Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by
Handbook for the beginning music teacher
Authors: ---
ISBN: 157999525X Year: 2006 Publisher: Chicago GIA Publications, Inc.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gemeenschappelijk Europees referentiekader voor moderne vreemde talen : leren, onderwijzen, beoordelen.
Authors: ---
ISBN: 9070593084 9789070593087 Year: 2006 Publisher: Den Haag Nederlandse Taalunie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Dokadi
Author:
ISSN: 17834384 Year: 2006 Publisher: Averbode Altiora/Averbode


Book
Meer leren denken met aardrijkskunde : een docentenboek voor activerend aardrijkskundeonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789080908833 9080908835 Year: 2006 Publisher: Nijmegen Stichting Omgeving en Educatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek bevat ideeën om leerlingen enthousiast te maken voor aardrijkskunde. De opdrachten maken leerlingen bewust hoe je geografische kennis kunt inzetten om de wereld om je heen te leren begrijpen. De opdrachten leren leerlingen ook samenwerken en nadenken over hun manier van werken, doordat er meestal verschillende antwoorden mogelijk zijn. Verder wordt er aandacht besteed aan de vraag hoe je als leerkracht zelf varianten kunt maken op dit soort lesopdrachten en worden er een aantal suggesties gegeven voor het opzetten van vakoverschrijdende projecten.


Multi
Bolledoos. Kleuters
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030128335 9789030126508 9789030123347 9789030124009 9030124008 Year: 2006 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ben jij een echte bolleboos? Of wil je er een worden? In deze koffertjes vind je alles wat je er voor nodig hebt. Taal, rekenen en verkeer: de "Bolledozen" zorgen ervoor dat je er een kei in wordt. "Bolledozen" zijn verzamelkoffertjes voor kleuters tot en met derde leerjaar. Elk koffertje bevat enkele oefenboekjes en een cd-rom. Zowel taal, rekenen als verkeer komen aan bod.Inhoud > Max en Mie's doeboek (64 p.)(oefenboekje) > Thuisbasis wiskundige initiatie (80 p.)(oefenboekje) > Thuisbasis verkeer kleuters (cd-rom)


Book
Zoeken naar betekenis : belevingsgericht onderwijs op de Bifrostschool
Authors: --- ---
ISBN: 9789066656109 9066656107 Year: 2006 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen zijn nieuwsgierig naar hoe de wereld in elkaar zit. De Deense Bifrostschool brengt sinds 1987 met succes een pedagogiek in praktijk die uitgaat van de natuurlijke belangstelling van kinderen om te leren. De school richt zich op leerlingen tussen zes en zestien jaar. Behalve op het verwerven van kennis ligt de nadruk sterk op de ontwikkeling van creatieve en intuïtieve vaardigheden. Kenmerkend voor Bifrost is dat er geen conventionele leerboeken of beoordelingen in cijfers zijn. Het onderwijs krijgt vorm vanuit ideeën die uit de kinderen zelf voortkomen. De leraren stellen gezamenlijk het eigen onderwijsmateriaal samen. Alle leerstof wordt daarbij verbonden met een overkoepelend thema ' bijvoorbeeld een bijzonder boek, muziekstuk of schilderij ' waaraan de hele school werkt en die richting geeft aan 'het kwalitatieve leerproces'. Daarbij spelen kunst- en natuurbelevingen een centrale rol. In Zoeken naar betekenis schilderen de auteurs ' zelf medeoprichters van Bifrost - de dagelijkse praktijk: hoe bepaal je een thema en hoe geef je als leerkracht en leerling daar samen gedurende een aantal maanden inhoud aan? Ook presenteren ze de filosofische en pedagogische ideeën die aan het Bifrost-onderwijs ten grondslag liggen. De pedagogische benadering is vooral geïnspireerd door het werk van onderwijsvernieuwers als Vygotskij, Grundtvig en Gardner. Kerngedachte is dat een school medeverantwoordelijk is voor de ontwikkeling van kinderen tot levenslustige, daadkrachtige en verantwoordelijke mensen. (Bron: covertekst)


Book
Leren en onderwijzen : inleiding tot de algemene didactiek.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9033461277 Year: 2006 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren en onderwijzen is een integrale methode algemene didactiek. Deze methode is o.a. bedoeld voor lerarenopleidingen in het hoger onderwijs, na- en bijscholingen en GPB-opleidingen. Leren en onderwijzen kan ook als zelfstudiepakket worden gebruikt. Sinds de vierde herziene editie van Leren en onderwijzen in 1998 deden zich in het onderzoeks- en onderwijsveld enkele verschuivingen voor die het noodzakelijk maakten een aantal hoofdstukken te herschrijven en up-to-date te brengen. Maar ook de sterk wijzigende maatschappelijke context waarin het onderwijs zich bevindt, maakt dat een vernieuwd, en vernieuwend didactisch model zich opdrong. Deze herziene editie van Leren en onderwijzen sluit nog beter aan bij de basiscompetenties en beroepsprofielen van het lerarenberoep en biedt de mogelijkheid een aantal belangrijke basiscompetenties te behalen om later uiteindelijk het gewenste beroepsprofiel te bereiken.

Keywords

Didactiek --- Didactique --- Enseignement --- Onderwijs --- 37.02 --- Apprentissage Leerproces --- Contenu (formation) Inhoud (opleiding) --- Didactique Didactiek --- Evaluation Evaluatie --- Examens Examens --- Formateurs Opleiders --- Formation Opleiding --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Tests Tests --- #KVHB: Didactiek --- didactiek --- evaluatie --- onderwijskunde --- 454 --- Beginsituatie --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Doelen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Leerinhoud --- Leerinhouden --- Media en onderwijs --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- Onderwijsmedia --- Relatie leraar-leerling --- Begeleid zelfstandig leren --- Contractwerk --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Discussie --- Doceren --- Dvd --- Evaluatie (Beoordeling) --- Excursie --- Gespreksvormen --- Groepswerk --- Huiswerk --- ICT --- Klasgesprek --- Kringgesprek --- Leerdoelen --- Leergesprek --- Leraren --- Media --- Onderwijsleergesprek --- Opvoeden --- Rollenspel --- Schoolbord --- Simulatiespel --- Transparanten --- Zelfstandig leren --- Zelfstudie --- Didactiek ; algemeen --- Lesgeven --- Onderwijzen ; algemeen --- Didactische beginsituatie --- 062319.jpg --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactiek; algemeen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: teleonderwijs) --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Teaching --- leren --- Didactische en methodische grondbeginselen --- Onderwijskunde --- departement Algemeen --- departement Algemeen 07 --- Provincie West-Vlaanderen --- #gsdbP


Book
Dolgedraaid : mogen peuters nog peuteren en kleuters nog kleuteren?
Authors: ---
ISBN: 9789066657021 9066657022 Year: 2006 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De spontane ontwikkeling van peuters en kleuters staat onder grote druk. Niet alleen pedagogen en leerkrachten zijn bezorgd over de huidige ontwikkelingen binnen het onderwijs aan jonge kinderen, waar leerlingvolgsystemen, test- en compensatieprogramma's de overhand krijgen. Ook medisch specialisten maken zich zorgen. Meer dan vroeger zien zij hun poliklinieken volstromen met 'gezonde' kinderen, bij wie desalniettemin een achterstand in de motorische, sociaalemotionele of taalontwikkeling wordt verondersteld. Hieruit wordt pijnlijk duidelijk dat de variaties die bij een normaal ontwikkelingsproces horen niet altijd meer erkend worden. In deze bundel met discussiebijdragen van deskundigen uit het onderwijs, de pedagogiek, ontwikkelingspyschologie en medische wetenschappen, wordt aandacht gevraagd voor de eigen positie en identiteit van peuters en kleuters in het onderwijs.

Keywords

peuterscholen --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- Opvoeding --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+107.10 --- didactiek --- ontwikkelingspsychologie --- peuters --- 441 --- differentiële opvoeding --- kleuters --- 416.23 --- Kleuters --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Ontwikkelingsstoornissen --- Opvoedkunde (Pedagogiek) --- Peuters --- Toetsen --- 471.4 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Schoolrijpheid --- 37.013 --- Onderwijs --- 062925.jpg --- Ontwikkelingspsychologie ; kleuters --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- differentiële opvoeding - zuigelingen, peuters en kleuters --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs) --- Spelen --- Speltherapie --- Ontwikkelingsproblemen --- Geneeskunde --- onderwijspraktijk --- Peuter --- Kleuter --- Spel --- Ontwikkelingsprobleem --- Beroep --- Hulpverlening --- Verpleegkunde --- didactiek. --- differentiële opvoeding. --- kleuteronderwijs. --- kleuters. --- ontwikkelingspsychologie. --- peuters. --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen. --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen. --- Differentiële opvoeding - zuigelingen, peuters en kleuters. --- Didactiek; algemeen. --- (zie ook: Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs). --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (kleuterschool) --- Peuter- en kleuteropvoeding (kleuteropvoeding, peuter)

Musical creativity : multidisciplinary research in theory and practice
Authors: ---
ISBN: 9781841695082 1841695084 9780203088111 9781135422639 9781135422677 9781135422684 9780415650335 Year: 2006 Volume: N° spécial 2006 Publisher: Hove, East Sussex, UK ; New York, NY : Psychology Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This collection initiates a resolutely interdisciplinary research dynamic specifically concerning musical creativity. Creativity is one of the most challenging issues currently facing scientific psychology and its study has been relatively rare in the cognitive sciences, especially in artificial intelligence. This book will address the need for a coherent and thorough exploration. Musical Creativity: Multidisciplinary Research in Theory and Practice comprises seven sections, each viewing musical creativity from a different scientific vantage point, from the philosophy of computer modeling, through music education, interpretation, neuroscience, and music therapy, to experimental psychology. Each section contains discussions by eminent international specialists of the issues raised, and the book concludes with a postlude discussing how we can understand creativity in the work of eminent composer, Jonathan Harvey. This unique volume presents an up-to-date snapshot of the scientific study of musicalcreativity, in conjunction with ESCOM (the European Society for the Cognitive Sciences of Music). Describing many of the different aspects of musical creativity and their study, it will form a useful springboard for further such study in future years, and will be of interest to academics and practitioners in music, psychology, cognitive science, artificial intelligence, neuroscience and other fields concerning the study of human cognition in this most human of behaviors.


Book
Hoe coach ik mijn klas? : de basisgids voor klassenmanagement
Author:
ISBN: 9789020966312 9020966316 Year: 2006 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lesgeven is een mooi, maar veeleisend beroep. Om te kunnen leren van je eigen ervaringen en je eigen manier van lesgeven, moet je er af en toe over nadenken. Nu doen we dat wel dagelijks, maar eigenlijk hebben we er niet veel tijd voor. We bereiden voor wat we nog moeten voorbereiden, en zoeken vaak naar snelle, praktische oplossingen. Het is goed om af en toe wat langer stil te staan bij de vraag wat goed lesgeven nu eigenlijk inhoudt. Dit uiterst praktische en bruikbare basisboek biedt daarvoor heel wat informatie en inspiratie, maar ook veel concrete tips en lijstjes die je kunnen helpen. Het is geschreven vanuit de praktijk en beantwoordt vragen als: Wat is effectief onderwijzen? Hoe bevorder je de ontwikkeling van leerlingen? Hoe kun je beter luisteren naar je leerlingen? Hoe geef je positieve feedback? Hoe houd je een groep bij de les? Hoe ga je om met verschillen? En hoe ga je om met probleemgedrag en conflicten?

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by