Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Statistiek om mee te werken.
Author:
ISBN: 9789001802486 Year: 2012 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Reclame en mediaplanning
Author:
ISBN: 9789044125788 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek over de werking van reclame richt zich in eerste instantie op gevorderde studenten communicatiemanagement maar biedt tevens een exhaustief kader voor reflectie aan al wie van dichtbij of veraf geboeid is door reclame en haar werking. Reclame wordt gesitueerd binnen het bredere kader van marketingcommunicatie en daarbij herleid tot waar het om gaat: namelijk één van de communicatieinstrumenten die ingezet kunnen worden om een marketingdoelstelling te bereiken. Vervolgens komen de theorie over en de praktijk van reclame aan de orde. Inhoudsopgave : Voorwoord Voorwoord bij eerste druk Woord vooraf Historisch overzicht Reclame beschrijven Reclame: hoe werkt het? Wegwijzer in mediaplanning Communicatie- en mediadoelstellingen Segmentatie en doelgroepbepaling Positioneren Strategie Briefing Propositie: boodschap en belofte Reclameonderzoek Coda Bronnen


Book
Een geschiedenis van centraal-Azië : het onbeloofde land
Author:
ISBN: 9789033489761 9033489767 Year: 2012 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek vertelt het verhaal van het uitgestrekte en doorgaans weinig gekende land tussen de Kaspische Zee en het westen van China. Vandaag is dit het grondgebied van de vroegere Sovjetrepublieken Kazachstan, Oezbekistan, Kirgizië, Turkmenistan en Tadzjikistan en van de Chinese provincie Xinjiang. Op het eerste gezicht lijkt de geschiedenis van deze regio in het hart van Eurazië een eindeloze opeenvolging van migraties door obscure volksstammen, van oorlogen en van rijken en dynastieën met amper uitspreekbare namen die even snel verdwenen als ze ontstonden. Nochtans vonden in dit deel van de wereld gebeurtenissen en ontwikkelingen plaats die, elk op hun manier, lang voor de opkomst van de westerse wereldhegemonie de loop en richting van de geschiedenis van Eurazië hebben bepaald. Het boek bespreekt de geschiedenis van Centraal-Azië aan de hand van de vraag hoe de hedendaagse politieke, taalkundige en religieuze kaart van de regio is ontstaan. Het staat ook stil bij wat de figuren en groepen die de geschiedenis richting gaven precies dreef en in welke omstandigheden ze handelden. Na een bespreking van Centraal-Azië als natuurlijke en geografische ruimte gaat het boek in op vier miskende en vaak verguisde scharnierperioden uit de geschiedenis. De opname in de wijdere islamitische sfeer, de Mongoolse invallen en de heerschappij van de Mongoolse dynastieën, de geleidelijke annexatie en integratie van de steppe en de oasestaten in de imperiale Russische ruimte, en ten slotte de opname en de sociale transformatie van Centraal-Azië in de Sovjet-Unie en communistisch China bepaalden allemaal zowel de politieke grenzen als de samenlevingen en identiteiten in dit deel van de wereld. Het onbeloofde land richt zich zowel tot studenten niet-westerse geschiedenis, politieke wetenschappen en journalisten als tot een breder geïnteresseerd publiek.Bron : http://www.coxmox.be


Book
Motiverende gespreksvoering voor sociaalagogisch werk : coachen bij gedragsverandering
Authors: ---
ISBN: 9789031392100 Year: 2012 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek biedt een toegankelijke en praktische vertaling van recente inzichten over het beïnvloeden van motivatie en gedrag naar de praktijk van het sociaalagogisch werkveld. 'Motivational Interviewing' (Miller & Rollnick) vormt daarbij de belangrijkste leidraad. Dit boek biedt een gedegen theoretisch begrip van de diverse concepten die aan de gespreksmethode ten grondslag liggen, maar is vooral praktijkgericht. De verschillende stappen in de motiverende benadering worden duidelijk uiteengezet en toegelicht. Er zijn cases en voorbeelddialogen met een toelichting. Komen aan bod: Hoe bouw je een werkbare relatie op? Hoe breng je cliënten zover dat ze er zelf voor kiezen hun gedrag te veranderen? Hoe zorg je ervoor dat ze het gevoel hebben stappen te kunnen zetten op weg naar kansrijker gedrag dat (uiteindelijk) hun eigen welzijn ten goede komt? Hoe bereik je dat het niet alleen bij plannen blijft, maar dat ze de ingezette verandering ook volhouden?


Book
De spiraal van verandering : hoe stuur je zelf vernieuwingen aan in je school?
Author:
ISBN: 9789020974409 Year: 2010 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijsvernieuwing is onvermijdelijk in een wereld die constant in beweging is, in een maatschappij waarin technologische, economische, culturele en sociologische ontwikkelingen elkaar in een razend tempo opvolgen. Scholen hoeven niet alle nieuwe tendensen achterna te hollen, maar ze dienen wel een gepast antwoord te zoeken op belangrijke verschuivingen en de gevolgen ervan. Ze moeten zich durven afvragen wat hun rol is in deze nieuwe wereld. De auteur houdt een pleidooi voor een zoektocht naar duurzame oplossingen. Verandering die uitmondt in echte, gestadige verbetering is een complex en contextgebonden proces. Duurzame ontwikkeling kan niet van bovenaf opgelegd worden, maar groeit vanuit beleidskrachtige scholen. De spiraal symboliseert hoe duurzame ontwikkeling plaatsvindt: niet lineair maar geleidelijk uitdijend. Dit boek geeft inzicht in de strategieën die de schoolleiding kan gebruiken om vernieuwingen aan te pakken en tot een goed einde te brengen. Het vertelt ook wat externe ondersteuners kunnen doen om de school daarbij te helpen


Book
Non-verbale communicatie : dat spreekt ook in het onderwijs
Author:
ISBN: 9789048605200 Year: 2010 Publisher: Brugge Die Keure Business & Economics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Communicatie bestaat voor 7% uit woorden en voor 93% uit non-verbale aspecten. In dit boek ontleedt Pieter De Smet niet alleen je lichaamstaal, hij onderwerpt ook je verbale communicatie aan een grondige analyse. Het resultaat? Een waaier aan tips en tricks in functie van een optimale info-overdracht én -ontvangst.


Book
Roadbook eventmanagement
Author:
ISBN: 9789048605439 Year: 2010 Publisher: Brugge Business & Economics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

AllesomvattendBedrijven grijpen evenementen meer en meer aan om allerlei commerciële doelstellingen te realiseren. Bacheloropleidingen voor event managers rijzen als paddenstoelen uit de grond.Roadbook Event Management is een allesomvattend handboek:met een algemeen theoretisch kadersectoroverschrijdend en praktijkgerichtdoorspekt met tal van illustrerende casesvoor zowel de professionele evenementensector als voor bachelor- en andere opleidingenTheorie én praktijkVoor het theoretisch kader zocht Eric Van Cauwenberge zijn weg in een labyrint van internationale en andere geschreven bronnen. Hij filterde de theorie door een commerciële (praktijk)bril. In de evenementsector is geen plaats voor natte vingerwerk. Return on investment is de norm en creativiteit, doorzettingsvermogen en een flinke dosis verantwoorde improvisatie zijn de sleutelwoorden in dit vak. Bron : http://www.diekeure.be


Book

Book
Lerende netwerken in perspectief
Author:
ISBN: 9789033489570 Year: 2012 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek situeert lerende netwerken in de huidige context van organisatie- en talentontwikkeling. Diepgaand leren gebeurt tussen de oren én tussen de neuzen, in verbinding met anderen. Het boek breekt een lans voor lerende netwerken en 'communities of practice' als uitgelezen middel hiertoe. Het vormt een provocatie ten opzichte van traditionele opleidingen en 'social media' en houdt een pleidooi voor lerende netwerken als aanvulling voor individuele coaching. Naast kritische succesfactoren en hefbomen, wordt een concreet stappenplan aangereikt voor de opstart van een lerend netwerk.De kern van het boek wordt gevormd door een 50-tal praktische handvaten voor de begeleiding van lerende netwerken. Deze methodieken zijn allen 'uitgetest' en worden 'hapklaar' beschreven (in het kort, hun opbrengst, de aanpak voor de begeleider, tips en varianten). Ze zijn niet alleen van nut bij de begeleiding van lerende netwerken, maar ook bij de begeleiding van werkgroepen, projectgroepen, e.a. (in principe telkens wanneer mensen samen komen om te leren). Ook de methodieken worden 'in perspectief' geplaatst, waarbij elk type methodiek wordt gewogen ten opzichte van de groepsdynamische fase en leerfase waarin de groep zich bevindt.De beschreven methodieken horen thuis in de rugzak van elke groepsbegeleider (consultant, trainer, leerkracht,...).Bron : http://www.uitgeverijacco.be


Book
Zeg nee tegen pesten : praktische gids voor leraren, hulpverleners, begeleiders en ouders
Author:
ISBN: 9789401404297 Year: 2012 Publisher: Houten LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit praktische boek biedt leerkrachten en begeleiders in en buiten het onderwijs handvatten over hoe pesten kan worden gesignaleerd en aangepakt, en - nog veel belangrijker - hoe het kan worden voorkomen. Het beschrijft kernachtig de theorie, en biedt een ruime selectie van oefeningen om veiligheid, zelfvertrouwen en sociale vaardigheden te vergroten. De lezer kan direct zelf aan de slag met de oefeningen. Ervaringsverhalen van pubers die gepest zijn en welke gevolgen dit voor hen heeft gehad maken de urgentie van dit boek extra duidelijk. Ruim 20% van de pubers wordt regelmatig gepest. Een actieve en alerte houding van scholen, (sport)verenigingen, instellingen en ouders helpt pesten voorkomen. Samen spelen zij een sleutelrol om een sfeer van openheid en veiligheid te creëren. Daarnaast is het van belang dat het zelfvertrouwen van jongeren wordt vergroot zodat ze beter voor zichzelf kunnen opkomen. Dit boek voorziet de lezer van praktische tips om dit te realiseren.

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by