Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (3)

UCLL (3)

AP (2)

KU Leuven (2)

Odisee (2)

Thomas More Mechelen (2)

VIVES (2)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

Hogeschool Gent (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2009 (1)

2008 (1)

2007 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Voorbehouden handelingen een selectie: werkcahier kwalificatieniveau 5
Author:
ISBN: 9789031350407 Year: 2007 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit cahier komen het uitvoeren van een venapunctie voor bloedafname, het inbrengen van een perifeer infuus, het toedienen van medicatie continue intraveneus, het toedienen van een bolusmedicatie intraveneus en het toedienen van continue spinale pijnbestrijding aan de orde. Dit zijn voorbehouden handelingen die in de Wet BIG zijn opgenomen. Daarnaast komen de zogenoemde risicovolle handelingen aan de orde als het verzorgen van een centraal-veneuze katheter en het aansluiten van een infuus op een centraal-veneuze katheter met een implanteerbaar poortsysteem. In dit cahier zul je je tevens gaan verdiepen in het voorkomen van complicaties en het waarom van de genoemde handelingen1. Het uitvoeren van een venapunctie en het inbrengen van een perifeer infuus2. Het verzorgen van een centraal-veneuze katheter en het aanprikken als van een centraal-veneuze katheter met implanteerbaar poortsysteem3. Het toedienen van medicatie, cytostatica en bloed en spinaal toedienen van medicatie4. Zelfevaluatietoets en trainingsbijeenkomst.5. Practicum6. Oefenen tijdens de stage.


Book
Geef eens een voorbeeld : naar een methodiek van goede praktijkvoorbeelden
Authors: ---
ISBN: 9789030195832 Year: 2009 Volume: *4 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onze eigen praktijk beter begrijpen en die inzichten in een vorm gieten dat ze anderen kunnen inspireren. Zo zou men kernachtig het werken met praktijkvoorbeelden kunnen omschrijven. En praktijkvoorbeelden zijn in de mode: in nascholingen, pedagogische studiedagen, opleidingen, publicaties, teamvergaderingen, workshops, enz., overal werken onderwijsmensen met casussen, voorbeelden van 'good practice', goede praktijkvoorbeelden. Valt er op die manier écht wat te leren van collega's? Neem jíj zo'n voorbeelden over? Wanneer vind je er werkelijk inspiratie in? Van de andere kant bekeken: aan welke voorwaarden moeten praktijkvoorbeelden voldoen om 'goede praktijkvoorbeelden' te zijn? Hoe stel je zo'n voorbeeld op zodat je collega's of medewerkers er wat mee zijn? Dit is een invulling van de onderzoekershouding die ook in de basiscompetenties van leerkrachten wordt verwacht. Met dit hand- en werkboek willen de auteurs die onderzoekershouding en -vaardigheden bij leerkrachten en schoolleiders en -begeleiders ontwikkelen.


Book
Actief leren voor een beroep : Activiteiten voor leerlingen in het mbo niveau 1 en 2
Author:
ISBN: 9789031362967 9789031362974 9789031352517 9031362964 9031352519 9031352500 9031362972 Year: 2008 Publisher: Houten : Bohn Stafleu van Loghum : Imprint: Bohn Stafleu van Loghum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Actief leren voor een beroep zijn ruim zestig activiteiten opgenomen waarmee leerlingen op een actieve manier leren voor een beroep. Met alles wat daarbij hoort: stevige vakkennis, vaardigheden en een goede beroepshouding.Per activiteit is uitgewerkt wat deze inhoudt, waarom leerlingen het doen en welke stappen ze moeten zetten. Ook krijgen de leerlingen tips over hoe zij missers kunnen voorkomen en hoe zij variatie in de activiteit kunnen aanbrengen. Na elke activiteit is er aandacht voor het leerproces: de leerlingen evalueren de activiteit en trekken een conclusie voor een volgende keer.Leerlingen kunnen dit boek tijdens de hele opleiding gebruiken als naslagwerk bij opdrachten op school en in de praktijk. Er is aandacht voor lezen, literatuurstudie en theorietoetsen, maar ook voor 'het nieuwe leren': werken in een elektronische leeromgeving, projectmatig werken en het portfolio.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by