Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
De kennisbasis omtrent het uitvoeren van zelfevaluaties staat aan het begin van het groeiproces. Dit boek verbreedt en verdiept de bestaande kennisbasis. Het benoemt succesfactoren en valkuilen. Het wil inzicht geven in de processen die ervoor zorgen dat aan zelfevaluaties al dan niet op een succesvolle manier vorm wordt gegeven. Dit boek wil zowel prille initiatiefnemers wegwijs maken op het onbekende terrein van kwaliteitszorg als meer ervaren coördinatoren van zelfevaluaties een houvast bieden. Vanuit de inzichten die groeiden uit het bestuderen van zelf-evaluaties in Vlaamse scholen, schetst deze publicatie een kader waarbinnen kwaliteitszorg en zelfevaluaties vorm kunnen krijgen. De auteurs hebben daarbij theoretische achtergronden gekoppeld aan praktische suggesties. Dit boek bevat geen zelfevaluatie-instrument als dusdanig. Het gaat over zelfevaluatie. De potentiële sterkte van zelfevaluaties schuilt precies in de schoolspecifieke invulling ervan. Inspelen op die eigenheid van scholen en van de mensen die erin actief zijn, loopt als een rode draad doorheen dit boek. (Bron: covertekst)
IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- School management --- zelfevaluatie --- Business policy --- schoolorganisatie --- 371.05 --- 691 --- 371.1 --- 458.1 --- Kwaliteitszorg --- Professionalisering --- Schoolbeleid --- Schoolmanagement --- Schoolontwikkeling --- Zelfevaluatie --- kwaliteitszorg --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- Pedagogie en didactiek --- Management van educatieve vestigingen --- Organisatie - Management --- PHL-Central Office 13 --- schoolmanagement --- 367.1 --- 450.7 --- kwaliteitsbewaking --- schoolbeleid
Choose an application
Coaching --- coach --- C5 --- VKW, het Ondernemersplatform (1925-) --- 331.882 VKW --- 613.73 --- 65.012.4 --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Vereniging van Katholieke Werkgevers - VKW --- training --- management - leidinggeven (zie ook 361.012) --- Business management, administration. Commercial organization --- PHL-Central Office 13 --- organisatiekunde --- coachen --- Sociology of culture --- Sociology of health --- Sociology of education --- Sociology of leisure
Choose an application
Administrative law --- Belgium --- Internet --- Security measures --- Censorship --- Government policy --- PHL-Central Office 13 --- organisatiekunde --- interne controle --- Ebooks --- 657.6 --- #SBIB:35H224 --- 657.6 Official verification of accounts. Auditing --- Official verification of accounts. Auditing --- Financieel management bij de overheid: audit --- E-books --- Belgique
Choose an application
Deze pocket biedt u een kijk op het inzetten van competentiemanagement in de Vlaamse lokale besturen. In het kader van het Rechtspositiebesluit ervaren veel besturen het immers als een uitdaging om met meer systematiek en met een doorgedreven professionaliteit te werken aan het management van hun menselijk potentieel.Het eerste deel van deze pocket is vooral informatief en geschreven voor die besturen die graag aan de slag willen met competentiemanagement. De centrale vraag hierbij is: "Wat is competentiemanagement en wat kan het betekenen voor uw organisatie?". Ook wordt het jongste competentiemodel van WIVO besproken. Verder wordt het competentiespel 'Competenties in Kaart' toegelicht: een laagdrempelig instrument om het competentiedenken in uw organisatie te introduceren. Tot slot krijgt u een stappenplan om competentiemanagement in te voeren in uw organisatie. Dit stappenplan is gegroeid uit de diverse projecten die WIVO heeft begeleid in verschillende besturen.In het tweede deel worden de traditionele HR-functies bekeken vanuit de invalshoek van competentiemanagement. Hier wordt aangetoond hoe verschillende instrumenten van personeelsbeleid verrijkt kunnen worden door de inzet van competentiedenken. Praktijkvoorbeelden uit 4 besturen zorgen voor een interessante ervaringsuitwisseling (op de cd-rom bij de pocket vindt u de voorbeelddocumenten hiervan terug)
Learning --- Evaluation --- PHL-Central Office 13 --- interne communicatie --- competentiemanagement --- Personnel management --- Competentiemanagement. --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Administrations locales Plaatselijk bestuur --- Sélection du personnel Personeelsselectie --- Assessment Assessment --- Carrière Loopbaan --- management --- Competenties --- personeelsbeleid --- Contains audio-visual material --- Management --- Competentiemanagement --- Werving --- Personeelsselectie --- Coaching --- Functiebeschrijvingen --- Evaluatie --- Loopbaanplanning --- Provincie West-Vlaanderen --- competenties --- Monograph --- Functieomschrijving
Choose an application
Onze eigen praktijk beter begrijpen en die inzichten in een vorm gieten dat ze anderen kunnen inspireren. Zo zou men kernachtig het werken met praktijkvoorbeelden kunnen omschrijven. En praktijkvoorbeelden zijn in de mode: in nascholingen, pedagogische studiedagen, opleidingen, publicaties, teamvergaderingen, workshops, enz., overal werken onderwijsmensen met casussen, voorbeelden van 'good practice', goede praktijkvoorbeelden. Valt er op die manier écht wat te leren van collega's? Neem jíj zo'n voorbeelden over? Wanneer vind je er werkelijk inspiratie in? Van de andere kant bekeken: aan welke voorwaarden moeten praktijkvoorbeelden voldoen om 'goede praktijkvoorbeelden' te zijn? Hoe stel je zo'n voorbeeld op zodat je collega's of medewerkers er wat mee zijn? Dit is een invulling van de onderzoekershouding die ook in de basiscompetenties van leerkrachten wordt verwacht. Met dit hand- en werkboek willen de auteurs die onderzoekershouding en -vaardigheden bij leerkrachten en schoolleiders en -begeleiders ontwikkelen.
Coöperatief leren. --- Probleemgestuurd leren. --- School management --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- lerarenopleiding --- lerarenberoep --- didactiek --- praktijk --- 454 --- 37.02 --- Didactiek --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Kwaliteit --- Kwaliteitszorg --- Methodiek --- Onderwijsvernieuwing --- Praktijk --- Professionalisering --- Professionele ontwikkeling --- Voorbeeldlessen --- onderwijsvernieuwing --- gelijke onderwijskansen --- professionalisering --- professionele ontwikkeling --- Didactiek ; algemeen --- Gelijke onderwijskansen --- Kwaliteit ; onderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; belgië ; algemeen --- onderwijsmethoden --- praktijkonderwijs --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Didactiek; algemeen --- PHL-Central Office 13 --- onderwijs en onderzoek --- onderwijspraktijk --- creativiteit --- Schoolontwikkeling --- 454.2 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- groepsdynamica --- onderwijs --- praktijkgericht leren --- probleemgestuurd onderwijs
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|