Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of religion --- Bible --- #gsdb10 --- #GBIB:SMM --- verhaal --- Oud Testament --- Nieuw Testament --- 221 --- Bijbel --- Bijbelverhalen --- Bijbelbeschouwingen --- Nieuwe Testament --- Oude Testament --- Bijbel : achtergrondinformatie --- Bijbel : spiegelverhalen --- Bijbelverhalen : hertaling en achtergrond --- #GGSB: Geestelijke lezing (geel) --- Bijbeluitgaven --- Godsdienst --- Bijbel. --- Didactiek van de godsdienst. --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Geestelijke lezing (geel)
Choose an application
lager onderwijs --- godsdienst --- Didactics of religion --- Islam --- lager onderwijs (doelgroep) --- Didactics of primary education --- Islam ; basisonderwijs --- Didactiek van de godsdienst --- Didactiek van het lager onderwijs --- 478.6 --- islam --- schoolboeken --- 217 --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Islamitische godsdienst --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
Didactiek van de godsdienst --- Didactiek van het secundair onderwijs --- C6 --- leerplan --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Didactics of religion --- Didactics of secundary education --- Christian religion --- Curriculum development --- katholieke pedagogiek --- leerplannen --- SO (secundair onderwijs) --- Flanders --- 481.5 leerplannen --- godsdienst --- secundair onderwijs --- Catechese ; secundair onderwijs ; didactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- #gsdb11 --- Didactiek --- Godsdienstonderwijs
Choose an application
In katholieke dialoogscholen is er plaats voor iedereen. De hoop op een duurzame, rechtvaardige en gastvrije samenleving doordesemt er onderwijs en vorming. De hoop toont zich in elke klas, op elke speelplaats, in elke school. Zij wordt zichtbaar in de generositeit van leraren, in de verbeelding van leerlingen, in de visie van schoolleiders.
Didactiek van de godsdienst --- 450.41 --- levensbeschouwing --- multiculturalisme --- dialoog --- katholiek onderwijs --- Vlaanderen --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- School management --- Didactics of religion --- schoolbeleid --- 241.512 --- 268.22 --- 268.22 Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- Geloofsopvoeding op school--(algemeen) --- 241.512 Goddelijke deugden: hoop --- Goddelijke deugden: hoop --- Levensbeschouwing --- Katholiek onderwijs --- Dialoogscholen
Choose an application
Drie woorden staan centraal in dit boek: dialoog, katholiek en liefde. Geen enkele van die drie termen is in een katholieke dialoogschool te begrijpen zonder de andere twee. Meer zelfs, ze vormen drie essentiële bouwstenen van elke katholieke dialoogschool. Dit boek geeft duiding bij de drie termen. Wat betekent 'dialoog' in de katholieke dialoogschool? Wat betekent 'katholiek' in de katholieke dialoogschool? En hoe 'liefde' concreet gestalte geven vanuit de combinatie van 'dialoog' en 'katholiek'? Bezig zijn met deze vragen geeft een palet van soorten of typen van katholieke dialoogscholen. Dit boek reikt inzichten aan, maar wil ook aan het werk zetten. Vandaar dat er naast theorie ook werkvragen meegegeven worden. Het project van de katholieke dialoogschool draait immers niet rond het project zelf, maar rond mensen en hun vorming. Elke school is daarbij uniek, maar katholieke scholen mogen zich met elkaar alvast verbonden weten door de combinatie van dialoog, katholicitieit en liefde.
Katholiek onderwijs --- Didactics of religion --- C1 --- katholiek onderwijs --- 450.41 --- onderwijsfilosofie --- multiculturaliteit --- dialoog --- Vlaanderen --- Kerken en religie --- 371.058 --- Academic collection --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 451.9 --- Dialoog --- Pastoraal --- Overige onderwerpen --- 451.2 --- Katholiek onderwijs Vlaanderen --- 37.058 --- 762 Gesubsidieerd vrij onderwijs --- Didactiek van de godsdienst --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- Godsdienstsociologie
Choose an application
Wat vinden jongeren belangrijk in een echte vriendschap? Door met elkaar in gesprek te gaan en verschillen toe te laten maken ze vrienden voor het leven. Vrienden dit hen steunen wanneer ze het moeilijk hebben en met wie ze plezier kunnen beleven.
Didactics of religion --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- wereldgodsdiensten --- ongelijkheid --- armoede --- vooroordelen --- racisme --- Political parties --- territorium (mensen) --- zeven hoofdzonden --- Evolution. Phylogeny --- paranormale verschijnselen --- schepping --- levenskwaliteit --- groepsgedrag --- vriendschap --- Didactiek van de godsdienst --- Godsdienst --- leerboeken --- secundair onderwijs --- godsdienst --- Godsdienstige opvoeding --- C6 --- religieuze vorming --- 371.67 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- PXL-Education 2019 --- didactiek van godsdiensten, levensbeschouwing --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactics of religion --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- Katholiek onderwijs --- 450.41 --- onderwijsfilosofie --- levensbeschouwing --- dialoog --- multiculturaliteit --- katholiek onderwijs --- Vlaanderen --- 451.9 --- Geloven --- Christendom --- Maatschappij --- C6 --- religieuze vorming --- 451.2 --- Katholiek onderwijs Vlaanderen --- 37.058 --- Overige onderwerpen --- Onderwijsorganisatie --- Didactiek van de godsdienst --- 371.058 --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Dialoogscholen --- Dialoogschool --- Emigratie --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit
Choose an application
Christian spirituality --- Didactics of religion --- C1 --- bezinningsliteratuur --- geloofsleven --- spiritualiteit --- 2 geloof --- Christendom --- #GGSB: Pastoraal --- #GGSB: gezin --- gezinnen --- huwelijk --- 245.7 --- Eucharistie --- Geloofsleven --- Gezin (Ouders) --- Katholicisme --- Kerkelijke feesten --- Sacramenten --- 173 --- 245.8 --- Gezinssociologie --- Religie (godsdienst) --- bezinning --- geloof --- katholicisme --- gezinsethiek --- Kerken en religie --- Persoonlijk geloofsleven --- stichtende lectuur --- Family --- Religious aspects --- Catholic Church --- Christelijke godsdienst --- Christelijke spiritualiteit --- Didactiek van de godsdienst --- christelijke zingeving --- christelijke ethiek --- Christian religion --- Rooms-katholieke Kerk --- Gezinnen --- Gebeden --- gsdb10. --- spiritualiteit. --- Nouwen, Henri (1932-1996). --- Kerken en religie. --- Rooms-Katholieke Kerk --- Gezin --- Gebed --- Sacrament --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Atlas --- Museum --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Maatschappij --- Ouderenzorg --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Voorlichting --- Pastoraal --- gezin
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|