Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
19. Magneten - 20. De knikkerbaan - 21. Steentijd - 22. Onder onze voeten - 23. Met een lens op je neus - 24. Ik denk... dusik ben! - 25. Mijn eerste drukproeven - 26. Wie wil gaan stempelen? - 27. Muurtjes bouwen: een huis in opbouw - 28. Mijn zaaimachine - 29. Steendruk: een spel van water en inkt -30. Een papiersnededruk: papier op papier - 31. Man (vrouw) van staal - 32. Oh! Dat kriebelt!!! - 33. Van vuist tot hamer - 34. Loodrecht - 35. Waterpassen - 36. Figuren van metaaldraad - 37. Een beach-ball bat - 38. 't Is weer geen weer - 39. Kijk mama, ik kan (niet) vliegen! - 40. Textiel onder de loep - 41. Laat van je horen! - 42. Mijn broodjes zijn gebakken - 43. Land in zicht! - 44. Hoe groot is dat ei? - 45. De hersenen van mijn rekenmachine - 46. Wat meng je doorelkaar? - 47. Hoe scheid ik een mengsel van twee vaste stoffen? - 48. Horizontaliteitsoefeningen - 49. Verticaliteitsoefeningen - 50. Wat geschreven is, blijft!
Technologische opvoeding --- Lager onderwijs --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- Didactics of technology --- lager onderwijs 3de jaar (doelgroep) --- technologische opvoeding --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- basisonderwijs --- 478.9 --- schoolboeken --- 476.2 --- Handboek/cursus --- technologische opvoeding ; ba.o --- Techniek ; basisonderwijs --- Technologische opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- 476 --- Technologie: lagere school --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs. --- Techniek ; basisonderwijs ; didactiek --- Techniek ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Didactics of social education --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: WO - technologie
Choose an application
Naast theorie over leren lezen en schrijven bevat dit boek een uitgebreid onderwijsaanbod van concrete activiteiten en doelgerichte didactiek. Dit aanbod bestaat uit met elkaar samenhangende spel-, gespreks-, schrijf- en leesactiviteiten.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Vakdidactiek. --- leesonderwijs --- Dutch language --- schrijfonderwijs --- Didactics of Dutch --- didactiek --- Didactics of primary education --- 475.1 --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk schrijven --- basisonderwijs --- 475.2 --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lager onderwijs --- Lezen --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Schrijven --- Taal --- 475.26 --- Boek --- Didactiek --- Geletterdheid --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Lezen ; basisonderwijs --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- Schrijven ; basisonderwijs --- lezen: didactiek lagere school --- schrift: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 475.24 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : schrijven, spellen, stellen
Choose an application
De Stuurgroep Techniek Primair Onderwijs in Nederland kreeg van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen van 1993 tot 1997 de opdracht de aandacht voor techniek in het Primair Onderwijs (basisonderwijs) te bevorderen en de integratie van techniek in het onderwijsaanbod te stimuleren. Eén van de resultaten daarvan is een reeks prentenboeken voor jonge kinderen waar 'techniek' in vele facetten in aan bod komt. Dit is het eerste prentenboek uit een reeks van drie. Op de bijbehorende cd-rom wordt elke prent hernomen met bewegende beelden en zoekplaatjes. In het boek horen bij elke letter van het alfabet een plaatje en een versje die te maken hebben met 'technische dingen': van de a van asfalt en de b van bruggen tot de z van zeep. Bij sommige prenten en versjes is de relatie met de wereld van de techniek erg duidelijk, bij andere is dat minder het geval. Een cd-speler, elektriciteit, een fiets en een koffiezetapparaat zullen kinderen spontaan bij 'technische spullen' rangschikken. Een parasol, Quasar (!), een uniform en yoghurt zijn dan weer minder duidelijk. De tekeningen zijn in zwartomlijnde heldere kleuren uitgevoerd. De inhoud van de versjes is toegankelijk voor kinderen van 5 tot 8 jaar, maar de versjes klinken soms wat geforceerd. Na een korte instructie door een volwassene kunnen kinderen zelfstandig spelen met de cd-rom. In- en uitklikken worden duidelijk aangegeven. Op de tekeningen toont een handje waar je mag klikken om iets nieuws te ontdekken. Leuk zijn de bewegende plaatjes van een wekker bij de e van elektriciteit en de fiets bij de letter f. Ook de v van vliegtuig biedt veel 'klikmogelijkheden'. Jammer van de fouten bij de zoekplaatjes van de telefoon en het spoor. Bij het eerste wordt aangegeven dat men vier correcte plaatjes kan vinden, terwijl het er maar drie zijn en bij het tweede zijn slechts twee correcte plaatjes te vinden in plaats van de beloofde drie.
Techniek (wetenschap) --- Technologische opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- techniek --- jeugdliteratuur --- 478.9 --- Techniek --- Techniek - Industrie --- 070019.jpg --- 070024.jpg --- Technologische opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Technologische opvoeding: lagere school --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- Contains audio-visual material --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdpoëzie --- Techniek. --- 476.6 --- technisch-technologische opvoeding
Choose an application
Met deze publicatie willen de auteurs de leerkrachten aandachtspunten, inhoudelijke inzichten en aanwijzingen geven om jonge kinderen te helpen wiskundige situaties en problemen in hun alledaagse activiteiten helder te krijgen en waar nodig te verwoorden en visueel uit te beelden. In het eerste hoofdstuk worden de aandachtspunten waarop de publicatie zich baseert besproken. In het tweede hoofdstuk wordt ingegaan op de inhoudelijke gebieden voor het wiskundeonderwijs in de onderbouw; een soort analyse van belangrijke ontwikkelingsaspecten op het gebied van telontwikkeling en getalbegrip, meten, meetkunde en tijd. Ook de betekenis van taalontwikkeling in relatie met kleuterwiskunde wordt hier besproken.
Wiskunde --- Kleuteronderwijs. --- wiskundige initiatie --- Didactics of mathematics --- Mathematics --- cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- #PBIB:2002.1 --- #PBIB:gift 2002 --- wiskunde --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 471.42 --- 475.4 --- basisonderwijs : didactiek : wiskunde (ler) --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Didactiek van de wiskunde --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- 071331.jpg --- Adaptief onderwijs --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lesgeven --- Rekenen --- Wiskundige initiatie --- Zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- kleuterschool: wiskunde --- kleuters --- rekenonderwijs --- wiskundedidactiek --- zorgverbreding --- Basisonderwijs --- Classificeren en seriëren --- Getalbegrip --- Hoekenwerk --- Interactief onderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Meetkunde --- Meten --- Taalopvoeding --- Tellen --- Tijd --- Vormen --- Wiskundehoeken --- Wiskundige spelen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- 472.2 --- spelend rekenen --- voorbereidend rekenen --- Kindergarten --- Hoeken (wiskunde) --- Klasinrichting
Choose an application
Thema's in handleiding 3A : Mijn nieuwe vrienden. - In de buurt. - Alles wordt anders. - Klavertjevier. - Pijn hebben ... pijn doen. - Alles te koop! - Tafeltje-dek-je. - Oud en jong vieren. - Onder één dak. - Op je gezondheid. Thema's in handleiding 3B : Kunstig. - Niet moeten, maar mogen. - Zoeken in boeken (project). - Van blad tot boek. - Wegen en bewegen. - Tussen wolken en water. - Veelsprekerij. - Een lachertje. - Mee met de knapzak. - Niets moet, veel mag!
371.67 --- 373.3 --- 475.2 --- Nederlands --- schoolboeken --- 2de graad --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- tweede graad --- Handboek/cursus --- Nederlands ; basisonderwijs --- Spelling ; basisonderwijs --- Taal ; basisonderwijs --- 837 --- 842 --- Nederlands; ba.o --- Spelling --- 475.24 --- 082933.jpg --- 082956.jpg --- 082952.jpg --- 082955.jpg --- 082930.jpg --- Moedertaal: handboek lagere school --- Moedertaal: handboeken lagere school --- moedertaal: handboek lagere school: lezen --- Moedertaal: lagere school: lezen --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- spelling --- #BSCH: vak: Nederlands --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- lager onderwijs --- leerboeken --- Dood(Kinderen en dood) --- Feesten --- Geweld --- Gezondheid --- Herfst --- Kopen --- Schoolomgeving --- Speelgoed --- Spelen(Kinderspelen) --- Taal --- Voeding --- Vriendschap --- Winkeltje spelen --- Wonen --- Ziekten --- 3e leerjaar l.o --- 475.21
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|