iets creatiefs willen doen' met kinderen, maar duidelijk weg willen van kleurplaten en uniforme knutselwerkjes. Die zich afvragen hoe je dat aanpakt zonder dat je het gevoel hebt kinderen te moeten entertainen. De auteurs bieden eenvoudig en uitdagend materiaal waarmee je zonder voorbeeld of thema direct met kinderen aan de slag kunt gaan. Er zijn talloze voor de hand liggende en verrijkende mogelijkheden die niet veel voorbereiding vragen en bovendien weinig kosten. Het enige dat je ervoor nodig hebt, is een andere houding naar kinderen toe. Met dit boek zetten de auteurs zich af tegen het traditionele themagerichte knutselen, waarbij een volwassene laat zien hoe het moet. Het toont vooral de essentie van creëren: concentratie en zelfontdekkend leren. Met prachtige beelden en een praktische tekst biedt dit boek thuis, op school en in kindercentra inspiratie, visie en handvaten voor de begeleiding van creatieve processen, opdat kinderen zich ontwikkelen tot creatieve, zelfstandige mensen.
Didactics of the arts --- creativiteit --- kleuteronderwijs --- kinderopvang --- manuele expressie --- Manuele expressie ; didactiek --- Creativiteit ; kinderen --- 471.45 --- Creativiteit --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- Knutselen : basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Beeldende vorming --- 477 --- beeldende opvoeding --- Beeldende opvoeding --- PXL-Education 2015 --- didactiek beeldende opvoeding --- Didactiek --- Kinderen --- Onderzoekend leren --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- zelfontdekkend leren --- creatieve expressie --- Beeldeducatie --- Kind --- Musiceren --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Het boek biedt een bonte verzameling van 100 eenvoudige creatieve projecten die met name jongere kindeen zullen aanspreken. De projecten worden stap voor stap beschreven en leiden steeds tot een verrassend resultaat. Het plezier in het creatief bezig zijn staat centraal bij alle projecten: het gaat om het proces, niet om het eindproduct. Er wordt geëxperimenteerd met ongebruikelijke materialen, eigen kunstzinnige ideeën worden aangemoedigd, expressieve vaardigheden worden spelenderwijs ontwikkeld in een sfeer van vrijheid en vrolijkheid. De activiteiten zijn verdeeld in 4 categorieën: tekenen en ontwerpen, schilderen en stempelen, collages en combinaties, beeldend vormgeven. (Bron: covertekst)
Manufacturing technologies --- collages --- schilderen --- tekenen --- beeldende expressie --- lager onderwijs --- Art --- #PBIB:+116.14 --- beeldopvoeding --- knutselen --- stempelen --- 624.9 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Collage --- Knutselen --- Knutselen met deeg --- Knutselen met papier --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Schilderen (Verven) --- Stempelen --- Tekenen --- 1e graad l.o. --- 2e graad l.o. --- 477 --- 477.3 --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Boetseren --- Collages --- Handboek/cursus --- Muzische opvoeding --- Schilderen --- Stempelen (handenarbeid) --- beeldende vorming --- creatieve vorming --- handboek --- kunstzinnige vorming --- ontwerpen --- plastische opvoeding --- 477.5 --- creativiteit (ler) --- 379.825 --- Creativiteit --- Kunst --- 072035.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- Handenarbeid - Knutselen; Meer dan één materiaal - Diversen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Handvaardigheid --- (zie ook: Klei) --- 1e graad l.o --- 2e graad l.o
Choose an application
Doorheen de geschiedenis heeft de visie op de kunsteducatie verschillende gedaanteverwisselingen ondergaan: volksverheffend ten tijde van de Verlichting, bevoogdend op het eind van de 19e eeuw, emancipatorisch in de jaren zeventig, utilitair in de jaren tachtig, tot het huidig postmodernisme, waarbij geen eenduidige waarheid vooropstaat. Het eerste deel van het boek gaat hier uitvoerig op in. Binnen deze verschuivingen tekenen er zich steeds twee spanningsvelden af: leefwereld versus systeem, beheersing versus emancipatie. Kunsteducatieve vormingsprocessen bewegen zich in het spanningsveld van leefwereld en systeem: Tegelijkertijd balanceren zij tussen beheersing en emancipatie, waarbij het begrip emancipatie soms beheersende vormen dreigt aan te nemen. De kunsteducatieve organisatie De Veerman werkt vanuit een overkoepelende visie op kunsteducatie. Eén van de kunsteducatieve programma's die deze organisatie mee begeleidt, zijn de Muzische Klassen. Aan de hand van een casstudy van dit programma kunnen we besluiten dat in de kunsteducatieve praktijk van vandaag het communnicatief handelen hoog in het vaandel wordt gedragen. Daarnaast focust men zich in deze case volledig op emancipatie en wil men de deelnemers aansporen tot het stellen van kritische vragen bij gegeven antwoorden. Deze case wordt dan ook bekeken vanuit de theorie en de evoluties in het denken en handelen vanuit kunsteducatief oogpunt.
Didactics of the arts --- art appreciation --- muzische vorming --- social casework --- theoretische pedagogiek --- kunstopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Muzische vorming --- Kunstzinnige opvoeding --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Art --- Study and teaching --- Belgium --- #PBIB:+116.15 --- 691 --- 477 --- 3e leerjaar l.o --- Basisonderwijs --- Geschiedenis --- Habermas --- Kunsteducatie --- 374.1 --- Kunst --- Muziek --- Vorming --- Project kunstvakken --- 701.1 --- Kunst : Kunsteducatie en onderwijs --- Pedagogie en didactiek --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 114 | << page >> |
Sort by
|