Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Klus & klaar : ideeënmap technologische opvoeding voor de basisschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 905751026X 9057512750 Year: 1997 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

19. Magneten - 20. De knikkerbaan - 21. Steentijd - 22. Onder onze voeten - 23. Met een lens op je neus - 24. Ik denk... dusik ben! - 25. Mijn eerste drukproeven - 26. Wie wil gaan stempelen? - 27. Muurtjes bouwen: een huis in opbouw - 28. Mijn zaaimachine - 29. Steendruk: een spel van water en inkt -30. Een papiersnededruk: papier op papier - 31. Man (vrouw) van staal - 32. Oh! Dat kriebelt!!! - 33. Van vuist tot hamer - 34. Loodrecht - 35. Waterpassen - 36. Figuren van metaaldraad - 37. Een beach-ball bat - 38. 't Is weer geen weer - 39. Kijk mama, ik kan (niet) vliegen! - 40. Textiel onder de loep - 41. Laat van je horen! - 42. Mijn broodjes zijn gebakken - 43. Land in zicht! - 44. Hoe groot is dat ei? - 45. De hersenen van mijn rekenmachine - 46. Wat meng je doorelkaar? - 47. Hoe scheid ik een mengsel van twee vaste stoffen? - 48. Horizontaliteitsoefeningen - 49. Verticaliteitsoefeningen - 50. Wat geschreven is, blijft!


Book
Met jou kan ik lezen en schrijven : een ontwikkelingsgerichte didactiek voor het leren lezen en schrijven in groep 3 en 4
Authors: --- ---
ISBN: 9023231198 Year: 1997 Publisher: Assen Van Gorcum


Multi
Ontdek het ABC... techniek
Authors: ---
ISBN: 9076233012 9076233020 Year: 1997 Publisher: Utrecht Schoolsupport

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Stuurgroep Techniek Primair Onderwijs in Nederland kreeg van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen van 1993 tot 1997 de opdracht de aandacht voor techniek in het Primair Onderwijs (basisonderwijs) te bevorderen en de integratie van techniek in het onderwijsaanbod te stimuleren. Eén van de resultaten daarvan is een reeks prentenboeken voor jonge kinderen waar 'techniek' in vele facetten in aan bod komt. Dit is het eerste prentenboek uit een reeks van drie. Op de bijbehorende cd-rom wordt elke prent hernomen met bewegende beelden en zoekplaatjes. In het boek horen bij elke letter van het alfabet een plaatje en een versje die te maken hebben met 'technische dingen': van de a van asfalt en de b van bruggen tot de z van zeep. Bij sommige prenten en versjes is de relatie met de wereld van de techniek erg duidelijk, bij andere is dat minder het geval. Een cd-speler, elektriciteit, een fiets en een koffiezetapparaat zullen kinderen spontaan bij 'technische spullen' rangschikken. Een parasol, Quasar (!), een uniform en yoghurt zijn dan weer minder duidelijk. De tekeningen zijn in zwartomlijnde heldere kleuren uitgevoerd. De inhoud van de versjes is toegankelijk voor kinderen van 5 tot 8 jaar, maar de versjes klinken soms wat geforceerd. Na een korte instructie door een volwassene kunnen kinderen zelfstandig spelen met de cd-rom. In- en uitklikken worden duidelijk aangegeven. Op de tekeningen toont een handje waar je mag klikken om iets nieuws te ontdekken. Leuk zijn de bewegende plaatjes van een wekker bij de e van elektriciteit en de fiets bij de letter f. Ook de v van vliegtuig biedt veel 'klikmogelijkheden'. Jammer van de fouten bij de zoekplaatjes van de telefoon en het spoor. Bij het eerste wordt aangegeven dat men vier correcte plaatjes kan vinden, terwijl het er maar drie zijn en bij het tweede zijn slechts twee correcte plaatjes te vinden in plaats van de beloofde drie.


Book
Wiskundeavonturen met jonge kinderen
Authors: --- ---
ISBN: 9065083596 9789065083593 Year: 1997 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met deze publicatie willen de auteurs de leerkrachten aandachtspunten, inhoudelijke inzichten en aanwijzingen geven om jonge kinderen te helpen wiskundige situaties en problemen in hun alledaagse activiteiten helder te krijgen en waar nodig te verwoorden en visueel uit te beelden. In het eerste hoofdstuk worden de aandachtspunten waarop de publicatie zich baseert besproken. In het tweede hoofdstuk wordt ingegaan op de inhoudelijke gebieden voor het wiskundeonderwijs in de onderbouw; een soort analyse van belangrijke ontwikkelingsaspecten op het gebied van telontwikkeling en getalbegrip, meten, meetkunde en tijd. Ook de betekenis van taalontwikkeling in relatie met kleuterwiskunde wordt hier besproken.


Book
Taalsignaal. 3. Materiaal voor de leerkracht [Leerplan 2000]
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9030944218 9789030110910 9789030110927 9030110929 9030944226 9030111518 903094420X 9030111739 9030944390 9030111461 9789030911470 903011147X 9789030137061 9789030137078 Year: 1997 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Thema's in handleiding 3A : Mijn nieuwe vrienden. - In de buurt. - Alles wordt anders. - Klavertjevier. - Pijn hebben ... pijn doen. - Alles te koop! - Tafeltje-dek-je. - Oud en jong vieren. - Onder één dak. - Op je gezondheid. Thema's in handleiding 3B : Kunstig. - Niet moeten, maar mogen. - Zoeken in boeken (project). - Van blad tot boek. - Wegen en bewegen. - Tussen wolken en water. - Veelsprekerij. - Een lachertje. - Mee met de knapzak. - Niets moet, veel mag!

Listing 1 - 5 of 5
Sort by